SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Krátky test : Suzuki Splash

Najnovšie Suzuki sa základnou cenou radí medzi miniautá, ale vnútorným priestorom a konštrukciou stojí po boku Swiftu, akurát s iným zameraním a cieľom. Dôkazom sú jazdné vlastnosti a využiteľnosť interiéru.

Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám.Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Japonská značka Suzuki uprednostňuje namiesto veľkého počtu modelov premyslenejšie kroky. Taktika sa zatiaľ vypláca, pretože doteraz k úspechu stačili tri nové modely. Po dlhšom čase pribudlo ďalšie Suzuki postavené na hranici dvoch automobilových tried. Splash je prvé malé auto, ktoré skutočne ťaží z koncepcie karosérie typu minivanu a pritom neplatí daň z jazdných vlastností a dizajnu. Všetky línie majú svoj zmysel, predná maska zapadá do rodiny Suzuki a široké lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok, než je u obdobných automobilov zvykom. Najpútavejšie je spracovaná zadná časť auta, pretože práve tu mali dizajnéri najviac zviazané ruky. Dodržať nároky na vnútornmý priestor a pritom neurobiť malé auto ako krabicu od topánok. Vďaka novým líniám a vypuklým blatníkom sa Splash vyhol krabicovému efektu. S prehľadnou karosériou sa výborne parkuje a subjektívne sa zdá byť nízky aerodynamický hluk na diaľnici, teda najmä voči konkurenčným autám.

Dvojité dno

Prednosťou batožinového priestoru je skôr výška než dĺžka, najmä v základnom usporiadaní. Poteší tiež zapustený zámok piatych dverí, ktorý neškriabe kufre a oceňujeme jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra. Tri hlavové opierky vzadu vytvárajú predpoklad troch miest na sedenie. Trom dospelým tu bude úzko, ale dve autosedačky a jeden podsedák pre staršie dieťa sa ako-tak vmestia. Pohodlné a neobmedzujúce sedenie si však užijú iba dvaja.

Miesto nad hlavou

Interiér so stoličkovým typom sedenia ťaží najmä z výšky, ale rozhodne nezaostáva v šírke. Pocitovo je na šírku toľko miesta ako vo Swifte, alebo vo Fabii. Z pozície vodiča zaujme prehľadná a na túto triedu mimoriadne kvalitne spracovaná prístrojová doska. Rovnako pôsobivé je radenie prevodových stupňov a ponuka odkladacích priestorov. Najvyšší stupeň vybavenia v testovanom aute ponúka veľa, vrátane stabilizačného systému ESP a šiestich airbagov. Vozidlá s podobnou výbavou stoja bežne okolo pol milióna. Pri kúpe sa však nenechajte nalákať na najzákladnejší model GC 1,0, ale radšej o stupeň vyššie vybavenie. Dostanete podstatne viac za nie veľký rozdiel peňazí.

Suverénna jazda

Od malého auta tejto koncepcie možno očakávať zaujímavý vnútorný priestor aj dostatok miesta, ale jazdné vlastnosti boli nad očakávanie dobré. Silnejšia verzia sa presvedčivo správa aj na diaľnici a dobre zvláda zákruty. Dokonca sme nechcene vyskúšali stabilizačný systém v reálnej situácii a auto aj napriek prudkému manévru v stovke nezišlo z cesty. Obratnosť a ľahká ovládateľnosť povyšuje Splash nad ostatné miniautá a hravo obstojí aj proti kategórii malých vozidiel. Odskúšaná technika, pekná karoséria, kvalitné spracovanie a výborný podvozok urobili z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Po prvom krátkom zoznámení pripravujeme rozsiahly videotest. Očakávame tiež otázky v diskusii, na ktoré odpovieme veľkým testom.

Naše hodnotenie v danej kategórii

vzhľad

*****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Suzuki Splash 1,2 GS

Cena modelu od 279 000 Sk
Cena testovanej verzie 399 000 Sk
Motor 1,2 16 V
Výkon motora 63 kW / 85 k
Krútiaci moment 114 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Objem batožinového priestoru 202 - 583 l
Spotreba podľa výrobcu 5,5 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú na podstatne vyššej úrovni, než ponúka konkurencia v tejto triede. Nás zaujal najmä priestor.
Otáčkomer patrí skôr medzi kozmetické doplnky, okrem toho je ťažšie čitateľný. Prístrojový panel však plní presne svoj účel. Väčší by bol lepšie čitateľný.
Batožinový priestor má dvojité dno a dosť hlbokú spodnú časť. Nakladací otvor dosahuje na túto triedu maximálne možné rozmery.
K ľahkému a pružnému motoru pasuje dobre navrhnutá prevodovka. V meste poteší poloha páky a presné radenie.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 26 833
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 942
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 732
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 534
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 833
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 738
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 484
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 371
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 160
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 150
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do ich nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Najväčšie riziko dnešných dní - vystresovaný národ stratí dôveru v inštitúcie

Všetci rozumieme, že situácia je vážna.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept