.
Zdanie klame
Novinka s trojcípou hviezdou v znaku vyzerá „terénnejšie“ než v skutočnosti je. Ostro rezané rysy hranatej karosérie GLK opticky približujú k pravému off-roadu - triede G. Skutočnosť je ale iná. Ide o tradičného zástupcu segmentu kompaktných SUV, čo dokazuje svetlá výška 187 mm, brodivosť do 300 mm a nájazdové uhly - predný s hodnotou 21, zadný 25 stupňov. Prekvapujúco má tak papierovo k terénu bližšie konkurenčné Audi Q5 (svetlá výška 200 mm, brodivosť do 500 mm, nájazdový uhol vpredu 31, resp. 25 stupňov vzadu), než tento, na prvý pohľad off-roadovejšie pôsobiaci, Mercedes. Základnými rozmermi 4530 x 1840 x 1690 a rázvorom osí kolies dosahujúcim 2570 mm je GLK o málo väčší než jeho konkurent z Wolfsburgu - VW Tiguan. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní 450 l, po sklopení zadných sedadiel 1550 litrov.
Sériovo s prevodovkou 7G Tronic
Výrobca mieni do Mercedes-Benz GLK montovať zatiaľ štyri pohonné jednotky. Milovníkov benzínu oslovia dva zážihové 6-valce, trojliter s výkonom 170 kW (231 k) a 3,5 l 200 kW (272 k), tí šetrnejší siahnu po niektorom zo vznetových agregátov. Na výber je 4-valec 2,2 l dosahujúci 125 kW (170 k) a silnejší 6-valec 3,0 l 165 kW (224 k). Štandardom pre všetky motorizácie je prevodovka 7G Tronic a pohon všetkých kolies 4Matic. Výrobca však počíta aj s verziou s jednou poháňanou nápravou. Novinka príde do predaja na jeseň tohto roka.