SME

Iveco Massif

Fiat sa po dlhej pauze vracia do segmentu veľkých off-roadov, hoci tentoraz pod značkou Iveco. Massif s karosériou klasických tvarov, vybavený modernou technikou, je prvým osobným automobilom v histórii tohto talianskeho špecialistu na úžitkové vozidlá.

(Zdroj: Iveco)

Massif = masívny

Tvary prísne prakticky navrhnutej karosérie pochádzajú zo štúdia Giorgetta Giugiara. Automobil na prvý pohľad pripomínajúci legendárny Land Rover Defender v skutočnosti koncepčne vychádza zo španielskeho terénneho vozidla Santana PS10. Konštrukciu zavesenia kolies však Iveco prevzalo zo svojho ľahkého úžitkového modelu Daily 4x4. Použitie listových pružín a zdvojených tlmičov obmedzuje kvalitu jazdných vlastností auta na bežných cestách a predurčuje ho výlučne na pohyb v náročnom teréne. Tomu zodpovedajú aj hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov - predný nájazdový uhol dosahuje 50 stupňov, zadný 30, alebo 34 v prípade trojdverovej verzie, prejazdový 24, či 33 stupňov. Štandardne má svetlá výška vozidla, meraná od nápravy, 200 mm a auto sa môže brodiť vo vode s maximálnou hĺbkou 500 mm. Výnimočné schopnosti tohto off-roadu potvrdzuje aj 100% stúpavosť, napriek plnému zaťaženiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

4 verzie karosérie, 2 motory

Massif je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám zákazníka. Okrem troj- a päťdverovej karosériovej verzie je k dispozícii aj klasický pick-up a holé šasi s kabínou umožňujúce montáž rôznych špeciálnych nádstavieb. Celková dĺžka vozidla sa v závislosti od typu karosérie pohybuje od 4248 až po 4720 mm. K dispozícii sú dve pohonné jednotky, obe preplňované vznetové štvorvalce 3,0 l s priamym vstrekovaním nafty common-rail. Slabšia verzia s označením HPI dosahuje maximálny výkon 108 kW (147 k)/3000-3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm/1400-2800 ot./min. Silnejšie prevedenie je vybavené variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a nesie označenie HPT. Výkon 129 kW (175 k) dosahuje v rozmedzí 3200-3500 ot./min. krútiaci moment 400 Nm/1250-3000 ot./min. Oba motory spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou s 12 stupňami pre jazdu vpred a 2 vzad. V základnom usporiadaní sa výkon prenáša na zadnú nápravu s možnosťou pripojenia predných kolies. Keďže Iveco Massif nedisponuje medzinápravovým diferenciálom, rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou je za všetkých okolností konštantné. Výrobca na objednávku dodá uzamykateľný zadný diferenciál, ale aj klimatizáciu, navigačný systém, či dokonca kožené čalúnenie.

SkryťVypnúť reklamu


 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  3. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  4. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  5. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  6. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  7. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  8. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 302
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 722
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 918
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 926
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 569
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 646
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 940
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu