TEST: Opel Antara zažíva ťažký návrat medzi SUV

Návrat medzi športovo úžitkové vozidlá bude po rokoch veľmi ťažký.

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.(Zdroj: autor)

Antara ponúka priestranný interiér, komfortný podvozok a výborný pohon všetkých kolies. Na ceste k úspechu prekáža vysoká cena a nevhodný benzínový motor. Video zachytáva testovanie pohonu všetkých kolies.

Pekná karoséria sa medzi konkurenčnými autami rozhodne nestratí a zaboduje vnútorným priestorom. Batožinový priestor má vysoko položenú nakladaciu hranu, ale našťastie v jednej rovine s dnom kufra. Základný objem 370 litrov, definovaný po roletu, nevyzerá príťažlivo, ale tvar kufra je dobre využiteľný a najmä široký. Po odtiahnutí rolety je k dispozícii až 865 l. Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo tenkého dojazdového kolesa a po bokoch. K variabilite interiéru prispieva jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra, bez potreby manipulácie so sedákmi. Menej radosti prinesú odkladacie priestory vpredu.

Veľa miesta


Vyššie položené sedadlá vpredu prinášajú v porovnaní s osobným autom viac pohodlia a väčší priestor. Odkladacie priestory a boxy vo dverách sú podstatne lepšie ako v iných modeloch značky, ale za konkurenciou zaostávajú. Opel nepočíta s tým, že ľudia cestujú s množstvom osobných vecí. Ovládacie prvky pochádzajú z iných modelov značky. Znamená to komplikované ovládanie palubného počítača, ale prehľadné rozmiestnenie tlačidiel na stredovej konzole. Pokroková je tiež elektronika celého palubného systému. Z užívateľského hľadiska poteší ovládanie autorádia a palubného počítača na volante prostredníctvom otočných ovládačov. Antara ponúka dobrý výhľad šikmo dopredu a výborné sedadlá. V aute za jeden milión a dvestotisíc korún by mal byť lepšie tvarovaný volant a kvalitnejšie plasty. Ponuka vybavenia, priestoru a variability s ohľadom na iné vozidlá kategórie vyniká.

Dobrý pohon


Podvozok dobre absorbuje kmity karosérie a prudké pohyby volantom. Na snehu treba počítať s vyššou pohotovostnou hmotnosťou auta a oneskorenou reakciou na pokyn vodiča. Na rozbitých cestách s jamami prenáša podvozok rázy do interiéru. Pochvalu si zaslúži pripojiteľný pohon všetkých kolies. Medzinápravová spojka reaguje veľmi rýchlo a na ľade so zapnutým systémom ESP zaberajú všetky kolesá. Antara prechádza zasneženou zákrutou neutrálne a celkom zábavne. Prioritou je však bezpečné stúpanie na klzkom povrchu. Šantením na snehu možno medzinápravovú spojku prehriať podobne ako na Chevrolete Captiva. Pohon všetkých kolies patrí vo svojej kategórii medzi najlepšie. To isté nemožno povedať o motore a prevodovke.

Spotreba


Už samotná kombinácia benzínového štvorvalca veľkého objemu 2,4 litra a päťstupňovej prevodovky nevyzerá dobre. Na diaľnici chýba šestka, pretože motor už aj pri 130 km/h hučí a spotrebuje veľa paliva. Výkon 140 koní je na daný objem slabý a situáciu zachraňuje iba krútiaci moment. Na prvých stupňoch je Antara pomerne svižná, ale aj za tú trochu dynamiky si vypýta svoje. Spotreba sa v teste pohybovala na úrovni 14 litrov na sto kilometrov. Jazdiť pod desať litrov a mimo mesta je takmer nemožné, nám sa podarilo dosiahnuť spotrebu 10,2 l/100km. Zastaralý motor do moderného a trochu drahého SUV nepatrí. Záujemcom odporúčame radšej drahšiu naftovú verziu inak príjemného auta.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***


Opel Antara Enjoy 2,4 Ecotec

Cena modelu od 979 900 Sk
Cena verzie od 1 034 000 Sk
Cena testovaného vozidla 1 217 000 Sk
Motor 2,4 ECOTEC
Výkon motora 103 kW / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,9 s
Objem batožinového priestoru 370 – 865 l
Spotreba podľa výrobcu 9,6 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  4. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  5. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  6. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  7. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  8. Kreditná karta – áno alebo nie
  9. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  10. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 388
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 073
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 197
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 8 001
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 279
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 260
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 233
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 587
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 969

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.