SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Ktoré sú najlepšie motory roka?

K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards.

Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách. (Zdroj: BMW)

K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards (Motor roka). Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.

Absolútnym víťazom BMW 3,0 Twin-Turbo

Najviac hlasov v rámci absolútneho hodnotenia a objemovej kategórie 2,5 až 3,0 l obdržala dvakrát prepĺňaná 6-valcová zážihová pohonná jednotka s objemom 3,0 l, ktorú BMW montuje do radu 1 (135), 3 (335) i do nového SUV-kupé X6. Ďalšími nominovaným v hlavnej kategórii bol agregát 4,0 V8 montovaný do BMW M3, ale aj Nissan 3,8 l bi-turbo z kupé GT-R, Mitsubishi 2,0 MiVEC turbo z Lanceru Evo X, Audi 5,2 V8 z limuzíny S8 a 6,2-litrový motor V8 poháňajúci Chevrolet Corvette ZR1. S dvojitým prepĺňaním „bavoráci" zožali úspech aj v kategórii najlepšieho nového motora, vďaka dvojlitrovému dieselu montovanému do radu 1 (označený ako 123d). Ocenenia v objemovej triede 1,4 až 1,8 l sa dočkal ďalší prepĺňaný agregát 1,6 THP, ktorý vznikol vďaka spolupráci značiek BMW a Peugeot (montuje sa do Mini, Mini Clubman a Peugeotov 207 a 308). Ďalšie dva tituly si odniesol zážihový štvorliter V8 z modelu M3 a 5-litrový 10-valec z BMW M5 a M6.

Motory hodnotia novinári

65 renomovaných novinárov z 32 štátov celého sveta hodnotí jednotlivé pohonné jednotky na základe vlastných skúseností. Balík 25 bodov každý z „rozhodcov" rozdelí medzi päticu motorov v každej z kategórií. Maximálny možný počet je 15, najmenší 1 bod. Kritériá sa samozrejme rôznia v závislosti od posudzovanej kategórie. Prestížna anketa existuje v tejto podobe od roku 1999. Ocenenia sa udeľujú v nemeckom Stuttgarte.

Výsledky medzinárodnej ankety Motor roka 2008
(International Engine of the Year 2008):

Kategória

Motor

Montovaný do modelov

Medzinárodný motor roka (International Engine of the Year 2008):

BMW 3,0 Twin-Turbo

BMW 135, 335, X6

Najlepší nový motor (Best New Engine of 2008)

BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel

BMW 123d

Najlepší motor s nízkou spotrebou a produkciou CO2 (Green Engine of the Year)

Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive

Toyota Prius

Najlepší z vysokovýkonných motorov (Best Performance Engine)

Porsche 3,6 Turbo

Porsche 911Turbo a GT2

Objem do 1,0 l

Toyota 1,0

Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy

1,0 - 1,4 l

VW 1,4 TSI Twincharger

VW Golf, Touran, Tiguan, Jetta

1,4 - 1,8 l

BMW-PSA 1,6 THP

Mini Cooper S, Clubman,Peugeot 207, 308

1,8 - 2,0 l

VW/Audi 2,0 TFSI

Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW Eos, Jetta, Golf GTI, Seat Altea, Leon, Škoda Octavia

2,0 - 2,5 l

Subaru 2,5 Turbo

Subaru Forester, Impreza, Outback, Legacy

2,5 - 3,0 l

BMW 3,0 Twin-Turbo

BMW 135, 335, X6

3,0 - 4,0 l

BMW 4,0 V8

BMW M3

4,0 -

BMW 5,0 V10

BMW M5, M6

Doterajší absolútni víťazi ankety:

2007

BMW 3,0 Twin Turbo

2006

BMW M5 V10

2005

BMW M5 V10

2004

Toyota Hybrid Synergy Drive

2003

Mazda Renesis Rotary (RX-8)

2002

BMW 4.4 l Valvetronic

2001

BMW 3.2 l

2000

Honda Hybrid 1,0 l Insight

1999

Toyota Yaris 1,0 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 628
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 718
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 200
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 981
  6. Od Česka až po Jadran 3 972
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 959
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 933
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


9 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


18 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl