SME

Prvá jazda: Mazda 6 Wagon

O prvých dojmoch z jazdy v novej Mazde6 sme písali už pred niekoľkými mesiacmi, keď sme ako jedna z prvých redakcií skúšali verzie sedan a liftback na okruhu v Maďarsku. Teraz dozrel čas oboznámiť sa aj s posledným členom rodiny - praktickým kombíkom Wa

Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda.Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda. (Zdroj: Mazda)
gon.

Pri premiére novej Mazdy6 vlani na autosalóne vo Frankfurte výrobca nesľuboval žiadne prevratné technologické novinky, len bežne dostupné veci. V podstate ani nemusel, pretože výnimočnosť tohto auta spočíva v niečom inom. V radosti z jazdy, spoľahlivosti, ekonomike prevádzky a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu, ktoré dosiahol redukciou hmotnosti bez kompromisov v priestore, výbave a bezpečnostných systémoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Progresívne odtučňovanie

Podľa Mazdy by rozšírenie výbavy a posilnenie ochrany posádky pridalo autu asi 90 kg. Komplexná odtučňovacia kúra však pomohla znížiť jeho pohotovostnú hmotnosť o 35 kg (!) pri súčasnom zvýšení tuhosti karosérie o 30% a znížení aerodynamického hluku o 2,5 dB. Mazda má najnižší súčiniteľ odporu vzduchu v triede 0,27 (sedan a liftback) resp. 0,28 (kombi). Nová Šestka je teda oveľa pokrokovejšia než sa na prvý pohľad zdá. Nehovoriac o tom, že aj bez technologických perličiek vo výbave sa vydarila natoľko, že všetci jej konkurenti by mali byť na pozore. Má totiž veľkú šancu presadiť sa v prémiovom segmente rovnakým spôsobom ako koncernový príbuzný Ford Mondeo.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor plný praktických riešení

Nová Mazda6 vo verzii kombi je nielen praktickejšou ale aj príťažlivejšou voľbou než ďalšie dve varianty karosérie. Automobil s mohutnými prednými blatníkmi v štýle RX-8, stúpajúcou bočnou líniou okien so zúženým a zaobleným zadným oknom a úzkymi zadnými svetlami, v ktorých sa viackrát opakuje efektný grafický motív pripomínajúci motýlie krídla, vyzerá sebavedome a dynamicky. O precíznej dielenskej práci svedčia minimálne medzery medzi dielmi karosérie a dôraz na kvalitu cítiť aj z každého spoja v interiéri.

Príjemná na dotyk

Materiály svojou kvalitou zahanbia Passat aj nové Mondeo. Priestorové podmienky patria k lepšiemu priemeru triedy. Vpredu je miesta dostatok a kabína pôsobí vzdušne. Vzadu nie je toľko veľa miesta pre nohy ako v novom Mondeu, ale pohodlie nechýba. Batožinový priestor sa v porovnaní s predchodcom zväčšil o 14, resp. 41 l. Veľkosťou 519 resp. 1751 l (po sklopení zadných sedadiel) prekonáva celú nemeckú prémiovú trojku. Na Mondeo (554 l/1745 l) aj Passat (603 l/1731 l) pri základnom usporiadaní sedadiel ale stráca.

