Prečo Ford na Slovensku ignoruje stabilizačný systém?

Na podnet nášho čitateľa sme zisťovali, prečo sa v novom Ford Focus nenachádza ESP v štandardnom vybavení tak, ako viacerí očakaváli.

Ford Focus má najlepší podvozok vo svojej triede, ale aj napriek tomu sa v okolitých krajinách predáva s ESP štandardne, čím sa výrazne odlišuje od konkurencie. Na Slovensku nie.(Zdroj: Ford)

Čitateľ denníka SME Marek Behina opísal svoje rozhorčenie z obchodnej politiky značky Ford na Slovensku:
„Vlastním štvorročný model Ford Focus a po prvých správach o príchode nového modelu som začal so záujmom zisťovať všetky detaily o novej verzii. Okrem rôznych vylepšení a zmien bolo spomínané, že Ford Focus 2008 bude mať stabilizačný systém ESP v štandardnom vybavení. Nemilo ma prekvapil slovenský cenník po oficiálnom uvedení auta na trh, v ktorom má Focus ESP za príplatok, okrem najvyššej verzie výbavy Titanium X, kde je systém v sérii. Pritom v susedných krajinách, napríklad v Česku, majú všetky verzie, aj tie základné, ESP v štandardnom vybavení. Nezdá sa Vám tento prístup zvláštny? Najmä ak máme na Slovensku jedny z najvyšších cien v Európe? Aby sa importér zamyslel nad svojou politikou zostáva nám, „menej náročným“, slovenským motoristom kúpiť auto v zahraničí.“

Prečo Ford na Slovensku pristúpil k takémuto riešeniu a čo urobí v rámci nápravy?

Odpovedá Soňa Lovíšková zo spoločnosti Summit Motors Slovakia.

"Sériové vybavenie modelu Ford Focus je dané marketingovou stratégiou výrobcu a oficiálneho importéra. Oficiálne informácie poskytnuté výrobcom uvádzali, že ESP bude súčasťou štandardnej výbavy modelu Focus pre vybrané trhy v Európe, teda nie automaticky pre všetky. Podľa nami oficiálne vydaného štandardného cenníka je ESP prvkom príplatkovej výbavy pre všetky úrovne výbavy. Hlavným dôvodom je, že na našom trhu nie je pravidlom automaticky zahrnúť ESP do štandardného vybavenia vozidiel v tejto triede. Cena príplatkového ESP pre model Focus je porovnateľná s inými značkami. Ak dovybavíme model Focus na úroveň štandardného vybavenia vozidla, predávaného napr. už v spomínanom Česku, stále je približne o 3,2 percenta lacnejšie (prepočítané aktuálnym kurzom). Naša spoločnosť v snahe vyjsť v ústrety “menej náročným zákazníkom”, ihneď na začiatku uviedla na trh a úspešne predáva verziu limitovanej série Titanium X, pri ktorej je ESP súčasťou inak veľmi bohatej výbavy, a táto verzia je v ponuke za atraktívnu cenu. Verzia Titanium X je vytvorená nami ako oficiálnym dovozcom a je určená výhradne na predaj na Slovensku (nie je najvyššou verziou výbavy, ako uvádza čitateľ, ale špeciálnym produktom). Nemáme pocit, že by sme mali niečo v tomto smere “naprávať” – ESP je prístupné našim motoristom prostredníctvom verzie Titanium X za cenu, ktorá znesie tvrdé porovnanie s cenami modelu Focus na niektorých iných trhoch."

Slováci chcú namiesto bezpečnosti klimatizáciu

Stabilizačný systém ESP pomáha vodičovi udržať auto vo zvolenom smere v hraničných situáciách a zabraňuje vzniku šmyku.

Elektronika nepretržite monitoruje natočenie kolies, ich otáčky a odstredivé sily pôsobiace na vozidlo. Pri zistení začínajúceho šmyku systém samočinne pribrzdí jedno z kolies, prípadne zníži výkon motora tak, aby sa auto stabilizovalo. Súčasť výbavy luxusných automobilov sa postupne dostáva do nižších tried ako prvok príplatkového vybavenia. Väčšina vozidiel strednej triedy má ESP v základnom vybavení a postupne sa v závislosti od automobilového trhu stáva samozrejmosťou v nižšej strednej triede, do ktorej patrí aj Focus.

Na Slovensku je situácia žiaľ iná, importéri budujú predajné úspechy na klimatizácii a iných doplnkoch. ESP zostáva na príplatku zákazníka. Často krát akčné modely , ktoré sú dovezené na sklad v presnej výbave, ESP nemajú a keďže sú už vyrobené, ESP sa domontovať nedá. Chýbajúce ESP nie je iba problémom Fordu, ale aj iných značiek na Slovensku. Niektoré, ako Peugeot a Volkswagen, ponúkajú ESP v závislosti od výkonu motora.

Ford Focus 2008 a ESP na vybraných trhoch v základnom cenníku

Stupeň vybavenia Ambiente Trend Ghia Titanium
Slovensko nie je +19 800 Sk +19 800 Sk +19 800 Sk
Česko áno áno áno áno
Maďarsko áno áno áno áno
Poľsko áno áno áno áno

Ford Focus a konkurencia na Slovensku vo vzťahu k ESP v štandardnom vybavení
Ford Focus Ambiente Trend Ghia Titanium
- nie je +19 800 +19 800 +19 800
Škoda Octavia Classic Ambiente Elegance L&K
- +16 300 Sk +16 300 Sk +16 300 Sk séria
Kia Ceed LX EX TX -
- +20 900 Sk +20 900 Sk séria -
Peugeot 308 Confort Confort Pack Executive Executive Pack
(2,0 HDi, GT v sérii) +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk +15 000 Sk
Opel Astra Essentia Enjoy Cosmo Sport
- nie je +44 000 Sk +44 000 Sk +44 000 Sk
Fiat Bravo Active Dynamic Emotion Sport
- 25 000 Sk 25 000 Sk séria séria

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 777
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 579
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 374
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 544
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 967
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 373
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 897
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 848

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.