K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards (Motor roka). Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.
Absolútnym víťazom BMW 3,0 Twin-Turbo Najviac hlasov v rámci absolútneho hodnotenia a objemovej kategórie 2,5 až 3,0 l obdržala dvakrát prepĺňaná 6-valcová zážihová pohonná jednotka s objemom 3,0 l, ktorú BMW montuje do radu 1 (135), 3 (335) i do nového SUV-kupé X6. Ďalšími nominovaným v hlavnej kategórii bol agregát 4,0 V8 montovaný do BMW M3, ale aj Nissan 3,8 l bi-turbo z kupé GT-R, Mitsubishi 2,0 MiVEC turbo z Lanceru Evo X, Audi 5,2 V8 z limuzíny S8 a 6,2-litrový motor V8 poháňajúci Chevrolet Corvette ZR1. S dvojitým prepĺňaním „bavoráci" zožali úspech aj v kategórii najlepšieho nového motora, vďaka dvojlitrovému dieselu montovanému do radu 1 (označený ako 123d). Ocenenia v objemovej triede 1,4 až 1,8 l sa dočkal ďalší prepĺňaný agregát 1,6 THP, ktorý vznikol vďaka spolupráci značiek BMW a Peugeot (montuje sa do Mini, Mini Clubman a Peugeotov 207 a 308). Ďalšie dva tituly si odniesol zážihový štvorliter V8 z modelu M3 a 5-litrový 10-valec z BMW M5 a M6.
Motory hodnotia novinári 65 renomovaných novinárov z 32 štátov celého sveta hodnotí jednotlivé pohonné jednotky na základe vlastných skúseností. Balík 25 bodov každý z „rozhodcov" rozdelí medzi päticu motorov v každej z kategórií. Maximálny možný počet je 15, najmenší 1 bod. Kritériá sa samozrejme rôznia v závislosti od posudzovanej kategórie. Prestížna anketa existuje v tejto podobe od roku 1999. Ocenenia sa udeľujú v nemeckom Stuttgarte.
Výsledky medzinárodnej ankety Motor roka 2008 (International Engine of the Year 2008): Kategória
Motor
Montovaný do modelov
Medzinárodný motor roka (International Engine of the Year 2008):
BMW 3,0 Twin-Turbo
BMW 135, 335, X6
Najlepší nový motor (Best New Engine of 2008)
BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel
BMW 123d
Najlepší motor s nízkou spotrebou a produkciou CO2 (Green Engine of the Year)
Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive
Toyota Prius
Najlepší z vysokovýkonných motorov (Best Performance Engine)
Porsche 3,6 Turbo
Porsche 911Turbo a GT2
Objem do 1,0 l
Toyota 1,0
Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy
1,0 - 1,4 l
VW 1,4 TSI Twincharger
VW Golf, Touran, Tiguan, Jetta
1,4 - 1,8 l
BMW-PSA 1,6 THP
Mini Cooper S, Clubman,Peugeot 207, 308
1,8 - 2,0 l
VW/Audi 2,0 TFSI
Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW Eos, Jetta, Golf GTI, Seat Altea, Leon, Škoda Octavia
2,0 - 2,5 l
Subaru 2,5 Turbo
Subaru Forester, Impreza, Outback, Legacy
2,5 - 3,0 l
BMW 3,0 Twin-Turbo
BMW 135, 335, X6
3,0 - 4,0 l
BMW 4,0 V8
BMW M3
4,0 -
BMW 5,0 V10
BMW M5, M6
Doterajší absolútni víťazi ankety:
2007
BMW 3,0 Twin Turbo
2006
BMW M5 V10
2005
BMW M5 V10
2004
Toyota Hybrid Synergy Drive
2003
Mazda Renesis Rotary (RX-8)
2002
BMW 4.4 l Valvetronic
2001
BMW 3.2 l
2000
Honda Hybrid 1,0 l Insight
1999
Toyota Yaris 1,0 l