Vynovený Hyundai Matrix a Sonata v Ženeve

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely –kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Hyundai Matrix(Zdroj: Hyundai)

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila na ženevskej prehliadke dva vynovené modely – kompaktné MPV Matrix a limuzínu strednej triedy Sonata.

Matrix prišiel na európske trhy ešte v roku 2002. Inovácia tak prišla vhod. Jeho pôvodný kabát navrhlo talianske štúdio Pininfarina. Originálne tvary karosérie po facelifte mierne zovšedneli. Nová je celá predná časť vrátane nárazníka, svetlometov, kapoty i predných blatníkov. Zozadu rozozná starý a nový Matrix iba znalec. Mierne retuše tu dostal len nárazník. K dispozícii sú teraz nové farby poťahových látok do interiéru. Posuvná zadná lavica, vďaka ktorej sa vnútorný priestor môže pochváliť veľkou variabilitou, zostala zachovaná. Veľkosť batožinového priestoru sa nezmenila. V základnom usporiadaní kufor pojme 350 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1248 litrov.

Paleta pohonných jednotiek sa nemení. Základný benzínový motor s objemom 1,6 l dosahuje výkon 103 konských síl, väčší s objemom 1,8 až 123 koní. Oba môžu byť kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Úsporný diesel 1,5 CRDi naladený na výkon 110 k je k dispozícii iba s 5-stupňovým manuálom. Vynovený Matrix sa v predajniach objaví v septembri tohto roku.

Lepšie jazdné vlastnosti pre Sonatu

Hyundai Sonata je na trhu o poznanie kratšie ako Matrix – od roku 2005. Aj tak sa však táto limuzína strednej triedy nevyhla faceliftu. Navonok nový model spoznáte podľa upraveného predného nárazníka, väčšej masky chladiča, svetlometov s novou grafikou či iných ochranných líšt. V interiéri došlo k úprave niektorých ovládačov a podsvietena prístrojov, novým prvkom výbavy odteraz môže byť aj dvojfázové vyhrievanie sedadiel.

Najvýznamnejšie zmeny sa udiali na podvozku. Ten je aktuálne naladený tak, aby ešte viac vyhovoval potrebám európskych zákazníkov. Jeho veľkou devízou má byť aj znížená hlučnosť. Koeficient riadenia bol zmenený z 3,28 na 3,01 otáčky volantom medzi krajnými polohami. Zážihové motory v ponuke Sonaty majú odteraz dvojité časovanie ventilov. Výsledkom je nárast výkonu pri základnom dvojlitrovom motore zo 144 na 164 k, pri motore s objemom 2,4 l zo 165 na 174 k a pri šesťvalci 3,3 l z 233 až na 250 konských síl. Najsilnejší agregát je v ponuke len s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Modifikáciami prešiel aj obľúbený diesel 2,0 CRDi, ktorého výkonové maximum teraz dosahuje rovných 150 koní. V ponuke bude so 6-stupňovým manuálom, alebo 4-stupňovým automatom. Nový Hyundai Sonata sa na slovenský trh dostane v máji 2008.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 390
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 774
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 077
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 167
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 651
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 637
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 429
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.