SME

Inovované modely Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz pripravila v úvode roka 2008 hneď niekoľko faceliftov. Omladzovacou kúrou prešli aj dva najmenšie modely v ponuke značky - trieda A a B, ktoré sa v rámci svetovej premiéry predstavili na dnes otvorenom autosalóne v L

(Zdroj: Mercedes-Benz)

ipsku.


Ekologickejšie "Áčko"

Najmenší Mercedes prešiel z hľadiska vonkajšieho dizajnu len kozmetickými úpravami. Novinku je možné rozpoznať podľa predného nárazníka s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, inovovaných koncových svetiel a dizajnéri sa pohrali aj s riešením C-stĺpika. Odteraz budú štandardom všetkých verzií kľučky a spätné zrkadlá lakované v odtieni karosérie. V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu a nové vzory čalúnenia sedadiel i výplní dverí. Podstatnejšie zmeny sa však odohrali v útrobách vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Systém ECO start/stop ušetrí palivo

Pre zážihové verzie A150 a A170 je pripravený systém ECO start/stop. Ten na rozdiel od iných podobných systémov dokáže vypnúť motor skôr, než vozidlo - napríklad na križovatke - úplne zastaví. Stačí, ak sa vodič pohybuje nízkou rýchlosťou, vyradí rýchlostný stupeň a súčasne brzdí. Pohonná jednotka okamžite naskočí hneď po pustení brzdového pedálu, alebo po vyšliapnutí spojky. Pre modely A150 a A160 CDI je pripravený BlueEfficiency paket, ktorý zahŕňa aerodynamicky optimalizovanú karosériu, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a spomínaný systém ECO start/stop (len pre A150). Vďaka týmto modifikáciám spotrebuje zážihová verzia A150 BlueEfficiency v priemere 5,3 l benzínu/100 km a vznetová A160 CDI BlueEfficiency 4,5 l nafty/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Mladistvejšie „Béčko“

Trieda B vyrábaná od roku 2005 dostala v rámci modernizácie športovejší „look“. Úplne nová je celá predná časť s výraznejšou maskou chladiča, svetlometmi a nárazníkom s rozmernejšími otvormi pre prívod vzduchu. Z profilu zaujme výraznejší prelis tiahnuci sa bokom karosérie, vďaka ktorému sa „Béčko“ priblížilo dizajnérskemu štýlu noviniek značky Mercedes-Benz. Dizajnéri neobišli ani zadnú časť, ktorá dostala nové koncové svetlá, nárazník i výraznejšiu chrómovanú lištu nad miestom pre registračnú značku. Zákazník má teraz na výber viac druhov čalúnenia látkou, alebo kožou a palubnú dosku môžu skrášľovať hliníkové lišty. Súčasťou základnej výbavy je automatická klimatizácia a jedno zo štyroch integrovaných rádií. Prvýkrát sa v triede B objavuje parkovací asistent Parktronik. Ten pomocou ultrazvukových senzorov po bokoch auta dokáže nájsť pozdĺžne parkovacie miesto (stačí, ak vodič zníži rýchlosť na maximálne 35 km/h a senzory sa automaticky aktivujú; priestor pre parkovanie musí byť o aspoň 1,3 m dlhší než auto) a následne aj sám vozidlo zaparkovať. Vodič zaradí spiatočku a podľa potreby pridáva plyn, resp. brzdí. O otáčanie volantom sa postará elektronika.

SkryťVypnúť reklamu

Benzín, nafta aj plyn

Triedu B môže aj naďalej poháňať jedna zo šestice pohonných jednotiek (4 benzínové, 2 naftové), z nich väčšina bola prepracovaná. Verzie B150 a B170 sú k dispozícii aj s paketom BlueEfficiency, ktorý podobne, ako v menšom „Áčku“, obsahuje optimalizovanú karosériu z hľadiska aerodynamiky, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a systém ECO start/stop. Tieto úpravy priniesli podľa meraní výrobcu 9%-né zníženie priemernej spotreby paliva. Novinkou je zážihový motor 170 NGT BlueEfficiency s možnosťou spaľovania okrem benzínu aj zemný plyn. Typ paliva, ktoré motor aktuálne spaľuje si vyberá vodič prostredníctvom ovládača na palubnej doske. Nádrže na 16 kg plynu sa nachádzajú pod podlahou na mieste pre spolujazdca a v batožinovom priestore. S plnou benzínovou a plynovou nádržou dosiahne Mercedes B170 NGT BlueEfficiency dojazd magických 1000 km. Hlavným benefitom tejto verzie je zníženie produkcie splodín pri jazde o 17%. Konštruktéri vyrátali, že zvýšená záťaž na životné prostredie pri výrobe sa po najazdení 17 300 km vráti a následne je prevádzka tohto modelu v porovnaní s bežným B170 ekologickejšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: mk, fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  4. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  5. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  7. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 996
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 677
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 855
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 487
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 428
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 227
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 185
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 583
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Budúci ďalší skvelý stranícky šéf Kollár
  2. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  3. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  4. Milan Removčík: Slanské vrchy a opálové bane
  5. Jolana Čuláková: Hancko ukázal, ako má vyzerať správny chlap. Takého futbalistu ešte Slovensko nemalo.
  6. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 12
  7. Irena Šimuneková: Hrad Dobrá Voda, tichý strážca Malých Karpát
  8. Ján Košč: Odbory a „kauza pohára vína“: Ako vznikla legenda o tajných rokovaniach
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 690
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 16 331
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 12 429
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 245
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 6 161
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 5 851
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 646
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 671
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu