Návštevníci osemnásteho Bratislavského autosalónu uvidia naživo crash test, jazdecké umenie pretekárov, terénne autá a veterány. Okrem superšportových áut najprestížnejších značiek a stelesnených automobilových snov, zaujmú modely dennej potreby, ako napríklad jedno z najlacnejších malých áut, Suzuki Splash. Novinka od Suzuki mieri vonkajšími rozmermi na vrchol kategórie miniáut. Vďaka vyššej stavbe karosérie je Splash prekvapivo priestranný. Poháňať ho môžu tri motory - benzínový trojvalec 1,0, štvorvalec 1,2 l, alebo vznetový motor 1,3 DDiS (55 kW, 75 k) vyvinutý spoločne s Fiatom a GM. Táto pohonná jednotka je k dispozícii s filtrom pevných častíc. Automobil sa vyrába podobne ako Swift, Ignis a SX4 v Maďarsku. Suzuki z neho plánuje ročne predať asi 60-tisíc kusov.
Dacia Sandero Rumunsko-francúzska automobilka Dacia v Ženeve predstavila svoje nové logo i model Sandero - päťdverový hatchback odvodený od známeho Loganu. Sandero jazdí na skrátenej podlahovej plošine Loganu. V jeho interiéri si nájde miesto päť dospelých. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní objem 320 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1200 litrov. Po technickej stránke k zásadnejším zmenám nedošlo, zmenilo sa iba naladenie podvozka. Výrobca, po skúsenostiach s Loganom, proklamuje lepšiu antikoróznu ochranu karosérie. Vozidlo by sa na európskych trhoch malo objaviť v lete 2008 a výrobca naň poskytne trojročnú záruku obmedzenú hranicou stotisíc najazdených kilometrov.
Karoséria si zachovala typickú robustnosť, ale dizajnéri mali pri jej tvarovaní voľnejšie ruky ako v minulosti. Palubná doska je evolúciou tej z Loganu. Nájdeme na nej viac oblín a kvalitnejších materiálov. Interiér ponúka dostatok priestoru aj vzadu, kde sa vďaka veľkorysému priestoru pre kolená a minimálne sa zvažujúcej streche pohodlne posadí aj vyšší cestujúci. Otáznou zostáva cena. Renault sľubuje, že bude presne taká, ako od Dacie očakávame.
Vylepšený Ford Focus Najpredávanejší model značky Ford nezmenil iba tvár, ale tiež vnútro. Focus navonok kopíruje Mondeo s reflektormi pretiahnutými do bokov. Okrem adaptívnych, alebo xenónových predných svetiel, sú v ponuke zadné svetlá s LED diódami. Pri tankovaní zaujme hrdlo nádrže Easyfuel bez otočného uzáveru, taktiež prevzaté z Mondea. Celá palubná doska je pokrytá hodnotnejším, mäkkým plastom. Prepracovaný stredový panel dostal nové dekoračné materiály, meracie prístroje zase športovejšiu grafiku. Nový Focus ponúkne za príplatok bezkľúčový prístup do auta a štartovanie tlačidlom, Bluetooth, hlasové ovládanie navigácie, vstup pre iPod, alebo USB, či zásuvku na 230V. Z bezpečnostných prvkov poteší štandardne montovaný systém ESP. Okrem Focusu je na autosalóne v slovenskej predpremiére nová Kuga a pretekársky špeciál Focus RS s ktorým bude Martin Koiš jazdiť v pretekoch do vrchu na Slovensku aj v zahraničí. Pretekárske auto má šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, pohon všetkých kolies dvojlitrový prepĺňaný motor s výkonom 530 k a krútiacim momentom 640 Nm: V dielňach Auto Koiš vznikla po minuloročnom požiari druhá verzia pretekárskeho auta s nižším ťažiskom motorom posunutým dozadu a novou prednou maskou. Nový je tiež podvozok a prevodovka.
