SME
reklama

SME na autosalóne v Ženeve: BMW X6 - kupé na voľný čas

Najobletovanejším modelom v stánku BMW na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve je sériové prevedenie SUV - kupé nesúce označenie X6.

O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je zadný diferenciál Dynamic Performace Control.O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je zadný diferenciál Dynamic Performace Control. (Zdroj: BMW)



V ostatnom čase sa akoby s novým kategóriami roztrhlo vrece. Na štvordverové kupé si pomaly zvykáme, no z Mníchova prichádza ďalšie prekvapenie - kombinácia vozidla na voľný čas a kupé. Automobilka BMW sa dokonca hrdo chváli založením novej kategórie SAC – Sport Activity Coupe, hoci s podobnou myšlienkou už prišiel pred dvomi rokmi Ssangyong Actyon. Napriek tomu priznávame, že osobné stretnutie s BMW X6 nás milo prekvapilo.

Dynamický profil

Auto je veľké. Svojou dĺžkou 4877 mm a šírkou 1983 mm prekonáva aj model X5. Rázvor 2933 mm majú obe SUV zhodný. Na pohľad ale „šestka“ nevyzerá ťažkopádne, či neohrabane. Môže za to od B stĺpikov smerom dozadu plynulo klesajúca línia strechy. Tá vozidlu dodáva mimoriadne dynamický profil – preto označenie kupé. Atraktívne tvarovanie karosérie na počudovanie neubralo interiéru na priestrannosti. Na zadných sedadlách si dospelý cestujúci nájde dostatok priestoru aj na hlavu. Najmä deťom však bude prekážať vysoká hrana bočných okien. V interiéri je to klasické BMW s pre značku typicky rozmiestnenými ovládačmi i dizajnovými riešeniami. Samotná palubná doska je v podstate zhodná s X5.



xDrive a DPC

O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je Dynamic Performace Control, ktorý krútiaci moment rozdeľuje nielen na prednú a zadnú nápravu (štandardne 40% vpredu a 60 % vzadu), ale aj medzi pravé a ľavé zadnú koleso. V zákrutách sa tak na vonkajšie zadné koleso dostáva viac krútiaceho momentu ako predné. Systém zároveň dokáže stabilizovať vozidlo v okamihu, keď dá vodič nohu dole z plynového pedálu.

Diesel a benzín

Výrobca nateraz mieni do nového modelu montovať dva benzínové motory a jeden naftový, naladený na dve výkonové maximá. Trojlitrový zážihový šesťvalec dosahuje 225 kW v v rozmedzí 5800 - 6250 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 400 Nm pri 1300 až 5000 ot./min. Vrcholom motorovej palety bude osemvalec s objemom 4,4 l dosahujúci 300 kW pri 5500 až 6400 ot./min. a krútiaci moment až 600 Nm v rozsahu 1750 - 4500 ot./min. V našich končinách bude zrejme vyhľadávanejší trojlitrový šesťvalcový diesel, ktorý v slabšej verzii dosahuje výkon 173 kW pri 4000 ot./min. a 520 Nm v rozmedzí 2000 až 2750 ot./min. Jeho silnejšie prevedenie s označením 35d je naladené na výkon 210 kW dosahovaný pri 4400 a krútiaci moment 580 Nm pri 1750 - 2250 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 862
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 154
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 756
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 951
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  2. Martin Borecky: Rakovina
  3. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  4. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  5. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  6. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  7. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  8. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 907
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 596
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 408
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 320
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 358
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 196
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu