SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

TEST: Mercedes ML oslavuje desiate výročie

Mercedes oslavuje desiate výročie vstupu do kategórie úžitkových automobilov. Jubilejná verzia ponúka pár výnimočných prvkov, tri zaujímavé farby a hlavne vysokú zberateľskú hodnotu. Úspech prvého modelu začal v Jurskom parku. Od vtedy sa predalo 850 000

Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./Dobrý podvozok a vyvážený pohon všetkých kolies ponúka vzácny pomer medzi jazdou v teréne a na ceste. Verzia EDITION 10 je skutočne výnimočná./ (Zdroj: autor)

kusov a konkurencia poriadne zhustla.

VIDEO - Test Mercedesu ML


Mercedes ML v bielej farbe vynikne na ceste aj na lúke a v kombinácii s tmavými doplnkami vyzerá naozaj výnimočne. Zámer urobiť z bežného ML iné auto, vyšiel. Výraznou mierou k tomu pomohli tmavé fólie na oknách, dvadsaťpalcové disky kolies, upravené nárazníky a nová mriežka chladiča.

Ochranné platne na podvozku imitujú titán. Špeciálny model „Edition 10“ je k dispozícii v čiernej farbe obsidian, striebornej iridium alebo bielej kalcit.
Všetky prvky mimoriadne obsiahleho vybavenia testovaného edičného modelu nie sú v štandardnej výbave, ale musia sa doplatiť. Zo zoznamu určite odporúčame vzduchové pruženie Airmatic, ktoré dokáže meniť svetlú výšku ale tiež sa prispôsobiť povrchu cesty. Rozdiel medzi jednotlivými programami sú citeľné. Športový mód zabraňuje nakláňaniu a hojdaniu karosérie v tiahlych zákrutách rýchlostnej cesty. Po zmene programu ide Mercedes ML ako vymenený. Zmenu charakteristiky pomocou tlačidla si žiada aj riadenie. V teréne ľahký prevod vyhovuje ale na ceste by malo byť riadenie priamejšie, aby sa na dané natočenie volantu kolesá viac vytočili.

Veľa miesta
Bez ohľadu na edíciu a vybavenie, Mercedes ML poskytne veľa miesta vpredu aj vzadu, má príjemný prístrojový panel ale komplikované ovládanie páčok pod volantom. Navigačný palubný systém ponúka obrovské množstvo funkcií a pomoc motoristovi, čím patrí medzi špičku. Ovládanie má zbytočne veľa tlačidiel a v rámci ďalších úprav modelu odporúčame použitie systému s otočným ovládačom predstaveným v triede C. Komfort interiéru plne zodpovedá dobrej povesti značky. To isté platí o materiáloch a všetkých detailoch.

Doplnky
V interiéri kontrastuje dvojfarebná koža a v béžovej kašmírovej a čiernej farbe. Súčasťou edície je čierny strop, športový združený palubný prístroj a drevené ozdobné prvky. Okrem oceľových pedálov Mercedes pridal elektricky nastaviteľné predné sedadlá a inteligentné osvetlenie interiéru.

Ťaží z tradície
Prvá generácia triedy M sa objavila v roku 1997. Hoci Išlo o prvé luxusné SUV na trhu, nebol to experiment, pretože Mercedes vyrába autá s pohonom všetkých kolies už sto rokov a to cítiť v teréne. Poslať tak krásne auto do ťažkého terénu je trestuhodné ale ML je vybavený redukčnou prevodovkou, kontrolou zjazdu z kopca, výškovo nastaviteľným podvozkom a uzávierkami medzinápravového aj zadného diferenciálu. terén mu rozhodne neuškodí. Jediným limitujúcim faktorom sú extrémne široké pneumatiky dvadsaťpalcových kolies. Distribúcia sily na jednotlivé kolesá je výborná a na pomery vozidiel SUV aj kríženie náprav. Na ceste je o niečo športovejšie BMW X5 ale v teréne je o rozdiel triedy lepší Mercedes. Jazda v teréne opäť potvrdila vhodnosť použitia automatickej prevodovky, pretože v kombinácii s redukčnou prevodovkou je radosť prekonávať slimačím tempom veľké terénny. Dávkovanie sily je veľmi presné a rozbeh plynulý.

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****

Mercedes ML 320 CDI „10 Edition“
Cena modelu od 1 751 918 Sk
Cena verzie od 1 822 740 Sk
Cena testovaného vozidla 2 804 227 Sk
Motor 3,2 CDI V6
Výkon motora 165 kW / 224 k
Krútiaci moment 510 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Prevodovka 7 G Tronic
Objem batožinového priestoru 500 – 2050 l
Spotreba podľa výrobcu 9,4 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 247
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 006
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 669
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 268
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 745
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 124
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 765
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 397
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 318
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 905
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

7 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h