Nová Fiesta má byť podľa predstaviteľov automobilky Ford takzvaným globálnym automobilom, predávaným v rôznych kútoch sveta. Okrem iného aj v Číne, kde sa tento model prvýkrát predstavil na prebiehajúcom pekingskom autosalóne. A aby Fiesta upútala viac pozornosti, konštruktéri ju obdarili športovým paketom a písmenom "S" v názve.
S = športový štýl
Ťažko jednoznačne určiť, či naozaj ide iba o snahu znovu pritiahnuť pozornosť médií k modelu, ktorý „zvyšok sveta“ mal možnosť premiérovo vidieť na marcovom autosalóne v Ženeve, alebo sa pozeráme na akýsi „odvar“ budúcej športovej Fiesty ST. Ford Fiesta S má v porovnaní s bežným päťdverovým modelom predné svetlomety s odlišnou grafikou, hmlovky dostali chrómované lemy, zadný nárazník zase náznak difúzora. K športovému štýlu prispieva aj chrómovaná koncovka výfuku, veľký spojler na piatych dverách a disky kolies z ľahkých zliatin á la ST. Pod zušľachteným kabátom sa zrejme ukrýva sériová technika.
Dva športové modely?
Neoficiálne sa hovorí o tom, že sa do sériovej výroby dostanú obe športové verzie - S aj ST. Civilnejšie S-ko bude zákazníkom k dispozícii ako troj- i päťdverový hatchback, pričom auto nemá byť až „brutálne“ výkonné. Špičkový model ST by mal existovať iba v trojdverovom prevedení a malo by ísť o nekompromisne športové auto s prepĺňaným zážihovým motorom 1,6 l a výkonom 175 - 200 konských síl. Podobný ťah využil aj Opel pri malej Corse, z ktorej existujú dve športové verzie - civilnejšia GSi a „divokejšia“ OPC.