Krátky test : Suzuki Splash

Najnovšie Suzuki sa základnou cenou radí medzi miniautá, ale vnútorným priestorom a konštrukciou stojí po boku Swiftu, akurát s iným zameraním a cieľom. Dôkazom sú jazdné vlastnosti a využiteľnosť interiéru.

Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Japonská značka Suzuki uprednostňuje namiesto veľkého počtu modelov premyslenejšie kroky. Taktika sa zatiaľ vypláca, pretože doteraz k úspechu stačili tri nové modely. Po dlhšom čase pribudlo ďalšie Suzuki postavené na hranici dvoch automobilových tried. Splash je prvé malé auto, ktoré skutočne ťaží z koncepcie karosérie typu minivanu a pritom neplatí daň z jazdných vlastností a dizajnu. Všetky línie majú svoj zmysel, predná maska zapadá do rodiny Suzuki a široké lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok, než je u obdobných automobilov zvykom. Najpútavejšie je spracovaná zadná časť auta, pretože práve tu mali dizajnéri najviac zviazané ruky. Dodržať nároky na vnútornmý priestor a pritom neurobiť malé auto ako krabicu od topánok. Vďaka novým líniám a vypuklým blatníkom sa Splash vyhol krabicovému efektu. S prehľadnou karosériou sa výborne parkuje a subjektívne sa zdá byť nízky aerodynamický hluk na diaľnici, teda najmä voči konkurenčným autám.

Dvojité dno

Prednosťou batožinového priestoru je skôr výška než dĺžka, najmä v základnom usporiadaní. Poteší tiež zapustený zámok piatych dverí, ktorý neškriabe kufre a oceňujeme jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra. Tri hlavové opierky vzadu vytvárajú predpoklad troch miest na sedenie. Trom dospelým tu bude úzko, ale dve autosedačky a jeden podsedák pre staršie dieťa sa ako-tak vmestia. Pohodlné a neobmedzujúce sedenie si však užijú iba dvaja.

Miesto nad hlavou

Interiér so stoličkovým typom sedenia ťaží najmä z výšky, ale rozhodne nezaostáva v šírke. Pocitovo je na šírku toľko miesta ako vo Swifte, alebo vo Fabii. Z pozície vodiča zaujme prehľadná a na túto triedu mimoriadne kvalitne spracovaná prístrojová doska. Rovnako pôsobivé je radenie prevodových stupňov a ponuka odkladacích priestorov. Najvyšší stupeň vybavenia v testovanom aute ponúka veľa, vrátane stabilizačného systému ESP a šiestich airbagov. Vozidlá s podobnou výbavou stoja bežne okolo pol milióna. Pri kúpe sa však nenechajte nalákať na najzákladnejší model GC 1,0, ale radšej o stupeň vyššie vybavenie. Dostanete podstatne viac za nie veľký rozdiel peňazí.

Suverénna jazda

Od malého auta tejto koncepcie možno očakávať zaujímavý vnútorný priestor aj dostatok miesta, ale jazdné vlastnosti boli nad očakávanie dobré. Silnejšia verzia sa presvedčivo správa aj na diaľnici a dobre zvláda zákruty. Dokonca sme nechcene vyskúšali stabilizačný systém v reálnej situácii a auto aj napriek prudkému manévru v stovke nezišlo z cesty. Obratnosť a ľahká ovládateľnosť povyšuje Splash nad ostatné miniautá a hravo obstojí aj proti kategórii malých vozidiel. Odskúšaná technika, pekná karoséria, kvalitné spracovanie a výborný podvozok urobili z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Po prvom krátkom zoznámení pripravujeme rozsiahly videotest. Očakávame tiež otázky v diskusii, na ktoré odpovieme veľkým testom.

Naše hodnotenie v danej kategórii

vzhľad

*****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Suzuki Splash 1,2 GS

Cena modelu od 279 000 Sk
Cena testovanej verzie 399 000 Sk
Motor 1,2 16 V
Výkon motora 63 kW / 85 k
Krútiaci moment 114 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Objem batožinového priestoru 202 - 583 l
Spotreba podľa výrobcu 5,5 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú na podstatne vyššej úrovni, než ponúka konkurencia v tejto triede. Nás zaujal najmä priestor.
Otáčkomer patrí skôr medzi kozmetické doplnky, okrem toho je ťažšie čitateľný. Prístrojový panel však plní presne svoj účel. Väčší by bol lepšie čitateľný.
Batožinový priestor má dvojité dno a dosť hlbokú spodnú časť. Nakladací otvor dosahuje na túto triedu maximálne možné rozmery.
K ľahkému a pružnému motoru pasuje dobre navrhnutá prevodovka. V meste poteší poloha páky a presné radenie.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.