Krátky test: Škoda Octavia 1,8 TSI

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Škoda Octavia s motorom 1,8 TSI jazdí ako vymenená. Automobilka by mohla motor sprístupniť aj v základnej verzii vybavenia.(Zdroj: autor)

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Obľúbená Škoda Octavia doposiaľ bodovala iba veľkým batožinovým priestorom a naftovými motormi. Ponuka benzínových agregátov s príchodom druhej generácie poriadne ochabla, zvlášť nástupom modelu 1,6 FSI. Nový motor s priamym vstrekom neposkytoval potrebnú dynamiku a vo vyšších otáčkach vykazoval vysokú spotrebu.

Doterajšia slabá ponuka

Najslabšia verzia 1,4i bola poddimenzovaná a silnejší motor 1,6i 16V bol už zastaralý. Dvojliter 2,0 FSI nenaplnil očakávanie a temperamentný preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom až 200 k ponúkala iba extrémne drahá verzia RS. Dieru po niekdajšom smädnom, ale obľúbenom motore 1,8 T zaplnil nový motor 1,8 TSI, ktorý kombinuje priamy vstrek benzínu s prepĺňaním.

Náhrada

Po technickej stránke ide o jednoduchšiu konštrukciu motora v porovnaní s 1,8 T, lebo predchodca mal turbo s variabilnou geometriou lopatiek a päťventilovú techniku. Novinka má iba štyri ventily na valec a jednoduché turbodúchadlo, ale výborné prevádzkové vlastnosti.

Šesťlitrová spotreba

Nový motor priniesol do praktického života populárnej škodovky kultivovaný chod, radosť z jazdy a veľmi dobrú spotrebu. Na päťdesiatkilometrovom testovacom okruhu, v hornatom okolí Brezna, sme dosiahli spotrebu 6,1 litra na sto kilometrov. Okrem dvojčlennej posádky viezla Octavia 130 kilogramovú záťaž v kufri. V dynamickom režime a na tom istom okruhu nový motor spotreboval 8,1 l/100kilometrov. Pri motore, ktorý ponúka už pri 1500 otáčkach krútiaci moment 250 Nm a vo vyšších otáčkach výkon až 120 kW (160 koní), je to viac ako výborná spotreba. Okrem dobrej spotreby pri bežnom režime poteší priebeh a nárast výkonu vo vysokých otáčkach. Preplňovaným benzínovým motorom koncernu Volkswagen doteraz chýbala výkonová špička vo vysokých otáčkach.

Lacnejší benzín

Novinka nepotrebuje na rozdiel od 2,0 TFSI drahý 98-oktanový benzín. Verzia 1,8 TSI konečne oživila modelový rad Octavia a zároveň vytvorila dobrú alternatívu k naftovým motorom. Benziňák je na rozdiel od naftového motora tichší, pružnejší, má dobrú cenu a spotrebuje iba o trochu viac paliva. Pri dnešných cenách nafty je rozdiel nepodstatný. Kvality motora 1,8 TSI vytiahli na povrch niektoré detaily Octavie, ktoré treba postupne zlepšiť. Ide o podvozok s krátkym rázvorom a veľký rozdiel v správaní auta s plným a prázdnym kufrom.

Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ***
Motor *****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Škoda Octavia 1,8 TSI Elegance

Cena modelu 1,8 TSI od 666 990 Sk
Cena testovanej verzie 721 990 Sk
Motor 1,8 TSI
Výkon motora 118 kW/ 160 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Krútiaci moment 250 Nm
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Celková spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS, ESP, hill asissit

Nová technológia TSI znamená prínos v oblasti spotreby, dynamiky a v neposlednom rade, aj v oblasti ekológie.
Stačí 130 kg a jazdné vlastnosti sa citeľne zmenia. Môže za to dlhý zadný previs za nápravou.
Predné sedadlá majú dobré tvarovanie ale dlhé sedáky.
Ciferníky meracích prístrojov sú neprehľadné. Okrem čísel rôznych veľkostí je na obvode niekoľko typov čiarok.
Výbavu testovaného modelu obohatil asistent pre rozjazd v kopci.
Prístrojovej doske dominuje pekný stredový panel s prehľadným ovládaním autorádia a klimatizácie.

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  2. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  8. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
  9. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  10. Na bicykli po Burgenlande
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 391
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 227
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 791
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 868
  5. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 9 114
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 403
  7. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 431
  8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 7 197
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 190
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 782

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Hybridy klamali, majú oveľa vyššiu spotrebu

Ako hybridy nešetria palivo tak, ako sľubovali.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Prípad poľovníkov ilustruje, aké ťažké je byť smelým zajkom

Byť odvážnym kritikom je ako kráčať po povrchu Mesiaca.

Neprehliadnite tiež

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.