Krátky test: Škoda Octavia 1,8 TSI

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Škoda Octavia s motorom 1,8 TSI jazdí ako vymenená. Automobilka by mohla motor sprístupniť aj v základnej verzii vybavenia.(Zdroj: autor)

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Obľúbená Škoda Octavia doposiaľ bodovala iba veľkým batožinovým priestorom a naftovými motormi. Ponuka benzínových agregátov s príchodom druhej generácie poriadne ochabla, zvlášť nástupom modelu 1,6 FSI. Nový motor s priamym vstrekom neposkytoval potrebnú dynamiku a vo vyšších otáčkach vykazoval vysokú spotrebu.

Doterajšia slabá ponuka

Najslabšia verzia 1,4i bola poddimenzovaná a silnejší motor 1,6i 16V bol už zastaralý. Dvojliter 2,0 FSI nenaplnil očakávanie a temperamentný preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom až 200 k ponúkala iba extrémne drahá verzia RS. Dieru po niekdajšom smädnom, ale obľúbenom motore 1,8 T zaplnil nový motor 1,8 TSI, ktorý kombinuje priamy vstrek benzínu s prepĺňaním.

Náhrada

Po technickej stránke ide o jednoduchšiu konštrukciu motora v porovnaní s 1,8 T, lebo predchodca mal turbo s variabilnou geometriou lopatiek a päťventilovú techniku. Novinka má iba štyri ventily na valec a jednoduché turbodúchadlo, ale výborné prevádzkové vlastnosti.

Šesťlitrová spotreba

Nový motor priniesol do praktického života populárnej škodovky kultivovaný chod, radosť z jazdy a veľmi dobrú spotrebu. Na päťdesiatkilometrovom testovacom okruhu, v hornatom okolí Brezna, sme dosiahli spotrebu 6,1 litra na sto kilometrov. Okrem dvojčlennej posádky viezla Octavia 130 kilogramovú záťaž v kufri. V dynamickom režime a na tom istom okruhu nový motor spotreboval 8,1 l/100kilometrov. Pri motore, ktorý ponúka už pri 1500 otáčkach krútiaci moment 250 Nm a vo vyšších otáčkach výkon až 120 kW (160 koní), je to viac ako výborná spotreba. Okrem dobrej spotreby pri bežnom režime poteší priebeh a nárast výkonu vo vysokých otáčkach. Preplňovaným benzínovým motorom koncernu Volkswagen doteraz chýbala výkonová špička vo vysokých otáčkach.

Lacnejší benzín

Novinka nepotrebuje na rozdiel od 2,0 TFSI drahý 98-oktanový benzín. Verzia 1,8 TSI konečne oživila modelový rad Octavia a zároveň vytvorila dobrú alternatívu k naftovým motorom. Benziňák je na rozdiel od naftového motora tichší, pružnejší, má dobrú cenu a spotrebuje iba o trochu viac paliva. Pri dnešných cenách nafty je rozdiel nepodstatný. Kvality motora 1,8 TSI vytiahli na povrch niektoré detaily Octavie, ktoré treba postupne zlepšiť. Ide o podvozok s krátkym rázvorom a veľký rozdiel v správaní auta s plným a prázdnym kufrom.

Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ***
Motor *****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Škoda Octavia 1,8 TSI Elegance

Cena modelu 1,8 TSI od 666 990 Sk
Cena testovanej verzie 721 990 Sk
Motor 1,8 TSI
Výkon motora 118 kW/ 160 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Krútiaci moment 250 Nm
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Celková spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS, ESP, hill asissit

Nová technológia TSI znamená prínos v oblasti spotreby, dynamiky a v neposlednom rade, aj v oblasti ekológie.
Stačí 130 kg a jazdné vlastnosti sa citeľne zmenia. Môže za to dlhý zadný previs za nápravou.
Predné sedadlá majú dobré tvarovanie ale dlhé sedáky.
Ciferníky meracích prístrojov sú neprehľadné. Okrem čísel rôznych veľkostí je na obvode niekoľko typov čiarok.
Výbavu testovaného modelu obohatil asistent pre rozjazd v kopci.
Prístrojovej doske dominuje pekný stredový panel s prehľadným ovládaním autorádia a klimatizácie.

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 10 643
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 774
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 122
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 986
  5. Kam do tepla v januári? 2 533
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 344
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 334
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 239
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 314
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 098

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci naďalej pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc, hoci si musia preplácať cestu sami.

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.