ipsku.
Ekologickejšie "Áčko"
Najmenší Mercedes prešiel z hľadiska vonkajšieho dizajnu len kozmetickými úpravami. Novinku je možné rozpoznať podľa predného nárazníka s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, inovovaných koncových svetiel a dizajnéri sa pohrali aj s riešením C-stĺpika. Odteraz budú štandardom všetkých verzií kľučky a spätné zrkadlá lakované v odtieni karosérie. V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu a nové vzory čalúnenia sedadiel i výplní dverí. Podstatnejšie zmeny sa však odohrali v útrobách vozidla.
Systém ECO start/stop ušetrí palivo
Pre zážihové verzie A150 a A170 je pripravený systém ECO start/stop. Ten na rozdiel od iných podobných systémov dokáže vypnúť motor skôr, než vozidlo - napríklad na križovatke - úplne zastaví. Stačí, ak sa vodič pohybuje nízkou rýchlosťou, vyradí rýchlostný stupeň a súčasne brzdí. Pohonná jednotka okamžite naskočí hneď po pustení brzdového pedálu, alebo po vyšliapnutí spojky. Pre modely A150 a A160 CDI je pripravený BlueEfficiency paket, ktorý zahŕňa aerodynamicky optimalizovanú karosériu, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a spomínaný systém ECO start/stop (len pre A150). Vďaka týmto modifikáciám spotrebuje zážihová verzia A150 BlueEfficiency v priemere 5,3 l benzínu/100 km a vznetová A160 CDI BlueEfficiency 4,5 l nafty/100 km.
Mladistvejšie „Béčko“
Trieda B vyrábaná od roku 2005 dostala v rámci modernizácie športovejší „look“. Úplne nová je celá predná časť s výraznejšou maskou chladiča, svetlometmi a nárazníkom s rozmernejšími otvormi pre prívod vzduchu. Z profilu zaujme výraznejší prelis tiahnuci sa bokom karosérie, vďaka ktorému sa „Béčko“ priblížilo dizajnérskemu štýlu noviniek značky Mercedes-Benz. Dizajnéri neobišli ani zadnú časť, ktorá dostala nové koncové svetlá, nárazník i výraznejšiu chrómovanú lištu nad miestom pre registračnú značku. Zákazník má teraz na výber viac druhov čalúnenia látkou, alebo kožou a palubnú dosku môžu skrášľovať hliníkové lišty. Súčasťou základnej výbavy je automatická klimatizácia a jedno zo štyroch integrovaných rádií. Prvýkrát sa v triede B objavuje parkovací asistent Parktronik. Ten pomocou ultrazvukových senzorov po bokoch auta dokáže nájsť pozdĺžne parkovacie miesto (stačí, ak vodič zníži rýchlosť na maximálne 35 km/h a senzory sa automaticky aktivujú; priestor pre parkovanie musí byť o aspoň 1,3 m dlhší než auto) a následne aj sám vozidlo zaparkovať. Vodič zaradí spiatočku a podľa potreby pridáva plyn, resp. brzdí. O otáčanie volantom sa postará elektronika.
Benzín, nafta aj plyn
Triedu B môže aj naďalej poháňať jedna zo šestice pohonných jednotiek (4 benzínové, 2 naftové), z nich väčšina bola prepracovaná. Verzie B150 a B170 sú k dispozícii aj s paketom BlueEfficiency, ktorý podobne, ako v menšom „Áčku“, obsahuje optimalizovanú karosériu z hľadiska aerodynamiky, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a systém ECO start/stop. Tieto úpravy priniesli podľa meraní výrobcu 9%-né zníženie priemernej spotreby paliva. Novinkou je zážihový motor 170 NGT BlueEfficiency s možnosťou spaľovania okrem benzínu aj zemný plyn. Typ paliva, ktoré motor aktuálne spaľuje si vyberá vodič prostredníctvom ovládača na palubnej doske. Nádrže na 16 kg plynu sa nachádzajú pod podlahou na mieste pre spolujazdca a v batožinovom priestore. S plnou benzínovou a plynovou nádržou dosiahne Mercedes B170 NGT BlueEfficiency dojazd magických 1000 km. Hlavným benefitom tejto verzie je zníženie produkcie splodín pri jazde o 17%. Konštruktéri vyrátali, že zvýšená záťaž na životné prostredie pri výrobe sa po najazdení 17 300 km vráti a následne je prevádzka tohto modelu v porovnaní s bežným B170 ekologickejšia.