TEST: Najrýchlejšia Corsa OPC má poriadny výkon, ale pomalú elektroniku

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky, pretože modrá strela naplní predstavy o športovom aute na každý deň. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

Po istom období útlmu opäť prichádzajú na trh malé športové autá, ktoré sú na svoju triedu drahé, ale aj poriadne výkonné. Stoja však polovicu z luxusných a rovnako rýchlych áut, nie sú tak náročné a poskytujú podstatne viac radosti z jazdy. Do novej vlny takzvaných horúcich hatchbackov „hothatch“ zapadá aj Corsa OPC. Jej predchodkyne s označením GSi boli nevýrazné a nedosahovali vysoký výkon. Preto športové oddelenie automobilky OPC vyvinulo najrýchlejšiu Corsu všetkých čias. Na pohľad iná Corsa, než tisíce iných na cestách, dosahuje výkon 192 koní a budí pozornosť všade kde príde. Otázne je, či sa pri plnom komforte dnešného malého auta dokáže stlačením plynu zmeniť na skutočné športové auto.

Magická príťažlivosť

Nádherná karoséria provokuje mimoriadne dynamickým stvárnením a množstvom zaujímavých detailov. Vážnosť jej dodáva aj v strede umiestnený výfuk, iné nárazníky, aerodynamické spätné zrkadlá a efektné disky kolies. Rovnako dobre je vyriešený aj interiér so športovým volantom, pedálmi a sedadlami Recaro. K dokonalosti chýba presvedčivejší systém sklápania predných sedadiel a spracovanie ovládacích prvkov spúšťania okien. Výrobca doviedol estetickú stránku k dokonalosti.

V rukách špecialistov

Navrhnúť podvozok malého športového auta tak, aby nevytriasol dušu na hrboľatých cestách mesta a zároveň dobre držal v zákrutách, si vyžaduje veľké skúsenosti. Opel to prenechal pretekárom a vývojárom, ktorí pracovali priamo na slávnom pretekárskom okruhu Nurburgring. Výsledkom je komfortný a stabilný podvozok vhodný na každý deň, aj na trať okruhu. Brzdy majú starosti s vyššou pohotovostnou hmotnosťou a výkonom, ale držia sa statočne. Aspoň hranica prehriatia je veľmi dobre rozoznateľná.

Oneskorená

Corsa OPC dokáže stupňovať atmosféru až po naštartovanie motora, dokonca aj zvuk ladeného výfuku rozbúcha srdce a neobťažuje okolie. Preradenie vo vysokých otáčkach sprevádza plesnutie v koncovke výfuku. Eufória z výkonného preplňovaného motora končí v prvej zákrute. Vodič pustí plynový pedál a auto ešte chvíľu ťahá. V športovom aute s obrovským výkonom nesmú otáčky klesať pomaly, pretože motor má stále obrovský výkon. V momente, keď vodič stlačí plyn na podlahu, dve sekundy sa nič nedeje a potom motor zareaguje. Oneskorené reakcie sú pri športovej jazde nevítané, až nebezpečné. Výkon a krútiaci moment znesie najtvrdšie nároky a Corsu so šesťstupňovou prevodovkou pasuje za kráľovnú širokých ciest. Aby dostala tento titul na kľukatých horských cestách, potrebuje lepšiu elektroniku motora. Ústupok ekológii a emisným normám je citeľný.

Podvozok znesie najtvrdšie kritériá a poskytne dobrý pomer medzi športovou jazdou a komfortom.

Karoséria je umeleckým dielom s množstvom vydarených detailov. Športové oddelenie minimalizovalo možnosti ďalšieho tuningu.

Športová atmosféra panuje v dokonale zladenom interiéri. Mechanika sklápania športových sedadiel nefungovala ako treba a páčka sklápania na spolujazdcovom sedadle bola pokazená.

Športové sedadlá poskytujú prvotriednu oporu a pohodlné sedenie.

Podvozok naladený na pretekárskom okruhu by zvládol aj rely. Elektronika motora je katastrofálne spomalená. Na bezpečné športové kúsky za volantom treba rýchlu reakciu plynového pedálu a tú Corsa OPC nemá.

Niektoré plastové detaily nevyzerajú tak presvedčivo ako volant. Veľké tlačidlo otvára okno aj nechcene keď sa spolujazdec drží dverí.

Skrinka pred spolujazdcom nelicovala s prístrojovou doskou.

Mechanizmus sklápania sedadiel nám fungoval iba na sedadle spolujazdca, na vodičovom sa pokazil.

Zadné sedadlá sú pekne čalúnené a sedenie prekvapujúco pohodlné.

Výfuk v strede zapustený do difúzora má nádherný zvuk. Vychutnajú si ho najmä okoloidúci. Po preradení vo vysokých otáčkach z neho vyletí pôsobivý zvuk, ako plesknutie biča.

Pred kúpou

Corsa OPC odmieta byť úsporným spoločníkom s päťlitrovou spotrebou. Na druhej strane desaťlitrová spotreba za ponúknutú dynamiku nie je zlá. Kúpa s jediným cieľom, mať imidžové auto, si žiada istú obetu v oblasti komfortu a úžitku. Jediným negatívom jej športovosti je oneskorená reakcia plynového pedálu a pomalý pokles otáčok. Mať Corsu OPC znamená mať výnimočné auto a to bude dôležité aj po rokoch.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Opel Corsa OPC

Cena modelu od 334 900 Sk
Cena testovanej verzie 819 900 Sk
Motor 1,6 Turbo Ecotec
Výkon motora 141 kW / 192 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,2 s
Objem batožinového priestoru 285 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,5 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 758
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 25 523
  3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 19 603
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 17 335
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 591
  6. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 5 823
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 260
  8. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 4 203
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 195
  10. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 4 180

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Ja som si svoje urobil

Rozhovor s exministrom vnútra Kaliňákom.

KOMENTÁRE

Čo všetko sme nevedeli o našej slobode

Slobodu nestačí vdychovať ako paru v saune.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Dokedy sa budú autá predávať v showroomoch?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.

Aston Martin už testuje svoje prvé SUV, bude jedným z najkrajších

Z dvojdverového konceptu DBX vyrástlo päťdverové SUV.