Massif = masívny
Tvary prísne prakticky navrhnutej karosérie pochádzajú zo štúdia Giorgetta Giugiara. Automobil na prvý pohľad pripomínajúci legendárny Land Rover Defender v skutočnosti koncepčne vychádza zo španielskeho terénneho vozidla Santana PS10. Konštrukciu zavesenia kolies však Iveco prevzalo zo svojho ľahkého úžitkového modelu Daily 4x4. Použitie listových pružín a zdvojených tlmičov obmedzuje kvalitu jazdných vlastností auta na bežných cestách a predurčuje ho výlučne na pohyb v náročnom teréne. Tomu zodpovedajú aj hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov - predný nájazdový uhol dosahuje 50 stupňov, zadný 30, alebo 34 v prípade trojdverovej verzie, prejazdový 24, či 33 stupňov. Štandardne má svetlá výška vozidla, meraná od nápravy, 200 mm a auto sa môže brodiť vo vode s maximálnou hĺbkou 500 mm. Výnimočné schopnosti tohto off-roadu potvrdzuje aj 100% stúpavosť, napriek plnému zaťaženiu.
4 verzie karosérie, 2 motory
Massif je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám zákazníka. Okrem troj- a päťdverovej karosériovej verzie je k dispozícii aj klasický pick-up a holé šasi s kabínou umožňujúce montáž rôznych špeciálnych nádstavieb. Celková dĺžka vozidla sa v závislosti od typu karosérie pohybuje od 4248 až po 4720 mm. K dispozícii sú dve pohonné jednotky, obe preplňované vznetové štvorvalce 3,0 l s priamym vstrekovaním nafty common-rail. Slabšia verzia s označením HPI dosahuje maximálny výkon 108 kW (147 k)/3000-3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm/1400-2800 ot./min. Silnejšie prevedenie je vybavené variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a nesie označenie HPT. Výkon 129 kW (175 k) dosahuje v rozmedzí 3200-3500 ot./min. krútiaci moment 400 Nm/1250-3000 ot./min. Oba motory spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou s 12 stupňami pre jazdu vpred a 2 vzad. V základnom usporiadaní sa výkon prenáša na zadnú nápravu s možnosťou pripojenia predných kolies. Keďže Iveco Massif nedisponuje medzinápravovým diferenciálom, rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou je za všetkých okolností konštantné. Výrobca na objednávku dodá uzamykateľný zadný diferenciál, ale aj klimatizáciu, navigačný systém, či dokonca kožené čalúnenie.