SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
JAR V ZNAMENÍ MODERNIZÁCIE

Inovované modely Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz pripravila v úvode roka 2008 hneď niekoľko faceliftov. Omladzovacou kúrou prešli aj dva najmenšie modely v ponuke značky - trieda A a B, ktoré sa v rámci svetovej premiéry predstavili na dnes otvorenom autosalóne v L

(Zdroj: Mercedes-Benz)

ipsku.


Ekologickejšie "Áčko"

Najmenší Mercedes prešiel z hľadiska vonkajšieho dizajnu len kozmetickými úpravami. Novinku je možné rozpoznať podľa predného nárazníka s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, inovovaných koncových svetiel a dizajnéri sa pohrali aj s riešením C-stĺpika. Odteraz budú štandardom všetkých verzií kľučky a spätné zrkadlá lakované v odtieni karosérie. V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu a nové vzory čalúnenia sedadiel i výplní dverí. Podstatnejšie zmeny sa však odohrali v útrobách vozidla.

Systém ECO start/stop ušetrí palivo

Pre zážihové verzie A150 a A170 je pripravený systém ECO start/stop. Ten na rozdiel od iných podobných systémov dokáže vypnúť motor skôr, než vozidlo - napríklad na križovatke - úplne zastaví. Stačí, ak sa vodič pohybuje nízkou rýchlosťou, vyradí rýchlostný stupeň a súčasne brzdí. Pohonná jednotka okamžite naskočí hneď po pustení brzdového pedálu, alebo po vyšliapnutí spojky. Pre modely A150 a A160 CDI je pripravený BlueEfficiency paket, ktorý zahŕňa aerodynamicky optimalizovanú karosériu, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a spomínaný systém ECO start/stop (len pre A150). Vďaka týmto modifikáciám spotrebuje zážihová verzia A150 BlueEfficiency v priemere 5,3 l benzínu/100 km a vznetová A160 CDI BlueEfficiency 4,5 l nafty/100 km.

Mladistvejšie „Béčko“

Trieda B vyrábaná od roku 2005 dostala v rámci modernizácie športovejší „look“. Úplne nová je celá predná časť s výraznejšou maskou chladiča, svetlometmi a nárazníkom s rozmernejšími otvormi pre prívod vzduchu. Z profilu zaujme výraznejší prelis tiahnuci sa bokom karosérie, vďaka ktorému sa „Béčko“ priblížilo dizajnérskemu štýlu noviniek značky Mercedes-Benz. Dizajnéri neobišli ani zadnú časť, ktorá dostala nové koncové svetlá, nárazník i výraznejšiu chrómovanú lištu nad miestom pre registračnú značku. Zákazník má teraz na výber viac druhov čalúnenia látkou, alebo kožou a palubnú dosku môžu skrášľovať hliníkové lišty. Súčasťou základnej výbavy je automatická klimatizácia a jedno zo štyroch integrovaných rádií. Prvýkrát sa v triede B objavuje parkovací asistent Parktronik. Ten pomocou ultrazvukových senzorov po bokoch auta dokáže nájsť pozdĺžne parkovacie miesto (stačí, ak vodič zníži rýchlosť na maximálne 35 km/h a senzory sa automaticky aktivujú; priestor pre parkovanie musí byť o aspoň 1,3 m dlhší než auto) a následne aj sám vozidlo zaparkovať. Vodič zaradí spiatočku a podľa potreby pridáva plyn, resp. brzdí. O otáčanie volantom sa postará elektronika.

Benzín, nafta aj plyn

Triedu B môže aj naďalej poháňať jedna zo šestice pohonných jednotiek (4 benzínové, 2 naftové), z nich väčšina bola prepracovaná. Verzie B150 a B170 sú k dispozícii aj s paketom BlueEfficiency, ktorý podobne, ako v menšom „Áčku“, obsahuje optimalizovanú karosériu z hľadiska aerodynamiky, odľahčené niektoré komponenty, preprogramovanú riadiacu jednotku a systém ECO start/stop. Tieto úpravy priniesli podľa meraní výrobcu 9%-né zníženie priemernej spotreby paliva. Novinkou je zážihový motor 170 NGT BlueEfficiency s možnosťou spaľovania okrem benzínu aj zemný plyn. Typ paliva, ktoré motor aktuálne spaľuje si vyberá vodič prostredníctvom ovládača na palubnej doske. Nádrže na 16 kg plynu sa nachádzajú pod podlahou na mieste pre spolujazdca a v batožinovom priestore. S plnou benzínovou a plynovou nádržou dosiahne Mercedes B170 NGT BlueEfficiency dojazd magických 1000 km. Hlavným benefitom tejto verzie je zníženie produkcie splodín pri jazde o 17%. Konštruktéri vyrátali, že zvýšená záťaž na životné prostredie pri výrobe sa po najazdení 17 300 km vráti a následne je prevádzka tohto modelu v porovnaní s bežným B170 ekologickejšia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1