TERÉNNY PRACANT

Iveco Massif

Fiat sa po dlhej pauze vracia do segmentu veľkých off-roadov, hoci tentoraz pod značkou Iveco. Massif s karosériou klasických tvarov, vybavený modernou technikou, je prvým osobným automobilom v histórii tohto talianskeho špecialistu na úžitkové vozidlá.

(Zdroj: Iveco)

Massif = masívny

Tvary prísne prakticky navrhnutej karosérie pochádzajú zo štúdia Giorgetta Giugiara. Automobil na prvý pohľad pripomínajúci legendárny Land Rover Defender v skutočnosti koncepčne vychádza zo španielskeho terénneho vozidla Santana PS10. Konštrukciu zavesenia kolies však Iveco prevzalo zo svojho ľahkého úžitkového modelu Daily 4x4. Použitie listových pružín a zdvojených tlmičov obmedzuje kvalitu jazdných vlastností auta na bežných cestách a predurčuje ho výlučne na pohyb v náročnom teréne. Tomu zodpovedajú aj hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov - predný nájazdový uhol dosahuje 50 stupňov, zadný 30, alebo 34 v prípade trojdverovej verzie, prejazdový 24, či 33 stupňov. Štandardne má svetlá výška vozidla, meraná od nápravy, 200 mm a auto sa môže brodiť vo vode s maximálnou hĺbkou 500 mm. Výnimočné schopnosti tohto off-roadu potvrdzuje aj 100% stúpavosť, napriek plnému zaťaženiu.

4 verzie karosérie, 2 motory

Massif je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám zákazníka. Okrem troj- a päťdverovej karosériovej verzie je k dispozícii aj klasický pick-up a holé šasi s kabínou umožňujúce montáž rôznych špeciálnych nádstavieb. Celková dĺžka vozidla sa v závislosti od typu karosérie pohybuje od 4248 až po 4720 mm. K dispozícii sú dve pohonné jednotky, obe preplňované vznetové štvorvalce 3,0 l s priamym vstrekovaním nafty common-rail. Slabšia verzia s označením HPI dosahuje maximálny výkon 108 kW (147 k)/3000-3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm/1400-2800 ot./min. Silnejšie prevedenie je vybavené variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a nesie označenie HPT. Výkon 129 kW (175 k) dosahuje v rozmedzí 3200-3500 ot./min. krútiaci moment 400 Nm/1250-3000 ot./min. Oba motory spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou s 12 stupňami pre jazdu vpred a 2 vzad. V základnom usporiadaní sa výkon prenáša na zadnú nápravu s možnosťou pripojenia predných kolies. Keďže Iveco Massif nedisponuje medzinápravovým diferenciálom, rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou je za všetkých okolností konštantné. Výrobca na objednávku dodá uzamykateľný zadný diferenciál, ale aj klimatizáciu, navigačný systém, či dokonca kožené čalúnenie.



 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 20 463
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 894
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 277
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 900
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 236
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 700
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 523
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 435
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 384
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 029

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.