Čínsky Brillance Automobilka Brillance patrí k najkonkurencieschopnejším čínskym automobilovým značkám. V súčasnosti ju zastupuje už desať importérov v 16 európskych krajinách. BC3 je kupé s usporiadaním 2+2 s rozmermi 4,49 x 1,81 x 1,39 metra a rázvorom 2,6 metra. Pod prednou kapotou sa ukrýva štvorvalcový motor 1,8 Turbo s výkonom 125 kW (170 k). Jeho základ pochádza od Mitsubishi, preplňovanie vzniklo v čínskej réžii. Sedan s označením BS4 balansuje medzi nižšou strednou a strednou triedou. Rozmermi 4,65 x 1,80 x 1,45 metra je podobný Škode Octavia. Poháňať ho môžu tri zážihové motory - 1,6 (74 kW, 100 k), 1,8 (100 kW, 136 k) a 1,8 Turbo (125 kW, 170 k). Vrcholom ponuky značky Brillance je limuzína BS6. V nárazových testoch Euro NCAP tento model získal 3 hviezdičky. Zákazník si môže vybrať z dvoch pohonných jednotiek - 2,0, alebo 2,4 litra. Obe sú vyrábané v licencii Mitsubishi. K štandardnej výbave tohto modelu patrí aj klimatizácia, či rádio s ôsmimi reproduktormi.
Citroën C5 Nová generácia Citroënu C5 patrí k dizajnovo najvydarenejším modelom značky. Päťdverovému liftbacku strednej triedy, ktorý nesie znak Citroënu zrejme definitívne odzvonilo. Ponuku karosériových verzií tvoria klasický štvordverový sedan a kombi. K dispozícii bude sedem motorov a dva typy podvozku - s klasickými oceľovými pružinami a s hydraulickým pružením Hydroactive III. Výrobca sa nezameral na nové prevratné technológie, ale vyzdvihol kvalitu a spoľahlivosť tých súčasných. Dôkazom je volant s pevným stredom, ktorý uviedol model C4, no v novej limuzíne má po kritike zákazníkov väčšie tlačidlá a prehľadnejšie rozmiestnenie funkcií. Základné modely majú okrem automatickej klimatizácie až sedem airbagov. Citroën C5 získal v nárazových skúškach Euro NCAP maximálny počet piatich hviezdičiek.
Škoda Superb Najväčšia škodovka priniesla zásadnú zmenu v koncepcii karosérie. Klasický sedan Superb sa zmenil na dvojpriestorový liftback s dvojitým otváraním kufra Twindoor. Cieľom novej koncepcie je rozšírenie úžitkových vlastností.
Podvozok Superbu vznikol kombináciou koncernových prvkov a pod kapotu budú použité najmä preplňované motory s technológiou TSI a TDI. Na vrchole ponuky stojí verzia s pohonom všetkých kolies a 3,6 litrovým šesťvalcom a výkonom 191 kW. Kombi verzia príde do predaja na jeseň. Komunikačné technológie v aute a elektronika stelesňuje poslednú generáciu systémov používaných v koncerne VW. Predchádzajúci šéf automobilky Škoda Detlef Wittig nám pred dvomi rokmi v rozhovore povedal, že automobily Škoda nepotrebujú kolenné airbagy na dosiahnutie požadovanej bezpečnosti. Napriek tomu sa v novom Superbe už nachádzajú.
Superb dostane niekoľko zaujímavých technických prvkov ako adaptívne svetlomety, novú verziu elektronicky riadenej klimatizácie Climatronic, či automatický parkovací asistent. V podstate všetky spomenuté elektronické systémy už konkurenčné autá v tejto triede používajú.
Napriek tomu, že nový Superb má o štyri centimetre kratší rázvor než predchodca, ponuka vnútorného priestoru vpredu aj vzadu sa ešte zlepšila. Zásluhu na tom má predovšetkým nové uloženie motora a z tejto koncepcie vyplývajúce presunutie prevodovky. Tým sa výrazne zúžil stredový tunel a citeľne na dĺžku aj šírku narástol priestor pre nohy predných pasažierov. Zadní pasažieri si v oblasti kolien polepšili o 19 milimetrov, podstatnejšie však je, že na šírku sa tam konečne celkom pohodlne vmestia traja dospelí.
Zatiaľ čo u nás bol Superb chápaný ako biznis limuzína, v Čechách sa prekvapivo viac uchytil ako rodinné auto. Možno aj preto technici chceli touto svetovou novinkou pripodobniť Superb výhodám Octavie a veľkým vyklápateľným vekom v jednom kuse so zadným oknom uľahčiť zákazníkom prístup do batožinového priestoru. Zatiaľ čo v stiesnených garážach sa naopak môže zísť klasické otváranie na spôsob karosérie typu sedan. Tento patent sa ovláda dvomi tlačidlami. Jedným sa veko vždy iba otvára. Druhým sa prepína spôsob otvárania podľa toho či chcete aby sa veko kufra otvorilo ako sedan alebo ako liftback. Iba čas ukáže, či prepínanie medzi dvomi verziami otvárania, závislé od elektroniky, bude spoľahlivé. Bude zadná časť auta so systémom Twindoor dostatočne tuhá? „Takýto tvar piatych dverí je vždy nevýhoda pre torznú tuhosť karosérie, ale boli prijaté opatrenia v štruktúre karosérie, ktoré túto nevýhodu kompenzovali," povedal Eckhard Scholz, šéf technického vývoja Škody. Nový Superb má takú istú torznú tuhosť ako predchodca.
Alfa Romeo 8C Competizione Spider Čerešničkou v ponuke značky Alfa Romeo je otvorená verzia prenádherného kupé 8C Competizione s prívlastkom Spider. Už pri návrhu verzie kupé sa dizajnéri milánskej automobilky držali tradície značky. Tvarová príbuznosť so slávnymi predkami, ako Alfa Romeo 8C 2300, alebo Tipo 33 Stradale, je zrejmá aj pri Spideri. Z Alfy Romeo 8C Competizione vznikla obmedzená päťstokusová séria, po ktorej sa iba zaprášilo. Taliani preto podobný úspech čakajú aj od Spideru. Technika je zhodná s kupé. Pod prednou kapotou tróni vidlicový osemvalec s objemom 4691 centimetrov kubických, dosahujúci maximálny výkon 330 kW (450 k) pri 7000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 470 Nm pri 4750 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou.
Audi A4 Avant Nové kombi je od predchodcu dlhšie až o 120 milimetrov a užívateľom poskytne batožinový priestor s objemom 490 litrov. Za príplatok je k dispozícii inteligentný systém upínania predmetov v kufri a otáčanie podlahy ložnej plochy. Audi dodá aj elektromechanický pohon dverí batožinového priestoru. Jazdným vlastnostiam najviac prospeje desaťpercentný úbytok hmotnosti, dosiahnutý použitím ľahkých materiálov a hliníka v oblasti podvozka. Nový model Audi A4 Avant príde na trh s dvomi benzínovými a dvoma naftovými motormi. Rozpätie maximálnych výkonov je od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Naftový motor 2.0 TDI dostal nové vstrekovanie common-rail, ktoré prinieslo zlepšenie jeho kultúry chodu. Verzie s motormi 3.2 FSI a 3.0 TDI budú sériovo vybavené stálym pohonom všetkých kolies quattro. Nový systém Audi Drive Select umožní vodičovi nastaviť podvozok a charakteristiky riadenia automatickej prevodovky. Systém bude dostupný iba v modeloch vybavených aktívnymi tlmičmi a variabilným riadením.
