o vonku rýchlejšie ako odborníci predpokladali a poučená z chýb minulosti predstavuje svoj najnovší a najdôležitejší prírastok do modelovej rodiny - novú Ibizu.
Inšpirovaná konceptom Bocanegra
Dravý, dynamický, so športovým naturelom - áno, stále hovoríme o automobile segmentu B s rozmermi 4052 x 1693 x 1445 mm. Tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolka (v minulosti pôsobiaceho aj v Lamborghini) implantoval do kompaktnej karosérie toľko svalov, koľko len mohol. Oblé línie prevládajúce na dnes už minulej generácii Ibizy sú teraz konfrontované s ostrými hranami. Prehlásenia o tom, že sériové prevedenie sa bude v mnohom ponášať na efektný koncept Bocanegra predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne neklamali. Pri pohľade na prvé oficiálne snímky Seatu Ibiza im jednoznačne dávame zapravdu.
Nový podvozok
Ibiza je prvý malý automobil využívajúci novú koncernovú podvozkovú platformu určenú aj pre budúce Polo. Vyznačuje sa najmä širším rozchodom kolies o rovných 30 mm vpredu a 33 mm vzadu, čo sa pozitívne odrazí predovšetkým na jazdných vlastnostiach. Novinka je v porovnaní s predchodcom dlhšia aj vďaka väčšiemu rázvoru náprav (o 7 mm) s hodnotou 2469 mm. Tento fakt vnesie do interiéru viac „obývateľného" miesta. Narástol aj batožinový priestor, hoci s objemom 292 l na rekordmanku Fabiu stráca 8 litrov. K radikálnym zmenám v porovnaní so súčasnými modelmi Seat došlo v interiéri. Je menej komplikovaný, prehľadnejší a - ako inak - so športovým akcentom. Dodávajú mu ho otáčkomer a rýchlomer v samostatných tubusoch, módne kruhové výduchy ventilácie i efektný trojramenný športový volant.
Zatiaľ len osvedčené motory
Španieli popri zverejnení prvých fotografií a informácií taktne obišli paletu pohonných jednotiek. Zatiaľ je oficiálne potvrdený poltucet agregátov, známych z aktuálnej Fabie. Ponuka benzínových motorov začína pri trojvalci HTP 1.2 l 51 kW (70 k) a pokračuje štvorvalcami 1.4 l 63 kW (85 k), a 1.6 l 77 kW (105 k). Z dieselov nebude v ponuke určite chýbať nekultivovaný, ale pomerne úsporný trojvalec 1.4 TDI 59 kW (80 k) a štvorvalcový 1.9 TDI naladený buď na 66 kW (90 k), alebo v silnejšej verzii so 77 kW (105 k), všetky kombinované s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Chuťovky z dielne VW ako zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva, poprípade aj prepĺňané turbodúchadlom a prevodovka DSG však na seba určite nenechajú dlho čakať.
Komfort a bezpečnosť
Známe sú rôzne technické lahôdky, ktoré malý Seat doteraz postrádal, ale v novinke ich nájdeme. Zákazníkom budú k dispozíci bi-xenónové svetlomety, systém osvetľovania vnútornej strany zákruty prostredníctvom hmlových svetiel (známe napr. z Fabie), ale aj asistent pre rozjazd do kopca, rádio s USB výstupom, zadný parkovací senzor,... Latku bezpečnosti konštruktéri opäť o čosi navýšili prostredníctvom balíčka elektronických pomocníkov ABS, TCS a ESP dostupných pre všetky motorizácie a štandardne dodávanou štvoricou airbagov (z nich bočné boli navrhnuté tak, že sú schopné ochrániť aj hlavy pasažierov). Je možné doobjednať si aj tradičné hlavové airbagy, naopak, prvky ako elektrické ovládanie predných okien a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním patria do základnej výbavy všetkých verzií. Presný dátum, kedy sa nový Seat Ibiza objaví v showroomoch nie je zatiaľ známy. Známy nie je ani počet karosárskych verzií, s ktorými Ibiza príde. Okrem päť- (na snímkach) a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.