V ostatnom čase sa akoby s novým kategóriami roztrhlo vrece. Na štvordverové kupé si pomaly zvykáme, no z Mníchova prichádza ďalšie prekvapenie - kombinácia vozidla na voľný čas a kupé. Automobilka BMW sa dokonca hrdo chváli založením novej kategórie SAC – Sport Activity Coupe, hoci s podobnou myšlienkou už prišiel pred dvomi rokmi Ssangyong Actyon. Napriek tomu priznávame, že osobné stretnutie s BMW X6 nás milo prekvapilo.
Dynamický profil
Auto je veľké. Svojou dĺžkou 4877 mm a šírkou 1983 mm prekonáva aj model X5. Rázvor 2933 mm majú obe SUV zhodný. Na pohľad ale „šestka“ nevyzerá ťažkopádne, či neohrabane. Môže za to od B stĺpikov smerom dozadu plynulo klesajúca línia strechy. Tá vozidlu dodáva mimoriadne dynamický profil – preto označenie kupé. Atraktívne tvarovanie karosérie na počudovanie neubralo interiéru na priestrannosti. Na zadných sedadlách si dospelý cestujúci nájde dostatok priestoru aj na hlavu. Najmä deťom však bude prekážať vysoká hrana bočných okien. V interiéri je to klasické BMW s pre značku typicky rozmiestnenými ovládačmi i dizajnovými riešeniami. Samotná palubná doska je v podstate zhodná s X5.
xDrive a DPC
O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je Dynamic Performace Control, ktorý krútiaci moment rozdeľuje nielen na prednú a zadnú nápravu (štandardne 40% vpredu a 60 % vzadu), ale aj medzi pravé a ľavé zadnú koleso. V zákrutách sa tak na vonkajšie zadné koleso dostáva viac krútiaceho momentu ako predné. Systém zároveň dokáže stabilizovať vozidlo v okamihu, keď dá vodič nohu dole z plynového pedálu.
Diesel a benzín
Výrobca nateraz mieni do nového modelu montovať dva benzínové motory a jeden naftový, naladený na dve výkonové maximá. Trojlitrový zážihový šesťvalec dosahuje 225 kW v v rozmedzí 5800 - 6250 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 400 Nm pri 1300 až 5000 ot./min. Vrcholom motorovej palety bude osemvalec s objemom 4,4 l dosahujúci 300 kW pri 5500 až 6400 ot./min. a krútiaci moment až 600 Nm v rozsahu 1750 - 4500 ot./min. V našich končinách bude zrejme vyhľadávanejší trojlitrový šesťvalcový diesel, ktorý v slabšej verzii dosahuje výkon 173 kW pri 4000 ot./min. a 520 Nm v rozmedzí 2000 až 2750 ot./min. Jeho silnejšie prevedenie s označením 35d je naladené na výkon 210 kW dosahovaný pri 4400 a krútiaci moment 580 Nm pri 1750 - 2250 ot./min.