Sedem mesiacov po svetovej premiére vo Frankfurte prichádza do rodiny modelov „i", kombi verzia označená i30cw. Podobne ako krátku verziu aj Hyundai i30cw navrhli v Európskom dizajnérskom centre v Russelheime. Zadné bočné dvere majú rovnejšiu spodnú hranu okna a tretie obdĺžnikové okno narástlo. Na streche pribudli pozdĺžne lišty, vďaka ktorým narástla celková výška auta o 85 mm. Dvere sú kolmejšie a s rovnými bokmi, koncové svetlá zúžené.
Veľký rázvor
Premena päťdverového kompaktu na rodinné kombi nevznikla iba pridaním batožinového priestoru ale tiež predĺžením rázvoru náprav o 50 mm. Rázvor 2700 mm bol ešte pred nedávnom hodný strednej triedy a dnes patrí už triedu nižšie. Z nárastu rozmerov by mali profitovať predovšetkým cestujúci. Hyundai berie ohľad na vysoké postavy aj pri otváraní batožinového priestoru, pretože pod piate dvere sa pohodlne postaví človek vysoký 189 cm. Horná plocha zadného nárazníka je 570 mm nad zemou, úložná hrana o 50 mm vyššie.
Neporazí Octaviu (vo veľkosti kufra)
Ani predĺžený rázvor nezhodí z trónu českého lídra v oblasti objemu batožinového priestoru. Ložná plocha tvorí štvorec 1040 x 1040 mm, cez vstupný otvor prejdú predmety vysoké 760 mm a základný objem kufra je 415 litrov. Zväčšenie priestoru umožňujú asymetricky delené zadné sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria takmer rovnú úložnú plochu dlhú 1850 milimetrov. Užitočné zaťaženie je 514 kg.
Modré budíky
Prístrojový panel zostal v podstate nezmenený, prístroje a ukazovatele sú modro podsvietené a nechýba možnosť pripojenia mp3 prehrávača cez AUX alebo konektor USB. Na výber budú dva benzínové a tri dieselové motory, vrátane možnosti voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Automatická prevodovka má zjednodušené ovládanie ale iba štyri stupne.
Všetky vznetové motory (1,6l 66kW/85kW a 2,0l 103kW) sú vybavené turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek (VGT) a systémom vstrekovania common rail poslednej generácie. Benzínové motory (1,6l 93kW a 2,0l 105kW) dostali do vienka podobne ako v krátkej verzii systém premenlivého časovania ventilov (CVVT) a technológiu variabilného sania. Bezpečnostná výbava zahŕňa v štandarde 6 airbagov (2 predné, 2 bočné, 2 okenné), trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a aktívne predné opierky hlavy. Cena základnej verzie s benzínovým motorom 1,6i je 489 900 Sk s DPH.
Autor: rch