SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Krajší a exkluzívnejší

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a p

Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu.Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu. (Zdroj: Volkswagen)

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a pre tých, ktorí by sa radi odlíšili, pripravila novinku. Štýlový Passat CC.

Skratkou CC sa väčšinou označujú vozidlá s karosériou typu kupé-kabriolet. Nový Passat CC však ničím takým nie je. Podobne ako Mercedes-Benz CLS, ktorý kedysi položil základ tejto kategórii, snaží sa byť ušlachtilým 4-dverovým kupé s elegantnou karosériou a luxusnou výbavou. V porovnaní s bežným Passatom je o 31 mm dlhší, ale rázvor zostal zachovaný. O nárast celkovej dĺžky sa teda postarali iba dlhšie previsy. Významnejšie je zväčšenie celkovej šírky auta o 36 mm a hlavne, jeho zníženie o rovných 50 mm. Práve nižšia a súčasne širšia karoséria dáva CC-čku športovejší a zároveň elegantnejší vzhľad. Zdôrazňuje ho relatívne nízka predná časť a vysoký pontón karosérie s úzkymi bočnými oknami. Charakteristickým prvkom štvordverových kupé je línia strechy klesajúca už od B-stĺpikov, čo veľmi efektívne vplýva aj na aerodynamiku karosérie – v prípade Passata CC vyjadrená jedným z najnižších koeficientov odporu vzduchu v segmente (cx=0,29). Krása a pohodlie však niečo stoja, preto batožinový priestor ponúka o 30 l (335 l) menej miesta pre batožinu ako klasický Passat.

Luxus a pohodlie

Pasažierov vzadu budú rozmaznávať dve samostatné sedadlá, za príplatok anatomicky tvarované, s odkladacími priestormi medzi nimi. V oblasti ramien a kolien je miesta dostatok. O 50 mm nižšiu karosériu sa výrobca snažil vykompenzovať väčším sklonom zadných sedákov a hlbším posedom. Napriek tomu treba počítať s menším priestorom nad hlavou. Pracovisko vodiča vychádza z klasického Passata. Známe sú ciferníky a ovládače na prístrojovom paneli. Zákazník si však bude môcť vybrať až z troch verzií volantu a troch odtieňov obkladu z pravého dreva. Automobil určený náročnejším motoristom ponúka celkovo len vysoko kvalitné materiály. Vzdušnosť vnútornému priestoru dodá panoramatické strešné okno s veľkorysými rozmermi 750 x 1120 mm, siahajúce takmer po B stĺpiky. Štandardne dodávané predné sedadlá je možné nastaviť v šiestich smeroch. Za príplatok sú k dispozícii sedačky s výraznejším tvarovaním a možnosťou elektrického nastavenia až v dvanástich smeroch.

Pod kapotou žiadne prekvapenie

Po technickej stránke je Passat CC takmer identický s východiskovým modelom. K dispozícii sú štyri pohonné jednotky, všetky vybavené priamym vstrekovaním paliva. Základný benzínový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom 1.8 TSI, dosahuje výkon 118 kW (160k). Väčší, 2.0 TSI, je naladený na 147 kW (200k). Vrchol ponuky benzínových agregátov tvorí šesťvalec 3.6 TSI 220 kW (300k) dodávaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4 Motion. Passat CC s ním dosiahne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 s. Paleta naftových motorov je spočiatku obmedzená na jediný agregát 2.0 TDI CR so vstrekovaním common-rail, naladený buď na výkon 103 kW (140k), alebo 125 kW (170k). Všetky pohonné jednotky spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 1.8 TSI a 3.6 FSI je k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG, alternatívou pre 2.0 TSI je tradičný 6-stupňový automat. Okrem najslabšej benzínovej a dieselovej verzie, sú všetky vozidlá štandardne vybavené novým systémom DDC-Dynamic Drive Control, ktorý prostredníctvom adaptívnych tlmičov dokáže meniť charakteristiku pruženia podľa požiadaviek vodiča. K dispozícii sú tri prednastavené režimy - „Normal", „Comfort" a „Sport".
Hoci Volkswagen Passat CC absolvoval svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Detroite, americkí zákazníci sa ho dočkajú až v závere tohto roka. V Európe príde do predaja už v druhom štvrťroku 2008. Na rozdiel od bežného Passata, bude cena logicky vyššia.

V dlhom zozname príplatkového vybavenia sú aj anatomicky tvarované zadné sedadlá.
Tvar palubnej dosky zodpovedá klasickému Passatu. Zákazník si môže vybrať až z 3 typov volantov a dojem exkluzivity navodzuje obklad z pravého dreva. Na výber budú 3 odtiene.

 

Technické parametre vozidiel VW Passat CC:

 

motor 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 FSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI (125 kW)
zdvihový objem [cm3] 1798 1984 3580 1968 1968
výkon [kW/k] 118/160 147/200 220/300 103/140 125/170
pri otáčkach [1/min] 4500-6200 5100 6600 4200 4200
krútiaci moment [Nm] 250 280 350 320 350
pri otáčkach [1/min] 1500-4500 2800 2400 1750 1750
palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,9 10,1 5,8 6,0
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6 7,6 5,6 9,8 8,6
maximálna rýchlosť [km/h] 222 237 250 213 227

 

Rozmery:

 

dĺžka 4796 mm
šírka 1856 mm
výška 1420 mm
rázvor náprav 2710 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1553/1557 mm
batožinový priestor 535 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 046
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 799
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 437
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 144
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 215
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 092
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 074
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie je proti covidu účinnejšie a lacnejšie ako podávanie protilátok a antivirotík.

Prečítajte si ich porovnanie v štyroch kategóriách.


28. nov
Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov
Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


19 h
Ak sa tehotnej žene ochorenie prejavuje len nádchou, odborníci odporúčajú domácu liečbu. Po desiatich dňoch by mala žena kontaktovať svojho gynekológa.

Kristellerova expresia sa nezapisuje do zdravotnej dokumentácie.


22 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


2 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


22 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  2. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  3. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  4. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  5. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  6. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – Vyhrážky a vydieranie ako štýl energetickej politiky?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 149
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 781
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 708
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 940
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 842
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 267
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 996
  8. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 3 938
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu