SME

Audi Q5 sa predstaví v Pekingu

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať v Európe, prípadne v zámorí. Audi urobilo tentokrát výnimku. Svoje nové SUV, s názvom Q5, predstaví v Číne.

(Zdroj: Audi)

Významné premiéry modelov európskych značiek sme zvyknutí sledovať na prestížnych prehliadkach tu, na starom kontinente, prípadne v Detroite, či Tokiu. Audi tento krát urobilo výnimku. Nové SUV s názvom Q5 sa prvý raz predstaví v Číne - na pekingskom autosalóne, ktorý svoje brány otvorí tento týždeň. Príčina tohto kroku je prozaická. Čínsky trh je pre igolstadtskú značku po nemeckom druhý najvýznamnejší. Vlani sa tu predalo bezmála 102 000 áut so štvoricou kruhov v znaku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak trochu A4 a Q7

Audi sa vstupu do segmentu SUV dlho vyhýbalo (ak nerátame Allroad odvodený od A6 Avant). Úspech luxusného modelu Q7 v Európe, aj za morom konštruktérov povzbudil a teraz prichádzajú s menšou, obratnejšou a dynamickejšie pojatou Q-päťkou. Základnými rozmermi 4629 x 1880 x 1653 a rázvorom osí kolies dosahujúcim 2807 mm sa Q5 radí na vrchol kategórie kompaktných SUV. V porovnaní s novinkou zo Stuttgartu - Mercedesom-Benz GLK, ktorý rovnako svoju sériovú tvár odhalí v Pekingu - je Audi dlhšie, širšie a nižšie. Aj z rozmerového porovnania s ďalšími konkurenčnými SUV-čkami (predovšetkým v dĺžke) vychádza Audi ako víťaz. Jeho konštruktéri tvrdia, že do interiéru sa pohodlne posadí päť pasažierov. Do batožinového priestoru sa pritom zmestí ešte 540, po sklopení zadných sedadiel až 1560 litrov batožiny. Za príplatok je možné mať posuvnú zadnú lavicu v rozsahu 100 mm, ktorá umocní variabilitu vnútorného priestoru. Audi ani pri stavbe SUV nezaprelo svoje športové srdce. Dôkazom je napríklad koeficient odporu vzduchu s hodnotou 0,33. Už prvý pohľad napovie, že sa dizajnéri nepúšťali do žiadnych prekvapujúcich riešení. Tvary známe z Q7 a A4 sa navzájom prelínajú - výsledok zostáva otázkou vkusu.

SkryťVypnúť reklamu

Flotila elektronických pomocníkov

Stáva sa už pomaly folklórom, že uvedenie nového modelu prináša aj predstavenie nových elektronických pomocníkov, ktorí robia jazdu bezpečnejšou a príjemnejšou. Systém chrániaci vodiča a spolujazdca zahŕňajúci v sebe adaptívne airbagy, predpínače bezpečnostných pásov so zapínateľnými obmedzovačmi napínacej sily a senzory, ktoré dokážu rozpoznať polohu sedenia na predných sedadlách poznáme z radu A4. Aktivácia čelného airbagu a napnutie bezpečnostného pásu sa v prípade nehody prispôsobia intenzite nárazu a polohe pasažiera na sedadle. Lane assist kontroluje polohu vozidla v rámci jazdného pruhu a Side assist stráži mŕtve uhly pri prechádzaní z pruhu do pruhu. Zaujímavosťou je stabilizačný systém ESP, ktorý v prípade, že vodič má na streche namontovaný strešný nosič, mení svoju charakteristiku. Za príplatok je k dispozícii aj Audi drive select s možnosťou zmeny charakteristiky podvozku a riadenia. Vodič si môže vybrať z troch prednastavených módov - Normal, Comfort, Sport, alebo si pomocou ovládača MMI vytvoriť vlastné nastavenie.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ tri motory

Na začiatku predajov sa pod prednou kapotou Audi Q5 môže ukrývať jeden z trojice ponúkaných preplňovaných motorov. Z nich dva sú vznetové TDI-čka vybavené priamym vstrekovaním common-rail s objemami 2.0 l (125 kW/170 k) alebo 3,0 l (176 kW/240 k). Benzín zastupuje dvojliter TFSI s priamym vstrekovaním dosahujúci 155 kW (210 k). Okrem klasických manuálov ponuku prevodoviek obohatí sedemstupňový S tronic s dvomi spojkami. Výrobca proklamuje vysokú rýchlosť radenia jednotlivých prevodových stupňov a zníženie spotreby v porovnaní s modelom vybaveným konvenčnou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je samozrejme plne automatický i manuálny režim. Systém pohonu všetkých kolies sa volá tradične - Quattro. Pri bežných adhéznych podmienkach sa 40% výkonu prenáša na prednú nápravu, zvyšok dozadu. V prípade potreby môže medzinápravový diferenciál preniesť až 65% výkonu dopredu, prípadne až 85% dozadu. Hoci väčšina SUV nespevnený povrch nikdy neokúsi, výrobca udáva svetlú výšku auta 200 mm, brodivosť do 500 mm, predný nájazdový uhol 31 a zadný 25 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Apolka horí!
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  5. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  8. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 656
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 325
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 285
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 077
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 864
  6. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 675
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 638
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 031
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jakub Konečný: Dana Drábová nás nečakane opustila
  2. Miroslav Kocúr: Novela ústavy a úcta ku každému životu
  3. Dávid Polák: Dva roky od 7. októbra
  4. Milan Removčík: Rozsutec
  5. Erik Kriššák: Úpal
  6. Ján Šeďo: Zachránili "ju", jej "reči" je rozumieť aj bez slov.
  7. Jakub Konečný: Izrael a Palestína potrebujú prímerie, mier aj zmierenie
  8. Ján Valchár: Ako jedna fabrika vyhrala druhú svetovú/Ženy z plagátov
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 820
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 14 410
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 749
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 250
  5. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 7 879
  6. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 6 832
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 122
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 958
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu