SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Diaľnica v Žiline skončí semaformi

Rozostavaný diaľničný privádzač neustále komplikuje dopravu pri vjazde do Žiliny. Definitívne by mal byť hotový o niekoľko týždňov.

V lete bude pokračovať aj rekonštrukcia cesty prvej triedy za Žilinou v smere do Martina pod Strečnom (na snímke).V lete bude pokračovať aj rekonštrukcia cesty prvej triedy za Žilinou v smere do Martina pod Strečnom (na snímke). (Zdroj: SME - Michal Trško)

Žilina. Cestné spojenie z Bratislavy do Košíc na severe Slovenska dlhodobo komplikuje rozostavaná diaľnica. Doprava sa z nej do Žiliny dostáva rozostavaným diaľničným privádzačom v mestskej časti Strážov.

Ten mal byť pôvodne hotový už vlani v októbri. Dôvodom oneskorenia sú podľa Slovenskej správy ciest náročné prekládky inžinierskych sietí. Aktuálny termín dostavby je koniec júna tohto roku. Štvorprúdová cesta sa tak priamo napojí na mestskú estakádu.

„Natiahneme koberec a koncom šiesteho mesiaca budeme hotoví,“ hovorí Ivan Hlavoň zo Slovenskej správy ciest v Žiline. Na stavbe je však ešte množstvo práce a stihnúť termín bude podľa jedného zo stavbyvedúcich zázrak. Drobné meškanie pripúšťa aj Hlavoň. Maximálne to však podľa neho bude päť až desať dní.

Najlepšie riešenie je svetelná križovatka

Súčasťou privádzača bude kvôli miestnej doprave a kamiónom zásobujúcim priemyselnú zónu aj svetelná križovatka. „Žiaľbohu budú tam semafory, ktoré budú znovu zastavovať autá,“ hovorí Hlavoň.

Po Považskej Bystrici tak na Považí pribudnú ďalšie. Dobré riešenie to nie je ani podľa samotných stavbárov. Lepšie však momentálne zrejme reálne nie je. „Uvidíme koľko tam tie semafory vydržia, či s tým neskôr niečo neurobíme,“ hovorí Hlavoň.

Oslovení vodiči však takéto riešenie považujú za lepšie ako momentálny stav. Kolóny na vjazde do mesta tu často dosahujú aj niekoľko kilometrov. „Myslím, že by tam mali byť semafory, pretože situácia tam je hrozná a väčšinou riadia dopravu policajti,“ myslí si Šimon Sekáč.

Lepším riešením by podľa neho mohol byť kruhový objazd, ten by sa na miesto križovatky však nevošiel. Plynulosť dopravy tu bude záležať práve od nastavených intervalov. Na hlavnej trase z Bratislavy budú, podľa Hlavoňa intervaly samozrejme dlhšie, na vedľajšej ceste zasa kratšie.

Rekonštrukcia cesty pod Strečnom

V lete bude pokračovať aj rekonštrukcia cesty prvej triedy za Žilinou v smere do Martina pod Strečnom. Za plnej prevádzky by mali súčastné dva pruhy rozšíriť na štyri. Momentálne prebieha výberové konanie na dodávateľa stavebných prác.

Rozširovaniu však budú predchádzať práce na skalnom brale. Za posledné roky tu padajúce skaly spôsobili niekoľko dopravných nehôd a dokonca smrť mladej ženy z Čiech. „Snažíme sa najskôr sanovať padanie skál, to je prvoradé,“ hovorí Hlavoň.

Cesta popod Strečno by mala slúžiť ako náhradná komunikácia až do spojazdnenia diaľničného tunelu Višnové – Dubná Skala. Rovnako však ešte treba dobudovať aj úsek Hričovské Podhradie – Višňové. Už spojazdnená časť diaľnice D1 sa ním na tunel napojí.

Národná diaľničná spoločnosť tu v marci zažiadala o výrub stromov. Mesto Žilina žiadosť, podľa informácií na svojej internetovej stránke schválilo. Kvôli diaľnici tu v katastroch niekoľkých obcí vyrúbu takmer 600 stromov a viac ako sedem tisíc metrov štvorcových kríkov. Spoločenskú hodnotu lesa stanovili na približne osem miliónov korún. Národná diaľničná spoločnosť ich musí uhradiť na účet mesta Žilina.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  6. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  7. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  8. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  9. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  10. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 710
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 8 039
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 784
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 329
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 414
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 981
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 736
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 304
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 639
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Z 23 ľudí s covidom na Jednotkách intenzívnej starostlivosti je len jeden zaočkovaný.

Do piatka pre covid skončilo v nemocniciach 283 pacientov.


17. sep
Logo podcastu Dobré ráno.

Najhoršie sú na tom okresy na východe.


a 2 ďalší 1 h
Skryť Zatvoriť reklamu