VC Austrálie korisťou Hamiltona

Dramatická VC Austrálie priniesla množstvo dramatických situácií, predbiehacie manévre a nakoniec aj jednoznačné víťazstvo Brita Lewisa Hamiltona. Ďalšie dve pódiové priečky patria nemeckým pilotom Nickovi Heidfeldovi a Nicovi Rosbergovi.

(Zdroj: www.grandprix.com.au)


Jediný moment, kedy bolo Hamiltonove vedenie ohrozené, prišiel krátko po štarte. Z druhej pozície štartujúci Poliak Kubica na Brita tvrdo dotieral, no pilot stajne McLaren si prvé miesto udržal. Horúco bolo aj tesne za nimi. Kovalainena atakoval Massa, ale Brazílčan príliš skoro pridal plyn, následkom čoho bol pretáčavý šmyk a kontakt s bariérou. Pilot za volantom Ferrari musel po tomto incidente navštíviť svojich mechanikov. V prvej zákrute po štarte ešte kolidovali Fisichella, Davidson, Webber, Button a Nakajima. Z nich pokračoval v pretekoch iba posledný menovaný. Kvôli množstvu črepín na trati musel štartové pole spomaliť na dve kolá safety car. Poradie na čele sa ustálilo. Viedol Hamilton pred Kubicom, Kovalainenom, Rosbergom, Heidfeldom.

Smutný víkend pre Ferrari

Bezpečnostné vozidlo sa na trati objavilo opäť, keď Massa predierajúci sa dopredu atakoval v prvej zákrute Davida Coulthada. Skúsený pilot v službách tímu Red Bull nenechal Massovi ani centimeter priestoru, výsledkom čoho bola ďalšia kolízia. Kým červené Ferrari pokračovalo v pretekoch ďalej, Coulthard musel odstúpiť. Zakrátko sa pre zmenu frustrovaný Kimi Raikonen pokúšal zdolať Kovalainena, ale neúspešne. Úradujúci majster sveta sa prehnal štrkovou zónou. A podobnú chybu zopakoval aj 16 kôl pred koncom. Tentoraz „nespolupracoval“ Timo Glock a Raikonen sa opäť zastavil mimo trate. V tej chvíli už bol mimo hry Massa. Jeho monopost zastavili technické problémy.

Barrichello diskvalifikovaný

Záver úvodných pretekov sezóny nebol o nič menej atraktívny. Kovalainen sa kvôli nevhodnej taktike prepadol po záverečnej zastávke v boxoch z priebežnej druhej na piatu priečku. Kubicu zradila technika. Timo Glock stratil v záverečnom sektore trate nad autom kontrolu a nepríjemne havaroval. Síce otrasený, ale svoju Toyotu opustil po vlastných. Tretí a poslednýkrát na trať vyrazil safety car. Krušné chvíle prežil aj Barichello, keď po výjazde z boxov atakoval jedného zo svojich mechanikov. Aby toho nebolo málo, Brazílčan dostal penalizáciu za to, že z boxov vyšiel na červenú. Komisári napokon svoje rozhodnutie zmenili a Barichella diskvalifikovali. V závere ešte na výbornom 4. mieste jazdiaci šampión americkej série ChampCar Sebastien Bourdais musel pre technické problémy odstúpiť. Klasifikovali ho však na 7. mieste. 4 kolá pred koncom si kalich horkosti definitívne vypil Kimi Raikonen. Fín bol nútený odstúpiť, ale nakoniec bol klasifikovaný na 8.priečke a získal aspoň jeden bod.

Kovalainen vs. Alonso

Na prvých troch pozíciách bolo poradie po zastávkach v boxoch viac-menej konštantné. Viedol Hamilton pred Heidfeldom a Rosbergom. Až do konca pretekov dvíhali divákov zo sedadiel Kovalainen s Alonsom bojujúci o „zemiakovú“ medailu. Mladý Fín dve kolá pred koncom Alonsa predbehol, no Španiel si zakrátko vzal svoju pozíciu späť. Na body nakoniec dosiahli všetci piloti, ktorí preťali cieľovú pásku, ale aj dvaja jazdci, ktorí odstúpili tesne pred cieľom.

Výsledky VC Austrálie:
1. Hamilton (McLaren) 1:34:50,616 h.
2. Heidfeld (BMW) +5,478 s.
3. Rosberg (Williams) +8,163 s.
4. Alonso (Renault) +17,181 s.
5. Kovalainen (McLaren) +18,014 s.
6. Nakajima (Williams) +1 kolo
7. Bourdais (Toro Rosso) +3 kolá
8. Raikonen (Ferrari) +5 kôl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.