V Nemecku nevstúpi do platnosti smernica o pridávaní biopaliva do benzínov. Podľa najnovších prepočtov je v Nemecku v prevádzke vyše milióna automobilov, ktoré by nedokázali jazdiť na benzíny, v ktorých by bolo primiešaných do 10 % biopaliva. Preto sa spolkový minister životného prostredia Sigmar Gabriel rozhodol zrušiť smernicu, ktorá mala nadobudnúť účinnosť budúci rok.
Minister uviedol, že nechce nanútiť šoférom, aby kupovali drahší benzín (super plus) namiesto paliva s nižším oktánovým číslom. Združenie nemeckého automobilového priemyslu VDA v informácii ministrovi uviedlo, že na 10-% podiel etanolu v benzíne nedokáže jazdiť 359.000 vozidiel vyrobených v Nemecku. Avšak takýchto vozidiel zo zahraničia je na nemeckých cestách asi milión. Združenie automobilistov ADAC odhaduje, že vozidiel, ktoré nezvládnu taký vysoký podiel biopaliva v lacnejšom benzíne, sú v krajine asi tri milióny.
Odborníci z automobilového priemyslu pokladali od začiatku smernicu o pridávaní etanolu do benzínu za predčasný projekt ministerstva životného prostredia.
Vyšší podiel biopaliva v benzínoch mal byť hlavným pilierom stratégie nemeckej spolkovej vlády zameranej na ochranu životného prostredia. Tento podiel mal do roku 2020 vzrásť až na 20 %. Aj vďaka pridávaniu biopalív do benzínov sa mal do roku 2012 dosiahnuť cieľ, aby množstvo kysličníka uhličitého na kilometer jazdy nových vozidiel klesol na 120 gramov.
V ohlasoch na rozhodnutie ministra Gabriela čitatelia nemeckých novín uvádzajú, že spolková vláda by sa mala znovu hlboko zaoberať realizovateľnosťou svojej stratégie vyžívania bioenergie. Informovali o tom nemecké denníky Die Welt a Financial Times Deutschland.
Autor: rc