Po boku Fordu Mondeo patrí medzi najkrajšie autá strednej triedy. Použité materiály, riešenie sedadiel a vnútorného priestoru, posunie Citroen C5 na hornú hranicu strednej triedy.
Okrem siedmych motorov budú na výber dva typy podvozka, s klasickými oceľovými pružinami a s hydraulickým pružením Hydroactive III. Zmena nastala v spracovaní interiéru, použitých materiáloch a prepracovaní detailov. Citroen C5 už nebude obývačkou na kolesách s nedopracovaným dizajnom, ale dynamická limuzína strednej triedy s veľkým vstupným otvorom do batožinového priestoru. Citroen v nej použije dostupné technológie a bezpečnostné prvky. Namiesto nových prevratných technológií sa výrobca zameral na kvalitu a spoľahlivosť tých súčasných. Dôkazom je volant s pevným stredom, ktorý uviedol model C4, ale v novej limuzíne má na základe kritiky zákazníkov väčšie tlačidlá a prehľadnejšie rozmiestnenie funkcií. Základné modely majú okrem automatickej klimatizácie až sedem airbagov. Ich účinok najlepšie preverili nárazové testy EuroNCAP, v ktorých limuzína získala najvyššie ohodnotenie.