PRVÉ DOJMY

SME na autosalóne v Ženeve: BMW X6 - kupé na voľný čas

Najobletovanejším modelom v stánku BMW na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve je sériové prevedenie SUV - kupé nesúce označenie X6.

O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je zadný diferenciál Dynamic Performace Control.(Zdroj: BMW)



V ostatnom čase sa akoby s novým kategóriami roztrhlo vrece. Na štvordverové kupé si pomaly zvykáme, no z Mníchova prichádza ďalšie prekvapenie - kombinácia vozidla na voľný čas a kupé. Automobilka BMW sa dokonca hrdo chváli založením novej kategórie SAC – Sport Activity Coupe, hoci s podobnou myšlienkou už prišiel pred dvomi rokmi Ssangyong Actyon. Napriek tomu priznávame, že osobné stretnutie s BMW X6 nás milo prekvapilo.

Dynamický profil

Auto je veľké. Svojou dĺžkou 4877 mm a šírkou 1983 mm prekonáva aj model X5. Rázvor 2933 mm majú obe SUV zhodný. Na pohľad ale „šestka“ nevyzerá ťažkopádne, či neohrabane. Môže za to od B stĺpikov smerom dozadu plynulo klesajúca línia strechy. Tá vozidlu dodáva mimoriadne dynamický profil – preto označenie kupé. Atraktívne tvarovanie karosérie na počudovanie neubralo interiéru na priestrannosti. Na zadných sedadlách si dospelý cestujúci nájde dostatok priestoru aj na hlavu. Najmä deťom však bude prekážať vysoká hrana bočných okien. V interiéri je to klasické BMW s pre značku typicky rozmiestnenými ovládačmi i dizajnovými riešeniami. Samotná palubná doska je v podstate zhodná s X5.



xDrive a DPC

O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je Dynamic Performace Control, ktorý krútiaci moment rozdeľuje nielen na prednú a zadnú nápravu (štandardne 40% vpredu a 60 % vzadu), ale aj medzi pravé a ľavé zadnú koleso. V zákrutách sa tak na vonkajšie zadné koleso dostáva viac krútiaceho momentu ako predné. Systém zároveň dokáže stabilizovať vozidlo v okamihu, keď dá vodič nohu dole z plynového pedálu.

Diesel a benzín

Výrobca nateraz mieni do nového modelu montovať dva benzínové motory a jeden naftový, naladený na dve výkonové maximá. Trojlitrový zážihový šesťvalec dosahuje 225 kW v v rozmedzí 5800 - 6250 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 400 Nm pri 1300 až 5000 ot./min. Vrcholom motorovej palety bude osemvalec s objemom 4,4 l dosahujúci 300 kW pri 5500 až 6400 ot./min. a krútiaci moment až 600 Nm v rozsahu 1750 - 4500 ot./min. V našich končinách bude zrejme vyhľadávanejší trojlitrový šesťvalcový diesel, ktorý v slabšej verzii dosahuje výkon 173 kW pri 4000 ot./min. a 520 Nm v rozmedzí 2000 až 2750 ot./min. Jeho silnejšie prevedenie s označením 35d je naladené na výkon 210 kW dosahovaný pri 4400 a krútiaci moment 580 Nm pri 1750 - 2250 ot./min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 10 516
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 732
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 110
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 158
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 575
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 997
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 885
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 851
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 372
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 240

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Bezpečné a legálne peniaze. So štátom chce obchodovať každý

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.