SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

TEST: Mercedes ML oslavuje desiate výročie

Mercedes oslavuje desiate výročie vstupu do kategórie úžitkových automobilov. Jubilejná verzia ponúka pár výnimočných prvkov, tri zaujímavé farby a hlavne vysokú zberateľskú hodnotu. Úspech prvého modelu začal v Jurskom parku. Od vtedy sa predalo 850 000

Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./ (Zdroj: autor)

kusov a konkurencia poriadne zhustla.

VIDEO - Test Mercedesu ML


Mercedes ML v bielej farbe vynikne na ceste aj na lúke a v kombinácii s tmavými doplnkami vyzerá naozaj výnimočne. Zámer urobiť z bežného ML iné auto, vyšiel. Výraznou mierou k tomu pomohli tmavé fólie na oknách, dvadsaťpalcové disky kolies, upravené nárazníky a nová mriežka chladiča.

Ochranné platne na podvozku imitujú titán. Špeciálny model „Edition 10“ je k dispozícii v čiernej farbe obsidian, striebornej iridium alebo bielej kalcit.
Všetky prvky mimoriadne obsiahleho vybavenia testovaného edičného modelu nie sú v štandardnej výbave, ale musia sa doplatiť. Zo zoznamu určite odporúčame vzduchové pruženie Airmatic, ktoré dokáže meniť svetlú výšku ale tiež sa prispôsobiť povrchu cesty. Rozdiel medzi jednotlivými programami sú citeľné. Športový mód zabraňuje nakláňaniu a hojdaniu karosérie v tiahlych zákrutách rýchlostnej cesty. Po zmene programu ide Mercedes ML ako vymenený. Zmenu charakteristiky pomocou tlačidla si žiada aj riadenie. V teréne ľahký prevod vyhovuje ale na ceste by malo byť riadenie priamejšie, aby sa na dané natočenie volantu kolesá viac vytočili.

Veľa miesta
Bez ohľadu na edíciu a vybavenie, Mercedes ML poskytne veľa miesta vpredu aj vzadu, má príjemný prístrojový panel ale komplikované ovládanie páčok pod volantom. Navigačný palubný systém ponúka obrovské množstvo funkcií a pomoc motoristovi, čím patrí medzi špičku. Ovládanie má zbytočne veľa tlačidiel a v rámci ďalších úprav modelu odporúčame použitie systému s otočným ovládačom predstaveným v triede C. Komfort interiéru plne zodpovedá dobrej povesti značky. To isté platí o materiáloch a všetkých detailoch.

Doplnky
V interiéri kontrastuje dvojfarebná koža a v béžovej kašmírovej a čiernej farbe. Súčasťou edície je čierny strop, športový združený palubný prístroj a drevené ozdobné prvky. Okrem oceľových pedálov Mercedes pridal elektricky nastaviteľné predné sedadlá a inteligentné osvetlenie interiéru.

Ťaží z tradície
Prvá generácia triedy M sa objavila v roku 1997. Hoci Išlo o prvé luxusné SUV na trhu, nebol to experiment, pretože Mercedes vyrába autá s pohonom všetkých kolies už sto rokov a to cítiť v teréne. Poslať tak krásne auto do ťažkého terénu je trestuhodné ale ML je vybavený redukčnou prevodovkou, kontrolou zjazdu z kopca, výškovo nastaviteľným podvozkom a uzávierkami medzinápravového aj zadného diferenciálu. terén mu rozhodne neuškodí. Jediným limitujúcim faktorom sú extrémne široké pneumatiky dvadsaťpalcových kolies. Distribúcia sily na jednotlivé kolesá je výborná a na pomery vozidiel SUV aj kríženie náprav. Na ceste je o niečo športovejšie BMW X5 ale v teréne je o rozdiel triedy lepší Mercedes. Jazda v teréne opäť potvrdila vhodnosť použitia automatickej prevodovky, pretože v kombinácii s redukčnou prevodovkou je radosť prekonávať slimačím tempom veľké terénny. Dávkovanie sily je veľmi presné a rozbeh plynulý.

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****

Mercedes ML 320 CDI „10 Edition“
Cena modelu od 1 751 918 Sk
Cena verzie od 1 822 740 Sk
Cena testovaného vozidla 2 804 227 Sk
Motor 3,2 CDI V6
Výkon motora 165 kW / 224 k
Krútiaci moment 510 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Prevodovka 7 G Tronic
Objem batožinového priestoru 500 – 2050 l
Spotreba podľa výrobcu 9,4 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 355
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 317
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 584
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 317
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 629
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 195
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 483
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 324
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 247
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 159
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.