SME
reklama

Seat Ibiza - prvé fotografie

V súčasnosti ponúkané modely inšpirované štúdiou Salsa z roku 2000, podobné si navzájom ako vajce vajcu, zákazníkov príliš nenadchli a Seat sa vinou slabých predajov pomaly prepadol na okraj červených čísel. Aktuálne je španielska automobilka z najhoršieh

Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.Okrem päť- a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba. (Zdroj: Seat)

o vonku rýchlejšie ako odborníci predpokladali a poučená z chýb minulosti predstavuje svoj najnovší a najdôležitejší prírastok do modelovej rodiny - novú Ibizu.

Inšpirovaná konceptom Bocanegra

Dravý, dynamický, so športovým naturelom - áno, stále hovoríme o automobile segmentu B s rozmermi 4052 x 1693 x 1445 mm. Tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolka (v minulosti pôsobiaceho aj v Lamborghini) implantoval do kompaktnej karosérie toľko svalov, koľko len mohol. Oblé línie prevládajúce na dnes už minulej generácii Ibizy sú teraz konfrontované s ostrými hranami. Prehlásenia o tom, že sériové prevedenie sa bude v mnohom ponášať na efektný koncept Bocanegra predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne neklamali. Pri pohľade na prvé oficiálne snímky Seatu Ibiza im jednoznačne dávame zapravdu.

Nový podvozok

Ibiza je prvý malý automobil využívajúci novú koncernovú podvozkovú platformu určenú aj pre budúce Polo. Vyznačuje sa najmä širším rozchodom kolies o rovných 30 mm vpredu a 33 mm vzadu, čo sa pozitívne odrazí predovšetkým na jazdných vlastnostiach. Novinka je v porovnaní s predchodcom dlhšia aj vďaka väčšiemu rázvoru náprav (o 7 mm) s hodnotou 2469 mm. Tento fakt vnesie do interiéru viac „obývateľného" miesta. Narástol aj batožinový priestor, hoci s objemom 292 l na rekordmanku Fabiu stráca 8 litrov. K radikálnym zmenám v porovnaní so súčasnými modelmi Seat došlo v interiéri. Je menej komplikovaný, prehľadnejší a - ako inak - so športovým akcentom. Dodávajú mu ho otáčkomer a rýchlomer v samostatných tubusoch, módne kruhové výduchy ventilácie i efektný trojramenný športový volant.

Zatiaľ len osvedčené motory

Španieli popri zverejnení prvých fotografií a informácií taktne obišli paletu pohonných jednotiek. Zatiaľ je oficiálne potvrdený poltucet agregátov, známych z aktuálnej Fabie. Ponuka benzínových motorov začína pri trojvalci HTP 1.2 l 51 kW (70 k) a pokračuje štvorvalcami 1.4 l 63 kW (85 k), a 1.6 l 77 kW (105 k). Z dieselov nebude v ponuke určite chýbať nekultivovaný, ale pomerne úsporný trojvalec 1.4 TDI 59 kW (80 k) a štvorvalcový 1.9 TDI naladený buď na 66 kW (90 k), alebo v silnejšej verzii so 77 kW (105 k), všetky kombinované s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Chuťovky z dielne VW ako zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva, poprípade aj prepĺňané turbodúchadlom a prevodovka DSG však na seba určite nenechajú dlho čakať.

Komfort a bezpečnosť

Známe sú rôzne technické lahôdky, ktoré malý Seat doteraz postrádal, ale v novinke ich nájdeme. Zákazníkom budú k dispozíci bi-xenónové svetlomety, systém osvetľovania vnútornej strany zákruty prostredníctvom hmlových svetiel (známe napr. z Fabie), ale aj asistent pre rozjazd do kopca, rádio s USB výstupom, zadný parkovací senzor,... Latku bezpečnosti konštruktéri opäť o čosi navýšili prostredníctvom balíčka elektronických pomocníkov ABS, TCS a ESP dostupných pre všetky motorizácie a štandardne dodávanou štvoricou airbagov (z nich bočné boli navrhnuté tak, že sú schopné ochrániť aj hlavy pasažierov). Je možné doobjednať si aj tradičné hlavové airbagy, naopak, prvky ako elektrické ovládanie predných okien a centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním patria do základnej výbavy všetkých verzií. Presný dátum, kedy sa nový Seat Ibiza objaví v showroomoch nie je zatiaľ známy. Známy nie je ani počet karosárskych verzií, s ktorými Ibiza príde. Okrem päť- (na snímkach) a trojdverového hatchbacku sa hovorí aj o malom kombi, a dokonca o nástupcovi sedanu s označením Cordoba.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 462
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 372
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 679
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 985
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 644
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 394
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  2. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  3. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  4. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  5. Martin Pánik: Sú premnožené
  6. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  7. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  8. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 458
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 337
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 192
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 342
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 331
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 732
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu