SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

TEST: Mini Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo

Automobilka Mini prišla s modelom Clubman, ktorý prináša viacero technologických inovácií. Označenie kombi však treba brať s rezervou.

Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné.Verzia Clubman S Cooper jazdí mimoriadne rýchlo a pritom úsporne. Vo vysokej rýchlosti stúpa aerodynamický hluk, ale auto zostáva stabilné. (Zdroj: Autor)

BREZNO. Netradičné kombi od automobilky Mini oplýva množstvom detailov, ktoré spájajú modernú techniku s minulosťou. K dobre známej prednej maske Mini pribudla v modeli Clubman predĺžená zadná časť s krídlovými dverami batožinového priestoru a svojským riešením nastupovania dozadu. Dynamiku výkonnej verzie Cooper S zvýrazňujú dva výfuky zapustené v zadnom nárazníku, špeciálny kryt nádrže a otvor v prednej kapote. Každý detail karosérie korešponduje s minulosťou a zároveň pôsobí moderne. Dizajnéri si dali záležať na všetkých detailoch vrátane kľučiek dverí, vzhľade reflektorov a zadných svetiel s integrovaným logom automobilky.

Protismerné dvere

Okrem netradičného profilu karosérie pútajú pozornosť protismerné dvere na strane spolujazdca, ktoré uľahčujú nastupovanie dozadu. Ide o zaujímavý technický prvok, pretože dvere nahrádzajú stredový stĺpik karosérie, ukrývajú airbag a zároveň držia bezpečnostný pás spolujazdca. Nastupovanie dozadu bez stredového stĺpika je zo strany spolujazdca podstatne jednoduchšie ako na strane šoféra, kde takéto riešenie chýba. Z praktického hľadiska chýba na protismerných dverách vonkajšia kľučka. Veľká hmotnosť dverí citeľná pri otváraní dokazuje, čo všetko je v nich namontované. Verzia Clubman ponúka viac miesta na zadných sedadlách a podstatne väčší batožinový priestor ako základné Mini.

Zvláštne kombi

Využiteľný objem kufra stúpol predĺžením karosérie o sto litrov na 260 litrov. Imidžové kombi ponúkne v praxi taký úžitok ako krátke verzie malých automobilov. Z tohto hľadiska prívlastok kombi neznamená nadštandardne veľký kufor. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore vzrastie objem na 930 litrov. Z praktického hľadiska zaujme rovná plocha s dnom kufra a sklopenými operadlami. Vo dvojici sa tak možno vybrať na dovolenku, alebo prepravovať väčšie predmety. Možnosť prevozu väčších predmetov obmedzuje pomerne nízky vstupný otvor.

Ako na dodávke

Zadné krídlové dvere sa otvárajú do pravého uhla a po otvorení nezaberajú veľký priestor. Plynové tlmiče dverí ich od istého uhla samočinne otvoria. Lepšie úžitkové vlastnosti v porovnaní s krátkou verziou Mini rozhodne potešia, ale podstata auta zostáva úplne rovnaká. Byť príjemným, rýchlym a nevšedným spoločníkom na cestách.

Kuchynská váha?

Dobre známej palubnej doske kraľuje obrovský rýchlomer v strede a malý otáčkomer pred volantom. Rýchlomer vyzerá ako kuchynská váha, no žiadne iné auto na svete nemá takúto prístrojovú dosku. Precíznosť a prepracovanie detailov pripomína materskú automobilku BMW. Z ergonomického hľadiska je trochu komplikované a menej prehľadné nastavovanie teploty ventilácie. Interiéru možno vytknúť iba slabšiu ponuku odkladacích priestorov a nie veľmi podarenú konštrukciu prednej lakťovej opierky. Veľmi zvláštne pôsobia sedadlá s nádychom minulosti a naznačeným športovým tvarom. Výraznejšie bočné vedenie v zákrutách nahrádza prostišmyková látka sedadiel v strede. Na krajoch ostala koža.

Rýchla motokára

Mini Clubman so sedadlami nízko nad cestou navodzuje pocit zo sedenia v motokáre. Auto sa ľahko a veľmi precízne ovláda, vodič má dobrý výhľad do strán a vždy vie, čo sa deje medzi cestou a autom. Podvozok vytvára správny predpoklad na použitie silného preplňovaného motora s výkonom 128 kW (175 k) a objemom 1,6 litra. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 7,6 sekundy dokáže navodiť atmosféru športového auta. Mimochodom, ak sa roztomilé auto rozzúri dosiahne maximálnu rýchlosť 224 kilometrov za hodinu. Radosť z jazdy je porovnateľná, ak nie väčšia, ako v Corse OPC a Peugeot 207 RC. Preplňovaný benzínový motor a podvozok tvoria dobre zladenú dvojicu. Pri dvojstovke sa Mini správa stále stabilne, jedine aerodynamický hluk začína citeľne silnieť. Mini Clubman Cooper S doslova vyráža dych stabilitou vo vysokých rýchlostiach a tiež spotrebou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 6,3 litra na sto kilometrov je trochu pritiahnutá za vlasy, ale dynamické Mini dokáže jazdiť so spotrebou 7,4 litrov na sto kilometrov.

Pod povrchom

Mini Clubman Cooper S nemožno podceniť ako imidžové auto s vysokou cenou, pretože pod extravagantným kabátom sa ukrýva najmodernejšia technika s automatickým vypínaním a štartovaním motora, najnovšou generáciou variabilného posilňovača riadenia a tlačidlom na zmenu bežnej charakteristiky na športovú. Vzhľadom na vybavenie a ponúkané jazdné vlastnosti považujeme aj pomerne vysokú cenu za primeranú. V cene je tiež nádherný zvuk výfukového potrubia a sýty chrapľavý zvuk. Autorádio zostáva na druhej koľaji pretože zvuk dvoch výfukov je neopakovateľný, najmä po ubratí plynu. Mini prišlo s novým modelom, ktorý nepôsobí ako na silu vytvorené auto, ale zhluk sviežich myšlienok, pre ktoré treba mať pochopenie. Nadšenie príde automaticky. Označenie kombi však treba brať s rezervou typickou pre značku Mini.

Naše hodnotenie

Vzhľad *****
Interiér ****
Motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Mini Clubmann Cooper S
Cena modelu od 673 200 Sk
Cena testovanej verzie od 834 700 Sk

Motor
Typ preplňovaný benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 128/175 kw/k
Pri otáčkach 5500 ot./min.
Krútiaci moment 240 -260 Nm
Pri otáčkach 1600 - 4500 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 109,5 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 4
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Pneumatiky 195/55 R16
Podvozok
Svetlosť podvozka 138 mm
Priemer otočenia 11 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2545 mm
Dĺžka 3958 mm
Širka 1683 mm
Výška 1432 mm
Pohotovostná hmot. 1280 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor 260/930 l
Objem pal. nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 7,6 s
Maximálna rýchlosť 224 km/h
Spotreba
mesto 8,0 l/100 km
mimo mesto 5,3 l/100 km
kombinácia 6,3 l/100 km
v teste 7,4 l/100 km



SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 874
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 245
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 941
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 571
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 857
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


8 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


13 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ladislav Boršoš: Čaputovej úlet…
  2. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  3. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  4. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  5. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  6. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  7. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  8. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 740
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 008
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu