TEST: Najrýchlejšia Corsa OPC má poriadny výkon, ale pomalú elektroniku

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky, pretože modrá strela naplní predstavy o športovom aute na každý deň. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

Po istom období útlmu opäť prichádzajú na trh malé športové autá, ktoré sú na svoju triedu drahé, ale aj poriadne výkonné. Stoja však polovicu z luxusných a rovnako rýchlych áut, nie sú tak náročné a poskytujú podstatne viac radosti z jazdy. Do novej vlny takzvaných horúcich hatchbackov „hothatch“ zapadá aj Corsa OPC. Jej predchodkyne s označením GSi boli nevýrazné a nedosahovali vysoký výkon. Preto športové oddelenie automobilky OPC vyvinulo najrýchlejšiu Corsu všetkých čias. Na pohľad iná Corsa, než tisíce iných na cestách, dosahuje výkon 192 koní a budí pozornosť všade kde príde. Otázne je, či sa pri plnom komforte dnešného malého auta dokáže stlačením plynu zmeniť na skutočné športové auto.

Magická príťažlivosť

Nádherná karoséria provokuje mimoriadne dynamickým stvárnením a množstvom zaujímavých detailov. Vážnosť jej dodáva aj v strede umiestnený výfuk, iné nárazníky, aerodynamické spätné zrkadlá a efektné disky kolies. Rovnako dobre je vyriešený aj interiér so športovým volantom, pedálmi a sedadlami Recaro. K dokonalosti chýba presvedčivejší systém sklápania predných sedadiel a spracovanie ovládacích prvkov spúšťania okien. Výrobca doviedol estetickú stránku k dokonalosti.

V rukách špecialistov

Navrhnúť podvozok malého športového auta tak, aby nevytriasol dušu na hrboľatých cestách mesta a zároveň dobre držal v zákrutách, si vyžaduje veľké skúsenosti. Opel to prenechal pretekárom a vývojárom, ktorí pracovali priamo na slávnom pretekárskom okruhu Nurburgring. Výsledkom je komfortný a stabilný podvozok vhodný na každý deň, aj na trať okruhu. Brzdy majú starosti s vyššou pohotovostnou hmotnosťou a výkonom, ale držia sa statočne. Aspoň hranica prehriatia je veľmi dobre rozoznateľná.

Oneskorená

Corsa OPC dokáže stupňovať atmosféru až po naštartovanie motora, dokonca aj zvuk ladeného výfuku rozbúcha srdce a neobťažuje okolie. Preradenie vo vysokých otáčkach sprevádza plesnutie v koncovke výfuku. Eufória z výkonného preplňovaného motora končí v prvej zákrute. Vodič pustí plynový pedál a auto ešte chvíľu ťahá. V športovom aute s obrovským výkonom nesmú otáčky klesať pomaly, pretože motor má stále obrovský výkon. V momente, keď vodič stlačí plyn na podlahu, dve sekundy sa nič nedeje a potom motor zareaguje. Oneskorené reakcie sú pri športovej jazde nevítané, až nebezpečné. Výkon a krútiaci moment znesie najtvrdšie nároky a Corsu so šesťstupňovou prevodovkou pasuje za kráľovnú širokých ciest. Aby dostala tento titul na kľukatých horských cestách, potrebuje lepšiu elektroniku motora. Ústupok ekológii a emisným normám je citeľný.

Podvozok znesie najtvrdšie kritériá a poskytne dobrý pomer medzi športovou jazdou a komfortom.

Karoséria je umeleckým dielom s množstvom vydarených detailov. Športové oddelenie minimalizovalo možnosti ďalšieho tuningu.

Športová atmosféra panuje v dokonale zladenom interiéri. Mechanika sklápania športových sedadiel nefungovala ako treba a páčka sklápania na spolujazdcovom sedadle bola pokazená.

Športové sedadlá poskytujú prvotriednu oporu a pohodlné sedenie.

Podvozok naladený na pretekárskom okruhu by zvládol aj rely. Elektronika motora je katastrofálne spomalená. Na bezpečné športové kúsky za volantom treba rýchlu reakciu plynového pedálu a tú Corsa OPC nemá.

Niektoré plastové detaily nevyzerajú tak presvedčivo ako volant. Veľké tlačidlo otvára okno aj nechcene keď sa spolujazdec drží dverí.

Skrinka pred spolujazdcom nelicovala s prístrojovou doskou.

Mechanizmus sklápania sedadiel nám fungoval iba na sedadle spolujazdca, na vodičovom sa pokazil.

Zadné sedadlá sú pekne čalúnené a sedenie prekvapujúco pohodlné.

Výfuk v strede zapustený do difúzora má nádherný zvuk. Vychutnajú si ho najmä okoloidúci. Po preradení vo vysokých otáčkach z neho vyletí pôsobivý zvuk, ako plesknutie biča.

Pred kúpou

Corsa OPC odmieta byť úsporným spoločníkom s päťlitrovou spotrebou. Na druhej strane desaťlitrová spotreba za ponúknutú dynamiku nie je zlá. Kúpa s jediným cieľom, mať imidžové auto, si žiada istú obetu v oblasti komfortu a úžitku. Jediným negatívom jej športovosti je oneskorená reakcia plynového pedálu a pomalý pokles otáčok. Mať Corsu OPC znamená mať výnimočné auto a to bude dôležité aj po rokoch.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Opel Corsa OPC

Cena modelu od 334 900 Sk
Cena testovanej verzie 819 900 Sk
Motor 1,6 Turbo Ecotec
Výkon motora 141 kW / 192 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,2 s
Objem batožinového priestoru 285 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,5 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 434
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 369
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 033
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 962
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 666
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 367
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 292
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 229
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 456
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 245

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.