SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

BMW oživuje legendárny model M1

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1 (Zdroj: BMW)

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti, ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Kedysi úspešný automobil, ktorý víťazil na okruhoch a dnes je predmetom zberateľskej vášne navrhol Giorgio Giugiaro a jeho inšpiratívnym predchodcom bol koncept BMW Turbo. V kooperácii s talianskymi dielňami v Modene vznikol aj základný rám vtedajšieho auta. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a výkonom 277 koní pochádzal z limuzín BMW.

Revolučný model

Model M1 s motorom za prednými sedadlami priniesol okrem revolúcie v dizajne množstvo zaujímavých technických riešení a na tú dobu slušné dynamické parametre. So zrýchlením z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,6 sekundy bolo BMW M1 najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom tej doby. Sériová výroba M1 začala v roku 1979 a v nasledujúcich troch rokoch vyrobili 455 kusov, z toho 56 v pretekárskej verzii. Z historického odkazu a technických daností čerpali inšpiráciu aj tvorcovia štúdie M1 Homage.

BMW M1 predbehlo svoju dobu koncepciou, dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Pretekárska verzia dosahovala výkon až 470 koní.

Návrat do histórie

Logá automobilky, umiestnené v rohoch karosérie nad zadnými svetlami, boli v minulosti symbolom motora uloženého v strede auta. Dnes znamenajú návrat štúdie BMW M1 Homage do histórie. Z pôvodného BMW M1 pochádza inšpirácia otvorov na prednej kapote a žalúzií na zadnom skle. Dokonca, vonkajšie rozmery sú veľmi podobné s originálom. Jedine dlhší rázvor náprav nového BMW M1 Homage prináša viac miesta pre posádku. Kým pôvodné M1 malo svetlá ukryté vyklápacím mechanizmom, nový koncept ich má skryté v hlbokej štrbine pod prednou hranou kapoty. Novodobá štúdia je modernou interpretáciou všetkých pôvodných myšlienok a verejnosť zatiaľ nevie, aký osud ju čaká.

A čo bude ďalej?

Vízia M1 Homage predstavená na prehliadke historických automobilov Villa d´Este na Brehu talianskeho jazera Como vraj nemala motor. Nie je však vylúčené, že BMW osadí do stredu auta úspešný desaťvalec z modelu M5 a postaví konkurenčné auto pre Ferrari. Prvé BMW prišlo do sériovej výroby s cieľom naplniť potrebný počet štyristo vyrobených kusov, kvôli schváleniu pretekárskeho auta. Ak začnú vyrábať pokračovateľa, tak iba preto, aby BMW mohlo konkurovať Mercedesu SLR, Audi R8 alebo vozidlám Ferrari.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  7. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  8. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  9. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  10. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  1. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 435
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 12 735
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 732
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 950
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 177
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 198
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 765
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 694
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 043
  10. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 1 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovníčky Regionálneho úradu verejného zdravotníctva s políciou počas kontroly.

Od pondelka platí na pracoviskách OTP režim.


22 h
Zuzana Kepplová.

Nebude to ako počas druhej vlny, dušujú sa koaličníci. Vírus odpovedá.


1 h
Milan Lučanský na archívnej snímke.

Stíhanie vedú pre päť trestných činov.


22 h
Dole vodou so Samom Marcom

Potrebovali sme lockdown spolu s intenzívnym očkovaním, dostali sme toto.


28. nov

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


3 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  2. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  3. INESS: Cena zamestnanca
  4. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  5. Marcel Horacek: Život je fajn
  6. Marta Medzihradská: Šport vs kultúra v Banskej Bystrici
  7. Marián Lukáč: Blog č. 56- Transformácia v úmeni
  8. Štefan Vidlár: Krivé verše od ziskuchťivého penzistu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 427
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 402
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 679
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 232
  5. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 969
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 915
  7. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 665
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 128
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu