SME

Dlhodobý test: Kia Ceed po prvej tretine

Silnou stránkou praktickej Kia Ceed je interiér, vnútorný priestor a jednoduché ovládanie. Základný motor vyhovuje jazde na kratšie vzdialenosti, lebo na dlhých služobných cestách dvíha spotrebu a na diaľnici je hlučný.

(Zdroj: Autor)

Kia Ceed sa rozhodla na konci prvej tretiny nášho dlhodobého testu, počas ktorého prejde päťdesiattisíc kilometrov. Jazdy naprieč Európou zodvihli spotrebu a ukázali vlastnosti, ktoré nemožno odhaliť prostredníctvom každodenných krátkych ciest. Po absolvovaní výletu na rely Monte Carlo vyrazil testovaný Cee´d na služobnú cestu do Ženevy. S tromi dospelými, technikou a batožinou opustil Bratislavu s plnou nádržou. Podľa výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litrov na sto kilometrov malo palivo vydržať aspoň osemsto kilometrov. Silný bočný vietor a vytrvalá jazda stotridsiatkou naprieč Rakúskom premenila očakávanie šesťlitrovej priemernej spotreby na sedem pol litrovú realitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Presné radenie Základný benzínový motor 1,4 CVVT sa síce pýši vysokým výkonom, ale iba vo vysokých otáčkach, ktoré je na diaľnici nemysliteľné dlhodobo využívať. V stúpaniach rakúskych diaľnic motoru chýbala sila a na rad prišlo podradenie. Aspoň nejaké spestrenie nudnej cesty. Mimochodom prevodovka testovaného auta pracuje stále veľmi precízne a vyvracia niekdajšie pochybnosti o kvalite radenia prevodových stupňov. Na tisícdvesto kilometrovej ceste do Ženevy spočiatku chýbal šiesty prevodový stupeň, ale v porovnaní s konkurenčnými päťstupňovými prevodovkami sú prevody navrhnuté veľmi trefne.

Pohodlie Nebyť potrebných regeneračných prestávok a tankovania po päťsto kilometroch, posádka by mohla nepretržite pokračovať v ceste. Cee´d má veľmi dobré sedadlá, rozumne vyriešený interiér a praktické odkladacie priestory. Cee´d narába s vnútorným priestorom akoby Kia v minulosti patrila k elite v jeho využívaní. Je úplne jedno kde cestujúci odpočívajú, všade majú dostatok priestoru aj na zmenu polohy. Akurát lakťová opierka medzi sedadlami je krátka. Video hodnotí motor, podvozok v kritických situáciách a svetlá.

SkryťVypnúť reklamu

Ťahá oči Počas nočnej jazdy ťažko skúšané oči vodiča trápi aj oranžové podsvietenie prístrojov a tlačidiel na stredovej konzole. Svetlo displeja pohltí aj údaje na ňom zobrazené. Na druhej strane príkladom dobrej ergonómie a intuitívneho ovládania v tme je prehľadné nastavovanie autorádia a dobre dostupné tlačidlá na volante. Rovnako ovládanie ventilácie svojou jednoduchosťou vyráža dych. Jeden z dôkazov, ako menej býva viac. Trochu viac sme čakali od samotnej ventilácie, ktorá má veľmi úzku hranicu medzi teplom a zimou. Buď sa interiér prekuruje alebo podchladzuje. Už na malé otočenie ovládača dochádza k prudkému výkyvu teploty. Základný motor modelu Cee´d kúri veľmi rýchlo po naštartovaní a na voľnobehu má mimoriadne tichý a kultivovaný chod. Motor bude vhodný na každodenný pohyb v meste a jeho okolí a na cestu do práce. Dlhé zahraničné cesty sú dôkazom, že jednu či dve dovolenky v roku zvládne aj základný model.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba stúpa Pri dynamickom jazdení a hektickom priebehu testu sme nečakali dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litra na sto kilometrov, ale chceli sme mu byť bližšie. Prvotný dobrý priemer 7,8 litra na sto kilometrov nám pokazili zahraničné cesty a rýchly návrat zo Ženevy. Hraničná rýchlosť dobrej spotreby je stodvadsiatka povolená vo Švajčiarsku, kde i Kia vystačila so spotrebou tesne na hranici siedmych litrov. Jazda tesne nad povolených 130 kilometrov za hodinu v Rakúsku zvýšila spotrebu na 7,9 litra. Keď sa k tomu pridá rýchla jazda v Nemecku priemer prekročil osem litrov. Kto chce od Cee´da s motorom 1,4 CVVT dobrú spotrebu, musí jazdiť striedmo. Nám sa v priebehu prvej tretiny testu podarilo čiastkovo dosiahnuť mimo mesta spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kvalita stúpa Z dlhodobého hľadiska príjemne prekvapuje odhlučnenie interiéru od pazvukov. Svoje prednosti dokazuje jemný chod všetkých ovládacích prvkov a stále tichý podvozok. Zub krátkeho času, a veľmi intenzívneho používania sa prejavil na plastoch interiéru, ktoré slabo odolávajú vrypom a škrabancom od bežných vecí. Stopy používania sú na plastoch, kobercoch a v batožinovom priestore. Zvlášť po dlhej ceste sa podlaha s omrvinkami ťažko vysáva.

