SME

Audi Q5 sa predstaví v Pekingu

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať v Európe, prípadne v zámorí. Audi urobilo tentokrát výnimku. Svoje nové SUV, s názvom Q5, predstaví v Číne.

(Zdroj: Audi)

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať na prestížnych prehliadkach tu, na starom kontinente, prípadne v Detroite, či Tokiu. Audi tento krát urobilo výnimku. Nové SUV s názvom Q5 sa prvý raz predstaví v Číne - na pekingskom autosalóne, ktorý svoje brány otvorí tento týždeň. Príčina tohto kroku je prozaická. Čínsky trh je pre igolstadtskú značku po nemeckom druhý najvýznamnejší. Vlani sa tu predalo bezmála 102 000 áut so štvoricou kruhov v znaku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak trochu A4 a Q7

Audi sa vstupu do segmentu SUV dlho vyhýbalo (ak nerátame Allroad odvodený od A6 Avant). Úspech luxusného modelu Q7 v Európe, aj za morom konštruktérov povzbudil a teraz prichádzajú s menšou, obratnejšou a dynamickejšie pojatou Q-päťkou. Základnými rozmermi 4629 x 1880 x 1653 a rázvorom osí kolies dosahujúcim 2807 mm sa Q5 radí na vrchol kategórie kompaktných SUV. V porovnaní s novinkou zo Stuttgartu - Mercedesom-Benz GLK, ktorý rovnako svoju sériovú tvár odhalí v Pekingu - je Audi dlhšie, širšie a nižšie. Aj z rozmerového porovnania s ďalšími konkurenčnými SUV-čkami (predovšetkým v dĺžke) vychádza Audi ako víťaz. Jeho konštruktéri tvrdia, že do interiéru sa pohodlne posadí päť pasažierov. Do batožinového priestoru sa pritom zmestí ešte 540, po sklopení zadných sedadiel až 1560 litrov batožiny. Za príplatok je možné mať posuvnú zadnú lavicu v rozsahu 100 mm, ktorá umocní variabilitu vnútorného priestoru. Audi ani pri stavbe SUV nezaprelo svoje športové srdce. Dôkazom je napríklad koeficient odporu vzduchu s hodnotou 0,33. Už prvý pohľad napovie, že sa dizajnéri nepúšťali do žiadnych prekvapujúcich riešení. Tvary známe z Q7 a A4 sa navzájom prelínajú - výsledok zostáva otázkou vkusu.

SkryťVypnúť reklamu

Flotila elektronických pomocníkov

Stáva sa už pomaly folklórom, že uvedenie nového modelu prináša aj predstavenie nových elektronických pomocníkov, ktorí robia jazdu bezpečnejšou a príjemnejšou. Systém chrániaci vodiča a spolujazdca zahŕňajúci v sebe adaptívne airbagy, predpínače bezpečnostných pásov so zapínateľnými obmedzovačmi napínacej sily a senzory, ktoré dokážu rozpoznať polohu sedenia na predných sedadlách poznáme z radu A4. Aktivácia čelného airbagu a napnutie bezpečnostného pásu sa v prípade nehody prispôsobia intenzite nárazu a polohe pasažiera na sedadle. Lane assist kontroluje polohu vozidla v rámci jazdného pruhu a Side assist stráži mŕtve uhly pri prechádzaní z pruhu do pruhu. Zaujímavosťou je stabilizačný systém ESP, ktorý v prípade, že vodič má na streche namontovaný strešný nosič, mení svoju charakteristiku. Za príplatok je k dispozícii aj Audi drive select s možnosťou zmeny charakteristiky podvozku a riadenia. Vodič si môže vybrať z troch prednastavených módov - Normal, Comfort, Sport, alebo si pomocou ovládača MMI vytvoriť vlastné nastavenie.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ tri motory

Na začiatku predajov sa pod prednou kapotou Audi Q5 môže ukrývať jeden z trojice ponúkaných preplňovaných motorov. Z nich dva sú vznetové TDI-čka vybavené priamym vstrekovaním common-rail s objemami 2.0 l (125 kW/170 k) alebo 3,0 l (176 kW/240 k). Benzín zastupuje dvojliter TFSI s priamym vstrekovaním dosahujúci 155 kW (210 k). Okrem klasických manuálov ponuku prevodoviek obohatí sedemstupňový S tronic s dvomi spojkami. Výrobca proklamuje vysokú rýchlosť radenia jednotlivých prevodových stupňov a zníženie spotreby v porovnaní s modelom vybaveným konvenčnou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je samozrejme plne automatický i manuálny režim. Systém pohonu všetkých kolies sa volá tradične - Quattro. Pri bežných adhéznych podmienkach sa 40% výkonu prenáša na prednú nápravu, zvyšok dozadu. V prípade potreby môže medzinápravový diferenciál preniesť až 65% výkonu dopredu, prípadne až 85% dozadu. Hoci väčšina SUV nespevnený povrch nikdy neokúsi, výrobca udáva svetlú výšku auta 200 mm, brodivosť do 500 mm, predný nájazdový uhol 31 a zadný 25 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


22
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu