Učňovská premiéra s novým Swiftom

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

Súťaž odštartovala v piatok podvečer rýchlostnou skúškou Vinice v okolí Pezinka. Keďže Rasťo dovtedy o aute veľa nevedel (absolvoval len veľmi krátky test, pri ktorom si vyskúšal ako sa správajú brzdy a podvozok), úvod bol vyslovene zoznamovací a tomu zodpovedalo aj tempo a výsledný čas. Navyše, na pohode pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky posádke nepridala tradičná piatková dopravná zápcha v Pezinku.

Zver v tme

Po Viniciach nasledovala servisná pauza a po nej mestský okruh. Výsledný čas však nestačil na obe výkonnejšie Hondy Civic a tak sa Rasťo so Zuzkou pokúsili zrýchliť na záverečnom teste prvého dňa vo Viniciach. Ten sa už išiel za úplnej tmy. Nasadenie a tempo bolo výrazne lepšie ako v úvode, ale brzdením pred srnou a hodinami v závere skúšky stratili ďalších približne 15 s na vedúcu posádku triedy N2 Radó/Kovács (Honda Civic). Po prvom dni išli teda spať na priebežne tretej priečke v kategórii N2 so stratou 42 sekúnd na Maďara Rada a takmer 10 sekúnd na posádku Vaško/Boroš jazdiacich taktiež v Honde Civic.

Auto tlačila spolujazdkyňa

Druhú etapu odštartovala naša posádka s cieľom stiahnuť stratu na Vaška a čo najviac sa priblížiť k Radóvi. Vo Viniciach sa zrýchlili o 8 sekúnd v porovnaní s prvým prejazdom predošlého dňa a z Vaškovho náskoku stiahli 4 s. Radó im utiekol tentokrát iba o 11 sekúnd. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, Pezinská Baba, organizátor nariadil po havárii Trnovca voľný prejazd a tak sa opäť súťažilo až v treťom a záverečnom teste prvého kola druhej etapy, ktorým bola podľa posádok „najťažšia" rýchlostná skúška Rohožník. Tu posádka získala ďalšiu novú skúsenosť. Približne v polovici rýchlostnej skúšky boli v nájazde do jednej zo zákrut prirýchli, dostali šmyk a skončili naprieč cesty s prednými kolesami na blate. Keďže to bol ťažko prístupný úsek, kde nebolo ani nohy, Zuzka pohotovo vyskočila z auta a pomohla dostať auto späť na trať.

Tento „výlet" ich stál ďalších cca 60 sekúnd straty a prepad v celkovom poradí z 32. na 34. miesto. Oveľa horšie však bolo, že Vaško sa im vzdialil už na 50 sekúnd a Radó na viac ako 2 minúty. Rasťo k tomu povedal: „Trápime sa s pneumatikami. Doposiaľ sme jazdili na pneumatikách Pirelli, ktoré najmä v lesoch držali výrazne lepšie ako tieto kórejské Kumho. Iné gumy nám však tím, od ktorého si auto prenajímame v požadovanej zmesi nepriniesol, takže musíme ísť na tom, čo je k dispozícii. Postupne si zvykáme, ale neznalosť vlastností pneumatík nás stála už dosť veľa času. Chýba nám tiež samosvorný diferenciál, s ktorým by sme sa rýchlejšie vyhrabali z niektorých zákrut. Auto je však stále vo vývoji, toto je jeho iba tretia súťaž, takže do nasledujúceho štartu všetky nedostatky doladíme. Teraz sa pokúsime trochu zatiahnuť".

Stíhacia jazda

Po servisnej pauze a preskupení sa Rasťo so Zuzkou pustili do sťahovania Vaškovho náskoku. „50 sekúnd nie je málo, ale urobíme čo je v našich silách", povedal Rasťo pred druhým kolom, v ktorom Vaškovi v dvoch testoch ukrojili pekných 30 sekúnd (11 s na Pezinskej Babe a 20 s na Rohožníku) a nádej na druhú priečku nabrala reálne kontúry. Pred posledným tretím kolom ostávalo našej dvojici na Vaška už len 18 sekúnd. Rasťo so Zuzkou vedeli, že na mestskom okruhu na silnejšiu Hondu stačiť nebudú, no napriek tomu im Vaško teraz utiekol nie o päť sekúnd ako pri prvom prejazde v piatok, ale len o sekundu. Pezinskú Babu prešli vo veľkom nasadení, ale Vaško zrýchlil tiež a výsledkom bola len necelá sekunda v prospech našej dvojice. Rozhodnúť teda mala posledná Skúška Rohožník. Posádka SME vydala zo seba maximum, no nevyhla sa opäť „hodinám", ktoré ju v konečnom zúčtovaní stáli druhú priečku. Napriek zaváhaniu posádky čierneho Swifta Sport „dostal" Vaško 10 sekúnd, ale z „nasporeného" sústa mu ostalo ešte 8 sekúnd, vďaka ktorým si ustrážil striebornú priečku v triede N2.


Rasťo premiéru s novým vozidlom zhodnotil takto: „Nešiel som podľa predstáv. Auto má slušný potenciál ale chýba mu kratšia prevodovka , samosvorný diferenciál a lepšie pneumatiky. Podvozok je na veľmi vysokej úrovni. Auto sa ľahko ovláda a po skoku zostáva pokojné. Teším sa na ďalšie súťaže bez chýb".


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 836
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 492
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 204
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 780
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 242
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 773
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 339
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 849
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 734
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 079

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.