Rely Bratislava vyhral Poliak Grzyb

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v metropole našej krajiny - Bratislave.

Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v Bratislave. Organizátori pripravili dvojdňovú súťaž s 11 rýchlostnými skúškami situovanými na štvorici úsekov s celkovou dĺžkou takmer 120 meraných kilometrov.

Béreš jr. s penalizáciou

Doterajší suveréni šampionátu - Jozef Béreš jr. s Róbertom Müllerom - vyhrali v Egeri i Rožňave a zaslúžene tak patrili k najväčším favoritom. Štartovou rampou prešlo ďalších 51 posádok z 6 európskych krajín, z nich k adeptom na triumf patrili Poliaci Grzyb s Mazurom (Fiat Punto S2000), Igor Drotár s Vladom Bánocim (Škoda Octavia WRC) či Peter Gavlák oslavujúci svoj 100. štart v kariére navigovaný Čechom Milošom Hůlkom (Mitsubishi Lancer). Najlepšie opäť raz začal Béreš, keď vyhral prvú a vzápätí aj druhú rýchlostnú skúšku. V RS3 skončil 3., ale kvôli technickým problémom sa opozdil pri výjazde zo servisnej zóny, za čo ho komisári „odmenili" 30-sekundovou penalizáciou. Východniar klesol na štvrtú pozíciu s 24-sekundovou stratou na čelo, ktorá sa v ďalšom priebehu ukázala ako rozhodujúca. Traja najrýchlejší po prvom dni sa zmestili do jedinej sekundy, keď viedol Drotár pred Orsákom (+0,2 s) a Grzybom (+0,6 s).

Grzybov premiérový tohtoročný triumf

Harmonogram podstatne dlhšej 2. etapy obsahoval 8 meraných testov. V jej úvode si ešte na krátko udržal vedenie Drotár, potom ho však postihla smola, keď odtrhol skrutky držiace koleso. V súťaži mohol pokračovať, no s minútovou stratou klesol na 4. miesto. Na čele sa tak ocitol Grzyb, ktorý v doterajšom priebehu šampionátu nedokončil ani jednu súťaž. 2. priečku si držal Orsák. Mladý český pilot sa k súboju s Grzybom neodhodlal, naopak, sám musel odolávať postupne sa doťahujúcemu Bérešovi. Ich vzájomný súboj vyvrcholil až v poslednej skúške, v ktorej Slovák ukrojil z Orsákovho náskoku ďalších 3,7 sekundy, ale v celkovom poradí mu na striebro chýbalo 6 desatín. Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006. Štvrtý Drotár si na svoje konto pripísal ďalšie víťazstvo v rámci triedy A8, v A7 dominoval Čech Petr Pospíšil (Honda Civic), A6 Zsolt Baracskai (Suzuki Ignis) a najslabšie „áčka" vyhral Gabriel Molnár (Škoda Felicia). V triede N3 opäť dominoval Maďar Zoltán Bessenyey (Opel Astra), N2 sa stali korisťou jeho krajana Istvána Radóa (Honda Civic) a najslabšie eNká (N1) Ladislava Stoklasa. Skupina F patrila Tomášovi Ondrejovi (Mitsubishi Lancer) a medzi historikmi bol najrýchlejší Jozef Béreš senior s Opelom Ascona. Slovenský šampionát bude najbližšie pokračovať v Bojniciach v polovici júla.

Výsledky:

1. Grzyb/Mazur (PL) Fiat Punto S2000 1:11:43,5 hod.

2. Orsák/Vajík (ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX +30,3 s.

3. Béreš jr./Müller (SR) Fiat Punto S2000 +30,9 s.

4. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Octavia WRC +1:33,6 min.

5. Gavlák/Hůlka (SR/ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:00,5 min.

6. Hadik/Juhász (HU) Subaru Impreza N12 +3:05,2 min.

7. Mikulaštík/Baran (ČR) Subaru Impreza N11 +4:08,2 min.

8. Baracskai/Veres (HU) Suzuki Ignis S1600 +5:44,6 min.

9. Melichárek/Hausknotz (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +5:45,4 min.

10. Viana/Galmiche (FRA) Citroën C2 R2 MAX +6:39,5 min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 852
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 367
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 947
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 404
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 072
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 642
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 543
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 254
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 831
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 506

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona priniesol svieži vietor do segmentu SUV (test)

Výstredný dizajn autu neuberá zo schopností v ľahkom teréne.

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.