Krátky test: Škoda Octavia 1,8 TSI

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Škoda Octavia s motorom 1,8 TSI jazdí ako vymenená. Automobilka by mohla motor sprístupniť aj v základnej verzii vybavenia.(Zdroj: autor)

Nový benzínový motor spotrebuje málo paliva a dobre ťahá. V zúfalej ponuke benzínových motorov tak nastal očakávaný obrat. Výkonný agregát vie jazdiť so šesťlitrovou spotrebou. Octavia po jeho boku vyzerá zastaralo.

Obľúbená Škoda Octavia doposiaľ bodovala iba veľkým batožinovým priestorom a naftovými motormi. Ponuka benzínových agregátov s príchodom druhej generácie poriadne ochabla, zvlášť nástupom modelu 1,6 FSI. Nový motor s priamym vstrekom neposkytoval potrebnú dynamiku a vo vyšších otáčkach vykazoval vysokú spotrebu.

Doterajšia slabá ponuka

Najslabšia verzia 1,4i bola poddimenzovaná a silnejší motor 1,6i 16V bol už zastaralý. Dvojliter 2,0 FSI nenaplnil očakávanie a temperamentný preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom až 200 k ponúkala iba extrémne drahá verzia RS. Dieru po niekdajšom smädnom, ale obľúbenom motore 1,8 T zaplnil nový motor 1,8 TSI, ktorý kombinuje priamy vstrek benzínu s prepĺňaním.

Náhrada

Po technickej stránke ide o jednoduchšiu konštrukciu motora v porovnaní s 1,8 T, lebo predchodca mal turbo s variabilnou geometriou lopatiek a päťventilovú techniku. Novinka má iba štyri ventily na valec a jednoduché turbodúchadlo, ale výborné prevádzkové vlastnosti.

Šesťlitrová spotreba

Nový motor priniesol do praktického života populárnej škodovky kultivovaný chod, radosť z jazdy a veľmi dobrú spotrebu. Na päťdesiatkilometrovom testovacom okruhu, v hornatom okolí Brezna, sme dosiahli spotrebu 6,1 litra na sto kilometrov. Okrem dvojčlennej posádky viezla Octavia 130 kilogramovú záťaž v kufri. V dynamickom režime a na tom istom okruhu nový motor spotreboval 8,1 l/100kilometrov. Pri motore, ktorý ponúka už pri 1500 otáčkach krútiaci moment 250 Nm a vo vyšších otáčkach výkon až 120 kW (160 koní), je to viac ako výborná spotreba. Okrem dobrej spotreby pri bežnom režime poteší priebeh a nárast výkonu vo vysokých otáčkach. Preplňovaným benzínovým motorom koncernu Volkswagen doteraz chýbala výkonová špička vo vysokých otáčkach.

Lacnejší benzín

Novinka nepotrebuje na rozdiel od 2,0 TFSI drahý 98-oktanový benzín. Verzia 1,8 TSI konečne oživila modelový rad Octavia a zároveň vytvorila dobrú alternatívu k naftovým motorom. Benziňák je na rozdiel od naftového motora tichší, pružnejší, má dobrú cenu a spotrebuje iba o trochu viac paliva. Pri dnešných cenách nafty je rozdiel nepodstatný. Kvality motora 1,8 TSI vytiahli na povrch niektoré detaily Octavie, ktoré treba postupne zlepšiť. Ide o podvozok s krátkym rázvorom a veľký rozdiel v správaní auta s plným a prázdnym kufrom.

Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ***
Motor *****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Škoda Octavia 1,8 TSI Elegance

Cena modelu 1,8 TSI od 666 990 Sk
Cena testovanej verzie 721 990 Sk
Motor 1,8 TSI
Výkon motora 118 kW/ 160 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Krútiaci moment 250 Nm
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Celková spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS, ESP, hill asissit

Nová technológia TSI znamená prínos v oblasti spotreby, dynamiky a v neposlednom rade, aj v oblasti ekológie.
Stačí 130 kg a jazdné vlastnosti sa citeľne zmenia. Môže za to dlhý zadný previs za nápravou.
Predné sedadlá majú dobré tvarovanie ale dlhé sedáky.
Ciferníky meracích prístrojov sú neprehľadné. Okrem čísel rôznych veľkostí je na obvode niekoľko typov čiarok.
Výbavu testovaného modelu obohatil asistent pre rozjazd v kopci.
Prístrojovej doske dominuje pekný stredový panel s prehľadným ovládaním autorádia a klimatizácie.

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.