BMW X6 X6 patrí medzi prvých zástupcov kategórie SUV-kupé. Svalnatá karoséria je dlhšia aj širšia ako BMW X5. Napriek tomu nepôsobí ťažkopádnym dojmom. Môže za to od B-stĺpikov elegantne klesajúca línia strechy. Ani toto efektné riešenie interiéru neubralo na priestrannosti. O pohon všetkých kolies sa v BMW X6 stará systém xDrive. Novinkou je Dynamic Performace Control, ktorý krútiaci moment rozdeľuje nielen na prednú a zadnú nápravu (štandardne 40 percent vpredu a 60 percent vzadu), ale aj medzi pravé a ľavé zadné koleso. Základný trojlitrový zážihový šesťvalec dosahuje 225 kW (306 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Vrcholom motorovej palety bude osemvalec 4,4 l, produkujúci 300 kW (407 k) a 600 Nm. V našich končinách bude zrejme vyhľadávanejší trojlitrový šesťvalcový diesel, ktorý v slabšej verzii dosahuje výkon 173 kW (235 k) a 520 Nm. Jeho silnejšie prevedenie s označením 35d je naladené na výkon 210 kW (285 k) a najvyšší krútiaci moment 580 Nm.
Cadillac CTS Zástupca známej americkej značky vo vyššej strednej triede sa volá CTS. Sedan s originálnym dizajnom svojou celkovou dĺžkou 4860 milimetrov poráža Audi A6, aj Mercedes triedy E. Na BMW radu 5 mu chýba 8 milimetrov. K charakteristickým znakom auta patrí výrazná chrómovaná maska chladiča a zadné svetlá z LED diód. Motorová paleta bude obsahovať dva zážihové a jeden vznetový agregát. Základný motor 2,8 V6 dosahuje výkon 155 kW (210 k), väčší 3,6 V6 229 kW (311 k). V spolupráci s talianskymi motorovými odborníkmi z VM Motori vzniká vznetová pohonná jednotka s objemom 2,9 l a maximálnym výkonom 184 kW (250 k).
Dodge Journey Sedemmiestny crossover s pohonom dvoch, alebo všetkých kolies, nazvaný Journey, stojí na podvozkovej platforme vyvinutej automobilkami Chrysler a Mitsubishi. Poháňať ho môže 2,4-litrový zážihový štvorvalec, resp. dvojlitrový turbodiesel z dielne koncernu VW. Zákazníci na starom kontinente sa nového prírastku v modelovej palete značky Dodge dočkajú v polovici tohto roka.
Lancia Delta Znovuzrodená Lancia Delta stojí na podvozku Fiatu Bravo predĺženom o sto milimetrov, s ktorým ju spája viacero technických riešení. Automobil s rozmermi 4,5 x 1,8 x 1,5 metra a rázvorom 2,7 metra ponúka v interiéri dostatok miesta piatim cestujúcim. Extravagantný dizajn v ničom nenadväzuje na športovo ladenú predchodkyňu. O pohon novinky sa budú starať výhradne preplňované pohonné jednotky a to zážihové aj vznetové. Najvýkonnejší z nich - zážihový 1,8 Di T-Jet dosahuje výkon 147 kW (200 k). Bohatá bude aj výbava. Okrem dvojfarebného lakovania karosérie je k dispozícii čalúnenie Alcantarou, dvojzónová klimatizácia, či panoramatická presklenná strecha.
Fiat Sedici Ľahký terénny Fiat nie je horúcou novinkou. Výrobná kapacita fabriky v Maďarsku, kde sa Sedici vyrába spoločne so svojím súrodencom Suzuki SX4 stúpla, a kompaktný Fiat sa konečne dostane aj k záujemcom mimo Západnej Európy. Na slovenský trh dorazí vo verzii s predným náhonom, i pohonom všetkých štyroch kolies. Technika zodpovedá aj u nás dobre známemu Suzuki SX4, podobné by mali byť aj ceny.
Honda Accord S novou generáciou modelu Accord sa chce japonská Honda výraznejšie presadiť v strednej triede. Pomôcť k tomu jej má výraznejší športový akcent, či pokrokové elektronické systémy zvyšujúce bezpečnosť a pohodlie pri jazde. Dizajn karosérie je príbuzný s predchádzajúcou generáciou. Výraznejšie lemy blatníkov a niektoré ďalšie detaily v kombinácii s širšou a nižšou stavbou karosérie dávajú novému Accordu športovejší nádych. Benzínové pohonné jednotky zastupujú dva známe štvorvalce so zvýšeným výkonom i-VTEC s objemami 2,0 l (114 kW, 156 k) a 2,4 l (147 kW, 200 k). Nový diesel i-DTEC vychádza z osvedčeného motora i-CTDi. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva a filter pevných častíc. Jeho maximálny výkon150 konských síl (110 kW) síce nepatrí k najvyšším v triede, body však získava za nadpriemernú kultúru chodu.
Chrysler 300C Štýlový Chrysler 300C zmenil po troch rokoch predaja facelift. Navonok je možné nový model rozpoznať podľa výraznejšej masky chladiča a väčších svetlometov. Vzadu pribudol spojler s integrovaným tretím brzdovým svetlom. Súčasťou základnej výbavy je teraz aj aktívny tempomat. K štandardnému pohonu zadných kolies modelu 300C Touring si môže zákazník objednať aj pohon 4x4 . Na Slovensko sa 300C dodáva s tromi motormi. Dieselový V6 3,0L CRD s výkonom 160 kW (218 k) dopĺňa silnejší 5,7-litrový benzínový motor V8 HEMI s MDS- technológiou vypínania štyroch valcov, s celkovým výkonom 250 kW (340 k). Na vrchole ponuky zostáva benzínový motor 6,1L SRT8 HEMI dodávaný k športovej verzii SRT8. S výkonom 317 kW (431 k) pri 6000 otáčkach dokáže zrýchliť z nula na sto kilometrov za hodinu pod päť sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 265 kilometrov za hodinu. K všetkým modelom je štandardne dodávaná päťstupňová automatická prevodovka Autostick.
Jeep Cherokee Cherokee prichádza už vo svojom treťom vydaní. Nový model je kratší a nižší ako predchodca. Narástol však do šírky a dlhší je aj rázvor. Navonok pripomína väčší Commander a to aj v interiéri. V Európe najpopulárnejší turbodiesel 2,8 CRDi s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla dosahuje výkon 130 kW (177 k). Krútiaci moment má hodnotu 410, prípadne 460 Nm, podľa toho či sa rozhodnete pre šesťstupňovú manuálnu, alebo päťstupňovú automatickú prevodovku. Z ponuky príplatkovej výbavy spomeňme bezkľúčový prístup a štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, stabilizačný systém a nový navigačný systém MiGYG, ktorý sa dá ovládať pomocou hlasu, alebo dotykovej obrazovky.
Mercedes Benz SL Najluxusnejší roadster s pevnou sklápacou strechou z produkcie značky Mercedes-Benz prešiel rozsiahlou modernizáciou. Úplne nová je predná časť so svetlometmi, tvarom pripomínajúcimi bumerang a výraznejšou maskou chladiča. SL teraz viac pripomína svojho slávneho predchodcu - Mercedes 300 SL z päťdesiatych rokov minulého storočia. V ponuke je spolu šesť pohonných jednotiek - pribudol nový základný šesťvalec SL 280 a atmosférický osemvalec SL 63 AMG, ktorý nahradil preplňovaný motor SL 55 AMG. Tento agregát spolupracuje s novou poloautomatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT.
Mini John Cooper Works Špičkové prevedenie štýlového Mini nesie označenie John Cooper Works. K dispozícii bude v oboch verziách karosérie, teda ako klasický hatchback a kombi Clubman. Zdrojom skvelých zážitkov z jazdy je benzínový motor 1,6 l s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním dvojkomorovým turbodúchadlom, produkujúci vzhľadom na objem, nadpriemerných 155 kW. Krútiaci moment 260 Nm je možné krátkodobo zvýšiť o 20 Nm prostredníctvom tlačidla Overboost. Mini John Cooper Works zvládne šprint z nula na sto kilometrov za hodinu za 6,5 sekundy (Clubman 6,8), maximálnu rýchlosť dosiahnu obe verzie rovnakú - 238 kilometrov za hodinu. Okrem sériového športového podvozka si zákazník môže objednať ešte tuhší.
