SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Učňovská premiéra s novým Swiftom

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

Súťaž odštartovala v piatok podvečer rýchlostnou skúškou Vinice v okolí Pezinka. Keďže Rasťo dovtedy o aute veľa nevedel (absolvoval len veľmi krátky test, pri ktorom si vyskúšal ako sa správajú brzdy a podvozok), úvod bol vyslovene zoznamovací a tomu zodpovedalo aj tempo a výsledný čas. Navyše, na pohode pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky posádke nepridala tradičná piatková dopravná zápcha v Pezinku.

Zver v tme

Po Viniciach nasledovala servisná pauza a po nej mestský okruh. Výsledný čas však nestačil na obe výkonnejšie Hondy Civic a tak sa Rasťo so Zuzkou pokúsili zrýchliť na záverečnom teste prvého dňa vo Viniciach. Ten sa už išiel za úplnej tmy. Nasadenie a tempo bolo výrazne lepšie ako v úvode, ale brzdením pred srnou a hodinami v závere skúšky stratili ďalších približne 15 s na vedúcu posádku triedy N2 Radó/Kovács (Honda Civic). Po prvom dni išli teda spať na priebežne tretej priečke v kategórii N2 so stratou 42 sekúnd na Maďara Rada a takmer 10 sekúnd na posádku Vaško/Boroš jazdiacich taktiež v Honde Civic.

Auto tlačila spolujazdkyňa

Druhú etapu odštartovala naša posádka s cieľom stiahnuť stratu na Vaška a čo najviac sa priblížiť k Radóvi. Vo Viniciach sa zrýchlili o 8 sekúnd v porovnaní s prvým prejazdom predošlého dňa a z Vaškovho náskoku stiahli 4 s. Radó im utiekol tentokrát iba o 11 sekúnd. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, Pezinská Baba, organizátor nariadil po havárii Trnovca voľný prejazd a tak sa opäť súťažilo až v treťom a záverečnom teste prvého kola druhej etapy, ktorým bola podľa posádok „najťažšia" rýchlostná skúška Rohožník. Tu posádka získala ďalšiu novú skúsenosť. Približne v polovici rýchlostnej skúšky boli v nájazde do jednej zo zákrut prirýchli, dostali šmyk a skončili naprieč cesty s prednými kolesami na blate. Keďže to bol ťažko prístupný úsek, kde nebolo ani nohy, Zuzka pohotovo vyskočila z auta a pomohla dostať auto späť na trať.

Tento „výlet" ich stál ďalších cca 60 sekúnd straty a prepad v celkovom poradí z 32. na 34. miesto. Oveľa horšie však bolo, že Vaško sa im vzdialil už na 50 sekúnd a Radó na viac ako 2 minúty. Rasťo k tomu povedal: „Trápime sa s pneumatikami. Doposiaľ sme jazdili na pneumatikách Pirelli, ktoré najmä v lesoch držali výrazne lepšie ako tieto kórejské Kumho. Iné gumy nám však tím, od ktorého si auto prenajímame v požadovanej zmesi nepriniesol, takže musíme ísť na tom, čo je k dispozícii. Postupne si zvykáme, ale neznalosť vlastností pneumatík nás stála už dosť veľa času. Chýba nám tiež samosvorný diferenciál, s ktorým by sme sa rýchlejšie vyhrabali z niektorých zákrut. Auto je však stále vo vývoji, toto je jeho iba tretia súťaž, takže do nasledujúceho štartu všetky nedostatky doladíme. Teraz sa pokúsime trochu zatiahnuť".

Stíhacia jazda

Po servisnej pauze a preskupení sa Rasťo so Zuzkou pustili do sťahovania Vaškovho náskoku. „50 sekúnd nie je málo, ale urobíme čo je v našich silách", povedal Rasťo pred druhým kolom, v ktorom Vaškovi v dvoch testoch ukrojili pekných 30 sekúnd (11 s na Pezinskej Babe a 20 s na Rohožníku) a nádej na druhú priečku nabrala reálne kontúry. Pred posledným tretím kolom ostávalo našej dvojici na Vaška už len 18 sekúnd. Rasťo so Zuzkou vedeli, že na mestskom okruhu na silnejšiu Hondu stačiť nebudú, no napriek tomu im Vaško teraz utiekol nie o päť sekúnd ako pri prvom prejazde v piatok, ale len o sekundu. Pezinskú Babu prešli vo veľkom nasadení, ale Vaško zrýchlil tiež a výsledkom bola len necelá sekunda v prospech našej dvojice. Rozhodnúť teda mala posledná Skúška Rohožník. Posádka SME vydala zo seba maximum, no nevyhla sa opäť „hodinám", ktoré ju v konečnom zúčtovaní stáli druhú priečku. Napriek zaváhaniu posádky čierneho Swifta Sport „dostal" Vaško 10 sekúnd, ale z „nasporeného" sústa mu ostalo ešte 8 sekúnd, vďaka ktorým si ustrážil striebornú priečku v triede N2.


Rasťo premiéru s novým vozidlom zhodnotil takto: „Nešiel som podľa predstáv. Auto má slušný potenciál ale chýba mu kratšia prevodovka , samosvorný diferenciál a lepšie pneumatiky. Podvozok je na veľmi vysokej úrovni. Auto sa ľahko ovláda a po skoku zostáva pokojné. Teším sa na ďalšie súťaže bez chýb".


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Dell offers multifaceted careers
  3. It’s not about what a company does, but how it behaves
  4. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 643
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 444
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 951
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 785
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 691
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 833
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 526
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 374
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 254
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 125

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour