K dobre známej originalite francúzskych áut Peugeot pridal výborný podvozok a dvojité otváranie piatych dverí. Drahej verzii Sport chýba šesťstupňová prevodovka a stabilizačný systém v štandardnom vybavení. Podstatne lepšiu cenu, vzhľadom na rozmery auta, má základná verzia.
Peugeot 207 SW vyzerá rozhodne lepšie ako jeho dvaja konkurenti. Niektoré krivky treba jednoducho akceptovať, ale nepopierateľne sa tento štýl motoristom páči. Na streche zaujmú pozdĺžne lišty na koncoch nezapustené do strechy ako obyčajne. Predný nárazník nepatrí do vybavenia základnej verzie, ale najdrahšieho stupňa vybavenia Sport.
Dvojité otváranie
Samostatne otvárateľné okno na piatych dverách je nápad, s ktorým prišlo pred rokmi luxusné BMW. Časom sa systém uchytil aj v ostatných veľkých kombíkoch a ľahkých terénnych autách. V triede malých automobilov má však premiéru. Okno sa otvára kľúčom na diaľkovom ovládaní centrálneho zamykania. Cez okno sa oplatí hodiť do auta pár drobností. Taktiež odpadá komplikované otváranie v podzemných v garážach. Po stlačení tlačidla na ovládači sa okno iba odistí. Podľa nás by sa malo samočinne aj otvoriť. Základný objem batožinového priestoru po zaťahovaciu roletu nevypadá byť podľa číselného vyjadrenia veľký. V skutočnosti s javí praktický najmä s nakladacou hranou v jednej rovine s dnom kufra. Po sklopení sedadiel do jednej roviny s dnom objem prudko vzrastie.
Drahý Sport
Vnútorný priestor je v porovnaní s predchodcom podstatne väčší a vďaka panoramatickej streche aj dobre presvetlený. Na obranu proti prudkému slnku slúži elektrická zaťahovacia roleta strešného okna. Peugeot 207 SW má dobre nastavenú vstupnú cenu modelu kombi (SW). Naftová verzia Sport má síce zaujímavú výbavu, ale na malé auto je príliš drahá. Za takmer sedemsto tisíc môžete mať kombi o triedu väčšie. Navyše v tejto cene by mohol byť aspoň stabilizačný systém ESP a dvojzónová klimatizácia. Nehovoriac o šesťstupňovej prevodovke. Záujemcom o Kombi odporúčame radšej benzínovú základnú verziu, alebo základný diesel 1,6 HDi Slovakia za pol milióna korún.
Iba päťstupňová prevodovka
Rozšírený naftový motor, v silnejšej verzii s výkonom 80 kW, dáva malému kombi zaujímavé dynamické vlastnosti pri veľmi slušnej spotrebe. Pod päť litrov sme sa nedostali zrejme kvôli prevodovke a lákadlu rýchlej jazdy. Drahý model Sport by mal mať šesťstupňovú prevodovku. Chýbajúce ESP je v tomto prípade otázkou bezpečnostného štandardu, pretože podvozok veľmi dobre drží stopu.
Nemecký podvozok
Peugeot 207 SW ponúka veľa zaujímavých detailov a nápadov typických pre túto značku. Zlepšenie v oblasti podvozkov je však neočakávané. S výnimkou drobnej precitlivenosti na rozbitú cestu sú jazdné vlastnosti prvotriedne. Kombi dobre drží v zákrutách aj naložené, pri prudkej zmene smeru sa nerozkolísa a má dobrý prenos výkonu na cestu. Pruženie a kinematika náprav absorbuje nežiadúce kmity karosérie. V praxi to znamená veľmi bezpečné jazdenie vo vysokých rýchlostiach a stabilitu aj s naloženým autom.
Naše hodnotenie
vzhľad | **** |
interiér | *** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | *** |
výbava | **** |
úžitok | **** |
celkový dojem | **** |
Plusy
- úsporný motor |
- dizajn |
- podvozok |
- vnútorný priestor |
- objem kufra |
- výbava |
- svetlo v interiéri |
- časticový filter |
Mínusy
- dlhý predný previs |
- iba päťstupňová prevodovka |
- vysoká cena verzie |
- chýba ESP |
Peugeot 207 SW SPORT 1,6 HDi
Cena modelu | od 391 000 Sk |
Cena testovanej verzie | od 649 000 Sk |
Cena testovaného vozidla | 661 000 Sk |
Motor | 1,6 HDi 80 kW |
Výkon motora | 80 kW/ 109 k |
Krútiaci moment | 240 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Maximálna rýchlosť | 193 km/h |
Objem batožinového priestoru | 337 l / 1433 |
Spotreba podľa výrobcu | 5 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,8 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, 6 x airbag, ISOFIX |
|
Piate dvere majú samostatne otvárateľné okno. V tejto triede je to zatiaľ prvé auto. |
|
Panoramatická strecha je dnes v móde. Interiér chráni pred slnkom elektrická zaťahovacia roleta. |
|
Aj strešné lišty na uchytenie nosiča majú svojský tvar. Nájsť originálne uchytenie tak bežného a vždy rovnakého prvku nebolo ľahké. |
|
Na batožinovom priestore poteší objem, ale tiež nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Motor obrovské zaťaženie auta takmer necíti. |
|
Peugeot 207 SW sa vyznačuje zvláštnym a veľmi osobitým dizajnom. Motoristom sa veľmi páči. |