SME

Krajší a exkluzívnejší

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a p

Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu.Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu. (Zdroj: Volkswagen)

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a pre tých, ktorí by sa radi odlíšili, pripravila novinku. Štýlový Passat CC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skratkou CC sa väčšinou označujú vozidlá s karosériou typu kupé-kabriolet. Nový Passat CC však ničím takým nie je. Podobne ako Mercedes-Benz CLS, ktorý kedysi položil základ tejto kategórii, snaží sa byť ušlachtilým 4-dverovým kupé s elegantnou karosériou a luxusnou výbavou. V porovnaní s bežným Passatom je o 31 mm dlhší, ale rázvor zostal zachovaný. O nárast celkovej dĺžky sa teda postarali iba dlhšie previsy. Významnejšie je zväčšenie celkovej šírky auta o 36 mm a hlavne, jeho zníženie o rovných 50 mm. Práve nižšia a súčasne širšia karoséria dáva CC-čku športovejší a zároveň elegantnejší vzhľad. Zdôrazňuje ho relatívne nízka predná časť a vysoký pontón karosérie s úzkymi bočnými oknami. Charakteristickým prvkom štvordverových kupé je línia strechy klesajúca už od B-stĺpikov, čo veľmi efektívne vplýva aj na aerodynamiku karosérie – v prípade Passata CC vyjadrená jedným z najnižších koeficientov odporu vzduchu v segmente (cx=0,29). Krása a pohodlie však niečo stoja, preto batožinový priestor ponúka o 30 l (335 l) menej miesta pre batožinu ako klasický Passat.

SkryťVypnúť reklamu

Luxus a pohodlie Pasažierov vzadu budú rozmaznávať dve samostatné sedadlá, za príplatok anatomicky tvarované, s odkladacími priestormi medzi nimi. V oblasti ramien a kolien je miesta dostatok. O 50 mm nižšiu karosériu sa výrobca snažil vykompenzovať väčším sklonom zadných sedákov a hlbším posedom. Napriek tomu treba počítať s menším priestorom nad hlavou. Pracovisko vodiča vychádza z klasického Passata. Známe sú ciferníky a ovládače na prístrojovom paneli. Zákazník si však bude môcť vybrať až z troch verzií volantu a troch odtieňov obkladu z pravého dreva. Automobil určený náročnejším motoristom ponúka celkovo len vysoko kvalitné materiály. Vzdušnosť vnútornému priestoru dodá panoramatické strešné okno s veľkorysými rozmermi 750 x 1120 mm, siahajúce takmer po B stĺpiky. Štandardne dodávané predné sedadlá je možné nastaviť v šiestich smeroch. Za príplatok sú k dispozícii sedačky s výraznejším tvarovaním a možnosťou elektrického nastavenia až v dvanástich smeroch.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou žiadne prekvapenie Po technickej stránke je Passat CC takmer identický s východiskovým modelom. K dispozícii sú štyri pohonné jednotky, všetky vybavené priamym vstrekovaním paliva. Základný benzínový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom 1.8 TSI, dosahuje výkon 118 kW (160k). Väčší, 2.0 TSI, je naladený na 147 kW (200k). Vrchol ponuky benzínových agregátov tvorí šesťvalec 3.6 TSI 220 kW (300k) dodávaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4 Motion. Passat CC s ním dosiahne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 s. Paleta naftových motorov je spočiatku obmedzená na jediný agregát 2.0 TDI CR so vstrekovaním common-rail, naladený buď na výkon 103 kW (140k), alebo 125 kW (170k). Všetky pohonné jednotky spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 1.8 TSI a 3.6 FSI je k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG, alternatívou pre 2.0 TSI je tradičný 6-stupňový automat. Okrem najslabšej benzínovej a dieselovej verzie, sú všetky vozidlá štandardne vybavené novým systémom DDC-Dynamic Drive Control, ktorý prostredníctvom adaptívnych tlmičov dokáže meniť charakteristiku pruženia podľa požiadaviek vodiča. K dispozícii sú tri prednastavené režimy - „Normal", „Comfort" a „Sport".

SkryťVypnúť reklamu

Hoci Volkswagen Passat CC absolvoval svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Detroite, americkí zákazníci sa ho dočkajú až v závere tohto roka. V Európe príde do predaja už v druhom štvrťroku 2008. Na rozdiel od bežného Passata, bude cena logicky vyššia.

V dlhom zozname príplatkového vybavenia sú aj anatomicky tvarované zadné sedadlá.

Tvar palubnej dosky zodpovedá klasickému Passatu. Zákazník si môže vybrať až z 3 typov volantov a dojem exkluzivity navodzuje obklad z pravého dreva. Na výber budú 3 odtiene.

 

Technické parametre vozidiel VW Passat CC:

 

motor 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 FSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI (125 kW)

zdvihový objem [cm3] 1798 1984 3580 1968 1968

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výkon [kW/k] 118/160 147/200 220/300 103/140 125/170

pri otáčkach [1/min] 4500-6200 5100 6600 4200 4200

krútiaci moment [Nm] 250 280 350 320 350

pri otáčkach [1/min] 1500-4500 2800 2400 1750 1750

palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,9 10,1 5,8 6,0

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6 7,6 5,6 9,8 8,6

maximálna rýchlosť [km/h] 222 237 250 213 227

 

Rozmery:

 

dĺžka 4796 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

šírka 1856 mm

výška 1420 mm

rázvor náprav 2710 mm

rozchod kolies vpredu/vzadu 1553/1557 mm

batožinový priestor 535 l

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 948
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 919
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 460
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 718
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 384
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 259
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 687
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Úradujúci prezident USA Donald Trump počas Super Bowlu LIX.

Americký prezident ohlásil, že znižuje clá na 10 percent na tri mesiace.


15
Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 6
Minister zdravotníctva Kamil Šaško.

Účasť odborníkov zrušili v poslednej chvíli.


2
Peter Schutz

Celosvetový chaos spôsobili voliči jedinej superveľmoci.


10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu