SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Renault Megane Sport diesel – dôstojná rozlúčka

Druhá generácia modelového radu Megane odchádza do automobilového dôchodku. Verzia Sport s naftovým motorom má ukázať, že na koniec prichádza to najlepšie. Zrejme sme otestovali posledný Megane súčasnej generácie a môžeme sa tešiť na ďalší.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Ofenzíva naftových motorov zasiahla aj prísne chránený druh rýdzo športových verzií, ktoré doposiaľ poháňali výhradne benzínové motory. Niektoré kvalitatívne pochybenia francúzskeho výrobcu v oblasti spoľahlivosti elektroniky nezatienia skutočnosť, že jeho športové oddelenie dokázalo vyvinúť tie najlepšie sériové športové autá v rámci svojich tried. Po slávnom ťažení športových verzií Clio Sport bol v predaji Megane Sport s benzínovým turbomotorom. Posledná evolúcia modelu dostala na záver naftový motor v snahe priblížiť športové auto s dobrou spotrebou a primeraným výkonom bežnému užívateľovi.

Straty a nálezy

Megane Sport vďaka naftovému motoru získal nové duše odmietajúce vysokú spotrebu športového auta a premenil auto na voľný čas na nástroj každodennej rýchlej prepravy. Po implantácii naftového motora zostali vonkajšie znaky zachované, zmenila sa iba podstata. Rozšírený podvozok s iným pružením, brzdami Brembo a osemnásťpalcovými kolesami zvládne aj ťažký diesel s výkonom 127 kW (175k). Motor zaostáva jedine v oneskorenej reakcii na plyn a príliš nevýraznom ťahu v nízkych otáčkach. Daň za spotrebu pocítia zruční vodiči všade tam, kde rozhoduje pohotová reakcia motora. Naopak pozvoľná odozva bez športového drásania a dobrá spotreba príde vhod na každodenných pracovných cestách. V oboch prípadoch sa možno spoľahnúť na špičkovo naladený podvozok, na míle vzdialený bežným verziám.

Dravosť nad prestíž

Renault, namiesto hry na luxus a ušľachtilé materiály, zvolil funkčnosť potrebnú k precíznej jazde. Výrazne tvarované sedadlá Recaro poskytujú dobrú oporu a do rúk padne vhod aj veniec volantu. Celokožené čalúnenie sedadiel nemusí každému vyhovovať a výhrady máme aj k nepraktickému ovládaniu nastavovania sedadiel. Na uchytení sedadiel bez výškového nastavovania vidieť ich dodatočnú montáž. Rozmiestnenie pedálov kopíruje pretekárske autá s plynom a brzdou tesne vedľa seba. Jazde v Megane Sport tým pádom nevyhovuje obuv so širokou podrážkou. Ani športové zameranie neubralo Meganu Sport z obsiahleho vybavenia. Napokon, pri cene viac ako jedného milióna korún, istú úroveň vybavenia očakávame. Podstatu vyššej ceny ukrýva samotný podvozok a športové úpravy.

Dobrý finiš

S istou dávkou nostalgie možno tvrdiť, že Renault Megane SPORT diesel je správne auto do zbierky a dôstojná rozlúčka s modelom, ktorý na jeseň vystrieda nová generácia. Odhliadnuc od oneskorených reakcií motora, ide o jeden z najlepších športových kompaktov s naftovým motorom, ktorý v sebe ukrýva kúsok originálneho pretekárskeho auta a zároveň praktického vozidla na každý deň. Je veľmi pravdepodobné, že pár kilometrov jazdy môže vyvolať obrovskú túžbu mať toto drahé auto v garáži.

Ak bežné verzie vyzerajú na prvý pohľad prinajmenšom rozporuplne, verzia Sport upúta a presvedčí okamžite.

Podvozok predviedol absolútne precíznu jazdu, dostatočne športovú aj komfortnú na každý deň. Rovnako fantastické sú brzdy. Pri športovom zaobchádzaní chýba rýchlejšia reakcia motora.

Zadný nárazník s výfukmi uprostred skrášľuje inak v bežnej verzii nie veľmi príťažlivú zadnú časť modelov Megan.

Brzdy Brembo odvádzajú perfektnú prácu. Rozdiel oproti bežným verziám je citeľný. Športové disky priemeru osemnásť palcov vyzerajú dobre a zrejme veľa vydržia. Podľa mnohých škrabancov, ktoré na nich boli usudzujeme, že sú pri nízkoprofilových pneumatikách vystavené veľkému riziku.

Športové sedadlá Recaro sú zaujímavým kompromisom medzi vyslovene športovým jazdením a používaním na každý deň. Sú však do auta iba domontované a to vidieť na ich uchytení a tiež nie veľmi vydarenom systéme sklápania. Výškovo sa nastaviť nedali.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

Renault Megane Sport 2,0 dCi

Cena modelu od 1 079 000 Sk
Motor 2,0 dCi
Výkon motora 127 kW / 175 k
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Spotreba podľa výrobcu 6,5 l/100 km
Spotreba v teste 7,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 738
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 279
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 868
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 740
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 9 013
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 754
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 466
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 641
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 153
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 037

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Ako o Gorile klamal Jirko Malchárek

Pred rokmi rozhovory s Haščákom odmietal, dnes to nekomentuje.

Jirko Malchárek

Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

Dohoda je uzavretá len v trestnej veci Kuciakovej vraždy.

Polícia odváža Zoltána Andruskóa z Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku.