SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

TEST: Volvo XC70 sadne Američanom

Druhá generácia rodinného kombi s vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies má luxusnejší interiér a mäkké pruženie. Na rozdiel od predchodcu sa hodí skôr na americké cesty.

Volvo XC 70  je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca.Volvo XC 70 je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca.(Zdroj: Autor)

Voľným okom neviditeľný nárast rázvoru náprav o 5,5 cm priniesol viac pohodlia na zadných sedadlách. Z nárastu vonkajších rozmerov karosérie čerpá najmä batožinový priestor slušného objemu 575 litrov. Z praktického hľadiska nás zaujala nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra a fabrická vyklápacia sieť medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. V prípade potreby ju stačí vyklopiť od stropu smerom dole. Takúto sieť ocení asi každý, kto preváža športové predmety, psa alebo iné rodinné potreby. Po praktickej stránke ide asi o najlepšie kombi svojej rozmerovej kategórie.

Ako Ikea

Volvo XC 70 podobne ako model, z ktorého vychádza, ponúka švédsky pohľad na interiér, teda príkladné usporiadanie prístrojov a prehľadný stredový „air" panel s odkladacím priestorom. Tento sme však nevyužívali, pretože je dobrý na zabúdanie drobností. Zaujme tiež vysoká kvalita dielenského spracovania a použitých materiálov.

Sleduje všetko

Elektronikou a najnovšími systémami nabitý model kontroluje neželanú zmenu smeru jazdy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami. Na všetko upozorňuje vizuálne aj zvukovo, takže nepozorný vodič má o zábavu postarané. Stráženie aktívnej bezpečnosti posádky však môže v niektorých momentoch liezť na nervy. Napríklad na displeji palubného počítača sa objaví piktogram s kávou nabádajúci k oddychu. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu by mohlo byť doplnené o vibrovanie vo volante, ktoré je iba vizuálne.

Zmenená filozofia

Z hľadiska jazdných vlastností a celej koncepcie auta došlo k výraznej zmene. Volvo sa dobre cíti na rovných cestách a vo vysokých rýchlostiach. Na kľukatých horských prechodoch nám chýbalo presnejšie riadenie a pohotovejšia automatická prevodovka. Po pridaní plynu vždy vystúpia otáčky motora a ťah sa prejaví neskôr. Motor by určite vynikol s manuálnou prevodovkou alebo lepším automatom. Aj napriek tomu sa spotreba pohybovala v celkom rozumných medziach. V priemere nepresiahla 9,2 litra na sto kilometrov. Sklamala nás zadná náprava a jazdné vlastnosti na rozbitých cestách, ktoré by malo XC 70 zvládnuť. Zadná náprava totiž na nerovnostiach uskakuje a auto sa príliš hojdá. Predchádzajúci model bol v takomto prostredí presvedčivejší. Aj napriek výhradám k jazde na horských cestách považujeme Volvo XC70 za lepšiu alternatívu než mnohé SUV, pretože okrem špičkovej bezpečnosti a komfortu, ponúka dobre využiteľný batožinový priestor a možnosť prejazdu po zlých cestách.

Volvo XC70 D5 - technické údaje

Motor D5
Prevodovka 6-stupňová automatická, Geartronic
Typ motora Päťvalcový vznetový
Prenos hnacej sily Pohon všetkých kolies
Počet valcov 5
Zdvihový objem 2400 cm3
Maximálny výkon motora 136 kW/185 k
Otáčky pri max. výkone motora 4000 ot./min
Krútiaci moment 400 Nm
Otáčky pri max. krútiacom momente 2000 - 2750 ot./min
Typ paliva Diesel
Zrýchlenie z 0 na 100km/h 9,9 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba paliva (mesto) 10 l/100km
Spotreba paliva (mimo mesta) 6,1 l/100km
Spotreba paliva (kombinovaná) 8 l/100km
Emisie CO2 211 g/km
Objem palivovej nádrže 70 l
Objem batožinového priestoru 575 l
Pohotovostná hmotnosť 1794 kg
Celková hmotnosť 2220 kg
Maximálne zaťaženie strechy 100 kg
Výška 1604 mm
Dĺžka 4838 mm
Šírka 1861 mm
Celková šírka 2119 mm
Rázvor náprav 2815 mm
Rozchod predných kolies 1604 mm
Rozchod zadných kolies 1570 mm
Priemer otáčania (vonkajší) 11,5 m
Priestor pre hlavu vpredu 985 mm
Priestor pre hlavu vzadu 981 mm
Priestor pre ramená vpredu 1457 mm
Priestor pre ramená vzadu 1434 mm
Priestor pre nohy vpredu 1064 mm
Priestor pre nohy vzadu 890 mm
Priestor pre bedrá vpredu 1391 mm
Priestor pre bedrá vzadu 1400 mm
Cena modelu od 1 477 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 441
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 608
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 051
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 161
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 059
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 738
  7. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 659
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 479
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 409
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 285

Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Hráči Prievidze na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR