SME

Dovoz starých áut je v kurze

Vlani sa na Slovensku prvýkrát predalo viac ojazdených ako nových dovezených áut. Od začiatku tohto roka sa dovoz ojazdených vozidiel ešte zjednodušil a zlacnil a predaj individuálne dovezených áut ďalej narastá.

Veľký záujem je o ojazdené limuzíny, najmä o Volkswagen Passat.Veľký záujem je o ojazdené limuzíny, najmä o Volkswagen Passat. (Zdroj: Archív SME)

Vlani sa na Slovensku prvýkrát predalo viac ojazdených ako nových dovezených áut. Od začiatku tohto roka sa dovoz ojazdených vozidiel ešte zjednodušil a zlacnil a predaj individuálne dovezených áut ďalej narastá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priviezť si zo zahraničia ojazdené auto je od januára jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Pred troma rokmi sme zrušili prvé poplatky a niektoré obmedzenia pri dovoze. Vtedajšie opatrenia neboli podľa Európskej komisie dostatočné, lebo prihláseniu dovezeného auta predchádzalo predloženie drahého certifikátu konformity a povinnosť absolvovať pred schválením osobitnú technickú a emisnú kontrolu vozidla. Kontrolám sa majiteľ nevyhol ani vtedy, ak dovezené vozidlo prešlo rovnakými kontrolami v štáte, kde bolo pôvodne prihlásené a malo platný protokol o STK a emisnej kontrole.

SkryťVypnúť reklamu

Od januára tohto roka sa proces ešte zjednodušil a znížili sa náklady na prihlásenie individuálne dovezeného auta z krajín únie. Za prvé dva mesiace policajti zaregistrovali vyše jedenásťtisíc ojazdených automobilov zo zahraničia a v medziročnom porovnaní môžeme očakávať nový rekord v dovoze použitých áut. Vlani prvýkrát v histórii Slovenska presiahol dovoz "ojazdenín" predaj nových automobilov. "Zákazníci chcú kvalitné autá po skončení lízingu, prípadne ešte päťročné," povedal majiteľ autobazáru Radoslav Skaloš. Zánovné aj staršie autá sú na Západe stále lacnejšie a čím ďalej od našich a českých hraníc, tým sú ceny nižšie.

Netreba drahé certifikáty Individuálni dovozcovia ojazdených áut nemusia na zaregistrovanie auta u nás predkladať certifikáty konformity označované ako COC ani absolvovať povinnú STK. Pri dovoze auta tak ušetria šesť- až desaťtisíc korún. Certifikát konformity vyžadujú obvodné úrady len vtedy, ak nebudú schopné zistiť potrebné údaje na vyplnenie osvedčenia o evidencii.

SkryťVypnúť reklamu

Koniec technickým kontrolám Na STK a emisné kontroly treba ísť len z administratívnych dôvodov, a to za minimálny poplatok, aby dovozca dostal slovenské technické doklady a slovenskú nálepku o splnení požadovaných noriem. Po predložení protokolu o technickej a emisnej kontrole vykonanej napríklad v Nemecku úrad preskúma ich pravosť.

Potrebuje však úradne preložený zahraničný protokol. Keď si motoristi sčítajú poplatky a čas za úradný preklad, môžu ísť radšej na STK. Nové pravidlo pomôže pri kúpe štvorročných a mladších automobilov, ktoré nepotrebujú STK ani doklad o jej vykonaní.

Pribudla kontrola originality Od januára pribudla pri prihlasovaní individuálne dovezeného vozidla povinná kontrola originality, ktorá v závislosti od objemu motora a pracoviska stojí od 1500 do 3700 korún. Kontrola originality overuje, či dovezené vozidlo nepochádza z trestnej činnosti, alebo či na ňom neboli vykonané neodborné technické zásahy. Prehliadka poskytuje novému majiteľovi istotu, že automobil nie je kradnutý. Pri previerke kontrolné pracovisko overí, či vozidlo má všetky originálne znaky, ktoré uvádza výrobca. Po získaní odborného posudku bude vozidlo zapísané do informačného systému kontroly originality a pred samotným zaevidovaním do policajných štatistík už nebude musieť byť opäť kontrolované.

SkryťVypnúť reklamu

Čo požadovať od predávajúceho v zahraničí technický preukaz (originál) protokol o platnej STK protokol o platnej EK doklad o odhlásení vozidla z evidencie riadnu kúpno-predajnú zmluvu doklad o zaplatení Doklady potrebné k prihláseniu na Slovensku technický preukaz úradný preklad technického preukazu kúpno-predajnú zmluvu doklad o zaplatení protokol o uznaní STK a EK doklad o vykonaní kontroly originality  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  5. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  7. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  8. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  1. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  2. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  3. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  5. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  7. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  8. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 604
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 187
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 998
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 332
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 586
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 355
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 290
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 153
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenský premiér Robert Fico a ruský minister zahraničných vecí Sergej Lavrov v Pekingu, kde boli na oslavách konca druhej svetovej vojny v Ázii.

O Slovensku musí rozhodovať niekto iný ako Fico, Blanár a Gašpar.


111
Robert Redford v roku 2018.

Redford zomrel v spánku v kruhu najbližších.


ČTK a 1 ďalší 54
Minister financií Ladislav Kamenický

Minister Kamenický rieši zneužívanie firemných áut, čo pripomína prípad šéfa SIS.


a 1 ďalší 1
Lekár Maroš Rudnay.

Ako medik sa začal venovať šarlatánom.


7
reklama
  1. Martina Paulenová: Každý dnešok je jedinečný
  2. Patrícia Popovičová: Stávka na rodinu
  3. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  4. Jozef Huljak: Hračka za 30 dolárov pobláznila svet
  5. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  6. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  7. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: hrad a kaštieľ Modrý Kameň
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 100 667
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 068
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 20 438
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 7 215
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 765
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 625
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 482
  8. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 6 255
  1. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  2. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  3. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  4. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  5. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  6. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
SkryťZatvoriť reklamu