Voľným okom neviditeľný nárast rázvoru náprav o 5,5 cm priniesol viac pohodlia na zadných sedadlách. Z nárastu vonkajších rozmerov karosérie čerpá najmä batožinový priestor slušného objemu 575 litrov. Z praktického hľadiska nás zaujala nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra a fabrická vyklápacia sieť medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. V prípade potreby ju stačí vyklopiť od stropu smerom dole. Takúto sieť ocení asi každý, kto preváža športové predmety, psa alebo iné rodinné potreby. Po praktickej stránke ide asi o najlepšie kombi svojej rozmerovej kategórie.
Ako Ikea
Volvo XC 70 podobne ako model, z ktorého vychádza, ponúka švédsky pohľad na interiér, teda príkladné usporiadanie prístrojov a prehľadný stredový „air" panel s odkladacím priestorom. Tento sme však nevyužívali, pretože je dobrý na zabúdanie drobností. Zaujme tiež vysoká kvalita dielenského spracovania a použitých materiálov.
Sleduje všetko
Elektronikou a najnovšími systémami nabitý model kontroluje neželanú zmenu smeru jazdy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami. Na všetko upozorňuje vizuálne aj zvukovo, takže nepozorný vodič má o zábavu postarané. Stráženie aktívnej bezpečnosti posádky však môže v niektorých momentoch liezť na nervy. Napríklad na displeji palubného počítača sa objaví piktogram s kávou nabádajúci k oddychu. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu by mohlo byť doplnené o vibrovanie vo volante, ktoré je iba vizuálne.
Zmenená filozofia
Z hľadiska jazdných vlastností a celej koncepcie auta došlo k výraznej zmene. Volvo sa dobre cíti na rovných cestách a vo vysokých rýchlostiach. Na kľukatých horských prechodoch nám chýbalo presnejšie riadenie a pohotovejšia automatická prevodovka. Po pridaní plynu vždy vystúpia otáčky motora a ťah sa prejaví neskôr. Motor by určite vynikol s manuálnou prevodovkou alebo lepším automatom. Aj napriek tomu sa spotreba pohybovala v celkom rozumných medziach. V priemere nepresiahla 9,2 litra na sto kilometrov. Sklamala nás zadná náprava a jazdné vlastnosti na rozbitých cestách, ktoré by malo XC 70 zvládnuť. Zadná náprava totiž na nerovnostiach uskakuje a auto sa príliš hojdá. Predchádzajúci model bol v takomto prostredí presvedčivejší. Aj napriek výhradám k jazde na horských cestách považujeme Volvo XC70 za lepšiu alternatívu než mnohé SUV, pretože okrem špičkovej bezpečnosti a komfortu, ponúka dobre využiteľný batožinový priestor a možnosť prejazdu po zlých cestách.
Volvo XC70 D5 - technické údaje
Motor | D5 |
Prevodovka | 6-stupňová automatická, Geartronic |
Typ motora | Päťvalcový vznetový |
Prenos hnacej sily | Pohon všetkých kolies |
Počet valcov | 5 |
Zdvihový objem | 2400 cm3 |
Maximálny výkon motora | 136 kW/185 k |
Otáčky pri max. výkone motora | 4000 ot./min |
Krútiaci moment | 400 Nm |
Otáčky pri max. krútiacom momente | 2000 - 2750 ot./min |
Typ paliva | Diesel |
Zrýchlenie z 0 na 100km/h | 9,9 s |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Spotreba paliva (mesto) | 10 l/100km |
Spotreba paliva (mimo mesta) | 6,1 l/100km |
Spotreba paliva (kombinovaná) | 8 l/100km |
Emisie CO2 | 211 g/km |
Objem palivovej nádrže | 70 l |
Objem batožinového priestoru | 575 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1794 kg |
Celková hmotnosť | 2220 kg |
Maximálne zaťaženie strechy | 100 kg |
Výška | 1604 mm |
Dĺžka | 4838 mm |
Šírka | 1861 mm |
Celková šírka | 2119 mm |
Rázvor náprav | 2815 mm |
Rozchod predných kolies | 1604 mm |
Rozchod zadných kolies | 1570 mm |
Priemer otáčania (vonkajší) | 11,5 m |
Priestor pre hlavu vpredu | 985 mm |
Priestor pre hlavu vzadu | 981 mm |
Priestor pre ramená vpredu | 1457 mm |
Priestor pre ramená vzadu | 1434 mm |
Priestor pre nohy vpredu | 1064 mm |
Priestor pre nohy vzadu | 890 mm |
Priestor pre bedrá vpredu | 1391 mm |
Priestor pre bedrá vzadu | 1400 mm |
Cena modelu od | 1 477 000 Sk |