SME

TEST: Volvo XC70 sadne Američanom

Druhá generácia rodinného kombi s vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies má luxusnejší interiér a mäkké pruženie. Na rozdiel od predchodcu sa hodí skôr na americké cesty.

Volvo XC 70  je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca.Volvo XC 70 je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca. (Zdroj: Autor)

Voľným okom neviditeľný nárast rázvoru náprav o 5,5 cm priniesol viac pohodlia na zadných sedadlách. Z nárastu vonkajších rozmerov karosérie čerpá najmä batožinový priestor slušného objemu 575 litrov. Z praktického hľadiska nás zaujala nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra a fabrická vyklápacia sieť medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. V prípade potreby ju stačí vyklopiť od stropu smerom dole. Takúto sieť ocení asi každý, kto preváža športové predmety, psa alebo iné rodinné potreby. Po praktickej stránke ide asi o najlepšie kombi svojej rozmerovej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako Ikea Volvo XC 70 podobne ako model, z ktorého vychádza, ponúka švédsky pohľad na interiér, teda príkladné usporiadanie prístrojov a prehľadný stredový „air" panel s odkladacím priestorom. Tento sme však nevyužívali, pretože je dobrý na zabúdanie drobností. Zaujme tiež vysoká kvalita dielenského spracovania a použitých materiálov.

Sleduje všetko Elektronikou a najnovšími systémami nabitý model kontroluje neželanú zmenu smeru jazdy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami. Na všetko upozorňuje vizuálne aj zvukovo, takže nepozorný vodič má o zábavu postarané. Stráženie aktívnej bezpečnosti posádky však môže v niektorých momentoch liezť na nervy. Napríklad na displeji palubného počítača sa objaví piktogram s kávou nabádajúci k oddychu. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu by mohlo byť doplnené o vibrovanie vo volante, ktoré je iba vizuálne.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenená filozofia Z hľadiska jazdných vlastností a celej koncepcie auta došlo k výraznej zmene. Volvo sa dobre cíti na rovných cestách a vo vysokých rýchlostiach. Na kľukatých horských prechodoch nám chýbalo presnejšie riadenie a pohotovejšia automatická prevodovka. Po pridaní plynu vždy vystúpia otáčky motora a ťah sa prejaví neskôr. Motor by určite vynikol s manuálnou prevodovkou alebo lepším automatom. Aj napriek tomu sa spotreba pohybovala v celkom rozumných medziach. V priemere nepresiahla 9,2 litra na sto kilometrov. Sklamala nás zadná náprava a jazdné vlastnosti na rozbitých cestách, ktoré by malo XC 70 zvládnuť. Zadná náprava totiž na nerovnostiach uskakuje a auto sa príliš hojdá. Predchádzajúci model bol v takomto prostredí presvedčivejší. Aj napriek výhradám k jazde na horských cestách považujeme Volvo XC70 za lepšiu alternatívu než mnohé SUV, pretože okrem špičkovej bezpečnosti a komfortu, ponúka dobre využiteľný batožinový priestor a možnosť prejazdu po zlých cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo XC70 D5 - technické údaje Motor D5

Prevodovka 6-stupňová automatická, Geartronic

Typ motora Päťvalcový vznetový

Prenos hnacej sily Pohon všetkých kolies

Počet valcov 5

Zdvihový objem 2400 cm3

Maximálny výkon motora 136 kW/185 k

Otáčky pri max. výkone motora 4000 ot./min

Krútiaci moment 400 Nm

Otáčky pri max. krútiacom momente 2000 - 2750 ot./min

Typ paliva Diesel

Zrýchlenie z 0 na 100km/h 9,9 s

Maximálna rýchlosť 205 km/h

Spotreba paliva (mesto) 10 l/100km

Spotreba paliva (mimo mesta) 6,1 l/100km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba paliva (kombinovaná) 8 l/100km

Emisie CO2 211 g/km

Objem palivovej nádrže 70 l

Objem batožinového priestoru 575 l

Pohotovostná hmotnosť 1794 kg

Celková hmotnosť 2220 kg

Maximálne zaťaženie strechy 100 kg

Výška 1604 mm

Dĺžka 4838 mm

Šírka 1861 mm

Celková šírka 2119 mm

Rázvor náprav 2815 mm

Rozchod predných kolies 1604 mm

Rozchod zadných kolies 1570 mm

Priemer otáčania (vonkajší) 11,5 m

Priestor pre hlavu vpredu 985 mm

Priestor pre hlavu vzadu 981 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priestor pre ramená vpredu 1457 mm

Priestor pre ramená vzadu 1434 mm

Priestor pre nohy vpredu 1064 mm

Priestor pre nohy vzadu 890 mm

Priestor pre bedrá vpredu 1391 mm

Priestor pre bedrá vzadu 1400 mm

Cena modelu od 1 477 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  3. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  6. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  7. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  8. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  5. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  7. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  8. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 813
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 805
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 735
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 128
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 003
  6. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 253
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 2 956
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Bača: Ubytovacie útrapy
  2. Dávid Polák: Ezolát
  3. Pavol Burda: Exkomunikácia Smeru z rodiny európskych socialistov – ďalší zdvihnutý varovný prst pred (seba) dehumanizáciou
  4. Marian Faktor: Malé a bezvýznamné nemocnice?
  5. Milan Buno: Ako zvládať vystúpenia na verejnosti? Naučte sa rýchlo myslieť a jasne hovoriť | 7 knižných tipov
  6. Michael Achberger: Zastavte únik moču bez liekov: 10-minútový plán panvového dna
  7. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  8. Elena Antalová: Na novú zimu poctivý kožúšok všetkým
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 12 948
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 12 868
  3. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 549
  4. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 9 345
  5. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 9 325
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 200
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 843
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 380
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  2. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  3. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  5. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  6. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  7. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  8. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
SkryťZatvoriť reklamu