JAR V ZNAMENÍ MODERNIZÁCIE

Inovované modely Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz pripravila v úvode roka 2008 hneď niekoľko faceliftov. Omladzovacou kúrou prešli aj dva najmenšie modely v ponuke značky - trieda A a B, ktoré sa v rámci svetovej premiéry predstavili na dnes otvorenom autosalóne v L

(Zdroj: Mercedes-Benz)

ipsku.


Ekologickejšie "Áčko"

Najmenší Mercedes prešiel z hľadiska vonkajšieho dizajnu len kozmetickými úpravami. Novinku je možné rozpoznať podľa predného nárazníka s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, inovovaných koncových svetiel a dizajnéri sa pohrali aj s riešením C-stĺpika. Odteraz budú štandardom všetkých verzií kľučky a spätné zrkadlá lakované v odtieni karosérie. V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu a nové vzory čalúnenia sedadiel i výplní dverí. Podstatnejšie zmeny sa však odohrali v útrobách vozidla.

Systém ECO start/stop ušetrí palivo

Pre zážihové verzie A150 a A170 je pripravený systém ECO start/stop. Ten na rozdiel od iných podobných systémov dokáže vypnúť motor skôr, než vozidlo - napríklad na križovatke - úplne zastaví. Stačí, ak sa vodič pohybuje nízkou rýchlosťou, vyradí rýchlostný stupeň a súčasne brzdí. Pohonná jednotka okamžite naskočí hneď po pustení brzdového pedálu, alebo po vyšliapnutí spojky. Pre modely A150 a A160 CDI je pripravený BlueEfficiency paket, ktorý zahŕňa aerodynamicky optimalizovanú karosériu, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a spomínaný systém ECO start/stop (len pre A150). Vďaka týmto modifikáciám spotrebuje zážihová verzia A150 BlueEfficiency v priemere 5,3 l benzínu/100 km a vznetová A160 CDI BlueEfficiency 4,5 l nafty/100 km.

Mladistvejšie „Béčko“

Trieda B vyrábaná od roku 2005 dostala v rámci modernizácie športovejší „look“. Úplne nová je celá predná časť s výraznejšou maskou chladiča, svetlometmi a nárazníkom s rozmernejšími otvormi pre prívod vzduchu. Z profilu zaujme výraznejší prelis tiahnuci sa bokom karosérie, vďaka ktorému sa „Béčko“ priblížilo dizajnérskemu štýlu noviniek značky Mercedes-Benz. Dizajnéri neobišli ani zadnú časť, ktorá dostala nové koncové svetlá, nárazník i výraznejšiu chrómovanú lištu nad miestom pre registračnú značku. Zákazník má teraz na výber viac druhov čalúnenia látkou, alebo kožou a palubnú dosku môžu skrášľovať hliníkové lišty. Súčasťou základnej výbavy je automatická klimatizácia a jedno zo štyroch integrovaných rádií. Prvýkrát sa v triede B objavuje parkovací asistent Parktronik. Ten pomocou ultrazvukových senzorov po bokoch auta dokáže nájsť pozdĺžne parkovacie miesto (stačí, ak vodič zníži rýchlosť na maximálne 35 km/h a senzory sa automaticky aktivujú; priestor pre parkovanie musí byť o aspoň 1,3 m dlhší než auto) a následne aj sám vozidlo zaparkovať. Vodič zaradí spiatočku a podľa potreby pridáva plyn, resp. brzdí. O otáčanie volantom sa postará elektronika.

Benzín, nafta aj plyn

Triedu B môže aj naďalej poháňať jedna zo šestice pohonných jednotiek (4 benzínové, 2 naftové), z nich väčšina bola prepracovaná. Verzie B150 a B170 sú k dispozícii aj s paketom BlueEfficiency, ktorý podobne, ako v menšom „Áčku“, obsahuje optimalizovanú karosériu z hľadiska aerodynamiky, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a systém ECO start/stop. Tieto úpravy priniesli podľa meraní výrobcu 9%-né zníženie priemernej spotreby paliva. Novinkou je zážihový motor 170 NGT BlueEfficiency s možnosťou spaľovania okrem benzínu aj zemný plyn. Typ paliva, ktoré motor aktuálne spaľuje si vyberá vodič prostredníctvom ovládača na palubnej doske. Nádrže na 16 kg plynu sa nachádzajú pod podlahou na mieste pre spolujazdca a v batožinovom priestore. S plnou benzínovou a plynovou nádržou dosiahne Mercedes B170 NGT BlueEfficiency dojazd magických 1000 km. Hlavným benefitom tejto verzie je zníženie produkcie splodín pri jazde o 17%. Konštruktéri vyrátali, že zvýšená záťaž na životné prostredie pri výrobe sa po najazdení 17 300 km vráti a následne je prevádzka tohto modelu v porovnaní s bežným B170 ekologickejšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 64 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 699
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 868
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 640
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 7 615
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 7 438
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 805
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 584
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 132

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ututlané dejiny československého fetu

Pred novembrom 1989 u nás fetovali desaťtisíce ľudí.

DOMOV

Kiska priniesol Bezákovi dar od pápeža Františka

Pápež odovzdal Kiskovi počas audiencie dar pre Bezáka.

PÍŠE GUY VERHOFSTADT – FÓRUM

Takto vyzerá revolúcia, ktorú Európa potrebuje

Neodohrá sa však v parížskych či bruselských uliciach.

PLUS

Živel, ktorý postavil vo Viedni najvýstrednejšie domy

Na jeho originálne budovy sa chodia pozerať milióny ľudí.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.