Nissan Murano SUV populárne v USA aj v Európe prichádza vo svojom novom vydaní. Zmenil sa exteriér, interiér a tiež pohonná jednotka. Šesťvalec s objemom 3,5 litra teraz dosahuje maximálny výkon 198 kW (270 k). Významnou novinkou z hľadiska bezpečnosti sú nové A-stĺpiky vyrobené z tuhšieho materiálu. Ten dovolil konštruktérom zmenšiť ich hrúbku, takže vodič má z vozidla lepší výhľad. Viac svetla do interiéru vnesie nové dvojité strešné okno.
Peugeot 308 SW Nové kombi Peugeot 308 SW chce konkurencii zavariť najmä nadpriemernou priestorovou ponukou. Jeho rázvor bol v porovnaní s klasickým hatchbackom radu 308 predĺžený o 110 milimetrov. Výsledkom je nadpriemerne priestranná karoséria, ktorá vo svojich útrobách môže ukrývať priestor až pre sedem osôb. Sedadlá v treťom rade sú výrobcom označované ako núdzové, takže dostatok miesta tu nájdu zrejme iba deti. V päťmiestnom usporiadaní pojme batožinový priestor úctyhodných 674 litrov. V prípade potreby je možné z auta vymontovať aj druhý rad sedadiel, čím sa z Peugeotu 308 SW stane mini dodávka s ložnou plochou až 2149 litrov. Technika „kombíka“ je zhodná s hatchbackom 308.
Volkswagen Passat CC Predajné úspechy Vokswagenu Passat spôsobili, že sa tento model niektorým zákazníkom rýchlo opozeral. Pre tých, ktorí by sa radi odlíšili, ale o väčší Phaeton nemajú záujem, automobilka pripravila Passat CC. Hoci skratka CC evokuje kupé-kabriolet, realita je iná. Ide o ďalšieho zástupcu novovzniknutej kategórie štvordverových kupé. CC je v porovnaní s bežným Passatom o 31 milimetrov dlhší. Auto narástlo aj do šírky, ale je o päť centimetrov nižšie. Dynamicky riešená karoséria dosahuje koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kufor pojme 335 litrov, čo je o 30 litrov menej ako v klasickom Passate. Základným motorom pre Passat CC je 1,8 TSI (118 kW, 160 k), väčší 2,0 TSI je naladený na 147 kW (200 k). Vrchol ponuky benzínových agregátov tvorí šesťvalec 3,6 TSI 220 kW (299 k), dodávaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4 Motion. Po zahájení predaja, v druhom štvrťroku 2008, bude v ponuke jediný vznetový motor - 2,0 TDI CR naladený buď na výkon 103 kW (140 k), alebo 125 kW (170 k). K dispozícii budú 6-stupňové manuálne prevodovky, DSG a klasický automat.
Renault Koleos Segment malých SUV zažíva v ostatnom čase obrovský rozmach a automobilky reagujú na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel. K stáliciam ako Toyota RAV4 či Honda CRV preto pribúdajú SUV od značiek, ktoré donedávna tento segment nepokrývali. Po Peugeote 4007, Citroëne C-Crosser, alebo Volkswagene Tiguan prichádza s vlastným autom na voľný čas aj Renault.
Renault Koleos vychádza z rovnomennej štúdie, ktorá uzrela svetlo sveta na autosalóne v Paríži v roku 2006. Z pohľadu značky nejde o úplne prvý model určený aj na jazdu po nespevnenom povrchu. Podobné ambície mal aj Scénic RX4 odvodený od známeho minivanu, ale doplnený o pohon všetkých kolies, vyššiu svetlú výšku a oplastovanú karosériu. V roku 2000 bola predstavená štúdia s rovnakým názvom ako má súčasný model - Koleos.
Technika Nissan Renault Koleos vzišiel zo spolupráce francúzskej značky s Nissanom. Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. Ide o zavesenie kolies (vzpery MacPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu), pripájateľný pohon 4x4 a zážihovú pohonnú jednotku 2,5 l (126 kW a maximálny krútiaci moment 226 Nm), ktorá je ale vyhradená len pre verziu s pohonom predných kolies (môže spolupracovať s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT).
