WRC SI VYSKÚŠAL AJ DIEGO MARADONA

Sebastien Loeb po prvom dni na čele Rally Argentina

V Argentíne pokračuje seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach štvrtým podujatím sezóny 2008. Tradične náročná Rally Argentina patrí k najobľúbenejším a vplyvom vysokých nadmorských výšok a premenlivého počasia aj najťažším v celom kalendári.

Vyčkávajúci Loeb sa po odstúpení Hirvonena razom ocitol vo vedení.(Zdroj: AP Photo/Eduardo Di Baia)


Najlepší súčet časov má po úvodných deviatich rýchlostných skúškach obhájca titulu Sebastien Loeb.


Ford mimo hry

Najlepší vstup do súťaže predviedli továrenskí jazdci tímu BP Abu Dhabi Ford - Fíni Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Prvý menovaný dokázal využiť nepriazeň počasia a na necelých 19 kilometroch úvodnej rýchlostnej skúšky zajazdil o takmer 50 s. lepší čas než jeho najbližší prenasledovateľ Latvala. Francúz Loeb za volantom Citroënu C4 WRC, sa na úvod musel uspokojiť s pozíciou číslo 3. K zmene v poradí na čele došlo už po ďalšom meranom teste. Mladý Latvala prehnal nasadenie a so svojím Fordom Focus WRC absolvoval kotrmelec cez strechu, po ktorom sa ocitol mimo trať. Vďaka výdatnej pomoci divákov stojacich pri trati mohol v súťaži pokračovať, no s viac ako 9-minútvou stratou sa prepadol mimo bodovanú osmičku. Ďalší šok v tíme s modrým oválom v znaku zažili po smolnom výpadku Mikka Hirvonena. Vedúci muž priebežného poradia v hmle narazil na kameň, poškodil zavesenie kolesa a musel predčasne odstúpiť.

Na čele Loeb

Vyčkávajúci Loeb sa po odstúpení Hirvonena razom ocitol vo vedení. Za jeho chrbtom sa zoradila dvojica pilotov Subaru - druhý Austrálčan Chris Atkinson a tretí Nór Petter Solberg. Toto poradie sa až do cieľa prvého dňa nezmenilo. O zemiakovú medailu vytrvalo bojuje Španiel Dani Sordo s Citroënom a Talian Gianluigi Galli vo farbách tímu Ford Stobart. Veľký „odpad" súťažiacich spôsobil, že smoliar Latvala sa v závere dňa stihol posunúť na bodovanú 8. priečku. Na prvú etapu argentínskej rely nebude v dobrom spomínať ani tím Suzuki, nováčik v kolotoči svetového šampionátu. Ani jeden zo špeciálov Suzuki SX4 WRC vylepšených o nové motory tesne pred súťažou dovezené z Japonska, nevidel dnešný cieľ prvej etapy. Mladý Švéd a úradujúci juniorský šampión Per-Gunnar Andersson do súťaže ani neodštartoval pre problémy s elektronikou. Jeho skúsenejšieho kolegu Toniho Gardemeistera z Fínska postihli problémy so zavesením kolesa spôsobené nárazom do skaly. Populárny „Tonda" musel zvoľniť a prepadol sa až do druhej desiatky priebežného poradia.


Zviezol sa aj Maradona



Jedna z najväčších osobností Argentíny - Diego Maradona si ešte pred samotným štartom podujatia vyskúšal pocit, aký zažívajú spolujazdci počas ostrej jazdy na meranom teste. V rámci shakedownu (Rýchlostná skúška pred oficiálnym štartom podujatia, na ktorej si jazdci môžu doladiť nastavenia svojich špeciálov. Časy dosiahnuté v shakedowne sa do samotnej súťaže nezaratúvajú.) majster sveta z roku 1986 usadol vedľa Sebastiena Loeba. „Myslím, že sa mu to páčilo. Nanešťastie mi to nemohol povedať, lebo hovorí iba po španielsky a ja španielsky neviem ani slovo," uviedol na margo exkluzívneho navigátora francúzsky pilot.



Priebežné poradie po 1. dni:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 1:54:28,0 h.
2. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 2007) +1:30,6 min.
3. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) +1:38,9 min.
4. Galli/Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07) +1:47,7 min.
5. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +2:06,9 min.
6. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 07) +4:48,3 min.
7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 07) +6:18,3 min.
8. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 07) +9:27,5 min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, hovorí pre SME podnikateľ Michal Gučík, ktorého označujú za radcu Andreja Danka.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.