Na septembrovom autosalóne v Paríži absolvuje svetovú výstavnú premiéru nové Ferrari California. Kupé-kabriolet s osemvalcovým motorom pod prednou kapotou je pre automobilku z Maranella mimoriadne dôležitým modelom z viacerých príčin.
Nový okruh zákazníkov a nižšie emisie
Taliani plánujú Californiou zaútočiť na zákazníkov, ktorí by inak kvôli nedostatku financií o Ferrari neuvažovali. Pomerne malé auto s „malým" motorom by zároveň malo znižovať celkové emisie značky. Celohliníková karoséria bude existovať v jedinej - otvorenej - verzii s pevnou sklápacou strechou. Konštruktéri mysleli aj na praktickú stránku auta. Hoci „šifru" 2+ pri predstavení nevysvetlili, je pravdepodobné, že v interiéri okrem dvojice dospelých pasažierov nájde miesto aj dieťa, resp. väčšie množstvo batožiny. Dizajn v sebe kombinuje prvky z ostatných modelov Ferrari, hlavne 612 Scaglietti a 599 GTB.
6-valec nebude
V spojení s najmenším Ferrari sa dlho hovorilo o použití šesťvalca, realita je však iná. Predná kapota ukrýva vidlicový osemvalec s priamym vstrekovaním benzínu a objemom 4,3 l umiestnený za prednou nápravou. Výkon 388 kW (460 k) dosahovaný pri 7500 ot./min. sa prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky so 7 stupňami prenáša na zadné kolesá. Po modeli 599 GTB našiel systém kontroly trakcie F1-Trac svoje miesto aj v útrobách „baby Ferrari". Vďaka nemu dokáže z pokoja na 100 km/h zrýchliť za menej ako 4 sekundy. Hoci spotreba nezvykne byť pri nákupe tohto typu auta rozhodujúca vedzte, že California v priemere spotrebuje okolo 13 litrov benzínu na 100 kilometrov.