Okrem neho budú v ponuke aj dva vznetové agregáty dCi, oba s objemom 2,0 l. Slabšia verzia 2,0 dCi (110 kW, krútiaci moment 320 Nm) môže spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných i všetkých kolies. Silnejší z ponuky naftových motorov dosahuje pri rovnakom objeme výkon 127 kW, maximálny krútiaci moment na hranici 360 Nm a v ponuke bude iba vo verzii so šesťstupňovým manuálom a pohonom 4x4.
Inteligentný pohon 4x4 S nástrahami mimo spevnenej vozovky si Renault Koleos poradí vďaka inteligentnému systému All-mode-4x4. Ten prenáša sto percent krútiaceho momentu na prednú nápravu, ale v prípade zhoršených adhéznych podmienok dokáže presunúť až polovicu výkonu na zadné kolesá. Pohyb v teréne je limitovaný svetlou výškou dosahujúcou v benzínovej verzii 206 milimetrov (v dieselovej 188 milimetrov) a nájazdové uhly: predný 27 a zadný 31 stupňov.
Francúzske auto s japonskou technikou bude zchádzať z pásov výrobného závodu aliancie Renault Samsung Nissan v kórejskom meste Busan.
Zlomový Jaguar XF Autosalón v Bratislave bude pre Jaguar na Slovensku zlomový, pretože anglická značka uvedie model XF. Limuzína vo futuristickom kabáte má za úlohu vrátiť Jaguáru stratený lesk. Na rozdiel od mnohých štvordverových kupé iných výrobcov Jaguar XF poskytuje posádke veľkorysý priestor aj na zadných sedadlách. Je to zásluha veľkého rázvoru 2910 milimetrov a klinovitej línie pontónu karosérie, ktorá pri dĺžke 4960 milimetrov umožnila vytvoriť batožinový priestor objemu päťsto lietrov. Sklopením delených operadiel zadných sedadiel sa dá jeho veľkosť zväčšiť na 920 litrov. Podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies je v najvýkonnejšej verzii vybavený adaptívnymi tlmičmi s elektronickou reguláciou charakteristiky CATS. Ponuka motorov obsahuje jeden turbodiesel a tri benzínové agregáty. Naftový motor V6 Twin-turbo zdvihového objemu 2,7 litra dáva výkon 152 kW (207 k) a v priemere spotrebuje 7,5 litra nafty na sto kilometrov. Základným benzínovým motorom je vidlicový šesťvalec objemu 3.0 l, ktorý dáva výkon 175 kW (238 k). Maximálny komfort a suverénne výkonové rezervy poskytujú 4,2 l V8 motory s výkonom 219 kW (298 k) alebo 306 kW (416 k).
Autosalón Bratislava – praktické informácie: Otváracie hodiny:
15.4. 2008 9.00 - 17.00 novinári + hostia
16.4. 2008 9.00 - 19.00 verejnosť
17.4. 2008 9.00 - 19.00 verejnosť
18.4. 2008 9.00 - 19.00 verejnosť
19.4. 2008 9.00 - 19.00 verejnosť
20.4. 2008 9.00 - 18.00 verejnosť
Cena vstupného:
verejnosť dospelí 120 korún
verejnosť zlavnené 80 korún
rodinná vstupenka 320 korún
Cena parkovného: Auto 150 korún
Autobus 500 korún
Sprievodné akcie Denne
Dopravné ihrisko Parkovisko pri EXPO ARENA
Terénny polygón 4x4 Voľná plocha G (za EXPO ARENA)
Škola šmyku firmy MAX CAR s.r.o. Voľná plocha G (za EXPO ARENA)
19. apríla 2008, sobota
CRASH testy voľná plocha za halou D2 (11.00 / 13.15 / 14.30 hod.)
20. apríla 2008, nedeľa Autotuning otvorenie sezóny 2008 (9.00 hod.)
Autor: mk, fg, rch