ALFA ROMEO 159 Q4 MÁ PERMANENTNÝ POHON

Ako funguje pohon Q4 v Alfa Romeo?

Talianska značka Alfa Romeo nepatrí medzi automobilové ikony pohonu všetkých štyroch kolies. V jej výrobnom programe sa však nachádza pár modelov s dvomi poháňanými nápravami, ktoré si zaslúžia väčšiu pozornosť.

(Zdroj: Katarína Chválová)

Alfa Romeo 159 Sportwagon Q4 má medzinápravový diferenciál Torsen C, ktorý nepretržite rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy. Za normálnych okolností a pri dobrej priľnavosti všetkých kolies k ceste dáva na prednú nápravu 43 % a na zadnú nápravu 57 % sily motora. Zmena v rozdelení síl nastáva v závislosti od momentálnych podmienok, uhla natočenia volantu, bočného zrýchlenia a prešmykovania kolies. Systém Q4 tým pádom pomáha natáčať auto do zákruty, alebo redukovať pretáčavý šmyk.

Pomáha vodičovi

So systémom Q4 si veľmi dobre zajazdí športovo založený vodič, ale aj bežný motorista. Prudké pridanie plynu na mieste s vytočenými kolesami spôsobí, že Alfa hneď nezabočí, ale ide chvíľu nedotáčavo dopredu. V zasneženej zákrute pridanie plynu spôsobí natočenie auta do požadovaného smeru. Na suchom asfalte pohon nemá citeľnejší význam, ale na mokrej ceste by silný motor 2,4 JTD predné kolesá pretáčal. Takto sa jeho sila premietne do zrýchlenia. Výhoda všetkých poháňaných kolies prináša, spolu s radosťou z jazdy, vyššiu spotrebu na úrovni 8 litrov na sto kilometrov.

Pevná štvorkolka

Pohon všetkých kolies neslúži iba na vychádzanie do zasneženého kopca, ale zlepšuje stabilitu a záber v zákrutách. Pokiaľ pripojiteľné systémy s medzinápravovou spojkou Haldex, používané u iných značiek, pripoja pohon zadnej nápravy až po prešmyknutí kolies, Alfa má stále všetky kolesá v zábere ako Subaru, alebo Audi Quattro. Samotný motor 2,4 JTD patrí medzi súčasnú špičku a výkonom 154 kW dokáže konkurovať aj objemnejším šesťvalcom od BMW aj AUDI. Presnejšia by mala byť kulisa radenia.

Alfa Romeo 159 Sportwagon Q4 2,4 JTD

 

Cena modelu od 1 254 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 309 000 Sk
Motor 2,4 JTDM
Výkon motora 154 kW / 210 k
Krútiaci moment 400 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Objem batožinového priestoru 445 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 8,3 l/100 km
Bezpečnosť 6 x Airbag, ABS, ESP

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.