Príliš expresívny dizajn a expozícia ladená v tmavých farbách nepresvedčila. Nová Lancia Delta postavená na technickom základe Fiatu Bravo nenesie žiadny odkaz predchodcu s menom Delta. Výkonné motory a technické prvky patria na vrchol nižšej strednej triedy.
Vozidlo s bohatou výbavou a silnými motormi poteší hŕstku ľudí so zmyslom pre extravaganciu, ale sotva nadchne športovo založených milovníkov značky. Jedine záprah stoviek koní pod kapotou pasuje Deltu za jedno z najdynamickejších áut segmentu.
Štyri a pol metra dlhé kompaktné auto má pomerne dlhý rázvor náprav až 270 cm, z čoho vyplývajú priaznivé priestorové podmienky. V duchu novej filozofie značky bude interiér preplnený dostupnými technológiami. Vrátane zvukového HiFi systému schopnému prehrávať skladby z rôznych zdrojov a pamätí. Systém Bluetooth prináša plnú kompatibilitu s telefónmi vrátane písania SMS správa a hlasového vytáčania. Ľudí zodpovedných za výber materiálov a farieb inšpirovali vozidlá Maserati.
K dispozícii budú výhradne šesťstupňové manuálne alebo automatické a robotizované prevodovky. Základná motorizácia pozostáva z motora 1,4 TJet, ktorý vďaka preplňovaniu dosahuje výkon 120 a 150 k. Do známej ponuky naftových motorov pribudol diesel 1,6 JTD s výkonom 120k. Veľmi kvalitnú ponuku motorov obohatia dva nové naftové motory 2,0 MJTD (165 k) a 1,9 MJTD s dvomi turbodúchadlami (Twinturbo) a výkonom 190k. Neskôr pribudne preplňovaný benzínový motor 1,8 Di Turbopjet s priamym vstrekom paliva a výkonom až 200k. S ním príde na trh aj moderná automatická prevodovka.
Autor: rch