Nemci zatiaľ nechcú biopalivá v benzíne

V Nemecku nevstúpi do platnosti smernica o pridávaní biopaliva do benzínov. Podľa najnovších prepočtov je v Nemecku v prevádzke vyše milióna automobilov, ktoré by nedokázali jazdiť na benzíny zmiešané s bioplaivom.

(Zdroj: Opel)

V Nemecku nevstúpi do platnosti smernica o pridávaní biopaliva do benzínov. Podľa najnovších prepočtov je v Nemecku v prevádzke vyše milióna automobilov, ktoré by nedokázali jazdiť na benzíny, v ktorých by bolo primiešaných do 10 % biopaliva. Preto sa spolkový minister životného prostredia Sigmar Gabriel rozhodol zrušiť smernicu, ktorá mala nadobudnúť účinnosť budúci rok.

Minister uviedol, že nechce nanútiť šoférom, aby kupovali drahší benzín (super plus) namiesto paliva s nižším oktánovým číslom. Združenie nemeckého automobilového priemyslu VDA v informácii ministrovi uviedlo, že na 10-% podiel etanolu v benzíne nedokáže jazdiť 359.000 vozidiel vyrobených v Nemecku. Avšak takýchto vozidiel zo zahraničia je na nemeckých cestách asi milión. Združenie automobilistov ADAC odhaduje, že vozidiel, ktoré nezvládnu taký vysoký podiel biopaliva v lacnejšom benzíne, sú v krajine asi tri milióny.

Odborníci z automobilového priemyslu pokladali od začiatku smernicu o pridávaní etanolu do benzínu za predčasný projekt ministerstva životného prostredia.

Vyšší podiel biopaliva v benzínoch mal byť hlavným pilierom stratégie nemeckej spolkovej vlády zameranej na ochranu životného prostredia. Tento podiel mal do roku 2020 vzrásť až na 20 %. Aj vďaka pridávaniu biopalív do benzínov sa mal do roku 2012 dosiahnuť cieľ, aby množstvo kysličníka uhličitého na kilometer jazdy nových vozidiel klesol na 120 gramov.

V ohlasoch na rozhodnutie ministra Gabriela čitatelia nemeckých novín uvádzajú, že spolková vláda by sa mala znovu hlboko zaoberať realizovateľnosťou svojej stratégie vyžívania bioenergie. Informovali o tom nemecké denníky Die Welt a Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

TECH

Ako najlepšie trénovať pamäť a pozornosť podľa vedy

Po mesiaci trénovania sa pamäť zlepšila.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.