SME

Prvá jazda: Mazda 6 Wagon

O prvých dojmoch z jazdy v novej Mazde6 sme písali už pred niekoľkými mesiacmi, keď sme ako jedna z prvých redakcií skúšali verzie sedan a liftback na okruhu v Maďarsku. Teraz dozrel čas oboznámiť sa aj s posledným členom rodiny - praktickým kombíkom Wa

Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda.Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda. (Zdroj: Mazda)
gon.

Pri premiére novej Mazdy6 vlani na autosalóne vo Frankfurte výrobca nesľuboval žiadne prevratné technologické novinky, len bežne dostupné veci. V podstate ani nemusel, pretože výnimočnosť tohto auta spočíva v niečom inom. V radosti z jazdy, spoľahlivosti, ekonomike prevádzky a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu, ktoré dosiahol redukciou hmotnosti bez kompromisov v priestore, výbave a bezpečnostných systémoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Progresívne odtučňovanie

Podľa Mazdy by rozšírenie výbavy a posilnenie ochrany posádky pridalo autu asi 90 kg. Komplexná odtučňovacia kúra však pomohla znížiť jeho pohotovostnú hmotnosť o 35 kg (!) pri súčasnom zvýšení tuhosti karosérie o 30% a znížení aerodynamického hluku o 2,5 dB. Mazda má najnižší súčiniteľ odporu vzduchu v triede 0,27 (sedan a liftback) resp. 0,28 (kombi). Nová Šestka je teda oveľa pokrokovejšia než sa na prvý pohľad zdá. Nehovoriac o tom, že aj bez technologických perličiek vo výbave sa vydarila natoľko, že všetci jej konkurenti by mali byť na pozore. Má totiž veľkú šancu presadiť sa v prémiovom segmente rovnakým spôsobom ako koncernový príbuzný Ford Mondeo.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor plný praktických riešení

Nová Mazda6 vo verzii kombi je nielen praktickejšou ale aj príťažlivejšou voľbou než ďalšie dve varianty karosérie. Automobil s mohutnými prednými blatníkmi v štýle RX-8, stúpajúcou bočnou líniou okien so zúženým a zaobleným zadným oknom a úzkymi zadnými svetlami, v ktorých sa viackrát opakuje efektný grafický motív pripomínajúci motýlie krídla, vyzerá sebavedome a dynamicky. O precíznej dielenskej práci svedčia minimálne medzery medzi dielmi karosérie a dôraz na kvalitu cítiť aj z každého spoja v interiéri.

Príjemná na dotyk

Materiály svojou kvalitou zahanbia Passat aj nové Mondeo. Priestorové podmienky patria k lepšiemu priemeru triedy. Vpredu je miesta dostatok a kabína pôsobí vzdušne. Vzadu nie je toľko veľa miesta pre nohy ako v novom Mondeu, ale pohodlie nechýba. Batožinový priestor sa v porovnaní s predchodcom zväčšil o 14, resp. 41 l. Veľkosťou 519 resp. 1751 l (po sklopení zadných sedadiel) prekonáva celú nemeckú prémiovú trojku. Na Mondeo (554 l/1745 l) aj Passat (603 l/1731 l) pri základnom usporiadaní sedadiel ale stráca.

SkryťVypnúť reklamu

Najširší otvor

Zaujímavé sú však aj ďalšie parametre batožinového priestoru. Nakladací otvor patrí k najširším v segmente (1066 mm), dĺžka úložnej plochy po sklopení zadných sedadiel narástla o 45 na 1926 mm. Pri vstupnom otvore je batožinový priestor široký až 1146 mm, v najužšom mieste medzi podbehmi kolies sme namerali 1030 mm. Špecialitou novej Mazdy6 Wagon je tónovacia termálna sieťka, ktorá sa vysúva z krycej roletky (plató) a pri otvorení zadného veka chráni interiér pred vetrom a chladom. Pôvodne Japonci chceli tento patent vybaviť elektromotorom, ale kvôli úsporám hmotnosti sa rozhodli pre mechanické riešenie. Funguje to tak, že sieťka je pevne uchytená o zadné veko a pri každom otvorení kufra sa spolu s ním automaticky vysúva. Ak potrebujete využiť celú kapacitu kufra a plató nepoužívate, môžete ho odložiť do priestoru v podlahe. Ďalšou praktickou pomôckou je systém sklápania zadných sedadiel Karakuri. Stačí potiahnuť malé páčky na bokoch batožinového priestoru a obe zadné sedadlá sa samočinne sklopia. Vznikne tak rovná úložná plocha.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahko ovládateľná

Kvôli dosiahnutiu čo najväčšieho objemu a prakticky využiteľného pôdorysu batožinového priestoru sú zadné tlmiče uchytené vertikálnejšie. Jazdné vlastnosti to ale nijako neovplyvnilo. Tlmiče posilňujú kontrolu nad vozidlom, takže zadná náprava pôsobí istým dojmom aj v rýchlo prechádzaných tiahlych zákrutách. Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda. V agilite a schopnosti potláčať nedotáčavosť sa mu vyrovná máloktorý konkurent. Nadchne aj pohlcovanie nerovností. Už menej radosti nám urobil nový elektrický posilňovač riadenia, ktorý na jednej strane úžasne uľahčuje manévrovanie s vozidlom pri parkovaní, ale pri dynamickej jazde mu chýba viac „citu". Paleta motorov je rovnaká ako v sedane a liftbacku. Popri jedinom naftovom agregáte si dovolíme upozorniť aj na zážihový dvojliter, ktorý ponúka atraktívnu kombináciu dynamiky, spotreby a kultúry chodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér si zachováva športovú atmosféru predchodcu. Kvalitou materiálov zahanbí Passat aj Mondeo. Červeno-modré podsvietenie prístrojov pôsobí chaoticky a ovládanie palubného počítača už komplikovanejšie ani nemôže byť.

Batožinový priestor ponúka úctyhodný objem (519/1751 l) aj vnútorné rozmery.

Ak termo sieťku ani plató nepoužívate, môžete ich odložiť do podlahy.

Vyťahovacia sieťka chráni zadných pasažierov pred vetrom a chladom.

 

Technické parametre vozidiel Mazda 6 Wagon

Motor 1.8i 2.0i 2.5i 2.0 CD
zdvihový objem valcov [cm3] 1798 1999 2488 1998
výkon [kW/k] 88/120 108/147 125/170 103/140
pri otáčkach [1/min] 5500 6500 6000 3500
krútiaci moment [Nm] 165 184 226 330
pri otáčkach [1/min] 4300 4000 4000 2000
pohotovostná hmotnosť [kg] 1420 1430 1455 1545
palivová spotreba [l/100 km] 7,0 7,2 8,2 5,7
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 11,7 10,3 8,3 10,9
maximálna rýchlosť [km/h] 194 208 217 198

Rozmery, objemy a hmotnosti

dĺžka [mm] 4785 mm
šírka [mm] 1998
výška [mm] 1490
rázvor náprav [mm] 2725
rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1550 /1550
batožinový priestor [l] 519/ l751
objem palivovej nádrže [l]64
užitočné zaťaženie [kg] 540-565

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 421
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 046
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 500
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 065
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 693
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 681
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 601
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  2. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  3. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  4. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  7. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  8. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 339
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 544
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 604
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 502
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 873
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 511
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 841
  8. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 4 963
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu