SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

TEST: Najrýchlejšia Corsa OPC má poriadny výkon, ale pomalú elektroniku

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky, pretože modrá strela naplní predstavy o športovom aute na každý deň. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

Po istom období útlmu opäť prichádzajú na trh malé športové autá, ktoré sú na svoju triedu drahé, ale aj poriadne výkonné. Stoja však polovicu z luxusných a rovnako rýchlych áut, nie sú tak náročné a poskytujú podstatne viac radosti z jazdy. Do novej vlny takzvaných horúcich hatchbackov „hothatch“ zapadá aj Corsa OPC. Jej predchodkyne s označením GSi boli nevýrazné a nedosahovali vysoký výkon. Preto športové oddelenie automobilky OPC vyvinulo najrýchlejšiu Corsu všetkých čias. Na pohľad iná Corsa, než tisíce iných na cestách, dosahuje výkon 192 koní a budí pozornosť všade kde príde. Otázne je, či sa pri plnom komforte dnešného malého auta dokáže stlačením plynu zmeniť na skutočné športové auto.

Magická príťažlivosť

Nádherná karoséria provokuje mimoriadne dynamickým stvárnením a množstvom zaujímavých detailov. Vážnosť jej dodáva aj v strede umiestnený výfuk, iné nárazníky, aerodynamické spätné zrkadlá a efektné disky kolies. Rovnako dobre je vyriešený aj interiér so športovým volantom, pedálmi a sedadlami Recaro. K dokonalosti chýba presvedčivejší systém sklápania predných sedadiel a spracovanie ovládacích prvkov spúšťania okien. Výrobca doviedol estetickú stránku k dokonalosti.

V rukách špecialistov

Navrhnúť podvozok malého športového auta tak, aby nevytriasol dušu na hrboľatých cestách mesta a zároveň dobre držal v zákrutách, si vyžaduje veľké skúsenosti. Opel to prenechal pretekárom a vývojárom, ktorí pracovali priamo na slávnom pretekárskom okruhu Nurburgring. Výsledkom je komfortný a stabilný podvozok vhodný na každý deň, aj na trať okruhu. Brzdy majú starosti s vyššou pohotovostnou hmotnosťou a výkonom, ale držia sa statočne. Aspoň hranica prehriatia je veľmi dobre rozoznateľná.

Oneskorená

Corsa OPC dokáže stupňovať atmosféru až po naštartovanie motora, dokonca aj zvuk ladeného výfuku rozbúcha srdce a neobťažuje okolie. Preradenie vo vysokých otáčkach sprevádza plesnutie v koncovke výfuku. Eufória z výkonného preplňovaného motora končí v prvej zákrute. Vodič pustí plynový pedál a auto ešte chvíľu ťahá. V športovom aute s obrovským výkonom nesmú otáčky klesať pomaly, pretože motor má stále obrovský výkon. V momente, keď vodič stlačí plyn na podlahu, dve sekundy sa nič nedeje a potom motor zareaguje. Oneskorené reakcie sú pri športovej jazde nevítané, až nebezpečné. Výkon a krútiaci moment znesie najtvrdšie nároky a Corsu so šesťstupňovou prevodovkou pasuje za kráľovnú širokých ciest. Aby dostala tento titul na kľukatých horských cestách, potrebuje lepšiu elektroniku motora. Ústupok ekológii a emisným normám je citeľný.

Podvozok znesie najtvrdšie kritériá a poskytne dobrý pomer medzi športovou jazdou a komfortom.

Karoséria je umeleckým dielom s množstvom vydarených detailov. Športové oddelenie minimalizovalo možnosti ďalšieho tuningu.

Športová atmosféra panuje v dokonale zladenom interiéri. Mechanika sklápania športových sedadiel nefungovala ako treba a páčka sklápania na spolujazdcovom sedadle bola pokazená.

Športové sedadlá poskytujú prvotriednu oporu a pohodlné sedenie.

Podvozok naladený na pretekárskom okruhu by zvládol aj rely. Elektronika motora je katastrofálne spomalená. Na bezpečné športové kúsky za volantom treba rýchlu reakciu plynového pedálu a tú Corsa OPC nemá.

Niektoré plastové detaily nevyzerajú tak presvedčivo ako volant. Veľké tlačidlo otvára okno aj nechcene keď sa spolujazdec drží dverí.

Skrinka pred spolujazdcom nelicovala s prístrojovou doskou.

Mechanizmus sklápania sedadiel nám fungoval iba na sedadle spolujazdca, na vodičovom sa pokazil.

Zadné sedadlá sú pekne čalúnené a sedenie prekvapujúco pohodlné.

Výfuk v strede zapustený do difúzora má nádherný zvuk. Vychutnajú si ho najmä okoloidúci. Po preradení vo vysokých otáčkach z neho vyletí pôsobivý zvuk, ako plesknutie biča.

Pred kúpou

Corsa OPC odmieta byť úsporným spoločníkom s päťlitrovou spotrebou. Na druhej strane desaťlitrová spotreba za ponúknutú dynamiku nie je zlá. Kúpa s jediným cieľom, mať imidžové auto, si žiada istú obetu v oblasti komfortu a úžitku. Jediným negatívom jej športovosti je oneskorená reakcia plynového pedálu a pomalý pokles otáčok. Mať Corsu OPC znamená mať výnimočné auto a to bude dôležité aj po rokoch.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Opel Corsa OPC

Cena modelu od 334 900 Sk
Cena testovanej verzie 819 900 Sk
Motor 1,6 Turbo Ecotec
Výkon motora 141 kW / 192 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,2 s
Objem batožinového priestoru 285 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,5 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 969
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 161
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 694
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 864
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 862
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 793
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.