Dlhodobý test: Kia Ceed po prvej tretine

Silnou stránkou praktickej Kia Ceed je interiér, vnútorný priestor a jednoduché ovládanie. Základný motor vyhovuje jazde na kratšie vzdialenosti, lebo na dlhých služobných cestách dvíha spotrebu a na diaľnici je hlučný.

(Zdroj: Autor)

Kia Ceed sa rozhodla na konci prvej tretiny nášho dlhodobého testu, počas ktorého prejde päťdesiattisíc kilometrov. Jazdy naprieč Európou zodvihli spotrebu a ukázali vlastnosti, ktoré nemožno odhaliť prostredníctvom každodenných krátkych ciest. Po absolvovaní výletu na rely Monte Carlo vyrazil testovaný Cee´d na služobnú cestu do Ženevy. S tromi dospelými, technikou a batožinou opustil Bratislavu s plnou nádržou. Podľa výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litrov na sto kilometrov malo palivo vydržať aspoň osemsto kilometrov. Silný bočný vietor a vytrvalá jazda stotridsiatkou naprieč Rakúskom premenila očakávanie šesťlitrovej priemernej spotreby na sedem pol litrovú realitu.

Presné radenie

Základný benzínový motor 1,4 CVVT sa síce pýši vysokým výkonom, ale iba vo vysokých otáčkach, ktoré je na diaľnici nemysliteľné dlhodobo využívať. V stúpaniach rakúskych diaľnic motoru chýbala sila a na rad prišlo podradenie. Aspoň nejaké spestrenie nudnej cesty. Mimochodom prevodovka testovaného auta pracuje stále veľmi precízne a vyvracia niekdajšie pochybnosti o kvalite radenia prevodových stupňov. Na tisícdvesto kilometrovej ceste do Ženevy spočiatku chýbal šiesty prevodový stupeň, ale v porovnaní s konkurenčnými päťstupňovými prevodovkami sú prevody navrhnuté veľmi trefne.

Pohodlie

Nebyť potrebných regeneračných prestávok a tankovania po päťsto kilometroch, posádka by mohla nepretržite pokračovať v ceste. Cee´d má veľmi dobré sedadlá, rozumne vyriešený interiér a praktické odkladacie priestory. Cee´d narába s vnútorným priestorom akoby Kia v minulosti patrila k elite v jeho využívaní. Je úplne jedno kde cestujúci odpočívajú, všade majú dostatok priestoru aj na zmenu polohy. Akurát lakťová opierka medzi sedadlami je krátka. Video hodnotí motor, podvozok v kritických situáciách a svetlá.

Ťahá oči

Počas nočnej jazdy ťažko skúšané oči vodiča trápi aj oranžové podsvietenie prístrojov a tlačidiel na stredovej konzole. Svetlo displeja pohltí aj údaje na ňom zobrazené. Na druhej strane príkladom dobrej ergonómie a intuitívneho ovládania v tme je prehľadné nastavovanie autorádia a dobre dostupné tlačidlá na volante. Rovnako ovládanie ventilácie svojou jednoduchosťou vyráža dych. Jeden z dôkazov, ako menej býva viac. Trochu viac sme čakali od samotnej ventilácie, ktorá má veľmi úzku hranicu medzi teplom a zimou. Buď sa interiér prekuruje alebo podchladzuje. Už na malé otočenie ovládača dochádza k prudkému výkyvu teploty. Základný motor modelu Cee´d kúri veľmi rýchlo po naštartovaní a na voľnobehu má mimoriadne tichý a kultivovaný chod. Motor bude vhodný na každodenný pohyb v meste a jeho okolí a na cestu do práce. Dlhé zahraničné cesty sú dôkazom, že jednu či dve dovolenky v roku zvládne aj základný model.

Spotreba stúpa

Pri dynamickom jazdení a hektickom priebehu testu sme nečakali dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litra na sto kilometrov, ale chceli sme mu byť bližšie. Prvotný dobrý priemer 7,8 litra na sto kilometrov nám pokazili zahraničné cesty a rýchly návrat zo Ženevy. Hraničná rýchlosť dobrej spotreby je stodvadsiatka povolená vo Švajčiarsku, kde i Kia vystačila so spotrebou tesne na hranici siedmych litrov. Jazda tesne nad povolených 130 kilometrov za hodinu v Rakúsku zvýšila spotrebu na 7,9 litra. Keď sa k tomu pridá rýchla jazda v Nemecku priemer prekročil osem litrov. Kto chce od Cee´da s motorom 1,4 CVVT dobrú spotrebu, musí jazdiť striedmo. Nám sa v priebehu prvej tretiny testu podarilo čiastkovo dosiahnuť mimo mesta spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov.

