Infiniti prichádza do Európy

Luxusná divízia automobilky Nissan oficiálne vstupuje na európske trhy. Zo začiatku budú k dispozícii tri modelové rady - G37, EX37 a FX. Práve druhá generácia vlajkovej lode s označením FX absolvovala na autosalóne v Ženeve svetovú premiéru.

Infiniti začne oficiálne s predajom svojich modelov v Európe v októbri tohto roku.(Zdroj: Infiniti)

G37

Základným modelom Infiniti ponúkaným na starom kontinente bude model G37 vo verziách sedan a kupé. Zástupca strednej triedy vychádza z modelu G35 predstaveného ešte v roku 2003. Pred jeho uvedením bol upravený v európskom vývojovom centre automobilky Nissan, aby spĺňal kritériá náročných európskych zákazníkov. Zmeny sa dotkli najmä naladenia podvozku, ktorý je v porovnaní s americkou verziou tuhší. Pre sedan i dvojdverové kupé s usporiadaním 2+2 bude k dispozícii jediná pohonná jednotka a to zážihový šesťvalec 3,7 l s variabilným časovaním ventilov. Ten dosahuje najvyšší výkon 228 kW a krútiaci moment 350 Nm. V ponuke je 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo 7-stupňový automat. K technickým lahôdkam, ktoré majú prilákať zákazníkov od konkurenčných značiek, patrí systém riadenia všetkých štyroch kolies 4WAS. Chýbať nebude ani inteligentný pohon 4x4.

EX37

Malé SUV postavené na platforme sedanu G37 sa má stať postrachom BMW X3, či nového Mercedesu GLK. Infiniti EX37 patrí podľa výrobcu k najľahším v segmente. Konštruktéri dokázali znížiť hmotnosť automobilu, vďaka použitiu hliníka na výrobu niektorých komponentov podvozku, kapota a piate dvere sú z plastového kompozitu. Dizajn karosérie vychádza z vlajkovej lode značky, modelu FX. O pohon SUV EX37 sa stará rovnaký zážihový motor V6 s variabilným časovaním ventilov a objemom 3,7 l, aký poháňa sedan a kupé G37. Do štandardnej výbavy automobilu bude patriť aj inteligentný pohon všetkých štyroch kolies. Za bežných adhéznych podmienok sa výkon prenáša na obe nápravy v pomere 50:50, ak si to situácia vyžiada, môže elektronika až 100% výkonu poslať na zadnú nápravu.

FX

Druhá generácia majestátneho SUV FX absolvovala svetovú výstavnú premiéru na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Spočiatku bude k dispozícii iba špičková verzia FX50, poháňaná benzínovým osemvalcom s objemom 5,0 l. Výkon 287 kW a najvyšší krútiaci moment 500 Nm je štandardne prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky. Podobne ako sedan a kupé G37, má aj model FX na palube ovládanie kolies aj zadnej nápravy. Neskôr do ponuky pribudne tiež lacnejšia šesťvalcová verzia.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 646
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 252
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 396
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 154
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 543
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 401
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 911
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 906

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.