Sebastien Loeb aj po druhom dni na čele Rally Argentina

Druhá etapa argentínskej rely, štvrtého podujatia seriálu majstrovstiev sveta, veľa zmien v priebežnom poradí nepriniesla. Zato ju ale pokojne môžeme nazvať pohrebiskom nádejí poniektorých posádok.

(Zdroj: Suzuki)

Loeb blízko triumfu

Výraznejším problémom sa vlastne vyhlo iba päť najrýchlejších. V spanilej jazde za tretím tohtoročným triumfom pokračuje obhájca majstrovského titulu Sebastien Loeb. Francúz za volantom Citroënu C4 WRC sa najlepšie vysporiadal s nevyspytateľnou traťou i vrtochmi počasia. „Hlavne neurobiť chybu," hovoril Loeb pred štartom každej rýchlostnej skúšky. Za Sebom sa stále držia obaja jazdci tímu Subaru. Skúsenejší Petter Solberg si v priebehu soboty vymenil pozíciu so svojim tímovým kolegom Chrisom Atkinsonom. Štvrtá priečka patrí Danimu Sordovi (Citroen C4 WRC). Väčším prekvapením je priebežné piate miesto Conrada Rautenbacha zo Zimbabwe (Citroen C4 WRC). Jazdec, ktorý napriek svojmu krátkemu pôsobeniu vo svetovom šampionáte už predviedol niekoľko krkolomných havárií, dokonale využil problémy a odstúpenia súperov. Pritom aktuálne na Loeba stráca priepastných 18 minút. Ak bez ujmy zvládne aj zajtrajšie tri merané testy, dosiahne svoj najväčší úspech v doterajšej kariére.

Pohrebisko súťažných áut

Náročné podmienky v Argentíne aj dnes nemilosrdne riedili výsledkovú listinu. Opäť sa porúčali obaja továrenskí piloti Suzuki - skúsenejší Toni Gardemeister absovoval niekoľko skúšok iba s pohonom predných kolies, neskôr sa pridali problémy s hydraulikou a Fín musel zastaviť. Jeho kolega Per-Gunnar Andersson pre zmenu prehnal svoje snaženie, poškodil zavesenie kolies a rovnako musel vzdať. Suzuki tak po prvej nedokončili ani druhú etapu. Jej cieľ nevidel ani Talian Gigi Galli (Ford Stobart), keď odstúpil v priebehu dnešného dopoludnia. Plánuje však využiť systém SupeRally, ktorý mu umožní v nedeľu opäť štartovať. Za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku jazdec obdrží 5-minútovú penalizáciu. Galli nazbieral 25 minút, no ani trest nezabránil tomu, aby pilot figuroval na priebežnej jedenástej priečke, s dvojminútovou stratou na bodované 8. miesto. A to aj napriek tomu, že v súťaži dávno nepokračuje. Môžu za to početné odstúpenia a veľké časové rozostupy medzi jednotlivými pozíciami.

Fanúšikovia, bavíte sa ?

Zasvätení fanúšikovia vždy laikom automobilové súťaže opisujú ako disciplínu, v ktorej sa posádky pohybujú po bežných cestách (nie špeciálne upravených tratiach). V nevyspytateľných podmienkach doslova bojujú s časom o každú sekundu. Je to ale skutočne tak ? Pohľad do priebežnej výsledkovej listiny Rally Argentina tomu zďaleka nenasvedčuje. Pritom majstrovstvá sveta sú vždy výkladnou skriňou danej disciplíny, nemusí ísť len o motoristický šport. Medzinárodná motoristická federácia (FIA) neuváženým prijímaním pravidiel pripravila automobilové súťaže o pravú tvár. Kým v minulosti bola rely veľkým dobrodružstvom, dnes hŕstka jazdcov odstupuje a následne sa opäť vracia do súťaže, aby ešte po predposlednej skúške 2. dňa patrila bodovaná šiesta priečka posádke, ktorá vlastne boj už dávno vzdala...


Priebežné poradie po 2. dni:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3:28:16,5 h.

2. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC) + 1:19,6 min.

3. Atkinson/Prévot (Subaru Impreza WRC) + 2:08,5 min.

4. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 3:32,1 min.

5. Rautenbach/Senior (Citroën C4 WRC) + 18:00,1 min.

6. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) + 24:44,5 min.

7. Aigner/Wicha (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 25:27,2 min.

8. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 07) +25:53,4 min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 957
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 370
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 638
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 347
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 705
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 419
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 201
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 152
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 842
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 722

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.