SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

BMW oživuje legendárny model M1

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1Dizajn novej štúdie BMW M1 Homage je poctou historickému odkazu modelu M1 (Zdroj: BMW)

Tridsať rokov od uvedenia presláveného športového BMW M1 vznikla štúdia verná odkazu minulosti, ale postavená na základe súčasných požiadaviek.

Kedysi úspešný automobil, ktorý víťazil na okruhoch a dnes je predmetom zberateľskej vášne navrhol Giorgio Giugiaro a jeho inšpiratívnym predchodcom bol koncept BMW Turbo. V kooperácii s talianskymi dielňami v Modene vznikol aj základný rám vtedajšieho auta. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a výkonom 277 koní pochádzal z limuzín BMW.

Revolučný model

Model M1 s motorom za prednými sedadlami priniesol okrem revolúcie v dizajne množstvo zaujímavých technických riešení a na tú dobu slušné dynamické parametre. So zrýchlením z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,6 sekundy bolo BMW M1 najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom tej doby. Sériová výroba M1 začala v roku 1979 a v nasledujúcich troch rokoch vyrobili 455 kusov, z toho 56 v pretekárskej verzii. Z historického odkazu a technických daností čerpali inšpiráciu aj tvorcovia štúdie M1 Homage.

BMW M1 predbehlo svoju dobu koncepciou, dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Pretekárska verzia dosahovala výkon až 470 koní.

Návrat do histórie

Logá automobilky, umiestnené v rohoch karosérie nad zadnými svetlami, boli v minulosti symbolom motora uloženého v strede auta. Dnes znamenajú návrat štúdie BMW M1 Homage do histórie. Z pôvodného BMW M1 pochádza inšpirácia otvorov na prednej kapote a žalúzií na zadnom skle. Dokonca, vonkajšie rozmery sú veľmi podobné s originálom. Jedine dlhší rázvor náprav nového BMW M1 Homage prináša viac miesta pre posádku. Kým pôvodné M1 malo svetlá ukryté vyklápacím mechanizmom, nový koncept ich má skryté v hlbokej štrbine pod prednou hranou kapoty. Novodobá štúdia je modernou interpretáciou všetkých pôvodných myšlienok a verejnosť zatiaľ nevie, aký osud ju čaká.

A čo bude ďalej?

Vízia M1 Homage predstavená na prehliadke historických automobilov Villa d´Este na Brehu talianskeho jazera Como vraj nemala motor. Nie je však vylúčené, že BMW osadí do stredu auta úspešný desaťvalec z modelu M5 a postaví konkurenčné auto pre Ferrari. Prvé BMW prišlo do sériovej výroby s cieľom naplniť potrebný počet štyristo vyrobených kusov, kvôli schváleniu pretekárskeho auta. Ak začnú vyrábať pokračovateľa, tak iba preto, aby BMW mohlo konkurovať Mercedesu SLR, Audi R8 alebo vozidlám Ferrari.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 779
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 756
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 677
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 721
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 006
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 084
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr