Učňovská premiéra s novým Swiftom

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Posádka denníka SME sa v rámci zoznamovania s novým autom nevyhla niekoľkým problémom, ktoré ju stáli čas a v konečnom dôsledku aj lepšie umiestnenie. Auto má vysoký potenciál a niektoré skúšky dopadli veľmi dobre.

Súťaž odštartovala v piatok podvečer rýchlostnou skúškou Vinice v okolí Pezinka. Keďže Rasťo dovtedy o aute veľa nevedel (absolvoval len veľmi krátky test, pri ktorom si vyskúšal ako sa správajú brzdy a podvozok), úvod bol vyslovene zoznamovací a tomu zodpovedalo aj tempo a výsledný čas. Navyše, na pohode pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky posádke nepridala tradičná piatková dopravná zápcha v Pezinku.

Zver v tme

Po Viniciach nasledovala servisná pauza a po nej mestský okruh. Výsledný čas však nestačil na obe výkonnejšie Hondy Civic a tak sa Rasťo so Zuzkou pokúsili zrýchliť na záverečnom teste prvého dňa vo Viniciach. Ten sa už išiel za úplnej tmy. Nasadenie a tempo bolo výrazne lepšie ako v úvode, ale brzdením pred srnou a hodinami v závere skúšky stratili ďalších približne 15 s na vedúcu posádku triedy N2 Radó/Kovács (Honda Civic). Po prvom dni išli teda spať na priebežne tretej priečke v kategórii N2 so stratou 42 sekúnd na Maďara Rada a takmer 10 sekúnd na posádku Vaško/Boroš jazdiacich taktiež v Honde Civic.

Auto tlačila spolujazdkyňa

Druhú etapu odštartovala naša posádka s cieľom stiahnuť stratu na Vaška a čo najviac sa priblížiť k Radóvi. Vo Viniciach sa zrýchlili o 8 sekúnd v porovnaní s prvým prejazdom predošlého dňa a z Vaškovho náskoku stiahli 4 s. Radó im utiekol tentokrát iba o 11 sekúnd. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, Pezinská Baba, organizátor nariadil po havárii Trnovca voľný prejazd a tak sa opäť súťažilo až v treťom a záverečnom teste prvého kola druhej etapy, ktorým bola podľa posádok „najťažšia" rýchlostná skúška Rohožník. Tu posádka získala ďalšiu novú skúsenosť. Približne v polovici rýchlostnej skúšky boli v nájazde do jednej zo zákrut prirýchli, dostali šmyk a skončili naprieč cesty s prednými kolesami na blate. Keďže to bol ťažko prístupný úsek, kde nebolo ani nohy, Zuzka pohotovo vyskočila z auta a pomohla dostať auto späť na trať.

Tento „výlet" ich stál ďalších cca 60 sekúnd straty a prepad v celkovom poradí z 32. na 34. miesto. Oveľa horšie však bolo, že Vaško sa im vzdialil už na 50 sekúnd a Radó na viac ako 2 minúty. Rasťo k tomu povedal: „Trápime sa s pneumatikami. Doposiaľ sme jazdili na pneumatikách Pirelli, ktoré najmä v lesoch držali výrazne lepšie ako tieto kórejské Kumho. Iné gumy nám však tím, od ktorého si auto prenajímame v požadovanej zmesi nepriniesol, takže musíme ísť na tom, čo je k dispozícii. Postupne si zvykáme, ale neznalosť vlastností pneumatík nás stála už dosť veľa času. Chýba nám tiež samosvorný diferenciál, s ktorým by sme sa rýchlejšie vyhrabali z niektorých zákrut. Auto je však stále vo vývoji, toto je jeho iba tretia súťaž, takže do nasledujúceho štartu všetky nedostatky doladíme. Teraz sa pokúsime trochu zatiahnuť".

Stíhacia jazda

Po servisnej pauze a preskupení sa Rasťo so Zuzkou pustili do sťahovania Vaškovho náskoku. „50 sekúnd nie je málo, ale urobíme čo je v našich silách", povedal Rasťo pred druhým kolom, v ktorom Vaškovi v dvoch testoch ukrojili pekných 30 sekúnd (11 s na Pezinskej Babe a 20 s na Rohožníku) a nádej na druhú priečku nabrala reálne kontúry. Pred posledným tretím kolom ostávalo našej dvojici na Vaška už len 18 sekúnd. Rasťo so Zuzkou vedeli, že na mestskom okruhu na silnejšiu Hondu stačiť nebudú, no napriek tomu im Vaško teraz utiekol nie o päť sekúnd ako pri prvom prejazde v piatok, ale len o sekundu. Pezinskú Babu prešli vo veľkom nasadení, ale Vaško zrýchlil tiež a výsledkom bola len necelá sekunda v prospech našej dvojice. Rozhodnúť teda mala posledná Skúška Rohožník. Posádka SME vydala zo seba maximum, no nevyhla sa opäť „hodinám", ktoré ju v konečnom zúčtovaní stáli druhú priečku. Napriek zaváhaniu posádky čierneho Swifta Sport „dostal" Vaško 10 sekúnd, ale z „nasporeného" sústa mu ostalo ešte 8 sekúnd, vďaka ktorým si ustrážil striebornú priečku v triede N2.


Rasťo premiéru s novým vozidlom zhodnotil takto: „Nešiel som podľa predstáv. Auto má slušný potenciál ale chýba mu kratšia prevodovka , samosvorný diferenciál a lepšie pneumatiky. Podvozok je na veľmi vysokej úrovni. Auto sa ľahko ovláda a po skoku zostáva pokojné. Teším sa na ďalšie súťaže bez chýb".


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Dobré ráno: Trump obišiel spojencov, uznal Jeruzalem

USA môžu zničiť mierové snahy.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stoja v kolónach

Pri ceste do práce treba počítať s polhodinovým zdržaním.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.