SME

Aký motor si vybrať do svojho auta?

Rozhodovaniu pred kúpou nového auta má predchádzať analýza potrieb a spôsobu používania vozidla. K názoru redakcie očakávame v diskusii skúsenosti a osobné kritériá pre výber toho správneho motora aj od našich čitateľov.

(Zdroj: BMW)

Rozhodovaniu pred kúpou nového auta má predchádzať analýza potrieb a spôsobu používania vozidla. Kúpa naftového motora má zmysel iba vtedy, ak je cena diesela porovnateľná, alebo iba o málo vyššia od benzínovej verzie s rovnakým výkonom. Diesel ocení vodič na dlhých pracovných cestách, pri rýchlom tempe na diaľnici a v kopcoch. Výhodu nízkej spotreby naftového motora a úsporu paliva pocítia majitelia výkonných limuzín so šesťvalcovými motormi. Navyše, rozdiel v cenách šesťvalcového benzínu a diesela je často nižší ako pri malých a lacných autách. Na úspornej jazde a nafte tak paradoxne ušetria bohatí motoristi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Firemný diesel Do mesta a na občasné dochádzanie do práce, prípadne jednu letnú dovolenku stačí malý benzínový motor. V meste sa skôr zohreje, má nižšie náklady na servis a nižšiu hmotnosť. Naftový motor v malom aute býva často hlučný a drahý. Na druhej strane, malé auto s naftovým motorom vyššieho výkonu dobre zrýchľuje a hodí sa na služobné účely. Návratnosť naftového motora v nízkej spotrebe naberá význam ak auto najazdí aspoň šesťdesiat tisíc kilometrov ročne.

Výber auta aj motora má byť odrazom skutočných požiadaviek motoristu. Dobré skĺbenie požiadaviek hospodárnosti aj výkonu prinášajú malé benzínové Turbomotory ako napríklad Renault Clio 1,2 TCE.

Aký výkon Rovnako rozhodovanie medzi malým a väčším objemom, nižším a vysokým výkonom musí zohľadniť potreby. Výkonný motor prinesie úsporu pri rýchlej a dlhej jazde. Extrémne namáhaný malý agregát s nízkym výkonom spotrebuje v diaľničnom tempe viac ako silný šesťvalec limuzíny. V meste je to presne naopak. Objemný šesť- alebo osemvalec potiahne z nádrže aj vtedy, ak ide na nízke otáčky a často sa rozbieha. Vyšší výkon znamená úsporu a spoľahlivosť na dlhých cestách, pri vysokej rýchlosti a extrémnom naložení vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Orientačné zásady pri výbere vhodného motora a auta Použitie Mesto – rodina Práca - rodina Služobné cesty

Kilometre ročne (km) 15 000 40 000 – 60 000 nad 60 000

Palivo benzín benzín/diesel diesel

Výkon (kW) 50 - 80 80 – 110 100 – 180

Objem motora (l) 1,0 – 1,6 1,4 – 2,0 2,0 - 3,0

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 240
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 043
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 836
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 887
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 689
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 317
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 099
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  4. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  5. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  6. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  7. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  8. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 221
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 372
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 910
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 888
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 901
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 929
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 6 047
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 701
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu