VOLKSWAGEN PASSAT CC

Krajší a exkluzívnejší

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a p

Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu.(Zdroj: Volkswagen)

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a pre tých, ktorí by sa radi odlíšili, pripravila novinku. Štýlový Passat CC.

Skratkou CC sa väčšinou označujú vozidlá s karosériou typu kupé-kabriolet. Nový Passat CC však ničím takým nie je. Podobne ako Mercedes-Benz CLS, ktorý kedysi položil základ tejto kategórii, snaží sa byť ušlachtilým 4-dverovým kupé s elegantnou karosériou a luxusnou výbavou. V porovnaní s bežným Passatom je o 31 mm dlhší, ale rázvor zostal zachovaný. O nárast celkovej dĺžky sa teda postarali iba dlhšie previsy. Významnejšie je zväčšenie celkovej šírky auta o 36 mm a hlavne, jeho zníženie o rovných 50 mm. Práve nižšia a súčasne širšia karoséria dáva CC-čku športovejší a zároveň elegantnejší vzhľad. Zdôrazňuje ho relatívne nízka predná časť a vysoký pontón karosérie s úzkymi bočnými oknami. Charakteristickým prvkom štvordverových kupé je línia strechy klesajúca už od B-stĺpikov, čo veľmi efektívne vplýva aj na aerodynamiku karosérie – v prípade Passata CC vyjadrená jedným z najnižších koeficientov odporu vzduchu v segmente (cx=0,29). Krása a pohodlie však niečo stoja, preto batožinový priestor ponúka o 30 l (335 l) menej miesta pre batožinu ako klasický Passat.

Luxus a pohodlie

Pasažierov vzadu budú rozmaznávať dve samostatné sedadlá, za príplatok anatomicky tvarované, s odkladacími priestormi medzi nimi. V oblasti ramien a kolien je miesta dostatok. O 50 mm nižšiu karosériu sa výrobca snažil vykompenzovať väčším sklonom zadných sedákov a hlbším posedom. Napriek tomu treba počítať s menším priestorom nad hlavou. Pracovisko vodiča vychádza z klasického Passata. Známe sú ciferníky a ovládače na prístrojovom paneli. Zákazník si však bude môcť vybrať až z troch verzií volantu a troch odtieňov obkladu z pravého dreva. Automobil určený náročnejším motoristom ponúka celkovo len vysoko kvalitné materiály. Vzdušnosť vnútornému priestoru dodá panoramatické strešné okno s veľkorysými rozmermi 750 x 1120 mm, siahajúce takmer po B stĺpiky. Štandardne dodávané predné sedadlá je možné nastaviť v šiestich smeroch. Za príplatok sú k dispozícii sedačky s výraznejším tvarovaním a možnosťou elektrického nastavenia až v dvanástich smeroch.

Pod kapotou žiadne prekvapenie

Po technickej stránke je Passat CC takmer identický s východiskovým modelom. K dispozícii sú štyri pohonné jednotky, všetky vybavené priamym vstrekovaním paliva. Základný benzínový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom 1.8 TSI, dosahuje výkon 118 kW (160k). Väčší, 2.0 TSI, je naladený na 147 kW (200k). Vrchol ponuky benzínových agregátov tvorí šesťvalec 3.6 TSI 220 kW (300k) dodávaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4 Motion. Passat CC s ním dosiahne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 s. Paleta naftových motorov je spočiatku obmedzená na jediný agregát 2.0 TDI CR so vstrekovaním common-rail, naladený buď na výkon 103 kW (140k), alebo 125 kW (170k). Všetky pohonné jednotky spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 1.8 TSI a 3.6 FSI je k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG, alternatívou pre 2.0 TSI je tradičný 6-stupňový automat. Okrem najslabšej benzínovej a dieselovej verzie, sú všetky vozidlá štandardne vybavené novým systémom DDC-Dynamic Drive Control, ktorý prostredníctvom adaptívnych tlmičov dokáže meniť charakteristiku pruženia podľa požiadaviek vodiča. K dispozícii sú tri prednastavené režimy - „Normal", „Comfort" a „Sport".
Hoci Volkswagen Passat CC absolvoval svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Detroite, americkí zákazníci sa ho dočkajú až v závere tohto roka. V Európe príde do predaja už v druhom štvrťroku 2008. Na rozdiel od bežného Passata, bude cena logicky vyššia.

V dlhom zozname príplatkového vybavenia sú aj anatomicky tvarované zadné sedadlá.
Tvar palubnej dosky zodpovedá klasickému Passatu. Zákazník si môže vybrať až z 3 typov volantov a dojem exkluzivity navodzuje obklad z pravého dreva. Na výber budú 3 odtiene.

 

Technické parametre vozidiel VW Passat CC:

 

motor 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 FSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI (125 kW)
zdvihový objem [cm3] 1798 1984 3580 1968 1968
výkon [kW/k] 118/160 147/200 220/300 103/140 125/170
pri otáčkach [1/min] 4500-6200 5100 6600 4200 4200
krútiaci moment [Nm] 250 280 350 320 350
pri otáčkach [1/min] 1500-4500 2800 2400 1750 1750
palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,9 10,1 5,8 6,0
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6 7,6 5,6 9,8 8,6
maximálna rýchlosť [km/h] 222 237 250 213 227

 

Rozmery:

 

dĺžka 4796 mm
šírka 1856 mm
výška 1420 mm
rázvor náprav 2710 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1553/1557 mm
batožinový priestor 535 l

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 593
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 065
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 428
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 985
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 624
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 858
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 201
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 148
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 556
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 047

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Minister obrany klamal, dôvodom sú nové stíhačky

Ako SNS vyberá nové slovenské stíhačky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V SNS opäť vymenili hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.