K najprestížnejším z množstva každoročne vyhlasovaných automobilových ankiet patrí International Engine of the Year Awards (Motor roka). Už štvrtýkrát v rade si absolútne víťazstvo a medzinárodný titul Motor roka odnášajú konštruktéri z mníchovskej automobilky BMW. Ich výrobky triumfovali spolu až v šiestich kategóriách.
Absolútnym víťazom BMW 3,0 Twin-Turbo
Najviac hlasov v rámci absolútneho hodnotenia a objemovej kategórie 2,5 až 3,0 l obdržala dvakrát prepĺňaná 6-valcová zážihová pohonná jednotka s objemom 3,0 l, ktorú BMW montuje do radu 1 (135), 3 (335) i do nového SUV-kupé X6. Ďalšími nominovaným v hlavnej kategórii bol agregát 4,0 V8 montovaný do BMW M3, ale aj Nissan 3,8 l bi-turbo z kupé GT-R, Mitsubishi 2,0 MiVEC turbo z Lanceru Evo X, Audi 5,2 V8 z limuzíny S8 a 6,2-litrový motor V8 poháňajúci Chevrolet Corvette ZR1. S dvojitým prepĺňaním „bavoráci" zožali úspech aj v kategórii najlepšieho nového motora, vďaka dvojlitrovému dieselu montovanému do radu 1 (označený ako 123d). Ocenenia v objemovej triede 1,4 až 1,8 l sa dočkal ďalší prepĺňaný agregát 1,6 THP, ktorý vznikol vďaka spolupráci značiek BMW a Peugeot (montuje sa do Mini, Mini Clubman a Peugeotov 207 a 308). Ďalšie dva tituly si odniesol zážihový štvorliter V8 z modelu M3 a 5-litrový 10-valec z BMW M5 a M6.
Motory hodnotia novinári
65 renomovaných novinárov z 32 štátov celého sveta hodnotí jednotlivé pohonné jednotky na základe vlastných skúseností. Balík 25 bodov každý z „rozhodcov" rozdelí medzi päticu motorov v každej z kategórií. Maximálny možný počet je 15, najmenší 1 bod. Kritériá sa samozrejme rôznia v závislosti od posudzovanej kategórie. Prestížna anketa existuje v tejto podobe od roku 1999. Ocenenia sa udeľujú v nemeckom Stuttgarte.
Výsledky medzinárodnej ankety Motor roka 2008
(International Engine of the Year 2008):
Kategória | Motor | Montovaný do modelov |
Medzinárodný motor roka (International Engine of the Year 2008): | BMW 3,0 Twin-Turbo | BMW 135, 335, X6 |
Najlepší nový motor (Best New Engine of 2008) | BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel | BMW 123d |
Najlepší motor s nízkou spotrebou a produkciou CO2 (Green Engine of the Year) | Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive | Toyota Prius |
Najlepší z vysokovýkonných motorov (Best Performance Engine) | Porsche 3,6 Turbo | Porsche 911Turbo a GT2 |
Objem do 1,0 l | Toyota 1,0 | Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy |
1,0 - 1,4 l | VW 1,4 TSI Twincharger | VW Golf, Touran, Tiguan, Jetta |
1,4 - 1,8 l | BMW-PSA 1,6 THP | Mini Cooper S, Clubman,Peugeot 207, 308 |
1,8 - 2,0 l | VW/Audi 2,0 TFSI | Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW Eos, Jetta, Golf GTI, Seat Altea, Leon, Škoda Octavia |
2,0 - 2,5 l | Subaru 2,5 Turbo | Subaru Forester, Impreza, Outback, Legacy |
2,5 - 3,0 l | BMW 3,0 Twin-Turbo | BMW 135, 335, X6 |
3,0 - 4,0 l | BMW 4,0 V8 | BMW M3 |
4,0 - | BMW 5,0 V10 | BMW M5, M6 |
Doterajší absolútni víťazi ankety:
2007 | BMW 3,0 Twin Turbo |
2006 | BMW M5 V10 |
2005 | BMW M5 V10 |
2004 | Toyota Hybrid Synergy Drive |
2003 | Mazda Renesis Rotary (RX-8) |
2002 | BMW 4.4 l Valvetronic |
2001 | BMW 3.2 l |
2000 | Honda Hybrid 1,0 l Insight |
1999 | Toyota Yaris 1,0 l |