Hyundai i10 - prvá jazda

Nový Hyundai i10 pôsobí robustne, čím plní požiadavky doby na vyššiu úžitkovosť a bezpečnosť. Dĺžka zostala zachovaná, ale oproti predchodcovi je o tri centimetre nižší a až o sedem centimetrov širší.

Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu.(Zdroj: Katarína Chválová)

Od uvedenia prvého Atosa ubehlo desať rokov a napriek dvom oživeniam nadišiel čas na generačnú výmenu. Výsledok snahy inžinierov z európskej centrály v Nemecku testovali novinári v okolí hlavného mesta Sicílie, Palerma. Kolíska mafie zrejme vďačí za výber nie kriminálnej povesti, ale hustej premávke nerešpektujúcej dopravné predpisy. Nový model i10 prispôsobila automobilka Hyundai potrebám a nárokom európskych krajín. Predné svetlomety trojuholníkového tvaru sa najviac zaslúžili o zmenu čelnej masky, profil vylepšilo dohora strihnuté zakončenie zadných dverí. Zadná časť sa líši tvarom svetlometov a dverami s praktickým úchytom otvárania.

Dynamika v malom

Prevažná časť testovacích áut mala benzínový motor objemu 1,1 l s výkonom 49 kW ( 66 ks) a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Zázraky sme nečakali, ale i10 sa pochlapilo a ožívalo s rastúcimi otáčkami motora. Odstupňovanie prevodovky a motora vyhovovalo nielen jazdeniu na vidieku, ale aj po diaľniciach. Motor strácal dych iba pri prudkom stúpaní diaľnice. Skôr si ceníme schopnosť jazdiť po diaľnici predpísanými rýchlosťami, ale bez prílišného hluku. Blúdenie po vidieckych cestách nám pomohlo otestovať plynové tlmiče na nečakanom skoku. Hyundai obstál v tejto skúške bez kolísania.

Jazda telo na telo

Po nenáročnom zoznámení prišla hlavná výzva – mestská premávka Palerma. Pôvodné dva pruhy vozidiel prešli na štyri a jazdilo sa s vynútením prednosti a trúbením. Po opadnutí adrenalínu sme uznali opodstatnenie malého auta s nenáročnou obsluhou.

Dobrý základ

Štandardná výbava obsahuje výškovo nastaviteľný volant s posilňovačom riadenia, audio systém integrovaný do palubnej dosky, so vstupom AUX na pripojenie i-Pod, alebo MP3 prehrávača. Výbava zahŕňa štyri airbagy (predné a bočné), všetky kolesá s kotúčovými brzdami a ABS. Zatiaľ neoficiálna cena základnej verzie by mala byť okolo 250 tisíc Sk.


Technické parametre vozidiel Hyundai i10

motor 1.1i 1.2i 1.1 CRDi
zdvihový objem [cm] 1086 1248 1120
výkon [kW/k] 49/67 55/75 55/75
pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000
krútiaci moment [Nm] 99 116 153
pri otáčkach [1/min] 2800 4000 1900-2750
pohotovostná hmotnosť (kg) 1008 1007 1127
palivová spotreba [l/100 km] 5,0 - 4,3
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 - 15,8
maximálna rýchlosť [km/h] 152 - 165

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 480
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 881
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 712
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 691
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 588
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 277
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 276
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 188
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 790

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.