Kvalita stúpa

Z dlhodobého hľadiska príjemne prekvapuje odhlučnenie interiéru od pazvukov. Svoje prednosti dokazuje jemný chod všetkých ovládacích prvkov a stále tichý podvozok. Zub krátkeho času, a veľmi intenzívneho používania sa prejavil na plastoch interiéru, ktoré slabo odolávajú vrypom a škrabancom od bežných vecí. Stopy používania sú na plastoch, kobercoch a v batožinovom priestore. Zvlášť po dlhej ceste sa podlaha s omrvinkami ťažko vysáva.

Priemerný kufor

Ak priestorové podmienky a využitie interiéru považujme za vskutku nadpriemerné, kufor nebude ničím výnimočný a pár litrov objemu navyše by neuškodilo. Pod dvojitým dnom kufra je plytký odkladací box na drobnosti, ktorý zatiaľ nevyužívame, ale časom doň niečo určite odložíme. Po šestnásť tisíc kilometroch slabne účinok plynových vzpier piatych dverí podobne ako u predtým dlhodobo testovaného Ria. Pochvalu a uznanie si zaslúži zadná náprava a pruženie, ktoré po plnom naložení kufra nezmení jazdné vlastnosti a ovládanie auta. V porovnaní s konkurenciou je trochu slabšia trakcia prednej nápravy na klzkom povrchu.

Podvozok obstojí najmä komfortom

V prudšej zákrute a na mokrej ceste vnútorné predné koleso mierne prehrabne. Podvozok je viac komfortný ako športový, s dobrou spätnou väzbou v riadení a primeraným účinkom posilňovača riadenia. Kia Cee´d veľmi komfortne prekonáva nerovnosti ciest a filtruje rázy a vibrácie od jám. Jedine ostrejší zvuk prezradí práve prejdený spoj na asfalte.

Kia očarí jednoduchým ovládaním autorádia a ventilácie

Jednou zo zásadných predností Kia Ceed je kvalitné autorádio s jednoduchým ovládaním, prehľadným usporiadaním funkcií a možnosťou prehrávania MP3. Vstup na pamäťový zdroj USB alebo externý prehrávač je v štandardnej výbave testovaného modelu. Prehliadanie súborov s MP3 je rovnako prehľadné a jednoduché. Autorádio by si zaslúžilo kvalitnejšie reproduktory. Ovládanie na volante nemá žiadne negatívum.

Doterajšie hodnotenie

Každodenný život s automobilom Kia Cee´d nemá výraznejšie slabiny, dokonca bežná preprava prerástla do silnejších sympatií. Nadšeniu na dlhých cestách prekáža výkon motora, vyšší hluk na diaľnici a päťstupňová prevodovka. Na dlhšie cesty a do tempa diaľnic odporúčame silnejšie naftové motory.

Plusy

Vnútorný priestor
Praktický interiér
Jednoduché ovládanie
Dobrý výhľad
Presné radenie
Brzdy
Spoľahlivosť

Mínusy

Trakcia prednej nápravy
Hluk na diaľnici
Podsvietenie prístrojov
Výkon pri plnom obsadení
Povrch plastov


Kia Cee´d 1,4 CVVT – základné údaje

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena testovanej verzie 504 700 Sk
Stav tachometra 19 701 km
Spotrebované palivo 1601,2 l
Priemerná spotreba 8,1 l/100 km
Najvyššia spotreba 8,9 l/100km
Najnižšia spotreba 5,1 l/100 km


Kia Cee´d 1,4 CVVT- technické údaje

 

Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1396 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 6200 ot./min.
Krútiaci moment 137 Nm
Pri otáčkach 5000 ot./min.
Kilogramový výkon 11,7 kg/k
Litrový výkon 75,2 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2650 mm
Dĺžka 4235 mm
Šírka 1790 mm
Výška 1480 mm
Pohotovostná hmot. 1263 kg
Užitočná hmotnosť 447 kg
Batožinový priestor 340/1300 l
Objem pal. nádrže 53 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,6 s
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Spotreba
mesto 7,6 l/100 km
mimo mesto 5,2 l/100 km
kombinácia 6,1 l/100 km
v teste 8,1 l/100 km

Biela jej pristane. Karoséria poskytuje veľa miesta pre posádku a výborný výhľad z miesta vodiča.
Na predvádzanie v zákrutách budú vhodné iné autá tejto triedy. Cee´d s komfortným podvozkom drží stopu dobre aj po zmene zaťaženia.
Ovládače kúrenia sú prehľadné a majú dobrú pozícii v dosahu ruky vodiča. Nájsť správnu teplotu je niekedy zložité, auto buď priveľmi kúri alebo chladí.
Ovládanie autorádia na volante môžu závidieť aj automobilky zvučnejších mien, než je Kia.
Vnútorný priestor patrí k tomu najlepšiemu v triede. Aj odkladacie priestory sú tam, kde majú byť.
Základný motor je ideálny do mesta a na dochádzanie do práce. Na voľnobehu je mimoriadne tichý, ale na diaľnici hlučnejší. Spotreba citeľne závisí od tempa na diaľnici.

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 28 233
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 23 050
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 690
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 16 085
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 280
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 11 578
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 9 292
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 8 358
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 774
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 212

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.