SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Prečo Ford na Slovensku ignoruje stabilizačný systém?

Na podnet nášho čitateľa sme zisťovali, prečo sa v novom Ford Focus nenachádza ESP v štandardnom vybavení tak, ako viacerí očakaváli.

Ford Focus má najlepší podvozok vo svojej triede, ale aj napriek tomu sa v okolitých krajinách predáva s ESP štandardne, čím sa výrazne odlišuje od konkurencie. Na Slovensku nie.Ford Focus má najlepší podvozok vo svojej triede, ale aj napriek tomu sa v okolitých krajinách predáva s ESP štandardne, čím sa výrazne odlišuje od konkurencie. Na Slovensku nie. (Zdroj: Ford)

Čitateľ denníka SME Marek Behina opísal svoje rozhorčenie z obchodnej politiky značky Ford na Slovensku:
„Vlastním štvorročný model Ford Focus a po prvých správach o príchode nového modelu som začal so záujmom zisťovať všetky detaily o novej verzii. Okrem rôznych vylepšení a zmien bolo spomínané, že Ford Focus 2008 bude mať stabilizačný systém ESP v štandardnom vybavení. Nemilo ma prekvapil slovenský cenník po oficiálnom uvedení auta na trh, v ktorom má Focus ESP za príplatok, okrem najvyššej verzie výbavy Titanium X, kde je systém v sérii. Pritom v susedných krajinách, napríklad v Česku, majú všetky verzie, aj tie základné, ESP v štandardnom vybavení. Nezdá sa Vám tento prístup zvláštny? Najmä ak máme na Slovensku jedny z najvyšších cien v Európe? Aby sa importér zamyslel nad svojou politikou zostáva nám, „menej náročným“, slovenským motoristom kúpiť auto v zahraničí.“

Prečo Ford na Slovensku pristúpil k takémuto riešeniu a čo urobí v rámci nápravy?

Odpovedá Soňa Lovíšková zo spoločnosti Summit Motors Slovakia.

"Sériové vybavenie modelu Ford Focus je dané marketingovou stratégiou výrobcu a oficiálneho importéra. Oficiálne informácie poskytnuté výrobcom uvádzali, že ESP bude súčasťou štandardnej výbavy modelu Focus pre vybrané trhy v Európe, teda nie automaticky pre všetky. Podľa nami oficiálne vydaného štandardného cenníka je ESP prvkom príplatkovej výbavy pre všetky úrovne výbavy. Hlavným dôvodom je, že na našom trhu nie je pravidlom automaticky zahrnúť ESP do štandardného vybavenia vozidiel v tejto triede. Cena príplatkového ESP pre model Focus je porovnateľná s inými značkami. Ak dovybavíme model Focus na úroveň štandardného vybavenia vozidla, predávaného napr. už v spomínanom Česku, stále je približne o 3,2 percenta lacnejšie (prepočítané aktuálnym kurzom). Naša spoločnosť v snahe vyjsť v ústrety “menej náročným zákazníkom”, ihneď na začiatku uviedla na trh a úspešne predáva verziu limitovanej série Titanium X, pri ktorej je ESP súčasťou inak veľmi bohatej výbavy, a táto verzia je v ponuke za atraktívnu cenu. Verzia Titanium X je vytvorená nami ako oficiálnym dovozcom a je určená výhradne na predaj na Slovensku (nie je najvyššou verziou výbavy, ako uvádza čitateľ, ale špeciálnym produktom). Nemáme pocit, že by sme mali niečo v tomto smere “naprávať” – ESP je prístupné našim motoristom prostredníctvom verzie Titanium X za cenu, ktorá znesie tvrdé porovnanie s cenami modelu Focus na niektorých iných trhoch."

Slováci chcú namiesto bezpečnosti klimatizáciu

Stabilizačný systém ESP pomáha vodičovi udržať auto vo zvolenom smere v hraničných situáciách a zabraňuje vzniku šmyku.

Elektronika nepretržite monitoruje natočenie kolies, ich otáčky a odstredivé sily pôsobiace na vozidlo. Pri zistení začínajúceho šmyku systém samočinne pribrzdí jedno z kolies, prípadne zníži výkon motora tak, aby sa auto stabilizovalo. Súčasť výbavy luxusných automobilov sa postupne dostáva do nižších tried ako prvok príplatkového vybavenia. Väčšina vozidiel strednej triedy má ESP v základnom vybavení a postupne sa v závislosti od automobilového trhu stáva samozrejmosťou v nižšej strednej triede, do ktorej patrí aj Focus.

Na Slovensku je situácia žiaľ iná, importéri budujú predajné úspechy na klimatizácii a iných doplnkoch. ESP zostáva na príplatku zákazníka. Často krát akčné modely , ktoré sú dovezené na sklad v presnej výbave, ESP nemajú a keďže sú už vyrobené, ESP sa domontovať nedá. Chýbajúce ESP nie je iba problémom Fordu, ale aj iných značiek na Slovensku. Niektoré, ako Peugeot a Volkswagen, ponúkajú ESP v závislosti od výkonu motora.

Ford Focus 2008 a ESP na vybraných trhoch v základnom cenníku

Stupeň vybavenia Ambiente Trend Ghia Titanium
Slovensko nie je +19 800 Sk +19 800 Sk +19 800 Sk
Česko áno áno áno áno
Maďarsko áno áno áno áno
Poľsko áno áno áno áno

Ford Focus a konkurencia na Slovensku vo vzťahu k ESP v štandardnom vybavení
Ford Focus Ambiente Trend Ghia Titanium
- nie je +19 800 +19 800 +19 800
Škoda Octavia Classic Ambiente Elegance L&K
- +16 300 Sk +16 300 Sk +16 300 Sk séria
Kia Ceed LX EX TX -
- +20 900 Sk +20 900 Sk séria -
Peugeot 308 Confort Confort Pack Executive Executive Pack
(2,0 HDi, GT v sérii) +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk
Opel Astra Essentia Enjoy Cosmo Sport
- nie je +44 000 Sk +44 000 Sk +44 000 Sk
Fiat Bravo Active Dynamic Emotion Sport
- 25 000 Sk 25 000 Sk séria séria
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 499
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 398
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 970
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 353
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 859
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 770
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 276
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 274
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 999
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 774
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Božidara Turzonovová.
Monika Jankovská.
Veronika Machyniaková.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková

Neprehliadnite tiež

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.