SME
reklama

Úspešná zahraničná premiéra posádky SME

Maďarská Start Autó Rally Eger otvorila novú sezónu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Úspešnú premiéru na zahraničnom podujatí má za sebou posádka Rasťo Chvála - Zuzana Lieskovcová. Po dvoch etapách a viac než 600 absolvovaných kilometro

(Zdroj: Tomáš Kelement)

ch doviezla svoje Suzuki Ignis do cieľa na skvelej druhej pozícii v skupine N2 v rámci celkového poradia i klasifikácie slovenského šampionátu.

Už slávnostný štart spojený s predstavovaním súťažiacich na egerskom námestí Dobó tér bol pre Rasťa a Zuzku veľkým zážitkom. „Štart bol úžasný, mal som pocit, že sme na majstrovstvách sveta. Ešte dva kilometre od rampy lemovali cestu autá divákov. Podľa našich informácií sa na rely prišlo pozrieť až 120 000 priaznivcov. Takú fantastickú atmosféru na Slovensku len tak nezažijeme,“ hovorí Rasťo Chvála.

Z celkového počtu 147 štartujúcich posádok sa v skupine N2 predstavilo 15 dvojíc. V rámci tejto skupiny štartujú aj jazdci značkových pohárov identických vozidiel „Suzuki Ignis Kupa“ a „Suzuki Swift Kupa“. Porovnanie sa s nimi bolo pre slovenskú posádku v Maďarsku prioritou. „Keď sme zbadali na technickom preberaní flotilu maďarských Suzuki, trochu sme zapochybovali o tom, ako sa nám bude dariť. Nakoniec sme si povedali, že to skúsime,“ Siedme miesto v rámci triedy N2 v úvodnej rýchlostnej skúške ukázalo, že slovenská dvojica bude domácim borcom minimálne rovnocenným súperom. V ďalšom priebehu sa Rasťo so Zuzkou posúvali vo výsledkovej listine iba vyššie a do cieľa dorazili, aj napriek problémom s prevodovkou, na výbornom druhom mieste. Nad ich sily bol iba výkon rodáka z Egru, Istvána Radó, jazdiaceho so slovenskou licenciou, ktorý sa v domácich podmienkach ukázal ako neporaziteľný. Žltý Ignis slovenskej posádky Chvála/Lieskovcová sa zároveň stal najrýchlejším eNkovým Suzuki vo výsledkovej listine Start Autó Rally Eger.

„Rýchlostné skúšky boli náročné, často sa menilo tempo a typ asfaltu. V sobotu začalo pršať, čo spôsobilo, že sa na trati objavilo aj množstvo blata, na ktorom pneumatiky nefungovali ideálne. Neskôr sa ale ukázalo, že čím klzkejšia bola trať, tým mi to viac vyhovovalo. V sobotu aj nedeľu sme sa trafili vo výbere pneumatík. Iba v závere prvej etapy som trochu vyšiel z rytmu, auto sa viac šmýkalo a bol som neistý. Rovnako za tmy sme volili voľnejšie tempo, keďže to bola moja premiéra v takýchto podmienkach. Naším cieľom bolo porovnať sa s ostatnými Suzuki, ktorých jazdí v Maďarsku dosť. Ako sa ukázalo, tým sme ušli. István Radó bol vzhľadom na techniku i to, že je Egerčan, nad naše sily,“ zhodnotil R. Chvála.

Egerská rely bola pre Rasťa so Zuzkou nepochybne zaujímavou skúsenosťou. Hoci sa jazdilo tesne za maďarsko-slovenskými hranicami, charakter rýchlostných skúšok jazdca prekvapil. „Úzke a kľukaté cesty sa striedali s dlhými a širokými rovinami s množstvom spomaľovacích retardérov. Takéto „letiská“ slabším autám príliš nevyhovujú. Navyše sme si museli dávať pozor na retardéry postavené z pneumatík pre nákladné vozidlá. Osobne som ešte takéto roviny na trati rely nezažil. V porovnaní s prvým štartom so Zuzkou Lieskovcovou na vlaňajšej Rally Košice sme čiastočne zmenili rozpis. Snažil som sa nájsť jednoduchšiu alternatívu po vzore skúsenejších zahraničných posádok,“ dodáva R. Chvála.

Pred odstavením súťažného vozidla do uzavretého parkoviska si technickí komisári v Maďarsku vybrali na náhodnú kontrolu auto s číslom 109, teda Suzuki Ignis posádky SME. Kontrola dopadla dobre a všetky úpravy na súťažnom aute boli v súlade s predpismi pre triedu N2.

Posádka Chvála/Lieskovská sa najbližšie predstaví už v závere apríla tohto roka na Iveco Rally Rožňava 2008.

 

Start Autó Rally Eger 2008 – poradie v skupine N2:

1. Radó/Nagy (SK/H) Honda Civic
2. Chvála/Lieskovcová (SK) Suzuki Ignis
3. Bakó/Bagó (H) Citroën Saxo
4. Drávucz/Zsiga (H) Suzuki Ignis
5. Bíró/Kovács (H) Suzuki Ignis
6. Hoffer/Lendvay (H) Suzuki Swift
7. Kiss-Marton/Berger (H) Suzuki Swift
8. Novák/Baluska (H) Suzuki Ignis
9. Allaxay/Bolla (H) Peugeot 106 S16
10. Dobossy/Labonicz (H) Suzuki Ignis

Majstrovstvá Slovenska - Tempus Becep Rally 2008 – poradie v skupine N2:

1. Radó/Nagy
2. Chvála/Lieskovcová

 

Autor: Ecce Rallye - Filip Garaj

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu