Krátky test : Suzuki Splash

Najnovšie Suzuki sa základnou cenou radí medzi miniautá, ale vnútorným priestorom a konštrukciou stojí po boku Swiftu, akurát s iným zameraním a cieľom. Dôkazom sú jazdné vlastnosti a využiteľnosť interiéru.

Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Japonská značka Suzuki uprednostňuje namiesto veľkého počtu modelov premyslenejšie kroky. Taktika sa zatiaľ vypláca, pretože doteraz k úspechu stačili tri nové modely. Po dlhšom čase pribudlo ďalšie Suzuki postavené na hranici dvoch automobilových tried. Splash je prvé malé auto, ktoré skutočne ťaží z koncepcie karosérie typu minivanu a pritom neplatí daň z jazdných vlastností a dizajnu. Všetky línie majú svoj zmysel, predná maska zapadá do rodiny Suzuki a široké lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok, než je u obdobných automobilov zvykom. Najpútavejšie je spracovaná zadná časť auta, pretože práve tu mali dizajnéri najviac zviazané ruky. Dodržať nároky na vnútornmý priestor a pritom neurobiť malé auto ako krabicu od topánok. Vďaka novým líniám a vypuklým blatníkom sa Splash vyhol krabicovému efektu. S prehľadnou karosériou sa výborne parkuje a subjektívne sa zdá byť nízky aerodynamický hluk na diaľnici, teda najmä voči konkurenčným autám.

Dvojité dno

Prednosťou batožinového priestoru je skôr výška než dĺžka, najmä v základnom usporiadaní. Poteší tiež zapustený zámok piatych dverí, ktorý neškriabe kufre a oceňujeme jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra. Tri hlavové opierky vzadu vytvárajú predpoklad troch miest na sedenie. Trom dospelým tu bude úzko, ale dve autosedačky a jeden podsedák pre staršie dieťa sa ako-tak vmestia. Pohodlné a neobmedzujúce sedenie si však užijú iba dvaja.

Miesto nad hlavou

Interiér so stoličkovým typom sedenia ťaží najmä z výšky, ale rozhodne nezaostáva v šírke. Pocitovo je na šírku toľko miesta ako vo Swifte, alebo vo Fabii. Z pozície vodiča zaujme prehľadná a na túto triedu mimoriadne kvalitne spracovaná prístrojová doska. Rovnako pôsobivé je radenie prevodových stupňov a ponuka odkladacích priestorov. Najvyšší stupeň vybavenia v testovanom aute ponúka veľa, vrátane stabilizačného systému ESP a šiestich airbagov. Vozidlá s podobnou výbavou stoja bežne okolo pol milióna. Pri kúpe sa však nenechajte nalákať na najzákladnejší model GC 1,0, ale radšej o stupeň vyššie vybavenie. Dostanete podstatne viac za nie veľký rozdiel peňazí.

Suverénna jazda

Od malého auta tejto koncepcie možno očakávať zaujímavý vnútorný priestor aj dostatok miesta, ale jazdné vlastnosti boli nad očakávanie dobré. Silnejšia verzia sa presvedčivo správa aj na diaľnici a dobre zvláda zákruty. Dokonca sme nechcene vyskúšali stabilizačný systém v reálnej situácii a auto aj napriek prudkému manévru v stovke nezišlo z cesty. Obratnosť a ľahká ovládateľnosť povyšuje Splash nad ostatné miniautá a hravo obstojí aj proti kategórii malých vozidiel. Odskúšaná technika, pekná karoséria, kvalitné spracovanie a výborný podvozok urobili z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Po prvom krátkom zoznámení pripravujeme rozsiahly videotest. Očakávame tiež otázky v diskusii, na ktoré odpovieme veľkým testom.

Naše hodnotenie v danej kategórii

vzhľad

*****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Suzuki Splash 1,2 GS

Cena modelu od 279 000 Sk
Cena testovanej verzie 399 000 Sk
Motor 1,2 16 V
Výkon motora 63 kW / 85 k
Krútiaci moment 114 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Objem batožinového priestoru 202 - 583 l
Spotreba podľa výrobcu 5,5 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú na podstatne vyššej úrovni, než ponúka konkurencia v tejto triede. Nás zaujal najmä priestor.
Otáčkomer patrí skôr medzi kozmetické doplnky, okrem toho je ťažšie čitateľný. Prístrojový panel však plní presne svoj účel. Väčší by bol lepšie čitateľný.
Batožinový priestor má dvojité dno a dosť hlbokú spodnú časť. Nakladací otvor dosahuje na túto triedu maximálne možné rozmery.
K ľahkému a pružnému motoru pasuje dobre navrhnutá prevodovka. V meste poteší poloha páky a presné radenie.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 164
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 947
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 388
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 303
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 410
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 403
  7. Kam do tepla v januári? 2 344
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 039
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 968
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 194

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open.

KOMENTÁRE

Stavebné sporenie sa môže zapojiť do kampane „me too“

Nájsť čosi zneužívanejšie vo svete než tento produkt na Slovensku nenájdete.

AUTO

Nehody komplikujú dopravu v Bratislave, na D1 sa zrazilo 5 áut

Zápchy sú aj na diaľničnom obchvate.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.