SME

Renault Megane Sport diesel – dôstojná rozlúčka

Druhá generácia modelového radu Megane odchádza do automobilového dôchodku. Verzia Sport s naftovým motorom má ukázať, že na koniec prichádza to najlepšie. Zrejme sme otestovali posledný Megane súčasnej generácie a môžeme sa tešiť na ďalší.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Ofenzíva naftových motorov zasiahla aj prísne chránený druh rýdzo športových verzií, ktoré doposiaľ poháňali výhradne benzínové motory. Niektoré kvalitatívne pochybenia francúzskeho výrobcu v oblasti spoľahlivosti elektroniky nezatienia skutočnosť, že jeho športové oddelenie dokázalo vyvinúť tie najlepšie sériové športové autá v rámci svojich tried. Po slávnom ťažení športových verzií Clio Sport bol v predaji Megane Sport s benzínovým turbomotorom. Posledná evolúcia modelu dostala na záver naftový motor v snahe priblížiť športové auto s dobrou spotrebou a primeraným výkonom bežnému užívateľovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Straty a nálezy Megane Sport vďaka naftovému motoru získal nové duše odmietajúce vysokú spotrebu športového auta a premenil auto na voľný čas na nástroj každodennej rýchlej prepravy. Po implantácii naftového motora zostali vonkajšie znaky zachované, zmenila sa iba podstata. Rozšírený podvozok s iným pružením, brzdami Brembo a osemnásťpalcovými kolesami zvládne aj ťažký diesel s výkonom 127 kW (175k). Motor zaostáva jedine v oneskorenej reakcii na plyn a príliš nevýraznom ťahu v nízkych otáčkach. Daň za spotrebu pocítia zruční vodiči všade tam, kde rozhoduje pohotová reakcia motora. Naopak pozvoľná odozva bez športového drásania a dobrá spotreba príde vhod na každodenných pracovných cestách. V oboch prípadoch sa možno spoľahnúť na špičkovo naladený podvozok, na míle vzdialený bežným verziám.

SkryťVypnúť reklamu

Dravosť nad prestíž Renault, namiesto hry na luxus a ušľachtilé materiály, zvolil funkčnosť potrebnú k precíznej jazde. Výrazne tvarované sedadlá Recaro poskytujú dobrú oporu a do rúk padne vhod aj veniec volantu. Celokožené čalúnenie sedadiel nemusí každému vyhovovať a výhrady máme aj k nepraktickému ovládaniu nastavovania sedadiel. Na uchytení sedadiel bez výškového nastavovania vidieť ich dodatočnú montáž. Rozmiestnenie pedálov kopíruje pretekárske autá s plynom a brzdou tesne vedľa seba. Jazde v Megane Sport tým pádom nevyhovuje obuv so širokou podrážkou. Ani športové zameranie neubralo Meganu Sport z obsiahleho vybavenia. Napokon, pri cene viac ako jedného milióna korún, istú úroveň vybavenia očakávame. Podstatu vyššej ceny ukrýva samotný podvozok a športové úpravy.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý finiš S istou dávkou nostalgie možno tvrdiť, že Renault Megane SPORT diesel je správne auto do zbierky a dôstojná rozlúčka s modelom, ktorý na jeseň vystrieda nová generácia. Odhliadnuc od oneskorených reakcií motora, ide o jeden z najlepších športových kompaktov s naftovým motorom, ktorý v sebe ukrýva kúsok originálneho pretekárskeho auta a zároveň praktického vozidla na každý deň. Je veľmi pravdepodobné, že pár kilometrov jazdy môže vyvolať obrovskú túžbu mať toto drahé auto v garáži.

Ak bežné verzie vyzerajú na prvý pohľad prinajmenšom rozporuplne, verzia Sport upúta a presvedčí okamžite.

Podvozok predviedol absolútne precíznu jazdu, dostatočne športovú aj komfortnú na každý deň. Rovnako fantastické sú brzdy. Pri športovom zaobchádzaní chýba rýchlejšia reakcia motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zadný nárazník s výfukmi uprostred skrášľuje inak v bežnej verzii nie veľmi príťažlivú zadnú časť modelov Megan.

Brzdy Brembo odvádzajú perfektnú prácu. Rozdiel oproti bežným verziám je citeľný. Športové disky priemeru osemnásť palcov vyzerajú dobre a zrejme veľa vydržia. Podľa mnohých škrabancov, ktoré na nich boli usudzujeme, že sú pri nízkoprofilových pneumatikách vystavené veľkému riziku.

Športové sedadlá Recaro sú zaujímavým kompromisom medzi vyslovene športovým jazdením a používaním na každý deň. Sú však do auta iba domontované a to vidieť na ich uchytení a tiež nie veľmi vydarenom systéme sklápania. Výškovo sa nastaviť nedali.

Naše hodnotenie Vzhľad ****

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér ***

motor ****

jazdné vlastnosti *****

technika ****

výbava ****

úžitok ***

celkový dojem ****

Renault Megane Sport 2,0 dCi

Cena modelu od 1 079 000 Sk

Motor 2,0 dCi

Výkon motora 127 kW / 175 k

Krútiaci moment 360 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s

Maximálna rýchlosť 220 km/h

Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km

Spotreba v teste 7,6 l/100 km

Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 426
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 918
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 227
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 301
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 464
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 956
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 149
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 036
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu