Ofenzíva naftových motorov zasiahla aj prísne chránený druh rýdzo športových verzií, ktoré doposiaľ poháňali výhradne benzínové motory. Niektoré kvalitatívne pochybenia francúzskeho výrobcu v oblasti spoľahlivosti elektroniky nezatienia skutočnosť, že jeho športové oddelenie dokázalo vyvinúť tie najlepšie sériové športové autá v rámci svojich tried. Po slávnom ťažení športových verzií Clio Sport bol v predaji Megane Sport s benzínovým turbomotorom. Posledná evolúcia modelu dostala na záver naftový motor v snahe priblížiť športové auto s dobrou spotrebou a primeraným výkonom bežnému užívateľovi.
Straty a nálezy Megane Sport vďaka naftovému motoru získal nové duše odmietajúce vysokú spotrebu športového auta a premenil auto na voľný čas na nástroj každodennej rýchlej prepravy. Po implantácii naftového motora zostali vonkajšie znaky zachované, zmenila sa iba podstata. Rozšírený podvozok s iným pružením, brzdami Brembo a osemnásťpalcovými kolesami zvládne aj ťažký diesel s výkonom 127 kW (175k). Motor zaostáva jedine v oneskorenej reakcii na plyn a príliš nevýraznom ťahu v nízkych otáčkach. Daň za spotrebu pocítia zruční vodiči všade tam, kde rozhoduje pohotová reakcia motora. Naopak pozvoľná odozva bez športového drásania a dobrá spotreba príde vhod na každodenných pracovných cestách. V oboch prípadoch sa možno spoľahnúť na špičkovo naladený podvozok, na míle vzdialený bežným verziám.
Dravosť nad prestíž Renault, namiesto hry na luxus a ušľachtilé materiály, zvolil funkčnosť potrebnú k precíznej jazde. Výrazne tvarované sedadlá Recaro poskytujú dobrú oporu a do rúk padne vhod aj veniec volantu. Celokožené čalúnenie sedadiel nemusí každému vyhovovať a výhrady máme aj k nepraktickému ovládaniu nastavovania sedadiel. Na uchytení sedadiel bez výškového nastavovania vidieť ich dodatočnú montáž. Rozmiestnenie pedálov kopíruje pretekárske autá s plynom a brzdou tesne vedľa seba. Jazde v Megane Sport tým pádom nevyhovuje obuv so širokou podrážkou. Ani športové zameranie neubralo Meganu Sport z obsiahleho vybavenia. Napokon, pri cene viac ako jedného milióna korún, istú úroveň vybavenia očakávame. Podstatu vyššej ceny ukrýva samotný podvozok a športové úpravy.
Dobrý finiš S istou dávkou nostalgie možno tvrdiť, že Renault Megane SPORT diesel je správne auto do zbierky a dôstojná rozlúčka s modelom, ktorý na jeseň vystrieda nová generácia. Odhliadnuc od oneskorených reakcií motora, ide o jeden z najlepších športových kompaktov s naftovým motorom, ktorý v sebe ukrýva kúsok originálneho pretekárskeho auta a zároveň praktického vozidla na každý deň. Je veľmi pravdepodobné, že pár kilometrov jazdy môže vyvolať obrovskú túžbu mať toto drahé auto v garáži.
Ak bežné verzie vyzerajú na prvý pohľad prinajmenšom rozporuplne, verzia Sport upúta a presvedčí okamžite.
Podvozok predviedol absolútne precíznu jazdu, dostatočne športovú aj komfortnú na každý deň. Rovnako fantastické sú brzdy. Pri športovom zaobchádzaní chýba rýchlejšia reakcia motora.
Zadný nárazník s výfukmi uprostred skrášľuje inak v bežnej verzii nie veľmi príťažlivú zadnú časť modelov Megan.
Brzdy Brembo odvádzajú perfektnú prácu. Rozdiel oproti bežným verziám je citeľný. Športové disky priemeru osemnásť palcov vyzerajú dobre a zrejme veľa vydržia. Podľa mnohých škrabancov, ktoré na nich boli usudzujeme, že sú pri nízkoprofilových pneumatikách vystavené veľkému riziku.
Športové sedadlá Recaro sú zaujímavým kompromisom medzi vyslovene športovým jazdením a používaním na každý deň. Sú však do auta iba domontované a to vidieť na ich uchytení a tiež nie veľmi vydarenom systéme sklápania. Výškovo sa nastaviť nedali.
Naše hodnotenie Vzhľad ****
Interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****
Renault Megane Sport 2,0 dCi
Cena modelu od 1 079 000 Sk
Motor 2,0 dCi
Výkon motora 127 kW / 175 k
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km
Spotreba v teste 7,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag