Vynovený Hyundai Matrix a Sonata v Ženeve

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely –kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Hyundai Matrix(Zdroj: Hyundai)

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely – kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Matrix prišiel na európske trhy ešte v roku 2002. Inovácia tak prišla vhod. Jeho pôvodný kabát navrhlo talianske štúdio Pininfarina. Originálne tvary karosérie po facelifte mierne zovšedneli. Nová je celá predná časť vrátane nárazníka, svetlometov, kapoty i predných blatníkov. Zozadu rozozná starý a nový Matrix iba znalec. Mierne retuše tu dostal len nárazník. K dispozícii sú teraz nové farby poťahových látok do interiéru. Posuvná zadná lavica, vďaka ktorej sa vnútorný priestor môže pochváliť veľkou variabilitou, zostala zachovaná. Veľkosť batožinového priestoru sa nezmenila. V základnom usporiadaní kufor pojme 350 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1248 litrov.

Paleta pohonných jednotiek sa nemení. Základný benzínový motor s objemom 1,6 l dosahuje výkon 103 konských síl, väčší s objemom 1,8 až 123 koní. Oba môžu byť kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Úsporný diesel 1,5 CRDi naladený na výkon 110 k je k dispozícii iba s 5-stupňovým manuálom. Vynovený Matrix sa v predajniach objaví v septembri tohto roku.

Lepšie jazdné vlastnosti pre Sonatu

Hyundai Sonata je na trhu o poznanie kratšie ako Matrix – od roku 2005. Aj tak sa však táto limuzína strednej triedy nevyhla faceliftu. Navonok nový model spoznáte podľa upraveného predného nárazníka, väčšej masky chladiča, svetlometov s novou grafikou či iných ochranných líšt. V interiéri došlo k úprave niektorých ovládačov a podsvietena prístrojov, novým prvkom výbavy odteraz môže byť aj dvojfázové vyhrievanie sedadiel.

Najvýznamnejšie zmeny sa udiali na podvozku. Ten je aktuálne naladený tak, aby ešte viac vyhovoval potrebám európskych zákazníkov. Jeho veľkou devízou má byť aj znížená hlučnosť. Koeficient riadenia bol zmenený z 3,28 na 3,01 otáčky volantom medzi krajnými polohami. Zážihové motory v ponuke Sonaty majú odteraz dvojité časovanie ventilov. Výsledkom je nárast výkonu pri základnom dvojlitrovom motore zo 144 na 164 k, pri motore s objemom 2,4 l zo 165 na 174 k a pri šesťvalci 3,3 l z 233 až na 250 konských síl. Najsilnejší agregát je v ponuke len s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Modifikáciami prešiel aj obľúbený diesel 2,0 CRDi, ktorého výkonové maximum teraz dosahuje rovných 150 koní. V ponuke bude so 6-stupňovým manuálom, alebo 4-stupňovým automatom. Nový Hyundai Sonata sa na slovenský trh dostane v máji 2008.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 535
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 059
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 453
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 772
  5. Kam do tepla v januári? 2 479
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 424
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 374
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 140
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 299
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 041

Hlavné správy zo Sme.sk

BLOG TOMÁŠA BILLIKA

Mal som dosť komfortu EÚ, odišiel som na stáž do Ruska

Rozdiel medzi Ruskom a EÚ je, že bežného človeka majú všetci spravidla na háku.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.