Infiniti prichádza do Európy

Luxusná divízia automobilky Nissan oficiálne vstupuje na európske trhy. Zo začiatku budú k dispozícii tri modelové rady - G37, EX37 a FX. Práve druhá generácia vlajkovej lode s označením FX absolvovala na autosalóne v Ženeve svetovú premiéru.

Infiniti začne oficiálne s predajom svojich modelov v Európe v októbri tohto roku.(Zdroj: Infiniti)

G37

Základným modelom Infiniti ponúkaným na starom kontinente bude model G37 vo verziách sedan a kupé. Zástupca strednej triedy vychádza z modelu G35 predstaveného ešte v roku 2003. Pred jeho uvedením bol upravený v európskom vývojovom centre automobilky Nissan, aby spĺňal kritériá náročných európskych zákazníkov. Zmeny sa dotkli najmä naladenia podvozku, ktorý je v porovnaní s americkou verziou tuhší. Pre sedan i dvojdverové kupé s usporiadaním 2+2 bude k dispozícii jediná pohonná jednotka a to zážihový šesťvalec 3,7 l s variabilným časovaním ventilov. Ten dosahuje najvyšší výkon 228 kW a krútiaci moment 350 Nm. V ponuke je 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo 7-stupňový automat. K technickým lahôdkam, ktoré majú prilákať zákazníkov od konkurenčných značiek, patrí systém riadenia všetkých štyroch kolies 4WAS. Chýbať nebude ani inteligentný pohon 4x4.

EX37

Malé SUV postavené na platforme sedanu G37 sa má stať postrachom BMW X3, či nového Mercedesu GLK. Infiniti EX37 patrí podľa výrobcu k najľahším v segmente. Konštruktéri dokázali znížiť hmotnosť automobilu, vďaka použitiu hliníka na výrobu niektorých komponentov podvozku, kapota a piate dvere sú z plastového kompozitu. Dizajn karosérie vychádza z vlajkovej lode značky, modelu FX. O pohon SUV EX37 sa stará rovnaký zážihový motor V6 s variabilným časovaním ventilov a objemom 3,7 l, aký poháňa sedan a kupé G37. Do štandardnej výbavy automobilu bude patriť aj inteligentný pohon všetkých štyroch kolies. Za bežných adhéznych podmienok sa výkon prenáša na obe nápravy v pomere 50:50, ak si to situácia vyžiada, môže elektronika až 100% výkonu poslať na zadnú nápravu.

FX

Druhá generácia majestátneho SUV FX absolvovala svetovú výstavnú premiéru na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Spočiatku bude k dispozícii iba špičková verzia FX50, poháňaná benzínovým osemvalcom s objemom 5,0 l. Výkon 287 kW a najvyšší krútiaci moment 500 Nm je štandardne prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky. Podobne ako sedan a kupé G37, má aj model FX na palube ovládanie kolies aj zadnej nápravy. Neskôr do ponuky pribudne tiež lacnejšia šesťvalcová verzia.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.