SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Peugeot 207 SW napĺňa predstavy svojského rodinného kombi

K dobre známej originalite francúzskych áut Peugeot pridal výborný podvozok a dvojité otváranie piatych dverí. Drahej verzii Sport chýba šesťstupňová prevodovka a stabilizačný systém v štandardnom vybavení. Podstatne lepšiu cenu, vzhľadom na rozmery aut

Peugeot 207 SW má svojský dizajn a veľmi dobrý podvozok. Motoru chýba šesťstupňová prevodovka.Peugeot 207 SW má svojský dizajn a veľmi dobrý podvozok. Motoru chýba šesťstupňová prevodovka. (Zdroj: Rastislav Chvála)

K dobre známej originalite francúzskych áut Peugeot pridal výborný podvozok a dvojité otváranie piatych dverí. Drahej verzii Sport chýba šesťstupňová prevodovka a stabilizačný systém v štandardnom vybavení. Podstatne lepšiu cenu, vzhľadom na rozmery auta, má základná verzia.

Peugeot 207 SW vyzerá rozhodne lepšie ako jeho dvaja konkurenti. Niektoré krivky treba jednoducho akceptovať, ale nepopierateľne sa tento štýl motoristom páči. Na streche zaujmú pozdĺžne lišty na koncoch nezapustené do strechy ako obyčajne. Predný nárazník nepatrí do vybavenia základnej verzie, ale najdrahšieho stupňa vybavenia Sport.

Dvojité otváranie

Samostatne otvárateľné okno na piatych dverách je nápad, s ktorým prišlo pred rokmi luxusné BMW. Časom sa systém uchytil aj v ostatných veľkých kombíkoch a ľahkých terénnych autách. V triede malých automobilov má však premiéru. Okno sa otvára kľúčom na diaľkovom ovládaní centrálneho zamykania. Cez okno sa oplatí hodiť do auta pár drobností. Taktiež odpadá komplikované otváranie v podzemných v garážach. Po stlačení tlačidla na ovládači sa okno iba odistí. Podľa nás by sa malo samočinne aj otvoriť. Základný objem batožinového priestoru po zaťahovaciu roletu nevypadá byť podľa číselného vyjadrenia veľký. V skutočnosti s javí praktický najmä s nakladacou hranou v jednej rovine s dnom kufra. Po sklopení sedadiel do jednej roviny s dnom objem prudko vzrastie.

Drahý Sport

Vnútorný priestor je v porovnaní s predchodcom podstatne väčší a vďaka panoramatickej streche aj dobre presvetlený. Na obranu proti prudkému slnku slúži elektrická zaťahovacia roleta strešného okna. Peugeot 207 SW má dobre nastavenú vstupnú cenu modelu kombi (SW). Naftová verzia Sport má síce zaujímavú výbavu, ale na malé auto je príliš drahá. Za takmer sedemsto tisíc môžete mať kombi o triedu väčšie. Navyše v tejto cene by mohol byť aspoň stabilizačný systém ESP a dvojzónová klimatizácia. Nehovoriac o šesťstupňovej prevodovke. Záujemcom o Kombi odporúčame radšej benzínovú základnú verziu, alebo základný diesel 1,6 HDi Slovakia za pol milióna korún.

Iba päťstupňová prevodovka

Rozšírený naftový motor, v silnejšej verzii s výkonom 80 kW, dáva malému kombi zaujímavé dynamické vlastnosti pri veľmi slušnej spotrebe. Pod päť litrov sme sa nedostali zrejme kvôli prevodovke a lákadlu rýchlej jazdy. Drahý model Sport by mal mať šesťstupňovú prevodovku. Chýbajúce ESP je v tomto prípade otázkou bezpečnostného štandardu, pretože podvozok veľmi dobre drží stopu.

Nemecký podvozok

Peugeot 207 SW ponúka veľa zaujímavých detailov a nápadov typických pre túto značku. Zlepšenie v oblasti podvozkov je však neočakávané. S výnimkou drobnej precitlivenosti na rozbitú cestu sú jazdné vlastnosti prvotriedne. Kombi dobre drží v zákrutách aj naložené, pri prudkej zmene smeru sa nerozkolísa a má dobrý prenos výkonu na cestu. Pruženie a kinematika náprav absorbuje nežiadúce kmity karosérie. V praxi to znamená veľmi bezpečné jazdenie vo vysokých rýchlostiach a stabilitu aj s naloženým autom.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Plusy

- úsporný motor
- dizajn
- podvozok
- vnútorný priestor
- objem kufra
- výbava
- svetlo v interiéri
- časticový filter

Mínusy

- dlhý predný previs
- iba päťstupňová prevodovka
- vysoká cena verzie
- chýba ESP


Peugeot 207 SW SPORT 1,6 HDi

Cena modelu od 391 000 Sk
Cena testovanej verzie od 649 000 Sk
Cena testovaného vozidla 661 000 Sk
Motor 1,6 HDi 80 kW
Výkon motora 80 kW/ 109 k
Krútiaci moment 240 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Maximálna rýchlosť 193 km/h
Objem batožinového priestoru 337 l / 1433
Spotreba podľa výrobcu 5 l/100 km
Spotreba v teste 5,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag, ISOFIX

 

 

Piate dvere majú samostatne otvárateľné okno. V tejto triede je to zatiaľ prvé auto.

Panoramatická strecha je dnes v móde. Interiér chráni pred slnkom elektrická zaťahovacia roleta.

Aj strešné lišty na uchytenie nosiča majú svojský tvar. Nájsť originálne uchytenie tak bežného a vždy rovnakého prvku nebolo ľahké.

Na batožinovom priestore poteší objem, ale tiež nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Motor obrovské zaťaženie auta takmer necíti.

Peugeot 207 SW sa vyznačuje zvláštnym a veľmi osobitým dizajnom. Motoristom sa veľmi páči.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  3. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  5. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  6. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  7. Mecom ide na zelenú
  8. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  9. Marrákeš je červená perla Maroka
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  4. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  7. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  8. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  9. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 6 464
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 535
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 198
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 953
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 495
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 253
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 290
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 288
  9. Mecom ide na zelenú 2 188
  10. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 2 135
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci kráčajú v blízkosti Doneckej oblasti.

Po úspešnej a tolerovanej ruskej agresii proti Ukrajine by sme mohli byť na rade my.


24. jan
Slovenská lyžiarka Petra Vlhová po obrovskom slalome v talianskom Kronplatzi.

Na pódiu ich dopĺňa Worleyová.


Sportnet a 1 ďalší 27m
Ján Koleník v seriáli Druhá šanca.

Ján Koleník to rozbalil.


2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


3 h
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan
Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan

Blogy SME

  1. Marián Lukáč: Blog č. 72-šikanovanie
  2. Rudolfa Vallová: Predávame dnes lepšie ako v minulosti?
  3. Matej Lorko: Obchodovanie s akciami: schopnosti alebo šťastie?
  4. Lucia Paulíková: Kŕmim dieťa bez rozpakov
  5. Marek Gabonay: Propaganda v malom. Všetko preto, aby stavebný zákon ostal po starom.
  6. Radovan Kazda: Mnohí dúfajú, že vyrieši problém s klímou. Zatiaľ sa však neoplatí
  7. Irena Šimuneková: Omšenská Baba
  8. Matúš Lazúr: Pandémia sa nám zrejme chýli ku koncu. Jej dôsledky však len začnú.
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 207
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 154
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 688
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 810
  5. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 181
  6. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 745
  7. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 3 364
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 3 105
  1. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu