SME

Nissan Maxima prichádza opäť na scénu

Na autosalóne v New Yorku debutuje už siedma generácia sedanu vyššej strednej triedy značky Nissan nesúca meno Maxima. Nový model nemá podľa predstaviteľov japonskej automobilky so svojimi predchodcami takmer nič spoločné.

Obyvatelia Severnej Ameriky sa novej Maximy dočkajú ešte v lete tohto roku.Obyvatelia Severnej Ameriky sa novej Maximy dočkajú ešte v lete tohto roku. (Zdroj: Nissan)

Rozhodli sa pre dynamiku

Nový Nissan Maxima dostal do vienka dynamickejší zovňajšok. Dizajnéri mu hovoria 4DSC (Four Door Sports Car), čo ale neznamená, že sa ho snažia zaradiť do novovzniknutej kategórie štvordverových kupé. Poznávacím znakom v poradí už siedmej generácie veľkého sedanu Nissan sú netradične tvarované predné svetlomety a široká maska chladiča. Automobil stojí na podlahovej plošine interne nazývanej typ D s rázvorom 2776 mm. Jeho športový naturel zvýrazňujú sériovo dodávané 18-palcové disky kolies s pneumatikami 245/45 R18, lepšie vybavená verzia s označením SV ponúkne 19-tky. Okrem nich aj športové sedadlá či kvalitnejší audiosystém značky Bose.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ iba benzín

Keďže je nová Maxima prioritne určená pre severoamerický trh, nie je žiadnym prekvapením, že pod jej prednou kapotou sa ukrýva zatiaľ jediná zážihová pohonná jednotka - 3,5-litrový šesťvalec s usporiadaním do V a variabilným časovaním sacích i výfukových ventilov CVTCS (Continuously Variable Valve Timing Control System). Ide o evolúciu agregátu používaného aj v iných modeloch japonskej značky. V porovnaní s predchodcom má však výkon vyšší o 26 kW (35 k) - 213 kW (290 k) a krútiaci moment narástol o 12 Nm na 354 Nm.

Dostane novú prevodovku

Predné kolesá sú poháňané prostredníctvom prevodovky Xtronic CVTTM. Nissan Maxima spotrebuje podľa informácií od výrobcu v meste 12,4 l/100 km a mimo neho v priemere okolo 9 litrov na 100 kilometrov jazdy. Najneskôr v roku 2010 sa Nissan zaviazal uviesť na trh aj verziu poháňanú vznetovým motorom, ktorý vyvíja v spolupráci s Renaultom a debutovať bude budúci rok pod kapotou SUV modelov značky Infiniti.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 761
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 475
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 916
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 633
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 534
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 247
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 066
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 836
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 508
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 614
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 898
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 945
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 771
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 332
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 825
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu