Prvá jazda: Mazda 6 Wagon

O prvých dojmoch z jazdy v novej Mazde6 sme písali už pred niekoľkými mesiacmi, keď sme ako jedna z prvých redakcií skúšali verzie sedan a liftback na okruhu v Maďarsku. Teraz dozrel čas oboznámiť sa aj s posledným členom rodiny - praktickým kombíkom Wa

Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda.(Zdroj: Mazda)
gon.

Pri premiére novej Mazdy6 vlani na autosalóne vo Frankfurte výrobca nesľuboval žiadne prevratné technologické novinky, len bežne dostupné veci. V podstate ani nemusel, pretože výnimočnosť tohto auta spočíva v niečom inom. V radosti z jazdy, spoľahlivosti, ekonomike prevádzky a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu, ktoré dosiahol redukciou hmotnosti bez kompromisov v priestore, výbave a bezpečnostných systémoch.

Progresívne odtučňovanie

Podľa Mazdy by rozšírenie výbavy a posilnenie ochrany posádky pridalo autu asi 90 kg. Komplexná odtučňovacia kúra však pomohla znížiť jeho pohotovostnú hmotnosť o 35 kg (!) pri súčasnom zvýšení tuhosti karosérie o 30% a znížení aerodynamického hluku o 2,5 dB. Mazda má najnižší súčiniteľ odporu vzduchu v triede 0,27 (sedan a liftback) resp. 0,28 (kombi). Nová Šestka je teda oveľa pokrokovejšia než sa na prvý pohľad zdá. Nehovoriac o tom, že aj bez technologických perličiek vo výbave sa vydarila natoľko, že všetci jej konkurenti by mali byť na pozore. Má totiž veľkú šancu presadiť sa v prémiovom segmente rovnakým spôsobom ako koncernový príbuzný Ford Mondeo.

Priestor plný praktických riešení

Nová Mazda6 vo verzii kombi je nielen praktickejšou ale aj príťažlivejšou voľbou než ďalšie dve varianty karosérie. Automobil s mohutnými prednými blatníkmi v štýle RX-8, stúpajúcou bočnou líniou okien so zúženým a zaobleným zadným oknom a úzkymi zadnými svetlami, v ktorých sa viackrát opakuje efektný grafický motív pripomínajúci motýlie krídla, vyzerá sebavedome a dynamicky. O precíznej dielenskej práci svedčia minimálne medzery medzi dielmi karosérie a dôraz na kvalitu cítiť aj z každého spoja v interiéri.

Príjemná na dotyk

Materiály svojou kvalitou zahanbia Passat aj nové Mondeo. Priestorové podmienky patria k lepšiemu priemeru triedy. Vpredu je miesta dostatok a kabína pôsobí vzdušne. Vzadu nie je toľko veľa miesta pre nohy ako v novom Mondeu, ale pohodlie nechýba. Batožinový priestor sa v porovnaní s predchodcom zväčšil o 14, resp. 41 l. Veľkosťou 519 resp. 1751 l (po sklopení zadných sedadiel) prekonáva celú nemeckú prémiovú trojku. Na Mondeo (554 l/1745 l) aj Passat (603 l/1731 l) pri základnom usporiadaní sedadiel ale stráca.

Najširší otvor

Zaujímavé sú však aj ďalšie parametre batožinového priestoru. Nakladací otvor patrí k najširším v segmente (1066 mm), dĺžka úložnej plochy po sklopení zadných sedadiel narástla o 45 na 1926 mm. Pri vstupnom otvore je batožinový priestor široký až 1146 mm, v najužšom mieste medzi podbehmi kolies sme namerali 1030 mm. Špecialitou novej Mazdy6 Wagon je tónovacia termálna sieťka, ktorá sa vysúva z krycej roletky (plató) a pri otvorení zadného veka chráni interiér pred vetrom a chladom. Pôvodne Japonci chceli tento patent vybaviť elektromotorom, ale kvôli úsporám hmotnosti sa rozhodli pre mechanické riešenie. Funguje to tak, že sieťka je pevne uchytená o zadné veko a pri každom otvorení kufra sa spolu s ním automaticky vysúva. Ak potrebujete využiť celú kapacitu kufra a plató nepoužívate, môžete ho odložiť do priestoru v podlahe. Ďalšou praktickou pomôckou je systém sklápania zadných sedadiel Karakuri. Stačí potiahnuť malé páčky na bokoch batožinového priestoru a obe zadné sedadlá sa samočinne sklopia. Vznikne tak rovná úložná plocha.

Ľahko ovládateľná

Kvôli dosiahnutiu čo najväčšieho objemu a prakticky využiteľného pôdorysu batožinového priestoru sú zadné tlmiče uchytené vertikálnejšie. Jazdné vlastnosti to ale nijako neovplyvnilo. Tlmiče posilňujú kontrolu nad vozidlom, takže zadná náprava pôsobí istým dojmom aj v rýchlo prechádzaných tiahlych zákrutách. Vozidlo ochotne zatáča a veľmi ľahko a precízne sa ovláda. V agilite a schopnosti potláčať nedotáčavosť sa mu vyrovná máloktorý konkurent. Nadchne aj pohlcovanie nerovností. Už menej radosti nám urobil nový elektrický posilňovač riadenia, ktorý na jednej strane úžasne uľahčuje manévrovanie s vozidlom pri parkovaní, ale pri dynamickej jazde mu chýba viac „citu". Paleta motorov je rovnaká ako v sedane a liftbacku. Popri jedinom naftovom agregáte si dovolíme upozorniť aj na zážihový dvojliter, ktorý ponúka atraktívnu kombináciu dynamiky, spotreby a kultúry chodu.

Interiér si zachováva športovú atmosféru predchodcu. Kvalitou materiálov zahanbí Passat aj Mondeo. Červeno-modré podsvietenie prístrojov pôsobí chaoticky a ovládanie palubného počítača už komplikovanejšie ani nemôže byť.
Batožinový priestor ponúka úctyhodný objem (519/1751 l) aj vnútorné rozmery.
Ak termo sieťku ani plató nepoužívate, môžete ich odložiť do podlahy.
Vyťahovacia sieťka chráni zadných pasažierov pred vetrom a chladom.

 

Technické parametre vozidiel Mazda 6 Wagon

Motor 1.8i 2.0i 2.5i 2.0 CD
zdvihový objem valcov [cm3] 1798 1999 2488 1998
výkon [kW/k] 88/120 108/147 125/170 103/140
pri otáčkach [1/min] 5500 6500 6000 3500
krútiaci moment [Nm] 165 184 226 330
pri otáčkach [1/min] 4300 4000 4000 2000
pohotovostná hmotnosť [kg] 1420 1430 1455 1545
palivová spotreba [l/100 km] 7,0 7,2 8,2 5,7
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 11,7 10,3 8,3 10,9
maximálna rýchlosť [km/h] 194 208 217 198

Rozmery, objemy a hmotnosti

dĺžka [mm] 4785 mm
šírka [mm] 1998
výška [mm] 1490
rázvor náprav [mm] 2725
rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1550 /1550
batožinový priestor [l] 519/ l751
objem palivovej nádrže [l]64
užitočné zaťaženie [kg] 540-565

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 962
  2. Od septembra opäť po starom 5 563
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 581
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 853
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 813
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 225
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 181
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 079
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 034

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla, slovenskí hokejisti zdolali v príprave Česko

Víťazstvo je dobré, ale vieme, že musíme hrať lepšie, priznal nový kouč Slovákov.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.