Sebastien Loeb aj po druhom dni na čele Rally Argentina

Druhá etapa argentínskej rely, štvrtého podujatia seriálu majstrovstiev sveta, veľa zmien v priebežnom poradí nepriniesla. Zato ju ale pokojne môžeme nazvať pohrebiskom nádejí poniektorých posádok.

(Zdroj: Suzuki)

Loeb blízko triumfu

Výraznejším problémom sa vlastne vyhlo iba päť najrýchlejších. V spanilej jazde za tretím tohtoročným triumfom pokračuje obhájca majstrovského titulu Sebastien Loeb. Francúz za volantom Citroënu C4 WRC sa najlepšie vysporiadal s nevyspytateľnou traťou i vrtochmi počasia. „Hlavne neurobiť chybu," hovoril Loeb pred štartom každej rýchlostnej skúšky. Za Sebom sa stále držia obaja jazdci tímu Subaru. Skúsenejší Petter Solberg si v priebehu soboty vymenil pozíciu so svojim tímovým kolegom Chrisom Atkinsonom. Štvrtá priečka patrí Danimu Sordovi (Citroen C4 WRC). Väčším prekvapením je priebežné piate miesto Conrada Rautenbacha zo Zimbabwe (Citroen C4 WRC). Jazdec, ktorý napriek svojmu krátkemu pôsobeniu vo svetovom šampionáte už predviedol niekoľko krkolomných havárií, dokonale využil problémy a odstúpenia súperov. Pritom aktuálne na Loeba stráca priepastných 18 minút. Ak bez ujmy zvládne aj zajtrajšie tri merané testy, dosiahne svoj najväčší úspech v doterajšej kariére.

Pohrebisko súťažných áut

Náročné podmienky v Argentíne aj dnes nemilosrdne riedili výsledkovú listinu. Opäť sa porúčali obaja továrenskí piloti Suzuki - skúsenejší Toni Gardemeister absovoval niekoľko skúšok iba s pohonom predných kolies, neskôr sa pridali problémy s hydraulikou a Fín musel zastaviť. Jeho kolega Per-Gunnar Andersson pre zmenu prehnal svoje snaženie, poškodil zavesenie kolies a rovnako musel vzdať. Suzuki tak po prvej nedokončili ani druhú etapu. Jej cieľ nevidel ani Talian Gigi Galli (Ford Stobart), keď odstúpil v priebehu dnešného dopoludnia. Plánuje však využiť systém SupeRally, ktorý mu umožní v nedeľu opäť štartovať. Za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku jazdec obdrží 5-minútovú penalizáciu. Galli nazbieral 25 minút, no ani trest nezabránil tomu, aby pilot figuroval na priebežnej jedenástej priečke, s dvojminútovou stratou na bodované 8. miesto. A to aj napriek tomu, že v súťaži dávno nepokračuje. Môžu za to početné odstúpenia a veľké časové rozostupy medzi jednotlivými pozíciami.

Fanúšikovia, bavíte sa ?

Zasvätení fanúšikovia vždy laikom automobilové súťaže opisujú ako disciplínu, v ktorej sa posádky pohybujú po bežných cestách (nie špeciálne upravených tratiach). V nevyspytateľných podmienkach doslova bojujú s časom o každú sekundu. Je to ale skutočne tak ? Pohľad do priebežnej výsledkovej listiny Rally Argentina tomu zďaleka nenasvedčuje. Pritom majstrovstvá sveta sú vždy výkladnou skriňou danej disciplíny, nemusí ísť len o motoristický šport. Medzinárodná motoristická federácia (FIA) neuváženým prijímaním pravidiel pripravila automobilové súťaže o pravú tvár. Kým v minulosti bola rely veľkým dobrodružstvom, dnes hŕstka jazdcov odstupuje a následne sa opäť vracia do súťaže, aby ešte po predposlednej skúške 2. dňa patrila bodovaná šiesta priečka posádke, ktorá vlastne boj už dávno vzdala...


Priebežné poradie po 2. dni:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3:28:16,5 h.

2. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC) + 1:19,6 min.

3. Atkinson/Prévot (Subaru Impreza WRC) + 2:08,5 min.

4. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 3:32,1 min.

5. Rautenbach/Senior (Citroën C4 WRC) + 18:00,1 min.

6. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) + 24:44,5 min.

7. Aigner/Wicha (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 25:27,2 min.

8. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 07) +25:53,4 min.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.