SME

TEST: Volvo XC70 sadne Američanom

Druhá generácia rodinného kombi s vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies má luxusnejší interiér a mäkké pruženie. Na rozdiel od predchodcu sa hodí skôr na americké cesty.

Volvo XC 70  je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca.Volvo XC 70 je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca. (Zdroj: Autor)

Voľným okom neviditeľný nárast rázvoru náprav o 5,5 cm priniesol viac pohodlia na zadných sedadlách. Z nárastu vonkajších rozmerov karosérie čerpá najmä batožinový priestor slušného objemu 575 litrov. Z praktického hľadiska nás zaujala nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra a fabrická vyklápacia sieť medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. V prípade potreby ju stačí vyklopiť od stropu smerom dole. Takúto sieť ocení asi každý, kto preváža športové predmety, psa alebo iné rodinné potreby. Po praktickej stránke ide asi o najlepšie kombi svojej rozmerovej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako Ikea Volvo XC 70 podobne ako model, z ktorého vychádza, ponúka švédsky pohľad na interiér, teda príkladné usporiadanie prístrojov a prehľadný stredový „air" panel s odkladacím priestorom. Tento sme však nevyužívali, pretože je dobrý na zabúdanie drobností. Zaujme tiež vysoká kvalita dielenského spracovania a použitých materiálov.

Sleduje všetko Elektronikou a najnovšími systémami nabitý model kontroluje neželanú zmenu smeru jazdy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami. Na všetko upozorňuje vizuálne aj zvukovo, takže nepozorný vodič má o zábavu postarané. Stráženie aktívnej bezpečnosti posádky však môže v niektorých momentoch liezť na nervy. Napríklad na displeji palubného počítača sa objaví piktogram s kávou nabádajúci k oddychu. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu by mohlo byť doplnené o vibrovanie vo volante, ktoré je iba vizuálne.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenená filozofia Z hľadiska jazdných vlastností a celej koncepcie auta došlo k výraznej zmene. Volvo sa dobre cíti na rovných cestách a vo vysokých rýchlostiach. Na kľukatých horských prechodoch nám chýbalo presnejšie riadenie a pohotovejšia automatická prevodovka. Po pridaní plynu vždy vystúpia otáčky motora a ťah sa prejaví neskôr. Motor by určite vynikol s manuálnou prevodovkou alebo lepším automatom. Aj napriek tomu sa spotreba pohybovala v celkom rozumných medziach. V priemere nepresiahla 9,2 litra na sto kilometrov. Sklamala nás zadná náprava a jazdné vlastnosti na rozbitých cestách, ktoré by malo XC 70 zvládnuť. Zadná náprava totiž na nerovnostiach uskakuje a auto sa príliš hojdá. Predchádzajúci model bol v takomto prostredí presvedčivejší. Aj napriek výhradám k jazde na horských cestách považujeme Volvo XC70 za lepšiu alternatívu než mnohé SUV, pretože okrem špičkovej bezpečnosti a komfortu, ponúka dobre využiteľný batožinový priestor a možnosť prejazdu po zlých cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo XC70 D5 - technické údaje Motor D5

Prevodovka 6-stupňová automatická, Geartronic

Typ motora Päťvalcový vznetový

Prenos hnacej sily Pohon všetkých kolies

Počet valcov 5

Zdvihový objem 2400 cm3

Maximálny výkon motora 136 kW/185 k

Otáčky pri max. výkone motora 4000 ot./min

Krútiaci moment 400 Nm

Otáčky pri max. krútiacom momente 2000 - 2750 ot./min

Typ paliva Diesel

Zrýchlenie z 0 na 100km/h 9,9 s

Maximálna rýchlosť 205 km/h

Spotreba paliva (mesto) 10 l/100km

Spotreba paliva (mimo mesta) 6,1 l/100km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba paliva (kombinovaná) 8 l/100km

Emisie CO2 211 g/km

Objem palivovej nádrže 70 l

Objem batožinového priestoru 575 l

Pohotovostná hmotnosť 1794 kg

Celková hmotnosť 2220 kg

Maximálne zaťaženie strechy 100 kg

Výška 1604 mm

Dĺžka 4838 mm

Šírka 1861 mm

Celková šírka 2119 mm

Rázvor náprav 2815 mm

Rozchod predných kolies 1604 mm

Rozchod zadných kolies 1570 mm

Priemer otáčania (vonkajší) 11,5 m

Priestor pre hlavu vpredu 985 mm

Priestor pre hlavu vzadu 981 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priestor pre ramená vpredu 1457 mm

Priestor pre ramená vzadu 1434 mm

Priestor pre nohy vpredu 1064 mm

Priestor pre nohy vzadu 890 mm

Priestor pre bedrá vpredu 1391 mm

Priestor pre bedrá vzadu 1400 mm

Cena modelu od 1 477 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 894
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 444
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 972
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 806
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 324
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 702
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 518
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 298
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu