SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
TEST:

Peugeot 207 SW napĺňa predstavy svojského rodinného kombi

K dobre známej originalite francúzskych áut Peugeot pridal výborný podvozok a dvojité otváranie piatych dverí. Drahej verzii Sport chýba šesťstupňová prevodovka a stabilizačný systém v štandardnom vybavení. Podstatne lepšiu cenu, vzhľadom na rozmery aut

Peugeot 207 SW má svojský dizajn a veľmi dobrý podvozok. Motoru chýba šesťstupňová prevodovka.Peugeot 207 SW má svojský dizajn a veľmi dobrý podvozok. Motoru chýba šesťstupňová prevodovka. (Zdroj: Rastislav Chvála)

K dobre známej originalite francúzskych áut Peugeot pridal výborný podvozok a dvojité otváranie piatych dverí. Drahej verzii Sport chýba šesťstupňová prevodovka a stabilizačný systém v štandardnom vybavení. Podstatne lepšiu cenu, vzhľadom na rozmery auta, má základná verzia.

Peugeot 207 SW vyzerá rozhodne lepšie ako jeho dvaja konkurenti. Niektoré krivky treba jednoducho akceptovať, ale nepopierateľne sa tento štýl motoristom páči. Na streche zaujmú pozdĺžne lišty na koncoch nezapustené do strechy ako obyčajne. Predný nárazník nepatrí do vybavenia základnej verzie, ale najdrahšieho stupňa vybavenia Sport.

Dvojité otváranie

Samostatne otvárateľné okno na piatych dverách je nápad, s ktorým prišlo pred rokmi luxusné BMW. Časom sa systém uchytil aj v ostatných veľkých kombíkoch a ľahkých terénnych autách. V triede malých automobilov má však premiéru. Okno sa otvára kľúčom na diaľkovom ovládaní centrálneho zamykania. Cez okno sa oplatí hodiť do auta pár drobností. Taktiež odpadá komplikované otváranie v podzemných v garážach. Po stlačení tlačidla na ovládači sa okno iba odistí. Podľa nás by sa malo samočinne aj otvoriť. Základný objem batožinového priestoru po zaťahovaciu roletu nevypadá byť podľa číselného vyjadrenia veľký. V skutočnosti s javí praktický najmä s nakladacou hranou v jednej rovine s dnom kufra. Po sklopení sedadiel do jednej roviny s dnom objem prudko vzrastie.

Drahý Sport

Vnútorný priestor je v porovnaní s predchodcom podstatne väčší a vďaka panoramatickej streche aj dobre presvetlený. Na obranu proti prudkému slnku slúži elektrická zaťahovacia roleta strešného okna. Peugeot 207 SW má dobre nastavenú vstupnú cenu modelu kombi (SW). Naftová verzia Sport má síce zaujímavú výbavu, ale na malé auto je príliš drahá. Za takmer sedemsto tisíc môžete mať kombi o triedu väčšie. Navyše v tejto cene by mohol byť aspoň stabilizačný systém ESP a dvojzónová klimatizácia. Nehovoriac o šesťstupňovej prevodovke. Záujemcom o Kombi odporúčame radšej benzínovú základnú verziu, alebo základný diesel 1,6 HDi Slovakia za pol milióna korún.

Iba päťstupňová prevodovka

Rozšírený naftový motor, v silnejšej verzii s výkonom 80 kW, dáva malému kombi zaujímavé dynamické vlastnosti pri veľmi slušnej spotrebe. Pod päť litrov sme sa nedostali zrejme kvôli prevodovke a lákadlu rýchlej jazdy. Drahý model Sport by mal mať šesťstupňovú prevodovku. Chýbajúce ESP je v tomto prípade otázkou bezpečnostného štandardu, pretože podvozok veľmi dobre drží stopu.

Nemecký podvozok

Peugeot 207 SW ponúka veľa zaujímavých detailov a nápadov typických pre túto značku. Zlepšenie v oblasti podvozkov je však neočakávané. S výnimkou drobnej precitlivenosti na rozbitú cestu sú jazdné vlastnosti prvotriedne. Kombi dobre drží v zákrutách aj naložené, pri prudkej zmene smeru sa nerozkolísa a má dobrý prenos výkonu na cestu. Pruženie a kinematika náprav absorbuje nežiadúce kmity karosérie. V praxi to znamená veľmi bezpečné jazdenie vo vysokých rýchlostiach a stabilitu aj s naloženým autom.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Plusy

- úsporný motor
- dizajn
- podvozok
- vnútorný priestor
- objem kufra
- výbava
- svetlo v interiéri
- časticový filter

Mínusy

- dlhý predný previs
- iba päťstupňová prevodovka
- vysoká cena verzie
- chýba ESP


Peugeot 207 SW SPORT 1,6 HDi

Cena modelu od 391 000 Sk
Cena testovanej verzie od 649 000 Sk
Cena testovaného vozidla 661 000 Sk
Motor 1,6 HDi 80 kW
Výkon motora 80 kW/ 109 k
Krútiaci moment 240 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Maximálna rýchlosť 193 km/h
Objem batožinového priestoru 337 l / 1433
Spotreba podľa výrobcu 5 l/100 km
Spotreba v teste 5,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag, ISOFIX

 

 

Piate dvere majú samostatne otvárateľné okno. V tejto triede je to zatiaľ prvé auto.

Panoramatická strecha je dnes v móde. Interiér chráni pred slnkom elektrická zaťahovacia roleta.

Aj strešné lišty na uchytenie nosiča majú svojský tvar. Nájsť originálne uchytenie tak bežného a vždy rovnakého prvku nebolo ľahké.

Na batožinovom priestore poteší objem, ale tiež nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Motor obrovské zaťaženie auta takmer necíti.

Peugeot 207 SW sa vyznačuje zvláštnym a veľmi osobitým dizajnom. Motoristom sa veľmi páči.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 10 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún