SME

Inovované modely Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz pripravila v úvode roka 2008 hneď niekoľko faceliftov. Omladzovacou kúrou prešli aj dva najmenšie modely v ponuke značky - trieda A a B, ktoré sa v rámci svetovej premiéry predstavili na dnes otvorenom autosalóne v L

(Zdroj: Mercedes-Benz)

ipsku.


Ekologickejšie "Áčko"

Najmenší Mercedes prešiel z hľadiska vonkajšieho dizajnu len kozmetickými úpravami. Novinku je možné rozpoznať podľa predného nárazníka s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, inovovaných koncových svetiel a dizajnéri sa pohrali aj s riešením C-stĺpika. Odteraz budú štandardom všetkých verzií kľučky a spätné zrkadlá lakované v odtieni karosérie. V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu a nové vzory čalúnenia sedadiel i výplní dverí. Podstatnejšie zmeny sa však odohrali v útrobách vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Systém ECO start/stop ušetrí palivo

Pre zážihové verzie A150 a A170 je pripravený systém ECO start/stop. Ten na rozdiel od iných podobných systémov dokáže vypnúť motor skôr, než vozidlo - napríklad na križovatke - úplne zastaví. Stačí, ak sa vodič pohybuje nízkou rýchlosťou, vyradí rýchlostný stupeň a súčasne brzdí. Pohonná jednotka okamžite naskočí hneď po pustení brzdového pedálu, alebo po vyšliapnutí spojky. Pre modely A150 a A160 CDI je pripravený BlueEfficiency paket, ktorý zahŕňa aerodynamicky optimalizovanú karosériu, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a spomínaný systém ECO start/stop (len pre A150). Vďaka týmto modifikáciám spotrebuje zážihová verzia A150 BlueEfficiency v priemere 5,3 l benzínu/100 km a vznetová A160 CDI BlueEfficiency 4,5 l nafty/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Mladistvejšie „Béčko“

Trieda B vyrábaná od roku 2005 dostala v rámci modernizácie športovejší „look“. Úplne nová je celá predná časť s výraznejšou maskou chladiča, svetlometmi a nárazníkom s rozmernejšími otvormi pre prívod vzduchu. Z profilu zaujme výraznejší prelis tiahnuci sa bokom karosérie, vďaka ktorému sa „Béčko“ priblížilo dizajnérskemu štýlu noviniek značky Mercedes-Benz. Dizajnéri neobišli ani zadnú časť, ktorá dostala nové koncové svetlá, nárazník i výraznejšiu chrómovanú lištu nad miestom pre registračnú značku. Zákazník má teraz na výber viac druhov čalúnenia látkou, alebo kožou a palubnú dosku môžu skrášľovať hliníkové lišty. Súčasťou základnej výbavy je automatická klimatizácia a jedno zo štyroch integrovaných rádií. Prvýkrát sa v triede B objavuje parkovací asistent Parktronik. Ten pomocou ultrazvukových senzorov po bokoch auta dokáže nájsť pozdĺžne parkovacie miesto (stačí, ak vodič zníži rýchlosť na maximálne 35 km/h a senzory sa automaticky aktivujú; priestor pre parkovanie musí byť o aspoň 1,3 m dlhší než auto) a následne aj sám vozidlo zaparkovať. Vodič zaradí spiatočku a podľa potreby pridáva plyn, resp. brzdí. O otáčanie volantom sa postará elektronika.

SkryťVypnúť reklamu

Benzín, nafta aj plyn

Triedu B môže aj naďalej poháňať jedna zo šestice pohonných jednotiek (4 benzínové, 2 naftové), z nich väčšina bola prepracovaná. Verzie B150 a B170 sú k dispozícii aj s paketom BlueEfficiency, ktorý podobne, ako v menšom „Áčku“, obsahuje optimalizovanú karosériu z hľadiska aerodynamiky, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a systém ECO start/stop. Tieto úpravy priniesli podľa meraní výrobcu 9%-né zníženie priemernej spotreby paliva. Novinkou je zážihový motor 170 NGT BlueEfficiency s možnosťou spaľovania okrem benzínu aj zemný plyn. Typ paliva, ktoré motor aktuálne spaľuje si vyberá vodič prostredníctvom ovládača na palubnej doske. Nádrže na 16 kg plynu sa nachádzajú pod podlahou na mieste pre spolujazdca a v batožinovom priestore. S plnou benzínovou a plynovou nádržou dosiahne Mercedes B170 NGT BlueEfficiency dojazd magických 1000 km. Hlavným benefitom tejto verzie je zníženie produkcie splodín pri jazde o 17%. Konštruktéri vyrátali, že zvýšená záťaž na životné prostredie pri výrobe sa po najazdení 17 300 km vráti a následne je prevádzka tohto modelu v porovnaní s bežným B170 ekologickejšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: mk, fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 198
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 299
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 473
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 498
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 182
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 314
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 012
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  2. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  3. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  4. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  5. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  6. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  7. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  8. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 019
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 625
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 973
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 509
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 197
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 341
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 537
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu