TEST: Opel Antara zažíva ťažký návrat medzi SUV

Návrat medzi športovo úžitkové vozidlá bude po rokoch veľmi ťažký.

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.(Zdroj: autor)

Antara ponúka priestranný interiér, komfortný podvozok a výborný pohon všetkých kolies. Na ceste k úspechu prekáža vysoká cena a nevhodný benzínový motor. Video zachytáva testovanie pohonu všetkých kolies.

Pekná karoséria sa medzi konkurenčnými autami rozhodne nestratí a zaboduje vnútorným priestorom. Batožinový priestor má vysoko položenú nakladaciu hranu, ale našťastie v jednej rovine s dnom kufra. Základný objem 370 litrov, definovaný po roletu, nevyzerá príťažlivo, ale tvar kufra je dobre využiteľný a najmä široký. Po odtiahnutí rolety je k dispozícii až 865 l. Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo tenkého dojazdového kolesa a po bokoch. K variabilite interiéru prispieva jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra, bez potreby manipulácie so sedákmi. Menej radosti prinesú odkladacie priestory vpredu.

Veľa miesta


Vyššie položené sedadlá vpredu prinášajú v porovnaní s osobným autom viac pohodlia a väčší priestor. Odkladacie priestory a boxy vo dverách sú podstatne lepšie ako v iných modeloch značky, ale za konkurenciou zaostávajú. Opel nepočíta s tým, že ľudia cestujú s množstvom osobných vecí. Ovládacie prvky pochádzajú z iných modelov značky. Znamená to komplikované ovládanie palubného počítača, ale prehľadné rozmiestnenie tlačidiel na stredovej konzole. Pokroková je tiež elektronika celého palubného systému. Z užívateľského hľadiska poteší ovládanie autorádia a palubného počítača na volante prostredníctvom otočných ovládačov. Antara ponúka dobrý výhľad šikmo dopredu a výborné sedadlá. V aute za jeden milión a dvestotisíc korún by mal byť lepšie tvarovaný volant a kvalitnejšie plasty. Ponuka vybavenia, priestoru a variability s ohľadom na iné vozidlá kategórie vyniká.

Dobrý pohon


Podvozok dobre absorbuje kmity karosérie a prudké pohyby volantom. Na snehu treba počítať s vyššou pohotovostnou hmotnosťou auta a oneskorenou reakciou na pokyn vodiča. Na rozbitých cestách s jamami prenáša podvozok rázy do interiéru. Pochvalu si zaslúži pripojiteľný pohon všetkých kolies. Medzinápravová spojka reaguje veľmi rýchlo a na ľade so zapnutým systémom ESP zaberajú všetky kolesá. Antara prechádza zasneženou zákrutou neutrálne a celkom zábavne. Prioritou je však bezpečné stúpanie na klzkom povrchu. Šantením na snehu možno medzinápravovú spojku prehriať podobne ako na Chevrolete Captiva. Pohon všetkých kolies patrí vo svojej kategórii medzi najlepšie. To isté nemožno povedať o motore a prevodovke.

Spotreba


Už samotná kombinácia benzínového štvorvalca veľkého objemu 2,4 litra a päťstupňovej prevodovky nevyzerá dobre. Na diaľnici chýba šestka, pretože motor už aj pri 130 km/h hučí a spotrebuje veľa paliva. Výkon 140 koní je na daný objem slabý a situáciu zachraňuje iba krútiaci moment. Na prvých stupňoch je Antara pomerne svižná, ale aj za tú trochu dynamiky si vypýta svoje. Spotreba sa v teste pohybovala na úrovni 14 litrov na sto kilometrov. Jazdiť pod desať litrov a mimo mesta je takmer nemožné, nám sa podarilo dosiahnuť spotrebu 10,2 l/100km. Zastaralý motor do moderného a trochu drahého SUV nepatrí. Záujemcom odporúčame radšej drahšiu naftovú verziu inak príjemného auta.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***


Opel Antara Enjoy 2,4 Ecotec

Cena modelu od 979 900 Sk
Cena verzie od 1 034 000 Sk
Cena testovaného vozidla 1 217 000 Sk
Motor 2,4 ECOTEC
Výkon motora 103 kW / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,9 s
Objem batožinového priestoru 370 – 865 l
Spotreba podľa výrobcu 9,6 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 27 073
  2. Najužitočnejšia appka 15 064
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 948
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 144
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 859
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 618
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 211
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 156
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 128
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer bude hľadať nového ministra, Imrecze má konkurenta

Súčasného guvernéra NBS má vystriedať Peter Kažimír.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír uteká z politiky, Smeru chýba ďalší minister

Špekuluje sa nad budúcnosťou ministra.

KOMENTÁRE

Trápenie Roberta Fica, alebo ako získať čo najviac

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.