Automobilka rozhodla o ďalšom osude štúdie RC Z, z ktorej vznikne sériový automobil. Nový model odhalia počas Autosalónu vo Frankfurte v roku 2009, čiže 2 roky po svojej prvej prezentácii a do predaja príde na jar v roku 2010.
Peugeot nehodlá skončiť pri troj a päťdverovej karosérii modelu 308. Špeciálne odľahčený koncept 2+2 miestneho kupé slúži ako predvoj budúceho kupé kabrioletu a športovej verzie 308 RC. Okrem demonštrácie možností v znižovaní hmotnosti ide o ukážku potenciálu nového motora 1,6 THP vyrábaného v spolupráci s BMW. Pôvodný výkon športovej verzie 207 RC vzrástol zo 175 na 218k. Vďaka krútiacemu momentu 280 Nm (krátkodobo 300 Nm) dokáže 308 RC Z zrýchliť z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 7 sekúnd.
Autor: rch