SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
WRC SI VYSKÚŠAL AJ DIEGO MARADONA

Sebastien Loeb po prvom dni na čele Rally Argentina

V Argentíne pokračuje seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach štvrtým podujatím sezóny 2008. Tradične náročná Rally Argentina patrí k najobľúbenejším a vplyvom vysokých nadmorských výšok a premenlivého počasia aj najťažším v celom kalendári.

Vyčkávajúci Loeb sa po odstúpení Hirvonena razom ocitol vo vedení.Vyčkávajúci Loeb sa po odstúpení Hirvonena razom ocitol vo vedení. (Zdroj: AP Photo/Eduardo Di Baia)


Najlepší súčet časov má po úvodných deviatich rýchlostných skúškach obhájca titulu Sebastien Loeb.


Ford mimo hry

Najlepší vstup do súťaže predviedli továrenskí jazdci tímu BP Abu Dhabi Ford - Fíni Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Prvý menovaný dokázal využiť nepriazeň počasia a na necelých 19 kilometroch úvodnej rýchlostnej skúšky zajazdil o takmer 50 s. lepší čas než jeho najbližší prenasledovateľ Latvala. Francúz Loeb za volantom Citroënu C4 WRC, sa na úvod musel uspokojiť s pozíciou číslo 3. K zmene v poradí na čele došlo už po ďalšom meranom teste. Mladý Latvala prehnal nasadenie a so svojím Fordom Focus WRC absolvoval kotrmelec cez strechu, po ktorom sa ocitol mimo trať. Vďaka výdatnej pomoci divákov stojacich pri trati mohol v súťaži pokračovať, no s viac ako 9-minútvou stratou sa prepadol mimo bodovanú osmičku. Ďalší šok v tíme s modrým oválom v znaku zažili po smolnom výpadku Mikka Hirvonena. Vedúci muž priebežného poradia v hmle narazil na kameň, poškodil zavesenie kolesa a musel predčasne odstúpiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na čele Loeb

Vyčkávajúci Loeb sa po odstúpení Hirvonena razom ocitol vo vedení. Za jeho chrbtom sa zoradila dvojica pilotov Subaru - druhý Austrálčan Chris Atkinson a tretí Nór Petter Solberg. Toto poradie sa až do cieľa prvého dňa nezmenilo. O zemiakovú medailu vytrvalo bojuje Španiel Dani Sordo s Citroënom a Talian Gianluigi Galli vo farbách tímu Ford Stobart. Veľký „odpad" súťažiacich spôsobil, že smoliar Latvala sa v závere dňa stihol posunúť na bodovanú 8. priečku. Na prvú etapu argentínskej rely nebude v dobrom spomínať ani tím Suzuki, nováčik v kolotoči svetového šampionátu. Ani jeden zo špeciálov Suzuki SX4 WRC vylepšených o nové motory tesne pred súťažou dovezené z Japonska, nevidel dnešný cieľ prvej etapy. Mladý Švéd a úradujúci juniorský šampión Per-Gunnar Andersson do súťaže ani neodštartoval pre problémy s elektronikou. Jeho skúsenejšieho kolegu Toniho Gardemeistera z Fínska postihli problémy so zavesením kolesa spôsobené nárazom do skaly. Populárny „Tonda" musel zvoľniť a prepadol sa až do druhej desiatky priebežného poradia.

Skryť Vypnúť reklamu

Zviezol sa aj Maradona



Jedna z najväčších osobností Argentíny - Diego Maradona si ešte pred samotným štartom podujatia vyskúšal pocit, aký zažívajú spolujazdci počas ostrej jazdy na meranom teste. V rámci shakedownu (Rýchlostná skúška pred oficiálnym štartom podujatia, na ktorej si jazdci môžu doladiť nastavenia svojich špeciálov. Časy dosiahnuté v shakedowne sa do samotnej súťaže nezaratúvajú.) majster sveta z roku 1986 usadol vedľa Sebastiena Loeba. „Myslím, že sa mu to páčilo. Nanešťastie mi to nemohol povedať, lebo hovorí iba po španielsky a ja španielsky neviem ani slovo," uviedol na margo exkluzívneho navigátora francúzsky pilot.



Priebežné poradie po 1. dni:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 1:54:28,0 h.
2. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 2007) +1:30,6 min.
3. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) +1:38,9 min.
4. Galli/Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07) +1:47,7 min.
5. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +2:06,9 min.
6. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 07) +4:48,3 min.
7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 07) +6:18,3 min.
8. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 07) +9:27,5 min.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan