Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti, ale postavená na základe súčasných požiadaviek.
Kedysi úspešný automobil, ktorý víťazil na okruhoch a dnes je predmetom zberateľskej vášne navrhol Giorgio Giugiaro a jeho inšpiratívnym predchodcom bol koncept BMW Turbo. V kooperácii s talianskymi dielňami v Modene vznikol aj základný rám vtedajšieho auta. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a výkonom 277 koní pochádzal z limuzín BMW.
Revolučný model
Model M1 s motorom za prednými sedadlami priniesol okrem revolúcie v dizajne množstvo zaujímavých technických riešení a na tú dobu slušné dynamické parametre. So zrýchlením z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,6 sekundy bolo BMW M1 najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom tej doby. Sériová výroba M1 začala v roku 1979 a v nasledujúcich troch rokoch vyrobili 455 kusov, z toho 56 v pretekárskej verzii. Z historického odkazu a technických daností čerpali inšpiráciu aj tvorcovia štúdie M1 Homage.
BMW M1 predbehlo svoju dobu koncepciou, dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Pretekárska verzia dosahovala výkon až 470 koní.
Návrat do histórie
Logá automobilky, umiestnené v rohoch karosérie nad zadnými svetlami, boli v minulosti symbolom motora uloženého v strede auta. Dnes znamenajú návrat štúdie BMW M1 Homage do histórie. Z pôvodného BMW M1 pochádza inšpirácia otvorov na prednej kapote a žalúzií na zadnom skle. Dokonca, vonkajšie rozmery sú veľmi podobné s originálom. Jedine dlhší rázvor náprav nového BMW M1 Homage prináša viac miesta pre posádku. Kým pôvodné M1 malo svetlá ukryté vyklápacím mechanizmom, nový koncept ich má skryté v hlbokej štrbine pod prednou hranou kapoty. Novodobá štúdia je modernou interpretáciou všetkých pôvodných myšlienok a verejnosť zatiaľ nevie, aký osud ju čaká.
A čo bude ďalej?
Vízia M1 Homage predstavená na prehliadke historických automobilov Villa d´Este na Brehu talianskeho jazera Como vraj nemala motor. Nie je však vylúčené, že BMW osadí do stredu auta úspešný desaťvalec z modelu M5 a postaví konkurenčné auto pre Ferrari. Prvé BMW prišlo do sériovej výroby s cieľom naplniť potrebný počet štyristo vyrobených kusov, kvôli schváleniu pretekárskeho auta. Ak začnú vyrábať pokračovateľa, tak iba preto, aby BMW mohlo konkurovať Mercedesu SLR, Audi R8 alebo vozidlám Ferrari.