kusov a konkurencia poriadne zhustla.
VIDEO - Test Mercedesu ML
Mercedes ML v bielej farbe vynikne na ceste aj na lúke a v kombinácii s tmavými doplnkami vyzerá naozaj výnimočne. Zámer urobiť z bežného ML iné auto, vyšiel. Výraznou mierou k tomu pomohli tmavé fólie na oknách, dvadsaťpalcové disky kolies, upravené nárazníky a nová mriežka chladiča.
Ochranné platne na podvozku imitujú titán. Špeciálny model „Edition 10“ je k dispozícii v čiernej farbe obsidian, striebornej iridium alebo bielej kalcit.
Všetky prvky mimoriadne obsiahleho vybavenia testovaného edičného modelu nie sú v štandardnej výbave, ale musia sa doplatiť. Zo zoznamu určite odporúčame vzduchové pruženie Airmatic, ktoré dokáže meniť svetlú výšku ale tiež sa prispôsobiť povrchu cesty. Rozdiel medzi jednotlivými programami sú citeľné. Športový mód zabraňuje nakláňaniu a hojdaniu karosérie v tiahlych zákrutách rýchlostnej cesty. Po zmene programu ide Mercedes ML ako vymenený. Zmenu charakteristiky pomocou tlačidla si žiada aj riadenie. V teréne ľahký prevod vyhovuje ale na ceste by malo byť riadenie priamejšie, aby sa na dané natočenie volantu kolesá viac vytočili.
Veľa miesta
Bez ohľadu na edíciu a vybavenie, Mercedes ML poskytne veľa miesta vpredu aj vzadu, má príjemný prístrojový panel ale komplikované ovládanie páčok pod volantom. Navigačný palubný systém ponúka obrovské množstvo funkcií a pomoc motoristovi, čím patrí medzi špičku. Ovládanie má zbytočne veľa tlačidiel a v rámci ďalších úprav modelu odporúčame použitie systému s otočným ovládačom predstaveným v triede C. Komfort interiéru plne zodpovedá dobrej povesti značky. To isté platí o materiáloch a všetkých detailoch.
Doplnky
V interiéri kontrastuje dvojfarebná koža a v béžovej kašmírovej a čiernej farbe. Súčasťou edície je čierny strop, športový združený palubný prístroj a drevené ozdobné prvky. Okrem oceľových pedálov Mercedes pridal elektricky nastaviteľné predné sedadlá a inteligentné osvetlenie interiéru.
Ťaží z tradície
Prvá generácia triedy M sa objavila v roku 1997. Hoci Išlo o prvé luxusné SUV na trhu, nebol to experiment, pretože Mercedes vyrába autá s pohonom všetkých kolies už sto rokov a to cítiť v teréne. Poslať tak krásne auto do ťažkého terénu je trestuhodné ale ML je vybavený redukčnou prevodovkou, kontrolou zjazdu z kopca, výškovo nastaviteľným podvozkom a uzávierkami medzinápravového aj zadného diferenciálu. terén mu rozhodne neuškodí. Jediným limitujúcim faktorom sú extrémne široké pneumatiky dvadsaťpalcových kolies. Distribúcia sily na jednotlivé kolesá je výborná a na pomery vozidiel SUV aj kríženie náprav. Na ceste je o niečo športovejšie BMW X5 ale v teréne je o rozdiel triedy lepší Mercedes. Jazda v teréne opäť potvrdila vhodnosť použitia automatickej prevodovky, pretože v kombinácii s redukčnou prevodovkou je radosť prekonávať slimačím tempom veľké terénny. Dávkovanie sily je veľmi presné a rozbeh plynulý.
Naše hodnotenie
Vzhľad | ***** |
Interiér | **** |
Motor | ***** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | ***** |
výbava | ***** |
úžitok | **** |
celkový dojem | ***** |
Mercedes ML 320 CDI „10 Edition“
Cena modelu od | 1 751 918 Sk |
Cena verzie od | 1 822 740 Sk |
Cena testovaného vozidla | 2 804 227 Sk |
Motor | 3,2 CDI V6 |
Výkon motora | 165 kW / 224 k |
Krútiaci moment | 510 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Maximálna rýchlosť | 215 km/h |
Prevodovka | 7 G Tronic |
Objem batožinového priestoru | 500 – 2050 l |
Spotreba podľa výrobcu | 9,4 l/100 km |
Spotreba v teste | 10,5 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS,ESP, 6x airbag |