SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky
VOLKSWAGEN PASSAT CC

Krajší a exkluzívnejší

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a p

Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu.Ladné línie Passatu CC najviac vyniknú pri pohľade z profilu. (Zdroj: Volkswagen)

Predajné úspechy Volkswagenu Passat spôsobili, že tento model sa niektorým zákazníkom už „opozeral". Za minulý rok sa práve on stal najžiadanejšou limuzínou v Európe. Automobilka preto využila rozmáhajúci sa záujem o novú kategóriu štvordverových kupé a pre tých, ktorí by sa radi odlíšili, pripravila novinku. Štýlový Passat CC.

Skratkou CC sa väčšinou označujú vozidlá s karosériou typu kupé-kabriolet. Nový Passat CC však ničím takým nie je. Podobne ako Mercedes-Benz CLS, ktorý kedysi položil základ tejto kategórii, snaží sa byť ušlachtilým 4-dverovým kupé s elegantnou karosériou a luxusnou výbavou. V porovnaní s bežným Passatom je o 31 mm dlhší, ale rázvor zostal zachovaný. O nárast celkovej dĺžky sa teda postarali iba dlhšie previsy. Významnejšie je zväčšenie celkovej šírky auta o 36 mm a hlavne, jeho zníženie o rovných 50 mm. Práve nižšia a súčasne širšia karoséria dáva CC-čku športovejší a zároveň elegantnejší vzhľad. Zdôrazňuje ho relatívne nízka predná časť a vysoký pontón karosérie s úzkymi bočnými oknami. Charakteristickým prvkom štvordverových kupé je línia strechy klesajúca už od B-stĺpikov, čo veľmi efektívne vplýva aj na aerodynamiku karosérie – v prípade Passata CC vyjadrená jedným z najnižších koeficientov odporu vzduchu v segmente (cx=0,29). Krása a pohodlie však niečo stoja, preto batožinový priestor ponúka o 30 l (335 l) menej miesta pre batožinu ako klasický Passat.

Luxus a pohodlie

Pasažierov vzadu budú rozmaznávať dve samostatné sedadlá, za príplatok anatomicky tvarované, s odkladacími priestormi medzi nimi. V oblasti ramien a kolien je miesta dostatok. O 50 mm nižšiu karosériu sa výrobca snažil vykompenzovať väčším sklonom zadných sedákov a hlbším posedom. Napriek tomu treba počítať s menším priestorom nad hlavou. Pracovisko vodiča vychádza z klasického Passata. Známe sú ciferníky a ovládače na prístrojovom paneli. Zákazník si však bude môcť vybrať až z troch verzií volantu a troch odtieňov obkladu z pravého dreva. Automobil určený náročnejším motoristom ponúka celkovo len vysoko kvalitné materiály. Vzdušnosť vnútornému priestoru dodá panoramatické strešné okno s veľkorysými rozmermi 750 x 1120 mm, siahajúce takmer po B stĺpiky. Štandardne dodávané predné sedadlá je možné nastaviť v šiestich smeroch. Za príplatok sú k dispozícii sedačky s výraznejším tvarovaním a možnosťou elektrického nastavenia až v dvanástich smeroch.

Pod kapotou žiadne prekvapenie

Po technickej stránke je Passat CC takmer identický s východiskovým modelom. K dispozícii sú štyri pohonné jednotky, všetky vybavené priamym vstrekovaním paliva. Základný benzínový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom 1.8 TSI, dosahuje výkon 118 kW (160k). Väčší, 2.0 TSI, je naladený na 147 kW (200k). Vrchol ponuky benzínových agregátov tvorí šesťvalec 3.6 TSI 220 kW (300k) dodávaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4 Motion. Passat CC s ním dosiahne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 s. Paleta naftových motorov je spočiatku obmedzená na jediný agregát 2.0 TDI CR so vstrekovaním common-rail, naladený buď na výkon 103 kW (140k), alebo 125 kW (170k). Všetky pohonné jednotky spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 1.8 TSI a 3.6 FSI je k dispozícii dvojspojková prevodovka DSG, alternatívou pre 2.0 TSI je tradičný 6-stupňový automat. Okrem najslabšej benzínovej a dieselovej verzie, sú všetky vozidlá štandardne vybavené novým systémom DDC-Dynamic Drive Control, ktorý prostredníctvom adaptívnych tlmičov dokáže meniť charakteristiku pruženia podľa požiadaviek vodiča. K dispozícii sú tri prednastavené režimy - „Normal", „Comfort" a „Sport".
Hoci Volkswagen Passat CC absolvoval svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Detroite, americkí zákazníci sa ho dočkajú až v závere tohto roka. V Európe príde do predaja už v druhom štvrťroku 2008. Na rozdiel od bežného Passata, bude cena logicky vyššia.

V dlhom zozname príplatkového vybavenia sú aj anatomicky tvarované zadné sedadlá.
Tvar palubnej dosky zodpovedá klasickému Passatu. Zákazník si môže vybrať až z 3 typov volantov a dojem exkluzivity navodzuje obklad z pravého dreva. Na výber budú 3 odtiene.

 

Technické parametre vozidiel VW Passat CC:

 

motor 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 FSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI (125 kW)
zdvihový objem [cm3] 1798 1984 3580 1968 1968
výkon [kW/k] 118/160 147/200 220/300 103/140 125/170
pri otáčkach [1/min] 4500-6200 5100 6600 4200 4200
krútiaci moment [Nm] 250 280 350 320 350
pri otáčkach [1/min] 1500-4500 2800 2400 1750 1750
palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,9 10,1 5,8 6,0
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6 7,6 5,6 9,8 8,6
maximálna rýchlosť [km/h] 222 237 250 213 227

 

Rozmery:

 

dĺžka 4796 mm
šírka 1856 mm
výška 1420 mm
rázvor náprav 2710 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1553/1557 mm
batožinový priestor 535 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  2. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Bývanie v meste predlžuje život
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 151
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 306
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 713
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 706
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 367
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 126
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 967
  8. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 949
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 697
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG