Krátky test : Suzuki Splash

Najnovšie Suzuki sa základnou cenou radí medzi miniautá, ale vnútorným priestorom a konštrukciou stojí po boku Swiftu, akurát s iným zameraním a cieľom. Dôkazom sú jazdné vlastnosti a využiteľnosť interiéru.

Malé vonkajšie rozmery nemusia byť prekážkou k veľkému vnútornému priestoru a pekným líniám.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Japonská značka Suzuki uprednostňuje namiesto veľkého počtu modelov premyslenejšie kroky. Taktika sa zatiaľ vypláca, pretože doteraz k úspechu stačili tri nové modely. Po dlhšom čase pribudlo ďalšie Suzuki postavené na hranici dvoch automobilových tried. Splash je prvé malé auto, ktoré skutočne ťaží z koncepcie karosérie typu minivanu a pritom neplatí daň z jazdných vlastností a dizajnu. Všetky línie majú svoj zmysel, predná maska zapadá do rodiny Suzuki a široké lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok, než je u obdobných automobilov zvykom. Najpútavejšie je spracovaná zadná časť auta, pretože práve tu mali dizajnéri najviac zviazané ruky. Dodržať nároky na vnútornmý priestor a pritom neurobiť malé auto ako krabicu od topánok. Vďaka novým líniám a vypuklým blatníkom sa Splash vyhol krabicovému efektu. S prehľadnou karosériou sa výborne parkuje a subjektívne sa zdá byť nízky aerodynamický hluk na diaľnici, teda najmä voči konkurenčným autám.

Dvojité dno

Prednosťou batožinového priestoru je skôr výška než dĺžka, najmä v základnom usporiadaní. Poteší tiež zapustený zámok piatych dverí, ktorý neškriabe kufre a oceňujeme jednoduché sklápanie zadných operadiel do jednej roviny s dnom kufra. Tri hlavové opierky vzadu vytvárajú predpoklad troch miest na sedenie. Trom dospelým tu bude úzko, ale dve autosedačky a jeden podsedák pre staršie dieťa sa ako-tak vmestia. Pohodlné a neobmedzujúce sedenie si však užijú iba dvaja.

Miesto nad hlavou

Interiér so stoličkovým typom sedenia ťaží najmä z výšky, ale rozhodne nezaostáva v šírke. Pocitovo je na šírku toľko miesta ako vo Swifte, alebo vo Fabii. Z pozície vodiča zaujme prehľadná a na túto triedu mimoriadne kvalitne spracovaná prístrojová doska. Rovnako pôsobivé je radenie prevodových stupňov a ponuka odkladacích priestorov. Najvyšší stupeň vybavenia v testovanom aute ponúka veľa, vrátane stabilizačného systému ESP a šiestich airbagov. Vozidlá s podobnou výbavou stoja bežne okolo pol milióna. Pri kúpe sa však nenechajte nalákať na najzákladnejší model GC 1,0, ale radšej o stupeň vyššie vybavenie. Dostanete podstatne viac za nie veľký rozdiel peňazí.

Suverénna jazda

Od malého auta tejto koncepcie možno očakávať zaujímavý vnútorný priestor aj dostatok miesta, ale jazdné vlastnosti boli nad očakávanie dobré. Silnejšia verzia sa presvedčivo správa aj na diaľnici a dobre zvláda zákruty. Dokonca sme nechcene vyskúšali stabilizačný systém v reálnej situácii a auto aj napriek prudkému manévru v stovke nezišlo z cesty. Obratnosť a ľahká ovládateľnosť povyšuje Splash nad ostatné miniautá a hravo obstojí aj proti kategórii malých vozidiel. Odskúšaná technika, pekná karoséria, kvalitné spracovanie a výborný podvozok urobili z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Po prvom krátkom zoznámení pripravujeme rozsiahly videotest. Očakávame tiež otázky v diskusii, na ktoré odpovieme veľkým testom.

Naše hodnotenie v danej kategórii

vzhľad

*****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Suzuki Splash 1,2 GS

Cena modelu od 279 000 Sk
Cena testovanej verzie 399 000 Sk
Motor 1,2 16 V
Výkon motora 63 kW / 85 k
Krútiaci moment 114 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Objem batožinového priestoru 202 - 583 l
Spotreba podľa výrobcu 5,5 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú na podstatne vyššej úrovni, než ponúka konkurencia v tejto triede. Nás zaujal najmä priestor.
Otáčkomer patrí skôr medzi kozmetické doplnky, okrem toho je ťažšie čitateľný. Prístrojový panel však plní presne svoj účel. Väčší by bol lepšie čitateľný.
Batožinový priestor má dvojité dno a dosť hlbokú spodnú časť. Nakladací otvor dosahuje na túto triedu maximálne možné rozmery.
K ľahkému a pružnému motoru pasuje dobre navrhnutá prevodovka. V meste poteší poloha páky a presné radenie.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 27 073
  2. Najužitočnejšia appka 15 064
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 948
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 144
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 859
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 618
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 211
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 156
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 128
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer bude hľadať nového ministra, Imrecze má konkurenta

Súčasného guvernéra NBS má vystriedať Peter Kažimír.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír uteká z politiky, Smeru chýba ďalší minister

Špekuluje sa nad budúcnosťou ministra.

KOMENTÁRE

Trápenie Roberta Fica, alebo ako získať čo najviac

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.