ch doviezla svoje Suzuki Ignis do cieľa na skvelej druhej pozícii v skupine N2 v rámci celkového poradia i klasifikácie slovenského šampionátu.
Už slávnostný štart spojený s predstavovaním súťažiacich na egerskom námestí Dobó tér bol pre Rasťa a Zuzku veľkým zážitkom. „Štart bol úžasný, mal som pocit, že sme na majstrovstvách sveta. Ešte dva kilometre od rampy lemovali cestu autá divákov. Podľa našich informácií sa na rely prišlo pozrieť až 120 000 priaznivcov. Takú fantastickú atmosféru na Slovensku len tak nezažijeme,“ hovorí Rasťo Chvála.
Z celkového počtu 147 štartujúcich posádok sa v skupine N2 predstavilo 15 dvojíc. V rámci tejto skupiny štartujú aj jazdci značkových pohárov identických vozidiel „Suzuki Ignis Kupa“ a „Suzuki Swift Kupa“. Porovnanie sa s nimi bolo pre slovenskú posádku v Maďarsku prioritou. „Keď sme zbadali na technickom preberaní flotilu maďarských Suzuki, trochu sme zapochybovali o tom, ako sa nám bude dariť. Nakoniec sme si povedali, že to skúsime,“ Siedme miesto v rámci triedy N2 v úvodnej rýchlostnej skúške ukázalo, že slovenská dvojica bude domácim borcom minimálne rovnocenným súperom. V ďalšom priebehu sa Rasťo so Zuzkou posúvali vo výsledkovej listine iba vyššie a do cieľa dorazili, aj napriek problémom s prevodovkou, na výbornom druhom mieste. Nad ich sily bol iba výkon rodáka z Egru, Istvána Radó, jazdiaceho so slovenskou licenciou, ktorý sa v domácich podmienkach ukázal ako neporaziteľný. Žltý Ignis slovenskej posádky Chvála/Lieskovcová sa zároveň stal najrýchlejším eNkovým Suzuki vo výsledkovej listine Start Autó Rally Eger.
„Rýchlostné skúšky boli náročné, často sa menilo tempo a typ asfaltu. V sobotu začalo pršať, čo spôsobilo, že sa na trati objavilo aj množstvo blata, na ktorom pneumatiky nefungovali ideálne. Neskôr sa ale ukázalo, že čím klzkejšia bola trať, tým mi to viac vyhovovalo. V sobotu aj nedeľu sme sa trafili vo výbere pneumatík. Iba v závere prvej etapy som trochu vyšiel z rytmu, auto sa viac šmýkalo a bol som neistý. Rovnako za tmy sme volili voľnejšie tempo, keďže to bola moja premiéra v takýchto podmienkach. Naším cieľom bolo porovnať sa s ostatnými Suzuki, ktorých jazdí v Maďarsku dosť. Ako sa ukázalo, tým sme ušli. István Radó bol vzhľadom na techniku i to, že je Egerčan, nad naše sily,“ zhodnotil R. Chvála.
Egerská rely bola pre Rasťa so Zuzkou nepochybne zaujímavou skúsenosťou. Hoci sa jazdilo tesne za maďarsko-slovenskými hranicami, charakter rýchlostných skúšok jazdca prekvapil. „Úzke a kľukaté cesty sa striedali s dlhými a širokými rovinami s množstvom spomaľovacích retardérov. Takéto „letiská“ slabším autám príliš nevyhovujú. Navyše sme si museli dávať pozor na retardéry postavené z pneumatík pre nákladné vozidlá. Osobne som ešte takéto roviny na trati rely nezažil. V porovnaní s prvým štartom so Zuzkou Lieskovcovou na vlaňajšej Rally Košice sme čiastočne zmenili rozpis. Snažil som sa nájsť jednoduchšiu alternatívu po vzore skúsenejších zahraničných posádok,“ dodáva R. Chvála.
Pred odstavením súťažného vozidla do uzavretého parkoviska si technickí komisári v Maďarsku vybrali na náhodnú kontrolu auto s číslom 109, teda Suzuki Ignis posádky SME. Kontrola dopadla dobre a všetky úpravy na súťažnom aute boli v súlade s predpismi pre triedu N2.
Posádka Chvála/Lieskovská sa najbližšie predstaví už v závere apríla tohto roka na Iveco Rally Rožňava 2008.
Start Autó Rally Eger 2008 – poradie v skupine N2:
1. Radó/Nagy (SK/H) Honda Civic
2. Chvála/Lieskovcová (SK) Suzuki Ignis
3. Bakó/Bagó (H) Citroën Saxo
4. Drávucz/Zsiga (H) Suzuki Ignis
5. Bíró/Kovács (H) Suzuki Ignis
6. Hoffer/Lendvay (H) Suzuki Swift
7. Kiss-Marton/Berger (H) Suzuki Swift
8. Novák/Baluska (H) Suzuki Ignis
9. Allaxay/Bolla (H) Peugeot 106 S16
10. Dobossy/Labonicz (H) Suzuki Ignis
Majstrovstvá Slovenska - Tempus Becep Rally 2008 – poradie v skupine N2: 1. Radó/Nagy
2. Chvála/Lieskovcová
Autor: Ecce Rallye - Filip Garaj