Obhliadka trate prebieha za veľmi prísnych opatrení a neustáleho merania rýchlosti posádkam, ktoré na vyznačených súťažných úsekoch nesmú prekročiť päťdesiat kilometrovú rýchlosť. Okrem radarov od policajných hliadok, má niekoľko prístrojov zakúpených aj organizátor súťaže. V miestach, kde vedie trať budúcej rýchlostnej skúšky po bežných cestách, musia posádky dodržiavať rýchlosti stanovené zákonom. Posádka, ktorá počas obhliadky trate prekročí predpísanú rýchlosť o viac ako 50 percent stanovenej rýchlosti, bude vylúčená zo súťaže. Na malicherný prístup organizátora sa v prvý deň obhliadky trate sťažoval aj slovenský jazdec Mário Csente, ktorému na lesnom úseku namerali 61 km/h a dostal napomenutie aj s pokutou. „Súhlasím, musí byť poriadok a disciplína, ale toto je veľmi malý rozdiel. Sústredím sa na rozpis, ktorý práve tvoríme a nestíham vždy úpenlivo sledovať tachometer,“ povedal.
Náročnosť prvej tohtoročnej rely nášho šampionátu za hranicami potvrdila tiež posádka denníka SME. „Tri nedeľné rýchlostné skúšky budú veľmi pekné, večer sme trénovali prvú sobotnú a tá bude náročná a veľmi rýchla,“ povedala navigátorka Zuzana Lieskovcová. Mnohým slovenským posádkam, ktoré štartujú v Egri prvý krát, sťažuje situáciu orientácia a nové prostredie. Navyše, posledná skúška prvého dňa sa pôjde za tmy.
Diváci prvýkrát uvidia všetky súťažné posádky na slávnostnom štarte, ktorý bude v piatok o šiestej večer na námestí Dobó tér priamo pod Egerským hradom. Na vyše dvesto súťažných posádok čaká v priebehu soboty a nedele (5. - 6. apríla 2008) 14 rýchlostných skúšok v dĺžke 176 kilometrov. Celková dĺžka náročnej trate je viac ako šesťsto kilometrov. O body do Tempus Becep Rally 2008 bude na premiérovej súťaži tohoročných Majstrovstiev Slovenska v rally bojovať 40 posádok z piatich európskych krajín - Česka, Poľska, Maďarska, Rakúska a Slovenska. Prvú posádku v cieli súťaže, v centre Egru, privítajú diváci v nedeľu o 13,55 hodine.
Autor: as