IDE NOVOU CESTOU

Seat Ibiza - prvé fotografie

V súčasnosti ponúkané modely inšpirované štúdiou Salsa z roku 2000, podobné si navzájom ako vajce vajcu, zákazníkov príliš nenadchli a Seat sa vinou slabých predajov pomaly prepadol na okraj červených čísel. Aktuálne je španielska automobilka z najhoršieh

Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.(Zdroj: Seat)

o vonku rýchlejšie ako odborníci predpokladali a poučená z chýb minulosti predstavuje svoj najnovší a najdôležitejší prírastok do modelovej rodiny - novú Ibizu.

Inšpirovaná konceptom Bocanegra

Dravý, dynamický, so športovým naturelom - áno, stále hovoríme o automobile segmentu B s rozmermi 4052 x 1693 x 1445 mm. Tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolka (v minulosti pôsobiaceho aj v Lamborghini) implantoval do kompaktnej karosérie toľko svalov, koľko len mohol. Oblé línie prevládajúce na dnes už minulej generácii Ibizy sú teraz konfrontované s ostrými hranami. Prehlásenia o tom, že sériové prevedenie sa bude v mnohom ponášať na efektný koncept Bocanegra predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne neklamali. Pri pohľade na prvé oficiálne snímky Seatu Ibiza im jednoznačne dávame zapravdu.

Nový podvozok

Ibiza je prvý malý automobil využívajúci novú koncernovú podvozkovú platformu určenú aj pre budúce Polo. Vyznačuje sa najmä širším rozchodom kolies o rovných 30 mm vpredu a 33 mm vzadu, čo sa pozitívne odrazí predovšetkým na jazdných vlastnostiach. Novinka je v porovnaní s predchodcom dlhšia aj vďaka väčšiemu rázvoru náprav (o 7 mm) s hodnotou 2469 mm. Tento fakt vnesie do interiéru viac „obývateľného" miesta. Narástol aj batožinový priestor, hoci s objemom 292 l na rekordmanku Fabiu stráca 8 litrov. K radikálnym zmenám v porovnaní so súčasnými modelmi Seat došlo v interiéri. Je menej komplikovaný, prehľadnejší a - ako inak - so športovým akcentom. Dodávajú mu ho otáčkomer a rýchlomer v samostatných tubusoch, módne kruhové výduchy ventilácie i efektný trojramenný športový volant.

Zatiaľ len osvedčené motory

Španieli popri zverejnení prvých fotografií a informácií taktne obišli paletu pohonných jednotiek. Zatiaľ je oficiálne potvrdený poltucet agregátov, známych z aktuálnej Fabie. Ponuka benzínových motorov začína pri trojvalci HTP 1.2 l 51 kW (70 k) a pokračuje štvorvalcami 1.4 l 63 kW (85 k), a 1.6 l 77 kW (105 k). Z dieselov nebude v ponuke určite chýbať nekultivovaný, ale pomerne úsporný trojvalec 1.4 TDI 59 kW (80 k) a štvorvalcový 1.9 TDI naladený buď na 66 kW (90 k), alebo v silnejšej verzii so 77 kW (105 k), všetky kombinované s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Chuťovky z dielne VW ako zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva, poprípade aj prepĺňané turbodúchadlom a prevodovka DSG však na seba určite nenechajú dlho čakať.

Komfort a bezpečnosť

Známe sú rôzne technické lahôdky, ktoré malý Seat doteraz postrádal, ale v novinke ich nájdeme. Zákazníkom budú k dispozíci bi-xenónové svetlomety, systém osvetľovania vnútornej strany zákruty prostredníctvom hmlových svetiel (známe napr. z Fabie), ale aj asistent pre rozjazd do kopca, rádio s USB výstupom, zadný parkovací senzor,... Latku bezpečnosti konštruktéri opäť o čosi navýšili prostredníctvom balíčka elektronických pomocníkov ABS, TCS a ESP dostupných pre všetky motorizácie a štandardne dodávanou štvoricou airbagov (z nich bočné boli navrhnuté tak, že sú schopné ochrániť aj hlavy pasažierov). Je možné doobjednať si aj tradičné hlavové airbagy, naopak, prvky ako elektrické ovládanie predných okien a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním patria do základnej výbavy všetkých verzií. Presný dátum, kedy sa nový Seat Ibiza objaví v showroomoch nie je zatiaľ známy. Známy nie je ani počet karosárskych verzií, s ktorými Ibiza príde. Okrem päť- (na snímkach) a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 969
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 096
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 937
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 077
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 253
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 854
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 736
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 512
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 380
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 256

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.