Obe namierené proti konkurencii ako Renault Clio Sport, Opel Corsa OPC, Fiat Grande Punto Abarth,...
Ako pretekárske auto
Zatiaľ čo ST bude podobne, ako väčší Focus ST ponúkať okrem vysokého výkonu aj náležité pohodlie pre posádku a obsiahly zoznam štandardnej výbavy, špičkové prevedenie RS sa má sústrediť predovšetkým na zážitky zo športovej jazdy. Tomu má zodpovedať aj tvrdšie naladený podvozok a prísne sparťansky stvárnený interiér podobný pretekárskym automobilom.
Turbo a výkon okolo 200 koní
Pod kapotou Fordu Fiesta RS by sa mal ukrývať zážihový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom s objemom 1,6 litra produkujúci maximálny výkon okolo 200 konských síl. S ním má Fiesta zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h za asi 6 sekúnd a maximálnou rýchlosťou atakovať hranicu 225 km/h. Cenové odhady hovoria o sume okolo 22 000 eur. Hoci tieto informácie neboli automobilkou s modrým oválom v znaku oficiálne potvrdené, s príchodom najrýchlejšej Fiesty sa ráta v roku 2010.