Rely Bratislava vyhral Poliak Grzyb

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v metropole našej krajiny - Bratislave.

Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Po maďarskom Egeri a Rožňave sa kolotoč majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Becep Rally 2008 roztočil v Bratislave. Organizátori pripravili dvojdňovú súťaž s 11 rýchlostnými skúškami situovanými na štvorici úsekov s celkovou dĺžkou takmer 120 meraných kilometrov.

Béreš jr. s penalizáciou

Doterajší suveréni šampionátu - Jozef Béreš jr. s Róbertom Müllerom - vyhrali v Egeri i Rožňave a zaslúžene tak patrili k najväčším favoritom. Štartovou rampou prešlo ďalších 51 posádok z 6 európskych krajín, z nich k adeptom na triumf patrili Poliaci Grzyb s Mazurom (Fiat Punto S2000), Igor Drotár s Vladom Bánocim (Škoda Octavia WRC) či Peter Gavlák oslavujúci svoj 100. štart v kariére navigovaný Čechom Milošom Hůlkom (Mitsubishi Lancer). Najlepšie opäť raz začal Béreš, keď vyhral prvú a vzápätí aj druhú rýchlostnú skúšku. V RS3 skončil 3., ale kvôli technickým problémom sa opozdil pri výjazde zo servisnej zóny, za čo ho komisári „odmenili" 30-sekundovou penalizáciou. Východniar klesol na štvrtú pozíciu s 24-sekundovou stratou na čelo, ktorá sa v ďalšom priebehu ukázala ako rozhodujúca. Traja najrýchlejší po prvom dni sa zmestili do jedinej sekundy, keď viedol Drotár pred Orsákom (+0,2 s) a Grzybom (+0,6 s).

Grzybov premiérový tohtoročný triumf

Harmonogram podstatne dlhšej 2. etapy obsahoval 8 meraných testov. V jej úvode si ešte na krátko udržal vedenie Drotár, potom ho však postihla smola, keď odtrhol skrutky držiace koleso. V súťaži mohol pokračovať, no s minútovou stratou klesol na 4. miesto. Na čele sa tak ocitol Grzyb, ktorý v doterajšom priebehu šampionátu nedokončil ani jednu súťaž. 2. priečku si držal Orsák. Mladý český pilot sa k súboju s Grzybom neodhodlal, naopak, sám musel odolávať postupne sa doťahujúcemu Bérešovi. Ich vzájomný súboj vyvrcholil až v poslednej skúške, v ktorej Slovák ukrojil z Orsákovho náskoku ďalších 3,7 sekundy, ale v celkovom poradí mu na striebro chýbalo 6 desatín. Z pomerne pohodlného absolútneho triumfu i prvenstva v triede N4 sa tešil Grzegorz Grzyb, majster Slovenska zo sezóny 2006. Štvrtý Drotár si na svoje konto pripísal ďalšie víťazstvo v rámci triedy A8, v A7 dominoval Čech Petr Pospíšil (Honda Civic), A6 Zsolt Baracskai (Suzuki Ignis) a najslabšie „áčka" vyhral Gabriel Molnár (Škoda Felicia). V triede N3 opäť dominoval Maďar Zoltán Bessenyey (Opel Astra), N2 sa stali korisťou jeho krajana Istvána Radóa (Honda Civic) a najslabšie eNká (N1) Ladislava Stoklasa. Skupina F patrila Tomášovi Ondrejovi (Mitsubishi Lancer) a medzi historikmi bol najrýchlejší Jozef Béreš senior s Opelom Ascona. Slovenský šampionát bude najbližšie pokračovať v Bojniciach v polovici júla.

Výsledky:

1. Grzyb/Mazur (PL) Fiat Punto S2000 1:11:43,5 hod.

2. Orsák/Vajík (ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX +30,3 s.

3. Béreš jr./Müller (SR) Fiat Punto S2000 +30,9 s.

4. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Octavia WRC +1:33,6 min.

5. Gavlák/Hůlka (SR/ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:00,5 min.

6. Hadik/Juhász (HU) Subaru Impreza N12 +3:05,2 min.

7. Mikulaštík/Baran (ČR) Subaru Impreza N11 +4:08,2 min.

8. Baracskai/Veres (HU) Suzuki Ignis S1600 +5:44,6 min.

9. Melichárek/Hausknotz (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +5:45,4 min.

10. Viana/Galmiche (FRA) Citroën C2 R2 MAX +6:39,5 min.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer chce, aby ústavných sudcov volil priamo parlament. Kiska označil návrh za nebezpečný

Podľa prezidenta sa treba pýtať, aký je skutočný úmysel.

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.