Krátky test: Škoda Octavia 1,8 TSI

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Škoda Octavia s motorom 1,8 TSI jazdí ako vymenená. Automobilka by mohla motor sprístupniť aj v základnej verzii vybavenia.(Zdroj: autor)

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Obľúbená Škoda Octavia doposiaľ bodovala iba veľkým batožinovým priestorom a naftovými motormi. Ponuka benzínových agregátov s príchodom druhej generácie poriadne ochabla, zvlášť nástupom modelu 1,6 FSI. Nový motor s priamym vstrekom neposkytoval potrebnú dynamiku a vo vyšších otáčkach vykazoval vysokú spotrebu.

Doterajšia slabá ponuka

Najslabšia verzia 1,4i bola poddimenzovaná a silnejší motor 1,6i 16V bol už zastaralý. Dvojliter 2,0 FSI nenaplnil očakávanie a temperamentný preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom až 200 k ponúkala iba extrémne drahá verzia RS. Dieru po niekdajšom smädnom, ale obľúbenom motore 1,8 T zaplnil nový motor 1,8 TSI, ktorý kombinuje priamy vstrek benzínu s prepĺňaním.

Náhrada

Po technickej stránke ide o jednoduchšiu konštrukciu motora v porovnaní s 1,8 T, lebo predchodca mal turbo s variabilnou geometriou lopatiek a päťventilovú techniku. Novinka má iba štyri ventily na valec a jednoduché turbodúchadlo, ale výborné prevádzkové vlastnosti.

Šesťlitrová spotreba

Nový motor priniesol do praktického života populárnej škodovky kultivovaný chod, radosť z jazdy a veľmi dobrú spotrebu. Na päťdesiatkilometrovom testovacom okruhu, v hornatom okolí Brezna, sme dosiahli spotrebu 6,1 litra na sto kilometrov. Okrem dvojčlennej posádky viezla Octavia 130 kilogramovú záťaž v kufri. V dynamickom režime a na tom istom okruhu nový motor spotreboval 8,1 l/100kilometrov. Pri motore, ktorý ponúka už pri 1500 otáčkach krútiaci moment 250 Nm a vo vyšších otáčkach výkon až 120 kW (160 koní), je to viac ako výborná spotreba. Okrem dobrej spotreby pri bežnom režime poteší priebeh a nárast výkonu vo vysokých otáčkach. Preplňovaným benzínovým motorom koncernu Volkswagen doteraz chýbala výkonová špička vo vysokých otáčkach.

Lacnejší benzín

Novinka nepotrebuje na rozdiel od 2,0 TFSI drahý 98-oktanový benzín. Verzia 1,8 TSI konečne oživila modelový rad Octavia a zároveň vytvorila dobrú alternatívu k naftovým motorom. Benziňák je na rozdiel od naftového motora tichší, pružnejší, má dobrú cenu a spotrebuje iba o trochu viac paliva. Pri dnešných cenách nafty je rozdiel nepodstatný. Kvality motora 1,8 TSI vytiahli na povrch niektoré detaily Octavie, ktoré treba postupne zlepšiť. Ide o podvozok s krátkym rázvorom a veľký rozdiel v správaní auta s plným a prázdnym kufrom.

Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ***
Motor *****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Škoda Octavia 1,8 TSI Elegance

Cena modelu 1,8 TSI od 666 990 Sk
Cena testovanej verzie 721 990 Sk
Motor 1,8 TSI
Výkon motora 118 kW/ 160 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Krútiaci moment 250 Nm
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Celková spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS, ESP, hill asissit

Nová technológia TSI znamená prínos v oblasti spotreby, dynamiky a v neposlednom rade, aj v oblasti ekológie.
Stačí 130 kg a jazdné vlastnosti sa citeľne zmenia. Môže za to dlhý zadný previs za nápravou.
Predné sedadlá majú dobré tvarovanie ale dlhé sedáky.
Ciferníky meracích prístrojov sú neprehľadné. Okrem čísel rôznych veľkostí je na obvode niekoľko typov čiarok.
Výbavu testovaného modelu obohatil asistent pre rozjazd v kopci.
Prístrojovej doske dominuje pekný stredový panel s prehľadným ovládaním autorádia a klimatizácie.

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 226
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 689
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 814
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 286
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 513
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 283
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 053
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 873
  9. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 790
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 782

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minúta po minúte: Bratislavu čaká tretí protikorupčný pochod

Organizátori na protikorupčný protest pozvali aj premiéra Roberta Fica.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.