TEST: Opel Antara zažíva ťažký návrat medzi SUV

Návrat medzi športovo úžitkové vozidlá bude po rokoch veľmi ťažký.

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.(Zdroj: autor)

Antara ponúka priestranný interiér, komfortný podvozok a výborný pohon všetkých kolies. Na ceste k úspechu prekáža vysoká cena a nevhodný benzínový motor. Video zachytáva testovanie pohonu všetkých kolies.

Pekná karoséria sa medzi konkurenčnými autami rozhodne nestratí a zaboduje vnútorným priestorom. Batožinový priestor má vysoko položenú nakladaciu hranu, ale našťastie v jednej rovine s dnom kufra. Základný objem 370 litrov, definovaný po roletu, nevyzerá príťažlivo, ale tvar kufra je dobre využiteľný a najmä široký. Po odtiahnutí rolety je k dispozícii až 865 l. Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo tenkého dojazdového kolesa a po bokoch. K variabilite interiéru prispieva jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra, bez potreby manipulácie so sedákmi. Menej radosti prinesú odkladacie priestory vpredu.

Veľa miesta


Vyššie položené sedadlá vpredu prinášajú v porovnaní s osobným autom viac pohodlia a väčší priestor. Odkladacie priestory a boxy vo dverách sú podstatne lepšie ako v iných modeloch značky, ale za konkurenciou zaostávajú. Opel nepočíta s tým, že ľudia cestujú s množstvom osobných vecí. Ovládacie prvky pochádzajú z iných modelov značky. Znamená to komplikované ovládanie palubného počítača, ale prehľadné rozmiestnenie tlačidiel na stredovej konzole. Pokroková je tiež elektronika celého palubného systému. Z užívateľského hľadiska poteší ovládanie autorádia a palubného počítača na volante prostredníctvom otočných ovládačov. Antara ponúka dobrý výhľad šikmo dopredu a výborné sedadlá. V aute za jeden milión a dvestotisíc korún by mal byť lepšie tvarovaný volant a kvalitnejšie plasty. Ponuka vybavenia, priestoru a variability s ohľadom na iné vozidlá kategórie vyniká.

Dobrý pohon


Podvozok dobre absorbuje kmity karosérie a prudké pohyby volantom. Na snehu treba počítať s vyššou pohotovostnou hmotnosťou auta a oneskorenou reakciou na pokyn vodiča. Na rozbitých cestách s jamami prenáša podvozok rázy do interiéru. Pochvalu si zaslúži pripojiteľný pohon všetkých kolies. Medzinápravová spojka reaguje veľmi rýchlo a na ľade so zapnutým systémom ESP zaberajú všetky kolesá. Antara prechádza zasneženou zákrutou neutrálne a celkom zábavne. Prioritou je však bezpečné stúpanie na klzkom povrchu. Šantením na snehu možno medzinápravovú spojku prehriať podobne ako na Chevrolete Captiva. Pohon všetkých kolies patrí vo svojej kategórii medzi najlepšie. To isté nemožno povedať o motore a prevodovke.

Spotreba


Už samotná kombinácia benzínového štvorvalca veľkého objemu 2,4 litra a päťstupňovej prevodovky nevyzerá dobre. Na diaľnici chýba šestka, pretože motor už aj pri 130 km/h hučí a spotrebuje veľa paliva. Výkon 140 koní je na daný objem slabý a situáciu zachraňuje iba krútiaci moment. Na prvých stupňoch je Antara pomerne svižná, ale aj za tú trochu dynamiky si vypýta svoje. Spotreba sa v teste pohybovala na úrovni 14 litrov na sto kilometrov. Jazdiť pod desať litrov a mimo mesta je takmer nemožné, nám sa podarilo dosiahnuť spotrebu 10,2 l/100km. Zastaralý motor do moderného a trochu drahého SUV nepatrí. Záujemcom odporúčame radšej drahšiu naftovú verziu inak príjemného auta.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***


Opel Antara Enjoy 2,4 Ecotec

Cena modelu od 979 900 Sk
Cena verzie od 1 034 000 Sk
Cena testovaného vozidla 1 217 000 Sk
Motor 2,4 ECOTEC
Výkon motora 103 kW / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,9 s
Objem batožinového priestoru 370 – 865 l
Spotreba podľa výrobcu 9,6 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 833
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 115
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 888
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 448
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 382
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 285
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 237
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 131
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 116

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

KULTÚRA

Prečo musí hrať vraha vždy pekný herec? Filmy o zločincoch majú svoje zákony

Idol z Hry o tróny môže dostať rolu Mansona.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.