BMW oživuje legendárny model M1

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1(Zdroj: BMW)

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti, ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Kedysi úspešný automobil, ktorý víťazil na okruhoch a dnes je predmetom zberateľskej vášne navrhol Giorgio Giugiaro a jeho inšpiratívnym predchodcom bol koncept BMW Turbo. V kooperácii s talianskymi dielňami v Modene vznikol aj základný rám vtedajšieho auta. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a výkonom 277 koní pochádzal z limuzín BMW.

Revolučný model

Model M1 s motorom za prednými sedadlami priniesol okrem revolúcie v dizajne množstvo zaujímavých technických riešení a na tú dobu slušné dynamické parametre. So zrýchlením z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,6 sekundy bolo BMW M1 najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom tej doby. Sériová výroba M1 začala v roku 1979 a v nasledujúcich troch rokoch vyrobili 455 kusov, z toho 56 v pretekárskej verzii. Z historického odkazu a technických daností čerpali inšpiráciu aj tvorcovia štúdie M1 Homage.

BMW M1 predbehlo svoju dobu koncepciou, dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Pretekárska verzia dosahovala výkon až 470 koní.

Návrat do histórie

Logá automobilky, umiestnené v rohoch karosérie nad zadnými svetlami, boli v minulosti symbolom motora uloženého v strede auta. Dnes znamenajú návrat štúdie BMW M1 Homage do histórie. Z pôvodného BMW M1 pochádza inšpirácia otvorov na prednej kapote a žalúzií na zadnom skle. Dokonca, vonkajšie rozmery sú veľmi podobné s originálom. Jedine dlhší rázvor náprav nového BMW M1 Homage prináša viac miesta pre posádku. Kým pôvodné M1 malo svetlá ukryté vyklápacím mechanizmom, nový koncept ich má skryté v hlbokej štrbine pod prednou hranou kapoty. Novodobá štúdia je modernou interpretáciou všetkých pôvodných myšlienok a verejnosť zatiaľ nevie, aký osud ju čaká.

A čo bude ďalej?

Vízia M1 Homage predstavená na prehliadke historických automobilov Villa d´Este na Brehu talianskeho jazera Como vraj nemala motor. Nie je však vylúčené, že BMW osadí do stredu auta úspešný desaťvalec z modelu M5 a postaví konkurenčné auto pre Ferrari. Prvé BMW prišlo do sériovej výroby s cieľom naplniť potrebný počet štyristo vyrobených kusov, kvôli schváleniu pretekárskeho auta. Ak začnú vyrábať pokračovateľa, tak iba preto, aby BMW mohlo konkurovať Mercedesu SLR, Audi R8 alebo vozidlám Ferrari.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.