SME

Seat Ibiza - prvé fotografie

V súčasnosti ponúkané modely inšpirované štúdiou Salsa z roku 2000, podobné si navzájom ako vajce vajcu, zákazníkov príliš nenadchli a Seat sa vinou slabých predajov pomaly prepadol na okraj červených čísel. Aktuálne je španielska automobilka z najhoršieh

Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba. (Zdroj: Seat)

o vonku rýchlejšie ako odborníci predpokladali a poučená z chýb minulosti predstavuje svoj najnovší a najdôležitejší prírastok do modelovej rodiny - novú Ibizu.

Inšpirovaná konceptom Bocanegra

Dravý, dynamický, so športovým naturelom - áno, stále hovoríme o automobile segmentu B s rozmermi 4052 x 1693 x 1445 mm. Tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolka (v minulosti pôsobiaceho aj v Lamborghini) implantoval do kompaktnej karosérie toľko svalov, koľko len mohol. Oblé línie prevládajúce na dnes už minulej generácii Ibizy sú teraz konfrontované s ostrými hranami. Prehlásenia o tom, že sériové prevedenie sa bude v mnohom ponášať na efektný koncept Bocanegra predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne neklamali. Pri pohľade na prvé oficiálne snímky Seatu Ibiza im jednoznačne dávame zapravdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový podvozok

Ibiza je prvý malý automobil využívajúci novú koncernovú podvozkovú platformu určenú aj pre budúce Polo. Vyznačuje sa najmä širším rozchodom kolies o rovných 30 mm vpredu a 33 mm vzadu, čo sa pozitívne odrazí predovšetkým na jazdných vlastnostiach. Novinka je v porovnaní s predchodcom dlhšia aj vďaka väčšiemu rázvoru náprav (o 7 mm) s hodnotou 2469 mm. Tento fakt vnesie do interiéru viac „obývateľného" miesta. Narástol aj batožinový priestor, hoci s objemom 292 l na rekordmanku Fabiu stráca 8 litrov. K radikálnym zmenám v porovnaní so súčasnými modelmi Seat došlo v interiéri. Je menej komplikovaný, prehľadnejší a - ako inak - so športovým akcentom. Dodávajú mu ho otáčkomer a rýchlomer v samostatných tubusoch, módne kruhové výduchy ventilácie i efektný trojramenný športový volant.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ len osvedčené motory

Španieli popri zverejnení prvých fotografií a informácií taktne obišli paletu pohonných jednotiek. Zatiaľ je oficiálne potvrdený poltucet agregátov, známych z aktuálnej Fabie. Ponuka benzínových motorov začína pri trojvalci HTP 1.2 l 51 kW (70 k) a pokračuje štvorvalcami 1.4 l 63 kW (85 k), a 1.6 l 77 kW (105 k). Z dieselov nebude v ponuke určite chýbať nekultivovaný, ale pomerne úsporný trojvalec 1.4 TDI 59 kW (80 k) a štvorvalcový 1.9 TDI naladený buď na 66 kW (90 k), alebo v silnejšej verzii so 77 kW (105 k), všetky kombinované s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Chuťovky z dielne VW ako zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva, poprípade aj prepĺňané turbodúchadlom a prevodovka DSG však na seba určite nenechajú dlho čakať.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort a bezpečnosť

Známe sú rôzne technické lahôdky, ktoré malý Seat doteraz postrádal, ale v novinke ich nájdeme. Zákazníkom budú k dispozíci bi-xenónové svetlomety, systém osvetľovania vnútornej strany zákruty prostredníctvom hmlových svetiel (známe napr. z Fabie), ale aj asistent pre rozjazd do kopca, rádio s USB výstupom, zadný parkovací senzor,... Latku bezpečnosti konštruktéri opäť o čosi navýšili prostredníctvom balíčka elektronických pomocníkov ABS, TCS a ESP dostupných pre všetky motorizácie a štandardne dodávanou štvoricou airbagov (z nich bočné boli navrhnuté tak, že sú schopné ochrániť aj hlavy pasažierov). Je možné doobjednať si aj tradičné hlavové airbagy, naopak, prvky ako elektrické ovládanie predných okien a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním patria do základnej výbavy všetkých verzií. Presný dátum, kedy sa nový Seat Ibiza objaví v showroomoch nie je zatiaľ známy. Známy nie je ani počet karosárskych verzií, s ktorými Ibiza príde. Okrem päť- (na snímkach) a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  2. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  3. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  4. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  5. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  6. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  7. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  8. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 332
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 714
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 854
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 911
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 565
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 590
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 906
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu