Prečo Ford na Slovensku ignoruje stabilizačný systém?

Na podnet nášho čitateľa sme zisťovali, prečo sa v novom Ford Focus nenachádza ESP v štandardnom vybavení tak, ako viacerí očakaváli.

Ford Focus má najlepší podvozok vo svojej triede, ale aj napriek tomu sa v okolitých krajinách predáva s ESP štandardne, čím sa výrazne odlišuje od konkurencie. Na Slovensku nie.(Zdroj: Ford)

Čitateľ denníka SME Marek Behina opísal svoje rozhorčenie z obchodnej politiky značky Ford na Slovensku:
„Vlastním štvorročný model Ford Focus a po prvých správach o príchode nového modelu som začal so záujmom zisťovať všetky detaily o novej verzii. Okrem rôznych vylepšení a zmien bolo spomínané, že Ford Focus 2008 bude mať stabilizačný systém ESP v štandardnom vybavení. Nemilo ma prekvapil slovenský cenník po oficiálnom uvedení auta na trh, v ktorom má Focus ESP za príplatok, okrem najvyššej verzie výbavy Titanium X, kde je systém v sérii. Pritom v susedných krajinách, napríklad v Česku, majú všetky verzie, aj tie základné, ESP v štandardnom vybavení. Nezdá sa Vám tento prístup zvláštny? Najmä ak máme na Slovensku jedny z najvyšších cien v Európe? Aby sa importér zamyslel nad svojou politikou zostáva nám, „menej náročným“, slovenským motoristom kúpiť auto v zahraničí.“

Prečo Ford na Slovensku pristúpil k takémuto riešeniu a čo urobí v rámci nápravy?

Odpovedá Soňa Lovíšková zo spoločnosti Summit Motors Slovakia.

"Sériové vybavenie modelu Ford Focus je dané marketingovou stratégiou výrobcu a oficiálneho importéra. Oficiálne informácie poskytnuté výrobcom uvádzali, že ESP bude súčasťou štandardnej výbavy modelu Focus pre vybrané trhy v Európe, teda nie automaticky pre všetky. Podľa nami oficiálne vydaného štandardného cenníka je ESP prvkom príplatkovej výbavy pre všetky úrovne výbavy. Hlavným dôvodom je, že na našom trhu nie je pravidlom automaticky zahrnúť ESP do štandardného vybavenia vozidiel v tejto triede. Cena príplatkového ESP pre model Focus je porovnateľná s inými značkami. Ak dovybavíme model Focus na úroveň štandardného vybavenia vozidla, predávaného napr. už v spomínanom Česku, stále je približne o 3,2 percenta lacnejšie (prepočítané aktuálnym kurzom). Naša spoločnosť v snahe vyjsť v ústrety “menej náročným zákazníkom”, ihneď na začiatku uviedla na trh a úspešne predáva verziu limitovanej série Titanium X, pri ktorej je ESP súčasťou inak veľmi bohatej výbavy, a táto verzia je v ponuke za atraktívnu cenu. Verzia Titanium X je vytvorená nami ako oficiálnym dovozcom a je určená výhradne na predaj na Slovensku (nie je najvyššou verziou výbavy, ako uvádza čitateľ, ale špeciálnym produktom). Nemáme pocit, že by sme mali niečo v tomto smere “naprávať” – ESP je prístupné našim motoristom prostredníctvom verzie Titanium X za cenu, ktorá znesie tvrdé porovnanie s cenami modelu Focus na niektorých iných trhoch."

Slováci chcú namiesto bezpečnosti klimatizáciu

Stabilizačný systém ESP pomáha vodičovi udržať auto vo zvolenom smere v hraničných situáciách a zabraňuje vzniku šmyku.

Elektronika nepretržite monitoruje natočenie kolies, ich otáčky a odstredivé sily pôsobiace na vozidlo. Pri zistení začínajúceho šmyku systém samočinne pribrzdí jedno z kolies, prípadne zníži výkon motora tak, aby sa auto stabilizovalo. Súčasť výbavy luxusných automobilov sa postupne dostáva do nižších tried ako prvok príplatkového vybavenia. Väčšina vozidiel strednej triedy má ESP v základnom vybavení a postupne sa v závislosti od automobilového trhu stáva samozrejmosťou v nižšej strednej triede, do ktorej patrí aj Focus.

Na Slovensku je situácia žiaľ iná, importéri budujú predajné úspechy na klimatizácii a iných doplnkoch. ESP zostáva na príplatku zákazníka. Často krát akčné modely , ktoré sú dovezené na sklad v presnej výbave, ESP nemajú a keďže sú už vyrobené, ESP sa domontovať nedá. Chýbajúce ESP nie je iba problémom Fordu, ale aj iných značiek na Slovensku. Niektoré, ako Peugeot a Volkswagen, ponúkajú ESP v závislosti od výkonu motora.

Ford Focus 2008 a ESP na vybraných trhoch v základnom cenníku

Stupeň vybavenia Ambiente Trend Ghia Titanium
Slovensko nie je +19 800 Sk +19 800 Sk +19 800 Sk
Česko áno áno áno áno
Maďarsko áno áno áno áno
Poľsko áno áno áno áno

Ford Focus a konkurencia na Slovensku vo vzťahu k ESP v štandardnom vybavení
Ford Focus Ambiente Trend Ghia Titanium
- nie je +19 800 +19 800 +19 800
Škoda Octavia Classic Ambiente Elegance L&K
- +16 300 Sk +16 300 Sk +16 300 Sk séria
Kia Ceed LX EX TX -
- +20 900 Sk +20 900 Sk séria -
Peugeot 308 Confort Confort Pack Executive Executive Pack
(2,0 HDi, GT v sérii) +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk
Opel Astra Essentia Enjoy Cosmo Sport
- nie je +44 000 Sk +44 000 Sk +44 000 Sk
Fiat Bravo Active Dynamic Emotion Sport
- 25 000 Sk 25 000 Sk séria séria

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 10 643
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 774
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 122
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 986
  5. Kam do tepla v januári? 2 533
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 344
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 334
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 239
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 314
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 098

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci naďalej pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc, hoci si musia preplácať cestu sami.

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.