SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

TEST: Opel Antara zažíva ťažký návrat medzi SUV

Návrat medzi športovo úžitkové vozidlá bude po rokoch veľmi ťažký.

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne aj na čistom ľade. Spojka zaberá okamžite a dobre funguje rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.(Zdroj: autor)

Antara ponúka priestranný interiér, komfortný podvozok a výborný pohon všetkých kolies. Na ceste k úspechu prekáža vysoká cena a nevhodný benzínový motor. Video zachytáva testovanie pohonu všetkých kolies.

Pekná karoséria sa medzi konkurenčnými autami rozhodne nestratí a zaboduje vnútorným priestorom. Batožinový priestor má vysoko položenú nakladaciu hranu, ale našťastie v jednej rovine s dnom kufra. Základný objem 370 litrov, definovaný po roletu, nevyzerá príťažlivo, ale tvar kufra je dobre využiteľný a najmä široký. Po odtiahnutí rolety je k dispozícii až 865 l. Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo tenkého dojazdového kolesa a po bokoch. K variabilite interiéru prispieva jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra, bez potreby manipulácie so sedákmi. Menej radosti prinesú odkladacie priestory vpredu.

Veľa miesta


Vyššie položené sedadlá vpredu prinášajú v porovnaní s osobným autom viac pohodlia a väčší priestor. Odkladacie priestory a boxy vo dverách sú podstatne lepšie ako v iných modeloch značky, ale za konkurenciou zaostávajú. Opel nepočíta s tým, že ľudia cestujú s množstvom osobných vecí. Ovládacie prvky pochádzajú z iných modelov značky. Znamená to komplikované ovládanie palubného počítača, ale prehľadné rozmiestnenie tlačidiel na stredovej konzole. Pokroková je tiež elektronika celého palubného systému. Z užívateľského hľadiska poteší ovládanie autorádia a palubného počítača na volante prostredníctvom otočných ovládačov. Antara ponúka dobrý výhľad šikmo dopredu a výborné sedadlá. V aute za jeden milión a dvestotisíc korún by mal byť lepšie tvarovaný volant a kvalitnejšie plasty. Ponuka vybavenia, priestoru a variability s ohľadom na iné vozidlá kategórie vyniká.

Dobrý pohon


Podvozok dobre absorbuje kmity karosérie a prudké pohyby volantom. Na snehu treba počítať s vyššou pohotovostnou hmotnosťou auta a oneskorenou reakciou na pokyn vodiča. Na rozbitých cestách s jamami prenáša podvozok rázy do interiéru. Pochvalu si zaslúži pripojiteľný pohon všetkých kolies. Medzinápravová spojka reaguje veľmi rýchlo a na ľade so zapnutým systémom ESP zaberajú všetky kolesá. Antara prechádza zasneženou zákrutou neutrálne a celkom zábavne. Prioritou je však bezpečné stúpanie na klzkom povrchu. Šantením na snehu možno medzinápravovú spojku prehriať podobne ako na Chevrolete Captiva. Pohon všetkých kolies patrí vo svojej kategórii medzi najlepšie. To isté nemožno povedať o motore a prevodovke.

Spotreba


Už samotná kombinácia benzínového štvorvalca veľkého objemu 2,4 litra a päťstupňovej prevodovky nevyzerá dobre. Na diaľnici chýba šestka, pretože motor už aj pri 130 km/h hučí a spotrebuje veľa paliva. Výkon 140 koní je na daný objem slabý a situáciu zachraňuje iba krútiaci moment. Na prvých stupňoch je Antara pomerne svižná, ale aj za tú trochu dynamiky si vypýta svoje. Spotreba sa v teste pohybovala na úrovni 14 litrov na sto kilometrov. Jazdiť pod desať litrov a mimo mesta je takmer nemožné, nám sa podarilo dosiahnuť spotrebu 10,2 l/100km. Zastaralý motor do moderného a trochu drahého SUV nepatrí. Záujemcom odporúčame radšej drahšiu naftovú verziu inak príjemného auta.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***


Opel Antara Enjoy 2,4 Ecotec

Cena modelu od 979 900 Sk
Cena verzie od 1 034 000 Sk
Cena testovaného vozidla 1 217 000 Sk
Motor 2,4 ECOTEC
Výkon motora 103 kW / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,9 s
Objem batožinového priestoru 370 – 865 l
Spotreba podľa výrobcu 9,6 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  2. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  3. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  4. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  5. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  7. V bankovom svete prežijú len tí, ktorí inovujú
  8. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  9. Kaufland potvrdil pozíciu lídra v ponuke slovenských výrobkov
  10. Parkovací asistent VW vám pomôže, keď už stratíte nervy
  1. Prečo si investori zadávajú do vyhľadávača ružové diamanty?
  2. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  3. The High Tatras – a destination of unforgettable moments
  4. Leto pomaly končí: Výlety, ktoré ešte stihnete a takmer zadarmo
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. FOKUS očnú optiku a FOKUS optik kúpil MiddleCap Group S.A.
  8. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu
  9. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  10. Pracovisko treba vymyslieť nanovo
  1. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 14 306
  2. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 10 195
  3. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 9 571
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 7 180
  5. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 6 212
  6. Last minute tipy: All inclusive dovolenka na Severnom Cypre 5 447
  7. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 729
  8. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 628
  9. Dovolenka na Malorke: Tipy na hotely pre rodiny s deťmi 4 373
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 3 763

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Fico si s Kočnerom tyká a nepoprel, že sa stretávali (video)

Vládol nám tu organizovaný zločin, tvrdí Daniel Lipšic.

Autorská strana Samuela Marca

Kto naozaj riadi Slovensko (píše Samo Marec)

Poslanec Fico má strach, lebo jednou z možností je pruhovaný dres v Ilave.

Pred kamery sa postavil poslanec Robert Fico v nervóznej poobednej nálade a všetkým vysvetlil, ako to je.
Tlačová konferencia Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku k vyšetrovaniu vraždy novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej na Špecializovanom trestnom súde.

Neprehliadnite tiež

Honda CR-V nám dokázala, že hybrid má zmysel aj v SUV (test)

Vlajková loď značky pocitovo jazdí ako elektromobil.

Honda CR-V Hybrid

Na budúcnosť prístrojových panelov sa Bosch pozerá v 3D

Zaujímavá inovácia by mohla zvýšiť bezpečnosť.

3D prístrojový panel od spoločnosti Bosch

Nové Volvo V60 Cross Country si zachovalo severskú náturu (test)

Módne SUV pri zdvihnutom kombi strácajú zmysel.

Volvo V60 Cross Country