SkryťVypnúť reklamu

Najširší otvor

Zaujímavé sú však aj ďalšie parametre batožinového priestoru. Nakladací otvor patrí k najširším v segmente (1066 mm), dĺžka úložnej plochy po sklopení zadných sedadiel narástla o 45 na 1926 mm. Pri vstupnom otvore je batožinový priestor široký až 1146 mm, v najužšom mieste medzi podbehmi kolies sme namerali 1030 mm. Špecialitou novej Mazdy6 Wagon je tónovacia termálna sieťka, ktorá sa vysúva z krycej roletky (plató) a pri otvorení zadného veka chráni interiér pred vetrom a chladom. Pôvodne Japonci chceli tento patent vybaviť elektromotorom, ale kvôli úsporám hmotnosti sa rozhodli pre mechanické riešenie. Funguje to tak, že sieťka je pevne uchytená o zadné veko a pri každom otvorení kufra sa spolu s ním automaticky vysúva. Ak potrebujete využiť celú kapacitu kufra a plató nepoužívate, môžete ho odložiť do priestoru v podlahe. Ďalšou praktickou pomôckou je systém sklápania zadných sedadiel Karakuri. Stačí potiahnuť malé páčky na bokoch batožinového priestoru a obe zadné sedadlá sa samočinne sklopia. Vznikne tak rovná úložná plocha.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahko ovládateľná

Kvôli dosiahnutiu čo najväčšieho objemu a prakticky využiteľného pôdorysu batožinového priestoru sú zadné tlmiče uchytené vertikálnejšie. Jazdné vlastnosti to ale nijako neovplyvnilo. Tlmiče posilňujú kontrolu nad vozidlom, takže zadná náprava pôsobí istým dojmom aj v rýchlo prechádzaných tiahlych zákrutách. Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda. V agilite a schopnosti potláčať nedotáčavosť sa mu vyrovná máloktorý konkurent. Nadchne aj pohlcovanie nerovností. Už menej radosti nám urobil nový elektrický posilňovač riadenia, ktorý na jednej strane úžasne uľahčuje manévrovanie s vozidlom pri parkovaní, ale pri dynamickej jazde mu chýba viac „citu". Paleta motorov je rovnaká ako v sedane a liftbacku. Popri jedinom naftovom agregáte si dovolíme upozorniť aj na zážihový dvojliter, ktorý ponúka atraktívnu kombináciu dynamiky, spotreby a kultúry chodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér si zachováva športovú atmosféru predchodcu. Kvalitou materiálov zahanbí Passat aj Mondeo. Červeno-modré podsvietenie prístrojov pôsobí chaoticky a ovládanie palubného počítača už komplikovanejšie ani nemôže byť.

Batožinový priestor ponúka úctyhodný objem (519/1751 l) aj vnútorné rozmery.

Ak termo sieťku ani plató nepoužívate, môžete ich odložiť do podlahy.

Vyťahovacia sieťka chráni zadných pasažierov pred vetrom a chladom.

 

Technické parametre vozidiel Mazda 6 Wagon

Motor 1.8i 2.0i 2.5i 2.0 CD
zdvihový objem valcov [cm3] 1798 1999 2488 1998
výkon [kW/k] 88/120 108/147 125/170 103/140
pri otáčkach [1/min] 5500 6500 6000 3500
krútiaci moment [Nm] 165 184 226 330
pri otáčkach [1/min] 4300 4000 4000 2000
pohotovostná hmotnosť [kg] 1420 1430 1455 1545
palivová spotreba [l/100 km] 7,0 7,2 8,2 5,7
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 11,7 10,3 8,3 10,9
maximálna rýchlosť [km/h] 194 208 217 198

Rozmery, objemy a hmotnosti

dĺžka [mm] 4785 mm
šírka [mm] 1998
výška [mm] 1490
rázvor náprav [mm] 2725
rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1550 /1550
batožinový priestor [l] 519/ l751
objem palivovej nádrže [l]64
užitočné zaťaženie [kg] 540-565

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 303
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 266
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 049
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 597
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 312
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 032
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 634
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 349
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  2. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIV.
  4. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  5. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  6. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  7. Štefan Šturdzík: Takto vidím svet ja ! Povedal Robo a začal svoj monológ " právd " .
  8. Dušan Piršel: Nikto nedokáže premôcť, oklamať ani podplatiť starobu
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 664
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 751
  3. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 790
  4. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 055
  5. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 7 030
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 194
  7. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 3 993
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 3 906
  1. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  2. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  3. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  4. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  5. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  6. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  7. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  8. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
SkryťZatvoriť reklamu