SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Krátky test : Suzuki Splash

Najnovšie Suzuki sa základnou cenou radí medzi miniautá, ale vnútorným priestorom a konštrukciou stojí po boku Swiftu, akurát s iným zameraním a cieľom. Dôkazom sú jazdné vlastnosti a využiteľnosť interiéru.

Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám.Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Japonská značka Suzuki uprednostňuje namiesto veľkého počtu modelov premyslenejšie kroky. Taktika sa zatiaľ vypláca, pretože doteraz k úspechu stačili tri nové modely. Po dlhšom čase pribudlo ďalšie Suzuki postavené na hranici dvoch automobilových tried. Splash je prvé malé auto, ktoré skutočne ťaží z koncepcie karosérie typu minivanu a pritom neplatí daň z jazdných vlastností a dizajnu. Všetky línie majú svoj zmysel, predná maska zapadá do rodiny Suzuki a široké lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok, než je u obdobných automobilov zvykom. Najpútavejšie je spracovaná zadná časť auta, pretože práve tu mali dizajnéri najviac zviazané ruky. Dodržať nároky na vnútornmý priestor a pritom neurobiť malé auto ako krabicu od topánok. Vďaka novým líniám a vypuklým blatníkom sa Splash vyhol krabicovému efektu. S prehľadnou karosériou sa výborne parkuje a subjektívne sa zdá byť nízky aerodynamický hluk na diaľnici, teda najmä voči konkurenčným autám.

Dvojité dno

Prednosťou batožinového priestoru je skôr výška než dĺžka, najmä v základnom usporiadaní. Poteší tiež zapustený zámok piatych dverí, ktorý neškriabe kufre a oceňujeme jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra. Tri hlavové opierky vzadu vytvárajú predpoklad troch miest na sedenie. Trom dospelým tu bude úzko, ale dve autosedačky a jeden podsedák pre staršie dieťa sa ako-tak vmestia. Pohodlné a neobmedzujúce sedenie si však užijú iba dvaja.

Miesto nad hlavou

Interiér so stoličkovým typom sedenia ťaží najmä z výšky, ale rozhodne nezaostáva v šírke. Pocitovo je na šírku toľko miesta ako vo Swifte, alebo vo Fabii. Z pozície vodiča zaujme prehľadná a na túto triedu mimoriadne kvalitne spracovaná prístrojová doska. Rovnako pôsobivé je radenie prevodových stupňov a ponuka odkladacích priestorov. Najvyšší stupeň vybavenia v testovanom aute ponúka veľa, vrátane stabilizačného systému ESP a šiestich airbagov. Vozidlá s podobnou výbavou stoja bežne okolo pol milióna. Pri kúpe sa však nenechajte nalákať na najzákladnejší model GC 1,0, ale radšej o stupeň vyššie vybavenie. Dostanete podstatne viac za nie veľký rozdiel peňazí.

Suverénna jazda

Od malého auta tejto koncepcie možno očakávať zaujímavý vnútorný priestor aj dostatok miesta, ale jazdné vlastnosti boli nad očakávanie dobré. Silnejšia verzia sa presvedčivo správa aj na diaľnici a dobre zvláda zákruty. Dokonca sme nechcene vyskúšali stabilizačný systém v reálnej situácii a auto aj napriek prudkému manévru v stovke nezišlo z cesty. Obratnosť a ľahká ovládateľnosť povyšuje Splash nad ostatné miniautá a hravo obstojí aj proti kategórii malých vozidiel. Odskúšaná technika, pekná karoséria, kvalitné spracovanie a výborný podvozok urobili z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Po prvom krátkom zoznámení pripravujeme rozsiahly videotest. Očakávame tiež otázky v diskusii, na ktoré odpovieme veľkým testom.

Naše hodnotenie v danej kategórii

vzhľad

*****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Suzuki Splash 1,2 GS

Cena modelu od 279 000 Sk
Cena testovanej verzie 399 000 Sk
Motor 1,2 16 V
Výkon motora 63 kW / 85 k
Krútiaci moment 114 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Objem batožinového priestoru 202 - 583 l
Spotreba podľa výrobcu 5,5 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú na podstatne vyššej úrovni, než ponúka konkurencia v tejto triede. Nás zaujal najmä priestor.
Otáčkomer patrí skôr medzi kozmetické doplnky, okrem toho je ťažšie čitateľný. Prístrojový panel však plní presne svoj účel. Väčší by bol lepšie čitateľný.
Batožinový priestor má dvojité dno a dosť hlbokú spodnú časť. Nakladací otvor dosahuje na túto triedu maximálne možné rozmery.
K ľahkému a pružnému motoru pasuje dobre navrhnutá prevodovka. V meste poteší poloha páky a presné radenie.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 608
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 295
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 014
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 391
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 949
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 881
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 326
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 205
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 061
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

16 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

6 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan