Renault Megane Sport diesel – dôstojná rozlúčka

Druhá generácia modelového radu Megane odchádza do automobilového dôchodku. Verzia Sport s naftovým motorom má ukázať, že na koniec prichádza to najlepšie. Zrejme sme otestovali posledný Megane súčasnej generácie a môžeme sa tešiť na ďalší.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Ofenzíva naftových motorov zasiahla aj prísne chránený druh rýdzo športových verzií, ktoré doposiaľ poháňali výhradne benzínové motory. Niektoré kvalitatívne pochybenia francúzskeho výrobcu v oblasti spoľahlivosti elektroniky nezatienia skutočnosť, že jeho športové oddelenie dokázalo vyvinúť tie najlepšie sériové športové autá v rámci svojich tried. Po slávnom ťažení športových verzií Clio Sport bol v predaji Megane Sport s benzínovým turbomotorom. Posledná evolúcia modelu dostala na záver naftový motor v snahe priblížiť športové auto s dobrou spotrebou a primeraným výkonom bežnému užívateľovi.

Straty a nálezy

Megane Sport vďaka naftovému motoru získal nové duše odmietajúce vysokú spotrebu športového auta a premenil auto na voľný čas na nástroj každodennej rýchlej prepravy. Po implantácii naftového motora zostali vonkajšie znaky zachované, zmenila sa iba podstata. Rozšírený podvozok s iným pružením, brzdami Brembo a osemnásťpalcovými kolesami zvládne aj ťažký diesel s výkonom 127 kW (175k). Motor zaostáva jedine v oneskorenej reakcii na plyn a príliš nevýraznom ťahu v nízkych otáčkach. Daň za spotrebu pocítia zruční vodiči všade tam, kde rozhoduje pohotová reakcia motora. Naopak pozvoľná odozva bez športového drásania a dobrá spotreba príde vhod na každodenných pracovných cestách. V oboch prípadoch sa možno spoľahnúť na špičkovo naladený podvozok, na míle vzdialený bežným verziám.

Dravosť nad prestíž

Renault, namiesto hry na luxus a ušľachtilé materiály, zvolil funkčnosť potrebnú k precíznej jazde. Výrazne tvarované sedadlá Recaro poskytujú dobrú oporu a do rúk padne vhod aj veniec volantu. Celokožené čalúnenie sedadiel nemusí každému vyhovovať a výhrady máme aj k nepraktickému ovládaniu nastavovania sedadiel. Na uchytení sedadiel bez výškového nastavovania vidieť ich dodatočnú montáž. Rozmiestnenie pedálov kopíruje pretekárske autá s plynom a brzdou tesne vedľa seba. Jazde v Megane Sport tým pádom nevyhovuje obuv so širokou podrážkou. Ani športové zameranie neubralo Meganu Sport z obsiahleho vybavenia. Napokon, pri cene viac ako jedného milióna korún, istú úroveň vybavenia očakávame. Podstatu vyššej ceny ukrýva samotný podvozok a športové úpravy.

Dobrý finiš

S istou dávkou nostalgie možno tvrdiť, že Renault Megane SPORT diesel je správne auto do zbierky a dôstojná rozlúčka s modelom, ktorý na jeseň vystrieda nová generácia. Odhliadnuc od oneskorených reakcií motora, ide o jeden z najlepších športových kompaktov s naftovým motorom, ktorý v sebe ukrýva kúsok originálneho pretekárskeho auta a zároveň praktického vozidla na každý deň. Je veľmi pravdepodobné, že pár kilometrov jazdy môže vyvolať obrovskú túžbu mať toto drahé auto v garáži.

Ak bežné verzie vyzerajú na prvý pohľad prinajmenšom rozporuplne, verzia Sport upúta a presvedčí okamžite.

Podvozok predviedol absolútne precíznu jazdu, dostatočne športovú aj komfortnú na každý deň. Rovnako fantastické sú brzdy. Pri športovom zaobchádzaní chýba rýchlejšia reakcia motora.

Zadný nárazník s výfukmi uprostred skrášľuje inak v bežnej verzii nie veľmi príťažlivú zadnú časť modelov Megan.

Brzdy Brembo odvádzajú perfektnú prácu. Rozdiel oproti bežným verziám je citeľný. Športové disky priemeru osemnásť palcov vyzerajú dobre a zrejme veľa vydržia. Podľa mnohých škrabancov, ktoré na nich boli usudzujeme, že sú pri nízkoprofilových pneumatikách vystavené veľkému riziku.

Športové sedadlá Recaro sú zaujímavým kompromisom medzi vyslovene športovým jazdením a používaním na každý deň. Sú však do auta iba domontované a to vidieť na ich uchytení a tiež nie veľmi vydarenom systéme sklápania. Výškovo sa nastaviť nedali.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

Renault Megane Sport 2,0 dCi

Cena modelu od 1 079 000 Sk
Motor 2,0 dCi
Výkon motora 127 kW / 175 k
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km
Spotreba v teste 7,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 371
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 633
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 184
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 699
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 293
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 245
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 002
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 694
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 656

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

SVET

Turecko vypustí zo školských osnov evolúciu, pridá džihád

Erdogan približuje školstvo ku konzervatívnemu islamu.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.