SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky
TERÉNNY PRACANT

Iveco Massif

Fiat sa po dlhej pauze vracia do segmentu veľkých off-roadov, hoci tentoraz pod značkou Iveco. Massif s karosériou klasických tvarov, vybavený modernou technikou, je prvým osobným automobilom v histórii tohto talianskeho špecialistu na úžitkové vozidlá.

(Zdroj: Iveco)

Massif = masívny

Tvary prísne prakticky navrhnutej karosérie pochádzajú zo štúdia Giorgetta Giugiara. Automobil na prvý pohľad pripomínajúci legendárny Land Rover Defender v skutočnosti koncepčne vychádza zo španielskeho terénneho vozidla Santana PS10. Konštrukciu zavesenia kolies však Iveco prevzalo zo svojho ľahkého úžitkového modelu Daily 4x4. Použitie listových pružín a zdvojených tlmičov obmedzuje kvalitu jazdných vlastností auta na bežných cestách a predurčuje ho výlučne na pohyb v náročnom teréne. Tomu zodpovedajú aj hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov - predný nájazdový uhol dosahuje 50 stupňov, zadný 30, alebo 34 v prípade trojdverovej verzie, prejazdový 24, či 33 stupňov. Štandardne má svetlá výška vozidla, meraná od nápravy, 200 mm a auto sa môže brodiť vo vode s maximálnou hĺbkou 500 mm. Výnimočné schopnosti tohto off-roadu potvrdzuje aj 100% stúpavosť, napriek plnému zaťaženiu.

4 verzie karosérie, 2 motory

Massif je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám zákazníka. Okrem troj- a päťdverovej karosériovej verzie je k dispozícii aj klasický pick-up a holé šasi s kabínou umožňujúce montáž rôznych špeciálnych nádstavieb. Celková dĺžka vozidla sa v závislosti od typu karosérie pohybuje od 4248 až po 4720 mm. K dispozícii sú dve pohonné jednotky, obe preplňované vznetové štvorvalce 3,0 l s priamym vstrekovaním nafty common-rail. Slabšia verzia s označením HPI dosahuje maximálny výkon 108 kW (147 k)/3000-3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm/1400-2800 ot./min. Silnejšie prevedenie je vybavené variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a nesie označenie HPT. Výkon 129 kW (175 k) dosahuje v rozmedzí 3200-3500 ot./min. krútiaci moment 400 Nm/1250-3000 ot./min. Oba motory spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou s 12 stupňami pre jazdu vpred a 2 vzad. V základnom usporiadaní sa výkon prenáša na zadnú nápravu s možnosťou pripojenia predných kolies. Keďže Iveco Massif nedisponuje medzinápravovým diferenciálom, rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou je za všetkých okolností konštantné. Výrobca na objednávku dodá uzamykateľný zadný diferenciál, ale aj klimatizáciu, navigačný systém, či dokonca kožené čalúnenie.



 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 778
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 760
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 680
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 717
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 003
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 089
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr