SME

Seat Ibiza - prvé fotografie

V súčasnosti ponúkané modely inšpirované štúdiou Salsa z roku 2000, podobné si navzájom ako vajce vajcu, zákazníkov príliš nenadchli a Seat sa vinou slabých predajov pomaly prepadol na okraj červených čísel. Aktuálne je španielska automobilka z najhoršieh

Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba. (Zdroj: Seat)

o vonku rýchlejšie ako odborníci predpokladali a poučená z chýb minulosti predstavuje svoj najnovší a najdôležitejší prírastok do modelovej rodiny - novú Ibizu.

Inšpirovaná konceptom Bocanegra

Dravý, dynamický, so športovým naturelom - áno, stále hovoríme o automobile segmentu B s rozmermi 4052 x 1693 x 1445 mm. Tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolka (v minulosti pôsobiaceho aj v Lamborghini) implantoval do kompaktnej karosérie toľko svalov, koľko len mohol. Oblé línie prevládajúce na dnes už minulej generácii Ibizy sú teraz konfrontované s ostrými hranami. Prehlásenia o tom, že sériové prevedenie sa bude v mnohom ponášať na efektný koncept Bocanegra predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne neklamali. Pri pohľade na prvé oficiálne snímky Seatu Ibiza im jednoznačne dávame zapravdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový podvozok

Ibiza je prvý malý automobil využívajúci novú koncernovú podvozkovú platformu určenú aj pre budúce Polo. Vyznačuje sa najmä širším rozchodom kolies o rovných 30 mm vpredu a 33 mm vzadu, čo sa pozitívne odrazí predovšetkým na jazdných vlastnostiach. Novinka je v porovnaní s predchodcom dlhšia aj vďaka väčšiemu rázvoru náprav (o 7 mm) s hodnotou 2469 mm. Tento fakt vnesie do interiéru viac „obývateľného" miesta. Narástol aj batožinový priestor, hoci s objemom 292 l na rekordmanku Fabiu stráca 8 litrov. K radikálnym zmenám v porovnaní so súčasnými modelmi Seat došlo v interiéri. Je menej komplikovaný, prehľadnejší a - ako inak - so športovým akcentom. Dodávajú mu ho otáčkomer a rýchlomer v samostatných tubusoch, módne kruhové výduchy ventilácie i efektný trojramenný športový volant.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ len osvedčené motory

Španieli popri zverejnení prvých fotografií a informácií taktne obišli paletu pohonných jednotiek. Zatiaľ je oficiálne potvrdený poltucet agregátov, známych z aktuálnej Fabie. Ponuka benzínových motorov začína pri trojvalci HTP 1.2 l 51 kW (70 k) a pokračuje štvorvalcami 1.4 l 63 kW (85 k), a 1.6 l 77 kW (105 k). Z dieselov nebude v ponuke určite chýbať nekultivovaný, ale pomerne úsporný trojvalec 1.4 TDI 59 kW (80 k) a štvorvalcový 1.9 TDI naladený buď na 66 kW (90 k), alebo v silnejšej verzii so 77 kW (105 k), všetky kombinované s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Chuťovky z dielne VW ako zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva, poprípade aj prepĺňané turbodúchadlom a prevodovka DSG však na seba určite nenechajú dlho čakať.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort a bezpečnosť

Známe sú rôzne technické lahôdky, ktoré malý Seat doteraz postrádal, ale v novinke ich nájdeme. Zákazníkom budú k dispozíci bi-xenónové svetlomety, systém osvetľovania vnútornej strany zákruty prostredníctvom hmlových svetiel (známe napr. z Fabie), ale aj asistent pre rozjazd do kopca, rádio s USB výstupom, zadný parkovací senzor,... Latku bezpečnosti konštruktéri opäť o čosi navýšili prostredníctvom balíčka elektronických pomocníkov ABS, TCS a ESP dostupných pre všetky motorizácie a štandardne dodávanou štvoricou airbagov (z nich bočné boli navrhnuté tak, že sú schopné ochrániť aj hlavy pasažierov). Je možné doobjednať si aj tradičné hlavové airbagy, naopak, prvky ako elektrické ovládanie predných okien a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním patria do základnej výbavy všetkých verzií. Presný dátum, kedy sa nový Seat Ibiza objaví v showroomoch nie je zatiaľ známy. Známy nie je ani počet karosárskych verzií, s ktorými Ibiza príde. Okrem päť- (na snímkach) a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 177
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 6 626
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 043
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 592
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 332
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 303
  7. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 2 942
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 715
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  2. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  3. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  4. Dušan Piršel: Nikto nedokáže premôcť, oklamať ani podplatiť starobu
  5. Štefan Šturdzík: Takto vidím svet ja.
  6. Daniel Jankech: Lesy Slovenskej republiky,... a ich „rozvoj vidieka“ .
  7. Peter Salczer: Včera zatkli istého E. G
  8. Jakub Cipko: Ako podpriemernosť nového albumu Taylor Swift oslabila jej nedotknuteľnosť
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 610
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 681
  3. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 9 647
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 730
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 019
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 168
  7. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 3 978
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 3 841
  1. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  2. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  3. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  4. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  5. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  6. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  7. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
  8. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia.
SkryťZatvoriť reklamu