TEST: Volvo XC70 sadne Američanom

Druhá generácia rodinného kombi s vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies má luxusnejší interiér a mäkké pruženie. Na rozdiel od predchodcu sa hodí skôr na americké cesty.

Volvo XC 70 je luxusnejšie a krajšie, ale aj viac americké než predchodca.(Zdroj: Autor)

Voľným okom neviditeľný nárast rázvoru náprav o 5,5 cm priniesol viac pohodlia na zadných sedadlách. Z nárastu vonkajších rozmerov karosérie čerpá najmä batožinový priestor slušného objemu 575 litrov. Z praktického hľadiska nás zaujala nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra a fabrická vyklápacia sieť medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. V prípade potreby ju stačí vyklopiť od stropu smerom dole. Takúto sieť ocení asi každý, kto preváža športové predmety, psa alebo iné rodinné potreby. Po praktickej stránke ide asi o najlepšie kombi svojej rozmerovej kategórie.

Ako Ikea

Volvo XC 70 podobne ako model, z ktorého vychádza, ponúka švédsky pohľad na interiér, teda príkladné usporiadanie prístrojov a prehľadný stredový „air" panel s odkladacím priestorom. Tento sme však nevyužívali, pretože je dobrý na zabúdanie drobností. Zaujme tiež vysoká kvalita dielenského spracovania a použitých materiálov.

Sleduje všetko

Elektronikou a najnovšími systémami nabitý model kontroluje neželanú zmenu smeru jazdy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami. Na všetko upozorňuje vizuálne aj zvukovo, takže nepozorný vodič má o zábavu postarané. Stráženie aktívnej bezpečnosti posádky však môže v niektorých momentoch liezť na nervy. Napríklad na displeji palubného počítača sa objaví piktogram s kávou nabádajúci k oddychu. Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu by mohlo byť doplnené o vibrovanie vo volante, ktoré je iba vizuálne.

Zmenená filozofia

Z hľadiska jazdných vlastností a celej koncepcie auta došlo k výraznej zmene. Volvo sa dobre cíti na rovných cestách a vo vysokých rýchlostiach. Na kľukatých horských prechodoch nám chýbalo presnejšie riadenie a pohotovejšia automatická prevodovka. Po pridaní plynu vždy vystúpia otáčky motora a ťah sa prejaví neskôr. Motor by určite vynikol s manuálnou prevodovkou alebo lepším automatom. Aj napriek tomu sa spotreba pohybovala v celkom rozumných medziach. V priemere nepresiahla 9,2 litra na sto kilometrov. Sklamala nás zadná náprava a jazdné vlastnosti na rozbitých cestách, ktoré by malo XC 70 zvládnuť. Zadná náprava totiž na nerovnostiach uskakuje a auto sa príliš hojdá. Predchádzajúci model bol v takomto prostredí presvedčivejší. Aj napriek výhradám k jazde na horských cestách považujeme Volvo XC70 za lepšiu alternatívu než mnohé SUV, pretože okrem špičkovej bezpečnosti a komfortu, ponúka dobre využiteľný batožinový priestor a možnosť prejazdu po zlých cestách.

Volvo XC70 D5 - technické údaje

Motor D5
Prevodovka 6-stupňová automatická, Geartronic
Typ motora Päťvalcový vznetový
Prenos hnacej sily Pohon všetkých kolies
Počet valcov 5
Zdvihový objem 2400 cm3
Maximálny výkon motora 136 kW/185 k
Otáčky pri max. výkone motora 4000 ot./min
Krútiaci moment 400 Nm
Otáčky pri max. krútiacom momente 2000 - 2750 ot./min
Typ paliva Diesel
Zrýchlenie z 0 na 100km/h 9,9 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba paliva (mesto) 10 l/100km
Spotreba paliva (mimo mesta) 6,1 l/100km
Spotreba paliva (kombinovaná) 8 l/100km
Emisie CO2 211 g/km
Objem palivovej nádrže 70 l
Objem batožinového priestoru 575 l
Pohotovostná hmotnosť 1794 kg
Celková hmotnosť 2220 kg
Maximálne zaťaženie strechy 100 kg
Výška 1604 mm
Dĺžka 4838 mm
Šírka 1861 mm
Celková šírka 2119 mm
Rázvor náprav 2815 mm
Rozchod predných kolies 1604 mm
Rozchod zadných kolies 1570 mm
Priemer otáčania (vonkajší) 11,5 m
Priestor pre hlavu vpredu 985 mm
Priestor pre hlavu vzadu 981 mm
Priestor pre ramená vpredu 1457 mm
Priestor pre ramená vzadu 1434 mm
Priestor pre nohy vpredu 1064 mm
Priestor pre nohy vzadu 890 mm
Priestor pre bedrá vpredu 1391 mm
Priestor pre bedrá vzadu 1400 mm
Cena modelu od 1 477 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 349
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 045
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 993
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 484
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 437
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 437
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 414
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 215
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 1 010
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Macron našiel spojencov na európsku revolúciu aj na Slovensku

Pri plánoch sa nemôže úplne spoľahnúť na podporu Nemecka.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.