Priemerný kufor Ak priestorové podmienky a využitie interiéru považujme za vskutku nadpriemerné, kufor nebude ničím výnimočný a pár litrov objemu navyše by neuškodilo. Pod dvojitým dnom kufra je plytký odkladací box na drobnosti, ktorý zatiaľ nevyužívame, ale časom doň niečo určite odložíme. Po šestnásť tisíc kilometroch slabne účinok plynových vzpier piatych dverí podobne ako u predtým dlhodobo testovaného Ria. Pochvalu a uznanie si zaslúži zadná náprava a pruženie, ktoré po plnom naložení kufra nezmení jazdné vlastnosti a ovládanie auta. V porovnaní s konkurenciou je trochu slabšia trakcia prednej nápravy na klzkom povrchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok obstojí najmä komfortom V prudšej zákrute a na mokrej ceste vnútorné predné koleso mierne prehrabne. Podvozok je viac komfortný ako športový, s dobrou spätnou väzbou v riadení a primeraným účinkom posilňovača riadenia. Kia Cee´d veľmi komfortne prekonáva nerovnosti ciest a filtruje rázy a vibrácie od jám. Jedine ostrejší zvuk prezradí práve prejdený spoj na asfalte.

Kia očarí jednoduchým ovládaním autorádia a ventilácie Jednou zo zásadných predností Kia Ceed je kvalitné autorádio s jednoduchým ovládaním, prehľadným usporiadaním funkcií a možnosťou prehrávania MP3. Vstup na pamäťový zdroj USB alebo externý prehrávač je v štandardnej výbave testovaného modelu. Prehliadanie súborov s MP3 je rovnako prehľadné a jednoduché. Autorádio by si zaslúžilo kvalitnejšie reproduktory. Ovládanie na volante nemá žiadne negatívum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doterajšie hodnotenie Každodenný život s automobilom Kia Cee´d nemá výraznejšie slabiny, dokonca bežná preprava prerástla do silnejších sympatií. Nadšeniu na dlhých cestách prekáža výkon motora, vyšší hluk na diaľnici a päťstupňová prevodovka. Na dlhšie cesty a do tempa diaľnic odporúčame silnejšie naftové motory.

Plusy Vnútorný priestor

Praktický interiér

Jednoduché ovládanie

Dobrý výhľad

Presné radenie

Brzdy

Spoľahlivosť

Mínusy Trakcia prednej nápravy

Hluk na diaľnici

Podsvietenie prístrojov

Výkon pri plnom obsadení

Povrch plastov

Kia Cee´d 1,4 CVVT – základné údaje

Cena modelu od 429 700 Sk

Cena testovanej verzie 504 700 Sk

Stav tachometra 19 701 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotrebované palivo 1601,2 l

Priemerná spotreba 8,1 l/100 km

Najvyššia spotreba 8,9 l/100km

Najnižšia spotreba 5,1 l/100 km

Kia Cee´d 1,4 CVVT- technické údaje

 

Motor

Typ benzínový štvorvalec

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1396 cm3

Výkon 77/105 kw/k

Pri otáčkach 6200 ot./min.

Krútiaci moment 137 Nm

Pri otáčkach 5000 ot./min.

Kilogramový výkon 11,7 kg/k

Litrový výkon 75,2 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ hatchback

Počet dverí 5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

Typ Manuálna

Počet stupňov 5

Poháňané kolesá predné

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2650 mm

Dĺžka 4235 mm

Šírka 1790 mm

Výška 1480 mm

Pohotovostná hmot. 1263 kg

Užitočná hmotnosť 447 kg

Batožinový priestor 340/1300 l

Objem pal. nádrže 53 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 11,6 s

Maximálna rýchlosť 185 km/h

Spotreba

mesto 7,6 l/100 km

mimo mesto 5,2 l/100 km

kombinácia 6,1 l/100 km

v teste 8,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Biela jej pristane. Karoséria poskytuje veľa miesta pre posádku a výborný výhľad z miesta vodiča.

Na predvádzanie v zákrutách budú vhodné iné autá tejto triedy. Cee´d s komfortným podvozkom drží stopu dobre aj po zmene zaťaženia.

Ovládače kúrenia sú prehľadné a majú dobrú pozícii v dosahu ruky vodiča. Nájsť správnu teplotu je niekedy zložité, auto buď priveľmi kúri alebo chladí.

Ovládanie autorádia na volante môžu závidieť aj automobilky zvučnejších mien, než je Kia.

Vnútorný priestor patrí k tomu najlepšiemu v triede. Aj odkladacie priestory sú tam, kde majú byť.

Základný motor je ideálny do mesta a na dochádzanie do práce. Na voľnobehu je mimoriadne tichý, ale na diaľnici hlučnejší. Spotreba citeľne závisí od tempa na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 824
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 499
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 212
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 254
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 761
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 340
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 250
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


9
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


24
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 10
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 29
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 931
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 556
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 345
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 028
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 519
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 340
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 543
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 445
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu