SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

TEST: Najrýchlejšia Corsa OPC má poriadny výkon, ale pomalú elektroniku

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazda s Corsou OPC patrí medzi veľké zážitky, pretože modrá strela naplní predstavy o športovom aute na každý deň. V ceste k dokonalosti jej stojí katastrofálne nastavená elektronika a oneskorená reakcia na plynový pedál.

Po istom období útlmu opäť prichádzajú na trh malé športové autá, ktoré sú na svoju triedu drahé, ale aj poriadne výkonné. Stoja však polovicu z luxusných a rovnako rýchlych áut, nie sú tak náročné a poskytujú podstatne viac radosti z jazdy. Do novej vlny takzvaných horúcich hatchbackov „hothatch“ zapadá aj Corsa OPC. Jej predchodkyne s označením GSi boli nevýrazné a nedosahovali vysoký výkon. Preto športové oddelenie automobilky OPC vyvinulo najrýchlejšiu Corsu všetkých čias. Na pohľad iná Corsa, než tisíce iných na cestách, dosahuje výkon 192 koní a budí pozornosť všade kde príde. Otázne je, či sa pri plnom komforte dnešného malého auta dokáže stlačením plynu zmeniť na skutočné športové auto.

Magická príťažlivosť

Nádherná karoséria provokuje mimoriadne dynamickým stvárnením a množstvom zaujímavých detailov. Vážnosť jej dodáva aj v strede umiestnený výfuk, iné nárazníky, aerodynamické spätné zrkadlá a efektné disky kolies. Rovnako dobre je vyriešený aj interiér so športovým volantom, pedálmi a sedadlami Recaro. K dokonalosti chýba presvedčivejší systém sklápania predných sedadiel a spracovanie ovládacích prvkov spúšťania okien. Výrobca doviedol estetickú stránku k dokonalosti.

V rukách špecialistov

Navrhnúť podvozok malého športového auta tak, aby nevytriasol dušu na hrboľatých cestách mesta a zároveň dobre držal v zákrutách, si vyžaduje veľké skúsenosti. Opel to prenechal pretekárom a vývojárom, ktorí pracovali priamo na slávnom pretekárskom okruhu Nurburgring. Výsledkom je komfortný a stabilný podvozok vhodný na každý deň, aj na trať okruhu. Brzdy majú starosti s vyššou pohotovostnou hmotnosťou a výkonom, ale držia sa statočne. Aspoň hranica prehriatia je veľmi dobre rozoznateľná.

Oneskorená

Corsa OPC dokáže stupňovať atmosféru až po naštartovanie motora, dokonca aj zvuk ladeného výfuku rozbúcha srdce a neobťažuje okolie. Preradenie vo vysokých otáčkach sprevádza plesnutie v koncovke výfuku. Eufória z výkonného preplňovaného motora končí v prvej zákrute. Vodič pustí plynový pedál a auto ešte chvíľu ťahá. V športovom aute s obrovským výkonom nesmú otáčky klesať pomaly, pretože motor má stále obrovský výkon. V momente, keď vodič stlačí plyn na podlahu, dve sekundy sa nič nedeje a potom motor zareaguje. Oneskorené reakcie sú pri športovej jazde nevítané, až nebezpečné. Výkon a krútiaci moment znesie najtvrdšie nároky a Corsu so šesťstupňovou prevodovkou pasuje za kráľovnú širokých ciest. Aby dostala tento titul na kľukatých horských cestách, potrebuje lepšiu elektroniku motora. Ústupok ekológii a emisným normám je citeľný.

Podvozok znesie najtvrdšie kritériá a poskytne dobrý pomer medzi športovou jazdou a komfortom.

Karoséria je umeleckým dielom s množstvom vydarených detailov. Športové oddelenie minimalizovalo možnosti ďalšieho tuningu.

Športová atmosféra panuje v dokonale zladenom interiéri. Mechanika sklápania športových sedadiel nefungovala ako treba a páčka sklápania na spolujazdcovom sedadle bola pokazená.

Športové sedadlá poskytujú prvotriednu oporu a pohodlné sedenie.

Podvozok naladený na pretekárskom okruhu by zvládol aj rely. Elektronika motora je katastrofálne spomalená. Na bezpečné športové kúsky za volantom treba rýchlu reakciu plynového pedálu a tú Corsa OPC nemá.

Niektoré plastové detaily nevyzerajú tak presvedčivo ako volant. Veľké tlačidlo otvára okno aj nechcene keď sa spolujazdec drží dverí.

Skrinka pred spolujazdcom nelicovala s prístrojovou doskou.

Mechanizmus sklápania sedadiel nám fungoval iba na sedadle spolujazdca, na vodičovom sa pokazil.

Zadné sedadlá sú pekne čalúnené a sedenie prekvapujúco pohodlné.

Výfuk v strede zapustený do difúzora má nádherný zvuk. Vychutnajú si ho najmä okoloidúci. Po preradení vo vysokých otáčkach z neho vyletí pôsobivý zvuk, ako plesknutie biča.

Pred kúpou

Corsa OPC odmieta byť úsporným spoločníkom s päťlitrovou spotrebou. Na druhej strane desaťlitrová spotreba za ponúknutú dynamiku nie je zlá. Kúpa s jediným cieľom, mať imidžové auto, si žiada istú obetu v oblasti komfortu a úžitku. Jediným negatívom jej športovosti je oneskorená reakcia plynového pedálu a pomalý pokles otáčok. Mať Corsu OPC znamená mať výnimočné auto a to bude dôležité aj po rokoch.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Opel Corsa OPC

Cena modelu od 334 900 Sk
Cena testovanej verzie 819 900 Sk
Motor 1,6 Turbo Ecotec
Výkon motora 141 kW / 192 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,2 s
Objem batožinového priestoru 285 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,5 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  3. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  4. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  7. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 901
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 970
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 417
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 955
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 651
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 612
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 196
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 3 050
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


4 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


11 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Porekadlá a príslovia zo Súmračnej
  2. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  3. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  4. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  5. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  6. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  7. Anna Milanová: Dobrý deň...
  8. Filip Balint : Cesta do Holandska
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 093
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 264
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 760
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 577
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 004
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 577
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 200
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 874
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu