SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

TEST: Mini Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo

Automobilka Mini prišla s modelom Clubman, ktorý prináša viacero technologických inovácií. Označenie kombi však treba brať s rezervou.

Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné.Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné. (Zdroj: Autor)

BREZNO. Netradičné kombi od automobilky Mini oplýva množstvom detailov, ktoré spájajú modernú techniku s minulosťou. K dobre známej prednej maske Mini pribudla v modeli Clubman predĺžená zadná časť s krídlovými dverami batožinového priestoru a svojským riešením nastupovania dozadu. Dynamiku výkonnej verzie Cooper S zvýrazňujú dva výfuky zapustené v zadnom nárazníku, špeciálny kryt nádrže a otvor v prednej kapote. Každý detail karosérie korešponduje s minulosťou a zároveň pôsobí moderne. Dizajnéri si dali záležať na všetkých detailoch vrátane kľučiek dverí, vzhľade reflektorov a zadných svetiel s integrovaným logom automobilky.

Protismerné dvere

Okrem netradičného profilu karosérie pútajú pozornosť protismerné dvere na strane spolujazdca, ktoré uľahčujú nastupovanie dozadu. Ide o zaujímavý technický prvok, pretože dvere nahrádzajú stredový stĺpik karosérie, ukrývajú airbag a zároveň držia bezpečnostný pás spolujazdca. Nastupovanie dozadu bez stredového stĺpika je zo strany spolujazdca podstatne jednoduchšie ako na strane šoféra, kde takéto riešenie chýba. Z praktického hľadiska chýba na protismerných dverách vonkajšia kľučka. Veľká hmotnosť dverí citeľná pri otváraní dokazuje, čo všetko je v nich namontované. Verzia Clubman ponúka viac miesta na zadných sedadlách a podstatne väčší batožinový priestor ako základné Mini.

Zvláštne kombi

Využiteľný objem kufra stúpol predĺžením karosérie o sto litrov na 260 litrov. Imidžové kombi ponúkne v praxi taký úžitok ako krátke verzie malých automobilov. Z tohto hľadiska prívlastok kombi neznamená nadštandardne veľký kufor. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore vzrastie objem na 930 litrov. Z praktického hľadiska zaujme rovná plocha s dnom kufra a sklopenými operadlami. Vo dvojici sa tak možno vybrať na dovolenku, alebo prepravovať väčšie predmety. Možnosť prevozu väčších predmetov obmedzuje pomerne nízky vstupný otvor.

Ako na dodávke

Zadné krídlové dvere sa otvárajú do pravého uhla a po otvorení nezaberajú veľký priestor. Plynové tlmiče dverí ich od istého uhla samočinne otvoria. Lepšie úžitkové vlastnosti v porovnaní s krátkou verziou Mini rozhodne potešia, ale podstata auta zostáva úplne rovnaká. Byť príjemným, rýchlym a nevšedným spoločníkom na cestách.

Kuchynská váha?

Dobre známej palubnej doske kraľuje obrovský rýchlomer v strede a malý otáčkomer pred volantom. Rýchlomer vyzerá ako kuchynská váha, no žiadne iné auto na svete nemá takúto prístrojovú dosku. Precíznosť a prepracovanie detailov pripomína materskú automobilku BMW. Z ergonomického hľadiska je trochu komplikované a menej prehľadné nastavovanie teploty ventilácie. Interiéru možno vytknúť iba slabšiu ponuku odkladacích priestorov a nie veľmi podarenú konštrukciu prednej lakťovej opierky. Veľmi zvláštne pôsobia sedadlá s nádychom minulosti a naznačeným športovým tvarom. Výraznejšie bočné vedenie v zákrutách nahrádza prostišmyková látka sedadiel v strede. Na krajoch ostala koža.

Rýchla motokára

Mini Clubman so sedadlami nízko nad cestou navodzuje pocit zo sedenia v motokáre. Auto sa ľahko a veľmi precízne ovláda, vodič má dobrý výhľad do strán a vždy vie, čo sa deje medzi cestou a autom. Podvozok vytvára správny predpoklad na použitie silného preplňovaného motora s výkonom 128 kW (175 k) a objemom 1,6 litra. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 7,6 sekundy dokáže navodiť atmosféru športového auta. Mimochodom, ak sa roztomilé auto rozzúri dosiahne maximálnu rýchlosť 224 kilometrov za hodinu. Radosť z jazdy je porovnateľná, ak nie väčšia, ako v Corse OPC a Peugeot 207 RC. Preplňovaný benzínový motor a podvozok tvoria dobre zladenú dvojicu. Pri dvojstovke sa Mini správa stále stabilne, jedine aerodynamický hluk začína citeľne silnieť. Mini Clubman Cooper S doslova vyráža dych stabilitou vo vysokých rýchlostiach a tiež spotrebou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 6,3 litra na sto kilometrov je trochu pritiahnutá za vlasy, ale dynamické Mini dokáže jazdiť so spotrebou 7,4 litrov na sto kilometrov.

Pod povrchom

Mini Clubman Cooper S nemožno podceniť ako imidžové auto s vysokou cenou, pretože pod extravagantným kabátom sa ukrýva najmodernejšia technika s automatickým vypínaním a štartovaním motora, najnovšou generáciou variabilného posilňovača riadenia a tlačidlom na zmenu bežnej charakteristiky na športovú. Vzhľadom na vybavenie a ponúkané jazdné vlastnosti považujeme aj pomerne vysokú cenu za primeranú. V cene je tiež nádherný zvuk výfukového potrubia a sýty chrapľavý zvuk. Autorádio zostáva na druhej koľaji pretože zvuk dvoch výfukov je neopakovateľný, najmä po ubratí plynu. Mini prišlo s novým modelom, ktorý nepôsobí ako na silu vytvorené auto, ale zhluk sviežich myšlienok, pre ktoré treba mať pochopenie. Nadšenie príde automaticky. Označenie kombi však treba brať s rezervou typickou pre značku Mini.

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Mini Clubmann Cooper S
Cena modelu od 673 200 Sk
Cena testovanej verzie od 834 700 Sk

Motor
Typ preplňovaný benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 128/175 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 240 -260 Nm
Pri otáčkach 1600 - 4500 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 109,5 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 4
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Pneumatiky 195/55 R16
Podvozok
Svetlosť podvozka 138 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2545 mm
Dĺžka 3958 mm
Širka 1683 mm
Výška 1432 mm
Pohotovostná hmot. 1280 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor 260/930 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 7,6 s
Maximálna rýchlosť 224 km/h
Spotreba
mesto 8,0 l/100 km
mimo mesto 5,3 l/100 km
kombinácia 6,3 l/100 km
v teste 7,4 l/100 km



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 376
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 189
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 945
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 835
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 564
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 638
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 224
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rana žije na Slovensku šesť rokov.

Rozhovor s iránskou metalistkou žijúcou na Slovensku.


3. dec

Minister financií presvedčil najmä vlastných voličov.


2 h
Členovia konzília odborníkov Alena Koščálová, Elena Prokopová, Matej Mišík a Zuzana Krištúfková.

Nemocnice príjmu denne 375 pacientov s covidom.


5 h
Slovenskí parahokejisti sa tešia z postupu na paralympiádu do Pekingu.

V Pekingu budú Slovensko reprezentovať až dva hokejové tímy.


4. dec

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  3. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  4. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  5. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  8. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 271
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 241
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 846
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 702
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 333
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 830
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 622
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 548
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu