SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Audi Q5 sa predstaví v Pekingu

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať v Európe, prípadne v zámorí. Audi urobilo tentokrát výnimku. Svoje nové SUV, s názvom Q5, predstaví v Číne.

(Zdroj: Audi)

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať na prestížnych prehliadkach tu, na starom kontinente, prípadne v Detroite, či Tokiu. Audi tento krát urobilo výnimku. Nové SUV s názvom Q5 sa prvý raz predstaví v Číne - na pekingskom autosalóne, ktorý svoje brány otvorí tento týždeň. Príčina tohto kroku je prozaická. Čínsky trh je pre igolstadtskú značku po nemeckom druhý najvýznamnejší. Vlani sa tu predalo bezmála 102 000 áut so štvoricou kruhov v znaku.

Tak trochu A4 a Q7

Audi sa vstupu do segmentu SUV dlho vyhýbalo (ak nerátame Allroad odvodený od A6 Avant). Úspech luxusného modelu Q7 v Európe, aj za morom konštruktérov povzbudil a teraz prichádzajú s menšou, obratnejšou a dynamickejšie pojatou Q-päťkou. Základnými rozmermi 4629 x 1880 x 1653 a rázvorom osí kolies dosahujúcim 2807 mm sa Q5 radí na vrchol kategórie kompaktných SUV. V porovnaní s novinkou zo Stuttgartu - Mercedesom-Benz GLK, ktorý rovnako svoju sériovú tvár odhalí v Pekingu - je Audi dlhšie, širšie a nižšie. Aj z rozmerového porovnania s ďalšími konkurenčnými SUV-čkami (predovšetkým v dĺžke) vychádza Audi ako víťaz. Jeho konštruktéri tvrdia, že do interiéru sa pohodlne posadí päť pasažierov. Do batožinového priestoru sa pritom zmestí ešte 540, po sklopení zadných sedadiel až 1560 litrov batožiny. Za príplatok je možné mať posuvnú zadnú lavicu v rozsahu 100 mm, ktorá umocní variabilitu vnútorného priestoru. Audi ani pri stavbe SUV nezaprelo svoje športové srdce. Dôkazom je napríklad koeficient odporu vzduchu s hodnotou 0,33. Už prvý pohľad napovie, že sa dizajnéri nepúšťali do žiadnych prekvapujúcich riešení. Tvary známe z Q7 a A4 sa navzájom prelínajú - výsledok zostáva otázkou vkusu.

Flotila elektronických pomocníkov

Stáva sa už pomaly folklórom, že uvedenie nového modelu prináša aj predstavenie nových elektronických pomocníkov, ktorí robia jazdu bezpečnejšou a príjemnejšou. Systém chrániaci vodiča a spolujazdca zahŕňajúci v sebe adaptívne airbagy, predpínače bezpečnostných pásov so zapínateľnými obmedzovačmi napínacej sily a senzory, ktoré dokážu rozpoznať polohu sedenia na predných sedadlách poznáme z radu A4. Aktivácia čelného airbagu a napnutie bezpečnostného pásu sa v prípade nehody prispôsobia intenzite nárazu a polohe pasažiera na sedadle. Lane assist kontroluje polohu vozidla v rámci jazdného pruhu a Side assist stráži mŕtve uhly pri prechádzaní z pruhu do pruhu. Zaujímavosťou je stabilizačný systém ESP, ktorý v prípade, že vodič má na streche namontovaný strešný nosič, mení svoju charakteristiku. Za príplatok je k dispozícii aj Audi drive select s možnosťou zmeny charakteristiky podvozku a riadenia. Vodič si môže vybrať z troch prednastavených módov - Normal, Comfort, Sport, alebo si pomocou ovládača MMI vytvoriť vlastné nastavenie.

Zatiaľ tri motory

Na začiatku predajov sa pod prednou kapotou Audi Q5 môže ukrývať jeden z trojice ponúkaných preplňovaných motorov. Z nich dva sú vznetové TDI-čka vybavené priamym vstrekovaním common-rail s objemami 2.0 l (125 kW/170 k) alebo 3,0 l (176 kW/240 k). Benzín zastupuje dvojliter TFSI s priamym vstrekovaním dosahujúci 155 kW (210 k). Okrem klasických manuálov ponuku prevodoviek obohatí sedemstupňový S tronic s dvomi spojkami. Výrobca proklamuje vysokú rýchlosť radenia jednotlivých prevodových stupňov a zníženie spotreby v porovnaní s modelom vybaveným konvenčnou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je samozrejme plne automatický i manuálny režim. Systém pohonu všetkých kolies sa volá tradične - Quattro. Pri bežných adhéznych podmienkach sa 40% výkonu prenáša na prednú nápravu, zvyšok dozadu. V prípade potreby môže medzinápravový diferenciál preniesť až 65% výkonu dopredu, prípadne až 85% dozadu. Hoci väčšina SUV nespevnený povrch nikdy neokúsi, výrobca udáva svetlú výšku auta 200 mm, brodivosť do 500 mm, predný nájazdový uhol 31 a zadný 25 stupňov.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 485
  2. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 15 318
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 303
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 620
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 895
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 942
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 902
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 526
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 445
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, podľa Naďa výrazne stúpa úmrtnosť (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.

Zasadá krízový štáb: Nemocnice sú potemkinove dediny, vravia lekári zo zasadnutia

Politici rokovanie odmietajú komentovať, kým sa neskončí.

Tlačová konferencia po mimoriadnom zasadnutí vlády.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kováčik pripomína, prečo treba udržať koalíciu

Hlavnou úlohou tejto vlády je nastolenie spravodlivosti.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Deľba práce v Slovane

A zatiaľ čo hráči vypadli odvšadiaľ odkiaľ sa dalo, fanúšikovia organizovali demonštráciu s výtržnosťami.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson