Dlhodobý test: Kia Ceed po prvej tretine

Silnou stránkou praktickej Kia Ceed je interiér, vnútorný priestor a jednoduché ovládanie. Základný motor vyhovuje jazde na kratšie vzdialenosti, lebo na dlhých služobných cestách dvíha spotrebu a na diaľnici je hlučný.

(Zdroj: Autor)

Kia Ceed sa rozhodla na konci prvej tretiny nášho dlhodobého testu, počas ktorého prejde päťdesiattisíc kilometrov. Jazdy naprieč Európou zodvihli spotrebu a ukázali vlastnosti, ktoré nemožno odhaliť prostredníctvom každodenných krátkych ciest. Po absolvovaní výletu na rely Monte Carlo vyrazil testovaný Cee´d na služobnú cestu do Ženevy. S tromi dospelými, technikou a batožinou opustil Bratislavu s plnou nádržou. Podľa výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litrov na sto kilometrov malo palivo vydržať aspoň osemsto kilometrov. Silný bočný vietor a vytrvalá jazda stotridsiatkou naprieč Rakúskom premenila očakávanie šesťlitrovej priemernej spotreby na sedem pol litrovú realitu.

Presné radenie

Základný benzínový motor 1,4 CVVT sa síce pýši vysokým výkonom, ale iba vo vysokých otáčkach, ktoré je na diaľnici nemysliteľné dlhodobo využívať. V stúpaniach rakúskych diaľnic motoru chýbala sila a na rad prišlo podradenie. Aspoň nejaké spestrenie nudnej cesty. Mimochodom prevodovka testovaného auta pracuje stále veľmi precízne a vyvracia niekdajšie pochybnosti o kvalite radenia prevodových stupňov. Na tisícdvesto kilometrovej ceste do Ženevy spočiatku chýbal šiesty prevodový stupeň, ale v porovnaní s konkurenčnými päťstupňovými prevodovkami sú prevody navrhnuté veľmi trefne.

Pohodlie

Nebyť potrebných regeneračných prestávok a tankovania po päťsto kilometroch, posádka by mohla nepretržite pokračovať v ceste. Cee´d má veľmi dobré sedadlá, rozumne vyriešený interiér a praktické odkladacie priestory. Cee´d narába s vnútorným priestorom akoby Kia v minulosti patrila k elite v jeho využívaní. Je úplne jedno kde cestujúci odpočívajú, všade majú dostatok priestoru aj na zmenu polohy. Akurát lakťová opierka medzi sedadlami je krátka. Video hodnotí motor, podvozok v kritických situáciách a svetlá.

Ťahá oči

Počas nočnej jazdy ťažko skúšané oči vodiča trápi aj oranžové podsvietenie prístrojov a tlačidiel na stredovej konzole. Svetlo displeja pohltí aj údaje na ňom zobrazené. Na druhej strane príkladom dobrej ergonómie a intuitívneho ovládania v tme je prehľadné nastavovanie autorádia a dobre dostupné tlačidlá na volante. Rovnako ovládanie ventilácie svojou jednoduchosťou vyráža dych. Jeden z dôkazov, ako menej býva viac. Trochu viac sme čakali od samotnej ventilácie, ktorá má veľmi úzku hranicu medzi teplom a zimou. Buď sa interiér prekuruje alebo podchladzuje. Už na malé otočenie ovládača dochádza k prudkému výkyvu teploty. Základný motor modelu Cee´d kúri veľmi rýchlo po naštartovaní a na voľnobehu má mimoriadne tichý a kultivovaný chod. Motor bude vhodný na každodenný pohyb v meste a jeho okolí a na cestu do práce. Dlhé zahraničné cesty sú dôkazom, že jednu či dve dovolenky v roku zvládne aj základný model.

Spotreba stúpa

Pri dynamickom jazdení a hektickom priebehu testu sme nečakali dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby 6,1 litra na sto kilometrov, ale chceli sme mu byť bližšie. Prvotný dobrý priemer 7,8 litra na sto kilometrov nám pokazili zahraničné cesty a rýchly návrat zo Ženevy. Hraničná rýchlosť dobrej spotreby je stodvadsiatka povolená vo Švajčiarsku, kde i Kia vystačila so spotrebou tesne na hranici siedmych litrov. Jazda tesne nad povolených 130 kilometrov za hodinu v Rakúsku zvýšila spotrebu na 7,9 litra. Keď sa k tomu pridá rýchla jazda v Nemecku priemer prekročil osem litrov. Kto chce od Cee´da s motorom 1,4 CVVT dobrú spotrebu, musí jazdiť striedmo. Nám sa v priebehu prvej tretiny testu podarilo čiastkovo dosiahnuť mimo mesta spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov.

