SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Učňovská premiéra s novým Swiftom

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

Súťaž odštartovala v piatok podvečer rýchlostnou skúškou Vinice v okolí Pezinka. Keďže Rasťo dovtedy o aute veľa nevedel (absolvoval len veľmi krátky test, pri ktorom si vyskúšal ako sa správajú brzdy a podvozok), úvod bol vyslovene zoznamovací a tomu zodpovedalo aj tempo a výsledný čas. Navyše, na pohode pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky posádke nepridala tradičná piatková dopravná zápcha v Pezinku.

Zver v tme

Po Viniciach nasledovala servisná pauza a po nej mestský okruh. Výsledný čas však nestačil na obe výkonnejšie Hondy Civic a tak sa Rasťo so Zuzkou pokúsili zrýchliť na záverečnom teste prvého dňa vo Viniciach. Ten sa už išiel za úplnej tmy. Nasadenie a tempo bolo výrazne lepšie ako v úvode, ale brzdením pred srnou a hodinami v závere skúšky stratili ďalších približne 15 s na vedúcu posádku triedy N2 Radó/Kovács (Honda Civic). Po prvom dni išli teda spať na priebežne tretej priečke v kategórii N2 so stratou 42 sekúnd na Maďara Rada a takmer 10 sekúnd na posádku Vaško/Boroš jazdiacich taktiež v Honde Civic.

Auto tlačila spolujazdkyňa

Druhú etapu odštartovala naša posádka s cieľom stiahnuť stratu na Vaška a čo najviac sa priblížiť k Radóvi. Vo Viniciach sa zrýchlili o 8 sekúnd v porovnaní s prvým prejazdom predošlého dňa a z Vaškovho náskoku stiahli 4 s. Radó im utiekol tentokrát iba o 11 sekúnd. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, Pezinská Baba, organizátor nariadil po havárii Trnovca voľný prejazd a tak sa opäť súťažilo až v treťom a záverečnom teste prvého kola druhej etapy, ktorým bola podľa posádok „najťažšia" rýchlostná skúška Rohožník. Tu posádka získala ďalšiu novú skúsenosť. Približne v polovici rýchlostnej skúšky boli v nájazde do jednej zo zákrut prirýchli, dostali šmyk a skončili naprieč cesty s prednými kolesami na blate. Keďže to bol ťažko prístupný úsek, kde nebolo ani nohy, Zuzka pohotovo vyskočila z auta a pomohla dostať auto späť na trať.

Tento „výlet" ich stál ďalších cca 60 sekúnd straty a prepad v celkovom poradí z 32. na 34. miesto. Oveľa horšie však bolo, že Vaško sa im vzdialil už na 50 sekúnd a Radó na viac ako 2 minúty. Rasťo k tomu povedal: „Trápime sa s pneumatikami. Doposiaľ sme jazdili na pneumatikách Pirelli, ktoré najmä v lesoch držali výrazne lepšie ako tieto kórejské Kumho. Iné gumy nám však tím, od ktorého si auto prenajímame v požadovanej zmesi nepriniesol, takže musíme ísť na tom, čo je k dispozícii. Postupne si zvykáme, ale neznalosť vlastností pneumatík nás stála už dosť veľa času. Chýba nám tiež samosvorný diferenciál, s ktorým by sme sa rýchlejšie vyhrabali z niektorých zákrut. Auto je však stále vo vývoji, toto je jeho iba tretia súťaž, takže do nasledujúceho štartu všetky nedostatky doladíme. Teraz sa pokúsime trochu zatiahnuť".

Stíhacia jazda

Po servisnej pauze a preskupení sa Rasťo so Zuzkou pustili do sťahovania Vaškovho náskoku. „50 sekúnd nie je málo, ale urobíme čo je v našich silách", povedal Rasťo pred druhým kolom, v ktorom Vaškovi v dvoch testoch ukrojili pekných 30 sekúnd (11 s na Pezinskej Babe a 20 s na Rohožníku) a nádej na druhú priečku nabrala reálne kontúry. Pred posledným tretím kolom ostávalo našej dvojici na Vaška už len 18 sekúnd. Rasťo so Zuzkou vedeli, že na mestskom okruhu na silnejšiu Hondu stačiť nebudú, no napriek tomu im Vaško teraz utiekol nie o päť sekúnd ako pri prvom prejazde v piatok, ale len o sekundu. Pezinskú Babu prešli vo veľkom nasadení, ale Vaško zrýchlil tiež a výsledkom bola len necelá sekunda v prospech našej dvojice. Rozhodnúť teda mala posledná Skúška Rohožník. Posádka SME vydala zo seba maximum, no nevyhla sa opäť „hodinám", ktoré ju v konečnom zúčtovaní stáli druhú priečku. Napriek zaváhaniu posádky čierneho Swifta Sport „dostal" Vaško 10 sekúnd, ale z „nasporeného" sústa mu ostalo ešte 8 sekúnd, vďaka ktorým si ustrážil striebornú priečku v triede N2.


Rasťo premiéru s novým vozidlom zhodnotil takto: „Nešiel som podľa predstáv. Auto má slušný potenciál ale chýba mu kratšia prevodovka , samosvorný diferenciál a lepšie pneumatiky. Podvozok je na veľmi vysokej úrovni. Auto sa ľahko ovláda a po skoku zostáva pokojné. Teším sa na ďalšie súťaže bez chýb".


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 074
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 109
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 860
  4. Po Slovensku na motorke 6 532
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 6 266
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 902
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 899
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 310
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 265
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Tréner Štefan Tarkovič.

Slováci stále môžu postúpiť.


Juraj Berzedi 16 h
Mária Vargová a Andrej Poracký

Násilné deti sú neraz samy obeťami.


18. jún
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu máva svojim podporovateľom po zverejnení prvých odhadov v predčasných parlamentných voľbách v Izraeli v centrále jeho strany Jednota (Likud) v  Jeruzaleme v utorok 23. marca 2021.

Proti dlhoročnému premiérovi sa spojili všetci. Krajina však dlho ponesie jeho odkaz.


15. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún