TEST: Mini Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo

Automobilka Mini prišla s modelom Clubman, ktorý prináša viacero technologických inovácií. Označenie kombi však treba brať s rezervou.

Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné.(Zdroj: Autor)

BREZNO. Netradičné kombi od automobilky Mini oplýva množstvom detailov, ktoré spájajú modernú techniku s minulosťou. K dobre známej prednej maske Mini pribudla v modeli Clubman predĺžená zadná časť s krídlovými dverami batožinového priestoru a svojským riešením nastupovania dozadu. Dynamiku výkonnej verzie Cooper S zvýrazňujú dva výfuky zapustené v zadnom nárazníku, špeciálny kryt nádrže a otvor v prednej kapote. Každý detail karosérie korešponduje s minulosťou a zároveň pôsobí moderne. Dizajnéri si dali záležať na všetkých detailoch vrátane kľučiek dverí, vzhľade reflektorov a zadných svetiel s integrovaným logom automobilky.

Protismerné dvere

Okrem netradičného profilu karosérie pútajú pozornosť protismerné dvere na strane spolujazdca, ktoré uľahčujú nastupovanie dozadu. Ide o zaujímavý technický prvok, pretože dvere nahrádzajú stredový stĺpik karosérie, ukrývajú airbag a zároveň držia bezpečnostný pás spolujazdca. Nastupovanie dozadu bez stredového stĺpika je zo strany spolujazdca podstatne jednoduchšie ako na strane šoféra, kde takéto riešenie chýba. Z praktického hľadiska chýba na protismerných dverách vonkajšia kľučka. Veľká hmotnosť dverí citeľná pri otváraní dokazuje, čo všetko je v nich namontované. Verzia Clubman ponúka viac miesta na zadných sedadlách a podstatne väčší batožinový priestor ako základné Mini.

Zvláštne kombi

Využiteľný objem kufra stúpol predĺžením karosérie o sto litrov na 260 litrov. Imidžové kombi ponúkne v praxi taký úžitok ako krátke verzie malých automobilov. Z tohto hľadiska prívlastok kombi neznamená nadštandardne veľký kufor. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore vzrastie objem na 930 litrov. Z praktického hľadiska zaujme rovná plocha s dnom kufra a sklopenými operadlami. Vo dvojici sa tak možno vybrať na dovolenku, alebo prepravovať väčšie predmety. Možnosť prevozu väčších predmetov obmedzuje pomerne nízky vstupný otvor.

Ako na dodávke

Zadné krídlové dvere sa otvárajú do pravého uhla a po otvorení nezaberajú veľký priestor. Plynové tlmiče dverí ich od istého uhla samočinne otvoria. Lepšie úžitkové vlastnosti v porovnaní s krátkou verziou Mini rozhodne potešia, ale podstata auta zostáva úplne rovnaká. Byť príjemným, rýchlym a nevšedným spoločníkom na cestách.

Kuchynská váha?

Dobre známej palubnej doske kraľuje obrovský rýchlomer v strede a malý otáčkomer pred volantom. Rýchlomer vyzerá ako kuchynská váha, no žiadne iné auto na svete nemá takúto prístrojovú dosku. Precíznosť a prepracovanie detailov pripomína materskú automobilku BMW. Z ergonomického hľadiska je trochu komplikované a menej prehľadné nastavovanie teploty ventilácie. Interiéru možno vytknúť iba slabšiu ponuku odkladacích priestorov a nie veľmi podarenú konštrukciu prednej lakťovej opierky. Veľmi zvláštne pôsobia sedadlá s nádychom minulosti a naznačeným športovým tvarom. Výraznejšie bočné vedenie v zákrutách nahrádza prostišmyková látka sedadiel v strede. Na krajoch ostala koža.

Rýchla motokára

Mini Clubman so sedadlami nízko nad cestou navodzuje pocit zo sedenia v motokáre. Auto sa ľahko a veľmi precízne ovláda, vodič má dobrý výhľad do strán a vždy vie, čo sa deje medzi cestou a autom. Podvozok vytvára správny predpoklad na použitie silného preplňovaného motora s výkonom 128 kW (175 k) a objemom 1,6 litra. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 7,6 sekundy dokáže navodiť atmosféru športového auta. Mimochodom, ak sa roztomilé auto rozzúri dosiahne maximálnu rýchlosť 224 kilometrov za hodinu. Radosť z jazdy je porovnateľná, ak nie väčšia, ako v Corse OPC a Peugeot 207 RC. Preplňovaný benzínový motor a podvozok tvoria dobre zladenú dvojicu. Pri dvojstovke sa Mini správa stále stabilne, jedine aerodynamický hluk začína citeľne silnieť. Mini Clubman Cooper S doslova vyráža dych stabilitou vo vysokých rýchlostiach a tiež spotrebou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 6,3 litra na sto kilometrov je trochu pritiahnutá za vlasy, ale dynamické Mini dokáže jazdiť so spotrebou 7,4 litrov na sto kilometrov.

Pod povrchom

Mini Clubman Cooper S nemožno podceniť ako imidžové auto s vysokou cenou, pretože pod extravagantným kabátom sa ukrýva najmodernejšia technika s automatickým vypínaním a štartovaním motora, najnovšou generáciou variabilného posilňovača riadenia a tlačidlom na zmenu bežnej charakteristiky na športovú. Vzhľadom na vybavenie a ponúkané jazdné vlastnosti považujeme aj pomerne vysokú cenu za primeranú. V cene je tiež nádherný zvuk výfukového potrubia a sýty chrapľavý zvuk. Autorádio zostáva na druhej koľaji pretože zvuk dvoch výfukov je neopakovateľný, najmä po ubratí plynu. Mini prišlo s novým modelom, ktorý nepôsobí ako na silu vytvorené auto, ale zhluk sviežich myšlienok, pre ktoré treba mať pochopenie. Nadšenie príde automaticky. Označenie kombi však treba brať s rezervou typickou pre značku Mini.

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Mini Clubmann Cooper S
Cena modelu od 673 200 Sk
Cena testovanej verzie od 834 700 Sk

Motor
Typ preplňovaný benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 128/175 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 240 -260 Nm
Pri otáčkach 1600 - 4500 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 109,5 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 4
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Pneumatiky 195/55 R16
Podvozok
Svetlosť podvozka 138 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2545 mm
Dĺžka 3958 mm
Širka 1683 mm
Výška 1432 mm
Pohotovostná hmot. 1280 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor 260/930 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 7,6 s
Maximálna rýchlosť 224 km/h
Spotreba
mesto 8,0 l/100 km
mimo mesto 5,3 l/100 km
kombinácia 6,3 l/100 km
v teste 7,4 l/100 km



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 979
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 952
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 429
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 144
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 109
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 401
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 280
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 236
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 744
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 510

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Pán Drahoš sa do mňa zamiloval, začal debatu Zemanu

Voľby českého prezidenta vyvrcholia v piatok a v sobotu.

SVET

Mali ju popraviť, teraz zatienila aj jadrový program KĽDR

Príchod popovej hviezdy Severu rozpútal v Južnej Kórei mediálne šialenstvo.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.