Kvalita stúpa

Z dlhodobého hľadiska príjemne prekvapuje odhlučnenie interiéru od pazvukov. Svoje prednosti dokazuje jemný chod všetkých ovládacích prvkov a stále tichý podvozok. Zub krátkeho času, a veľmi intenzívneho používania sa prejavil na plastoch interiéru, ktoré slabo odolávajú vrypom a škrabancom od bežných vecí. Stopy používania sú na plastoch, kobercoch a v batožinovom priestore. Zvlášť po dlhej ceste sa podlaha s omrvinkami ťažko vysáva.

Priemerný kufor

Ak priestorové podmienky a využitie interiéru považujme za vskutku nadpriemerné, kufor nebude ničím výnimočný a pár litrov objemu navyše by neuškodilo. Pod dvojitým dnom kufra je plytký odkladací box na drobnosti, ktorý zatiaľ nevyužívame, ale časom doň niečo určite odložíme. Po šestnásť tisíc kilometroch slabne účinok plynových vzpier piatych dverí podobne ako u predtým dlhodobo testovaného Ria. Pochvalu a uznanie si zaslúži zadná náprava a pruženie, ktoré po plnom naložení kufra nezmení jazdné vlastnosti a ovládanie auta. V porovnaní s konkurenciou je trochu slabšia trakcia prednej nápravy na klzkom povrchu.

Podvozok obstojí najmä komfortom

V prudšej zákrute a na mokrej ceste vnútorné predné koleso mierne prehrabne. Podvozok je viac komfortný ako športový, s dobrou spätnou väzbou v riadení a primeraným účinkom posilňovača riadenia. Kia Cee´d veľmi komfortne prekonáva nerovnosti ciest a filtruje rázy a vibrácie od jám. Jedine ostrejší zvuk prezradí práve prejdený spoj na asfalte.

Kia očarí jednoduchým ovládaním autorádia a ventilácie

Jednou zo zásadných predností Kia Ceed je kvalitné autorádio s jednoduchým ovládaním, prehľadným usporiadaním funkcií a možnosťou prehrávania MP3. Vstup na pamäťový zdroj USB alebo externý prehrávač je v štandardnej výbave testovaného modelu. Prehliadanie súborov s MP3 je rovnako prehľadné a jednoduché. Autorádio by si zaslúžilo kvalitnejšie reproduktory. Ovládanie na volante nemá žiadne negatívum.

Doterajšie hodnotenie

Každodenný život s automobilom Kia Cee´d nemá výraznejšie slabiny, dokonca bežná preprava prerástla do silnejších sympatií. Nadšeniu na dlhých cestách prekáža výkon motora, vyšší hluk na diaľnici a päťstupňová prevodovka. Na dlhšie cesty a do tempa diaľnic odporúčame silnejšie naftové motory.

Plusy

Vnútorný priestor
Praktický interiér
Jednoduché ovládanie
Dobrý výhľad
Presné radenie
Brzdy
Spoľahlivosť

Mínusy

Trakcia prednej nápravy
Hluk na diaľnici
Podsvietenie prístrojov
Výkon pri plnom obsadení
Povrch plastov


Kia Cee´d 1,4 CVVT – základné údaje

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena testovanej verzie 504 700 Sk
Stav tachometra 19 701 km
Spotrebované palivo 1601,2 l
Priemerná spotreba 8,1 l/100 km
Najvyššia spotreba 8,9 l/100km
Najnižšia spotreba 5,1 l/100 km


Kia Cee´d 1,4 CVVT- technické údaje

 

Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1396 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 6200 ot./min.
Krútiaci moment 137 Nm
Pri otáčkach 5000 ot./min.
Kilogramový výkon 11,7 kg/k
Litrový výkon 75,2 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2650 mm
Dĺžka 4235 mm
Šírka 1790 mm
Výška 1480 mm
Pohotovostná hmot. 1263 kg
Užitočná hmotnosť 447 kg
Batožinový priestor 340/1300 l
Objem pal. nádrže 53 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,6 s
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Spotreba
mesto 7,6 l/100 km
mimo mesto 5,2 l/100 km
kombinácia 6,1 l/100 km
v teste 8,1 l/100 km

Biela jej pristane. Karoséria poskytuje veľa miesta pre posádku a výborný výhľad z miesta vodiča.
Na predvádzanie v zákrutách budú vhodné iné autá tejto triedy. Cee´d s komfortným podvozkom drží stopu dobre aj po zmene zaťaženia.
Ovládače kúrenia sú prehľadné a majú dobrú pozícii v dosahu ruky vodiča. Nájsť správnu teplotu je niekedy zložité, auto buď priveľmi kúri alebo chladí.
Ovládanie autorádia na volante môžu závidieť aj automobilky zvučnejších mien, než je Kia.
Vnútorný priestor patrí k tomu najlepšiemu v triede. Aj odkladacie priestory sú tam, kde majú byť.
Základný motor je ideálny do mesta a na dochádzanie do práce. Na voľnobehu je mimoriadne tichý, ale na diaľnici hlučnejší. Spotreba citeľne závisí od tempa na diaľnici.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 428
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 115
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 520
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 408
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 754
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 657
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 990
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 738
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 512
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 441

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.