SME

TEST: Mercedes ML oslavuje desiate výročie

Mercedes oslavuje desiate výročie vstupu do kategórie úžitkových automobilov. Jubilejná verzia ponúka pár výnimočných prvkov, tri zaujímavé farby a hlavne vysokú zberateľskú hodnotu. Úspech prvého modelu začal v Jurskom parku. Od vtedy sa predalo 850 000

Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./ (Zdroj: autor)

kusov a konkurencia poriadne zhustla.

VIDEO - Test Mercedesu ML


Mercedes ML v bielej farbe vynikne na ceste aj na lúke a v kombinácii s tmavými doplnkami vyzerá naozaj výnimočne. Zámer urobiť z bežného ML iné auto, vyšiel. Výraznou mierou k tomu pomohli tmavé fólie na oknách, dvadsaťpalcové disky kolies, upravené nárazníky a nová mriežka chladiča.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ochranné platne na podvozku imitujú titán. Špeciálny model „Edition 10“ je k dispozícii v čiernej farbe obsidian, striebornej iridium alebo bielej kalcit.
Všetky prvky mimoriadne obsiahleho vybavenia testovaného edičného modelu nie sú v štandardnej výbave, ale musia sa doplatiť. Zo zoznamu určite odporúčame vzduchové pruženie Airmatic, ktoré dokáže meniť svetlú výšku ale tiež sa prispôsobiť povrchu cesty. Rozdiel medzi jednotlivými programami sú citeľné. Športový mód zabraňuje nakláňaniu a hojdaniu karosérie v tiahlych zákrutách rýchlostnej cesty. Po zmene programu ide Mercedes ML ako vymenený. Zmenu charakteristiky pomocou tlačidla si žiada aj riadenie. V teréne ľahký prevod vyhovuje ale na ceste by malo byť riadenie priamejšie, aby sa na dané natočenie volantu kolesá viac vytočili.

SkryťVypnúť reklamu

Veľa miesta
Bez ohľadu na edíciu a vybavenie, Mercedes ML poskytne veľa miesta vpredu aj vzadu, má príjemný prístrojový panel ale komplikované ovládanie páčok pod volantom. Navigačný palubný systém ponúka obrovské množstvo funkcií a pomoc motoristovi, čím patrí medzi špičku. Ovládanie má zbytočne veľa tlačidiel a v rámci ďalších úprav modelu odporúčame použitie systému s otočným ovládačom predstaveným v triede C. Komfort interiéru plne zodpovedá dobrej povesti značky. To isté platí o materiáloch a všetkých detailoch.

Doplnky
V interiéri kontrastuje dvojfarebná koža a v béžovej kašmírovej a čiernej farbe. Súčasťou edície je čierny strop, športový združený palubný prístroj a drevené ozdobné prvky. Okrem oceľových pedálov Mercedes pridal elektricky nastaviteľné predné sedadlá a inteligentné osvetlenie interiéru.

Ťaží z tradície
Prvá generácia triedy M sa objavila v roku 1997. Hoci Išlo o prvé luxusné SUV na trhu, nebol to experiment, pretože Mercedes vyrába autá s pohonom všetkých kolies už sto rokov a to cítiť v teréne. Poslať tak krásne auto do ťažkého terénu je trestuhodné ale ML je vybavený redukčnou prevodovkou, kontrolou zjazdu z kopca, výškovo nastaviteľným podvozkom a uzávierkami medzinápravového aj zadného diferenciálu. terén mu rozhodne neuškodí. Jediným limitujúcim faktorom sú extrémne široké pneumatiky dvadsaťpalcových kolies. Distribúcia sily na jednotlivé kolesá je výborná a na pomery vozidiel SUV aj kríženie náprav. Na ceste je o niečo športovejšie BMW X5 ale v teréne je o rozdiel triedy lepší Mercedes. Jazda v teréne opäť potvrdila vhodnosť použitia automatickej prevodovky, pretože v kombinácii s redukčnou prevodovkou je radosť prekonávať slimačím tempom veľké terénny. Dávkovanie sily je veľmi presné a rozbeh plynulý.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****

Mercedes ML 320 CDI „10 Edition“
Cena modelu od 1 751 918 Sk
Cena verzie od 1 822 740 Sk
Cena testovaného vozidla 2 804 227 Sk
Motor 3,2 CDI V6
Výkon motora 165 kW / 224 k
Krútiaci moment 510 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Prevodovka 7 G Tronic
Objem batožinového priestoru 500 – 2050 l
Spotreba podľa výrobcu 9,4 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu