SME

TEST: Opel Antara zažíva ťažký návrat medzi SUV

Návrat medzi športovo úžitkové vozidlá bude po rokoch veľmi ťažký.

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá. (Zdroj: autor)

Antara ponúka priestranný interiér, komfortný podvozok a výborný pohon všetkých kolies. Na ceste k úspechu prekáža vysoká cena a nevhodný benzínový motor. Video zachytáva testovanie pohonu všetkých kolies.

Pekná karoséria sa medzi konkurenčnými autami rozhodne nestratí a zaboduje vnútorným priestorom. Batožinový priestor má vysoko položenú nakladaciu hranu, ale našťastie v jednej rovine s dnom kufra. Základný objem 370 litrov, definovaný po roletu, nevyzerá príťažlivo, ale tvar kufra je dobre využiteľný a najmä široký. Po odtiahnutí rolety je k dispozícii až 865 l. Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo tenkého dojazdového kolesa a po bokoch. K variabilite interiéru prispieva jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra, bez potreby manipulácie so sedákmi. Menej radosti prinesú odkladacie priestory vpredu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľa miesta


Vyššie položené sedadlá vpredu prinášajú v porovnaní s osobným autom viac pohodlia a väčší priestor. Odkladacie priestory a boxy vo dverách sú podstatne lepšie ako v iných modeloch značky, ale za konkurenciou zaostávajú. Opel nepočíta s tým, že ľudia cestujú s množstvom osobných vecí. Ovládacie prvky pochádzajú z iných modelov značky. Znamená to komplikované ovládanie palubného počítača, ale prehľadné rozmiestnenie tlačidiel na stredovej konzole. Pokroková je tiež elektronika celého palubného systému. Z užívateľského hľadiska poteší ovládanie autorádia a palubného počítača na volante prostredníctvom otočných ovládačov. Antara ponúka dobrý výhľad šikmo dopredu a výborné sedadlá. V aute za jeden milión a dvestotisíc korún by mal byť lepšie tvarovaný volant a kvalitnejšie plasty. Ponuka vybavenia, priestoru a variability s ohľadom na iné vozidlá kategórie vyniká.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý pohon


Podvozok dobre absorbuje kmity karosérie a prudké pohyby volantom. Na snehu treba počítať s vyššou pohotovostnou hmotnosťou auta a oneskorenou reakciou na pokyn vodiča. Na rozbitých cestách s jamami prenáša podvozok rázy do interiéru. Pochvalu si zaslúži pripojiteľný pohon všetkých kolies. Medzinápravová spojka reaguje veľmi rýchlo a na ľade so zapnutým systémom ESP zaberajú všetky kolesá. Antara prechádza zasneženou zákrutou neutrálne a celkom zábavne. Prioritou je však bezpečné stúpanie na klzkom povrchu. Šantením na snehu možno medzinápravovú spojku prehriať podobne ako na Chevrolete Captiva. Pohon všetkých kolies patrí vo svojej kategórii medzi najlepšie. To isté nemožno povedať o motore a prevodovke.

Spotreba


Už samotná kombinácia benzínového štvorvalca veľkého objemu 2,4 litra a päťstupňovej prevodovky nevyzerá dobre. Na diaľnici chýba šestka, pretože motor už aj pri 130 km/h hučí a spotrebuje veľa paliva. Výkon 140 koní je na daný objem slabý a situáciu zachraňuje iba krútiaci moment. Na prvých stupňoch je Antara pomerne svižná, ale aj za tú trochu dynamiky si vypýta svoje. Spotreba sa v teste pohybovala na úrovni 14 litrov na sto kilometrov. Jazdiť pod desať litrov a mimo mesta je takmer nemožné, nám sa podarilo dosiahnuť spotrebu 10,2 l/100km. Zastaralý motor do moderného a trochu drahého SUV nepatrí. Záujemcom odporúčame radšej drahšiu naftovú verziu inak príjemného auta.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***


Opel Antara Enjoy 2,4 Ecotec

Cena modelu od 979 900 Sk
Cena verzie od 1 034 000 Sk
Cena testovaného vozidla 1 217 000 Sk
Motor 2,4 ECOTEC
Výkon motora 103 kW / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,9 s
Objem batožinového priestoru 370 – 865 l
Spotreba podľa výrobcu 9,6 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 767
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 821
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 394
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 303
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 820
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 665
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 436
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 188
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 909
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 496
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 914
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 299
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu