SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Iveco Massif

Fiat sa po dlhej pauze vracia do segmentu veľkých off-roadov, hoci tentoraz pod značkou Iveco. Massif s karosériou klasických tvarov, vybavený modernou technikou, je prvým osobným automobilom v histórii tohto talianskeho špecialistu na úžitkové vozidlá.

(Zdroj: Iveco)

Massif = masívny

Tvary prísne prakticky navrhnutej karosérie pochádzajú zo štúdia Giorgetta Giugiara. Automobil na prvý pohľad pripomínajúci legendárny Land Rover Defender v skutočnosti koncepčne vychádza zo španielskeho terénneho vozidla Santana PS10. Konštrukciu zavesenia kolies však Iveco prevzalo zo svojho ľahkého úžitkového modelu Daily 4x4. Použitie listových pružín a zdvojených tlmičov obmedzuje kvalitu jazdných vlastností auta na bežných cestách a predurčuje ho výlučne na pohyb v náročnom teréne. Tomu zodpovedajú aj hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov - predný nájazdový uhol dosahuje 50 stupňov, zadný 30, alebo 34 v prípade trojdverovej verzie, prejazdový 24, či 33 stupňov. Štandardne má svetlá výška vozidla, meraná od nápravy, 200 mm a auto sa môže brodiť vo vode s maximálnou hĺbkou 500 mm. Výnimočné schopnosti tohto off-roadu potvrdzuje aj 100% stúpavosť, napriek plnému zaťaženiu.

4 verzie karosérie, 2 motory

Massif je možné prispôsobiť individuálnym požiadavkám zákazníka. Okrem troj- a päťdverovej karosériovej verzie je k dispozícii aj klasický pick-up a holé šasi s kabínou umožňujúce montáž rôznych špeciálnych nádstavieb. Celková dĺžka vozidla sa v závislosti od typu karosérie pohybuje od 4248 až po 4720 mm. K dispozícii sú dve pohonné jednotky, obe preplňované vznetové štvorvalce 3,0 l s priamym vstrekovaním nafty common-rail. Slabšia verzia s označením HPI dosahuje maximálny výkon 108 kW (147 k)/3000-3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm/1400-2800 ot./min. Silnejšie prevedenie je vybavené variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a nesie označenie HPT. Výkon 129 kW (175 k) dosahuje v rozmedzí 3200-3500 ot./min. krútiaci moment 400 Nm/1250-3000 ot./min. Oba motory spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou s 12 stupňami pre jazdu vpred a 2 vzad. V základnom usporiadaní sa výkon prenáša na zadnú nápravu s možnosťou pripojenia predných kolies. Keďže Iveco Massif nedisponuje medzinápravovým diferenciálom, rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou je za všetkých okolností konštantné. Výrobca na objednávku dodá uzamykateľný zadný diferenciál, ale aj klimatizáciu, navigačný systém, či dokonca kožené čalúnenie.



 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  3. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  4. Tento rok turizmu neprial
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 301
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 747
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 947
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 752
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 677
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 280
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 730
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 968
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


14 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


17 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O študentoch
  2. Štefan Vidlár: Mojim rovesňíkom!
  3. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  4. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  5. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  6. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  7. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 015
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 781
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 961
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 985
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 615
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 544
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 446
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu