Hyundai i10 - prvá jazda

Nový Hyundai i10 pôsobí robustne, čím plní požiadavky doby na vyššiu úžitkovosť a bezpečnosť. Dĺžka zostala zachovaná, ale oproti predchodcovi je o tri centimetre nižší a až o sedem centimetrov širší.

Celkový výraz prešiel zmenou od škatuľky na kolesách k nenápadnému, ale modernému autu.(Zdroj: Katarína Chválová)

Od uvedenia prvého Atosa ubehlo desať rokov a napriek dvom oživeniam nadišiel čas na generačnú výmenu. Výsledok snahy inžinierov z európskej centrály v Nemecku testovali novinári v okolí hlavného mesta Sicílie, Palerma. Kolíska mafie zrejme vďačí za výber nie kriminálnej povesti, ale hustej premávke nerešpektujúcej dopravné predpisy. Nový model i10 prispôsobila automobilka Hyundai potrebám a nárokom európskych krajín. Predné svetlomety trojuholníkového tvaru sa najviac zaslúžili o zmenu čelnej masky, profil vylepšilo dohora strihnuté zakončenie zadných dverí. Zadná časť sa líši tvarom svetlometov a dverami s praktickým úchytom otvárania.

Dynamika v malom

Prevažná časť testovacích áut mala benzínový motor objemu 1,1 l s výkonom 49 kW ( 66 ks) a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Zázraky sme nečakali, ale i10 sa pochlapilo a ožívalo s rastúcimi otáčkami motora. Odstupňovanie prevodovky a motora vyhovovalo nielen jazdeniu na vidieku, ale aj po diaľniciach. Motor strácal dych iba pri prudkom stúpaní diaľnice. Skôr si ceníme schopnosť jazdiť po diaľnici predpísanými rýchlosťami, ale bez prílišného hluku. Blúdenie po vidieckych cestách nám pomohlo otestovať plynové tlmiče na nečakanom skoku. Hyundai obstál v tejto skúške bez kolísania.

Jazda telo na telo

Po nenáročnom zoznámení prišla hlavná výzva – mestská premávka Palerma. Pôvodné dva pruhy vozidiel prešli na štyri a jazdilo sa s vynútením prednosti a trúbením. Po opadnutí adrenalínu sme uznali opodstatnenie malého auta s nenáročnou obsluhou.

Dobrý základ

Štandardná výbava obsahuje výškovo nastaviteľný volant s posilňovačom riadenia, audio systém integrovaný do palubnej dosky, so vstupom AUX na pripojenie i-Pod, alebo MP3 prehrávača. Výbava zahŕňa štyri airbagy (predné a bočné), všetky kolesá s kotúčovými brzdami a ABS. Zatiaľ neoficiálna cena základnej verzie by mala byť okolo 250 tisíc Sk.


Technické parametre vozidiel Hyundai i10

motor 1.1i 1.2i 1.1 CRDi
zdvihový objem [cm] 1086 1248 1120
výkon [kW/k] 49/67 55/75 55/75
pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000
krútiaci moment [Nm] 99 116 153
pri otáčkach [1/min] 2800 4000 1900-2750
pohotovostná hmotnosť (kg) 1008 1007 1127
palivová spotreba [l/100 km] 5,0 - 4,3
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 - 15,8
maximálna rýchlosť [km/h] 152 - 165

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.