Rely Bratislava vyhral Poliak Grzyb

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v metropole našej krajiny - Bratislave.

Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v Bratislave. Organizátori pripravili dvojdňovú súťaž s 11 rýchlostnými skúškami situovanými na štvorici úsekov s celkovou dĺžkou takmer 120 meraných kilometrov.

Béreš jr. s penalizáciou

Doterajší suveréni šampionátu - Jozef Béreš jr. s Róbertom Müllerom - vyhrali v Egeri i Rožňave a zaslúžene tak patrili k najväčším favoritom. Štartovou rampou prešlo ďalších 51 posádok z 6 európskych krajín, z nich k adeptom na triumf patrili Poliaci Grzyb s Mazurom (Fiat Punto S2000), Igor Drotár s Vladom Bánocim (Škoda Octavia WRC) či Peter Gavlák oslavujúci svoj 100. štart v kariére navigovaný Čechom Milošom Hůlkom (Mitsubishi Lancer). Najlepšie opäť raz začal Béreš, keď vyhral prvú a vzápätí aj druhú rýchlostnú skúšku. V RS3 skončil 3., ale kvôli technickým problémom sa opozdil pri výjazde zo servisnej zóny, za čo ho komisári „odmenili" 30-sekundovou penalizáciou. Východniar klesol na štvrtú pozíciu s 24-sekundovou stratou na čelo, ktorá sa v ďalšom priebehu ukázala ako rozhodujúca. Traja najrýchlejší po prvom dni sa zmestili do jedinej sekundy, keď viedol Drotár pred Orsákom (+0,2 s) a Grzybom (+0,6 s).

Grzybov premiérový tohtoročný triumf

Harmonogram podstatne dlhšej 2. etapy obsahoval 8 meraných testov. V jej úvode si ešte na krátko udržal vedenie Drotár, potom ho však postihla smola, keď odtrhol skrutky držiace koleso. V súťaži mohol pokračovať, no s minútovou stratou klesol na 4. miesto. Na čele sa tak ocitol Grzyb, ktorý v doterajšom priebehu šampionátu nedokončil ani jednu súťaž. 2. priečku si držal Orsák. Mladý český pilot sa k súboju s Grzybom neodhodlal, naopak, sám musel odolávať postupne sa doťahujúcemu Bérešovi. Ich vzájomný súboj vyvrcholil až v poslednej skúške, v ktorej Slovák ukrojil z Orsákovho náskoku ďalších 3,7 sekundy, ale v celkovom poradí mu na striebro chýbalo 6 desatín. Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006. Štvrtý Drotár si na svoje konto pripísal ďalšie víťazstvo v rámci triedy A8, v A7 dominoval Čech Petr Pospíšil (Honda Civic), A6 Zsolt Baracskai (Suzuki Ignis) a najslabšie „áčka" vyhral Gabriel Molnár (Škoda Felicia). V triede N3 opäť dominoval Maďar Zoltán Bessenyey (Opel Astra), N2 sa stali korisťou jeho krajana Istvána Radóa (Honda Civic) a najslabšie eNká (N1) Ladislava Stoklasa. Skupina F patrila Tomášovi Ondrejovi (Mitsubishi Lancer) a medzi historikmi bol najrýchlejší Jozef Béreš senior s Opelom Ascona. Slovenský šampionát bude najbližšie pokračovať v Bojniciach v polovici júla.

Výsledky:

1. Grzyb/Mazur (PL) Fiat Punto S2000 1:11:43,5 hod.

2. Orsák/Vajík (ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX +30,3 s.

3. Béreš jr./Müller (SR) Fiat Punto S2000 +30,9 s.

4. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Octavia WRC +1:33,6 min.

5. Gavlák/Hůlka (SR/ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:00,5 min.

6. Hadik/Juhász (HU) Subaru Impreza N12 +3:05,2 min.

7. Mikulaštík/Baran (ČR) Subaru Impreza N11 +4:08,2 min.

8. Baracskai/Veres (HU) Suzuki Ignis S1600 +5:44,6 min.

9. Melichárek/Hausknotz (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +5:45,4 min.

10. Viana/Galmiche (FRA) Citroën C2 R2 MAX +6:39,5 min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 620
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 033
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 571
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 009
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 706
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 148
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 090
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 695
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.