RALLY ACROPOLIS

Grécke peklo ovládol Loeb

Len dva týždne po Rally Sardinia čakala na jazdcov svetového šampionátu v rally jedna z najdrsnejších súťaží kalendára, tradičná Rally Acropolis. Prekrásne trate západne od Atén preverili pripravenosť áut i posádok.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Len dva týždne po Rally Sardinia čakala na jazdcov svetového šampionátu v rally jedna z najdrsnejších súťaží kalendára, tradičná Rally Acropolis. Prekrásne trate západne od Atén preverili pripravenosť áut i posádok najmä množstvom obrovských balvanov a vyjazdených koľají striedajúcich sa s hlbokými nánosmi prachu.

Prach, kamene a defekty

Práve vďaka množstvu prachu na trati mal najväčšiu nevýhodu na štarte priebežne vedúci jazdec šampionátu Mikko Hirvonen. Úlohy čističa trate sa však chopil pomerne dobre a v priebehu prvého dňa sa udržiaval na štvrtej priečke. Strácal ale priveľa na vedúcu trojicu Loeb, Sordo, Latvala. Najlepšie do súťaže vstúpil posledný menovaný, no na štvrtej rýchlostnej skúške doplatil na defekt, po ktorom sa prepadol na tretie miesto. Vedenia v súťaži sa ujal Loeb pred tímovým kolegom Sordom, no rozdiely boli stále minimálne. Rozuzlenie prvého dňa priniesla až predposledná rýchlostná skúška, kde obaja jazdci Fordu poškodili zavesenia kolies (Hirvonen po defekte pravé predné, Latvala takisto po defekte pravé zadné), vďaka čomu na záverečnej diváckej superšpeciálke stratili priveľa a prepadli sa až na šieste (Latvala) a siedme (Hirvonen) miesto. Na priebežnej tretej priečke prenocoval Petter Solberg, premiérovo jazdiaci s novým Subaru Impreza WRC 08 tesne prenasledovaný svojim starším bratom Henningom (Ford Focus WRC) a Urmom Aavom z Estónska (Citroen C4 WRC). Top 8 uzatváral Austrálčan Chris Atkinson s druhou Imprezou WRC 08.

Sobota plná zvratov

Počas soboty čistil trať pre zmenu Loeb. Aavovi prvá skúška dňa nevyšla, keď kvôli defektu stratil až 3 minúty. Továrenskí jazdci Fordu zavelili k mohutnému útoku. Hirvonena však opäť výrazne spomalila poškodená pravá zadná náprava a brzdy, takže sa pred obedňajším servisom stihol prepadnúť až na ôsme miesto. Na druhej rýchlostnej skúške dňa prvýkrát stretli problémy aj Loeba, ktorý kvôli defektu musel prepustiť vedúcu pozíciu Sordovi. Tretie miesto si udržiaval bezchybne jazdiaci Petter Solberg, štvrtý Latvala s maximálnym nasadením sťahoval nazbieranú stratu. Ihneď po servise však stratil tlak v turbe a ďalších 8 minút ho odsunulo na poslednú bodovanú priečku. Záverečná skúška druhého dňa priniesla smolu a prepad poradím na siedme miesto aj pre dovtedy vedúceho Sorda. Priebežne šieste miesto si rozumnou jazdou bez defektov strážil Matthew Wilson, piaty bol Aaava. Hirvonen sa po servise prepracoval až na štvrtú pozíciu a pred ním boli už len bratia Solbergovci (Henning tretí, Petter druhý) a chybám sa vyhýbajúci, vedúci Loeb.


Výborná premiéra pre Subaru

Posledný deň boja o prežitie neprial Henningovi Solbergovi, ktorého štrajkujúci motor donútil dvakrát zastaviť, takže sa prepadol až na ôsmu priečku. Ďalšie zmeny v poradí nenastali, jedine Sordovi sa podarilo predbehnúť mladíka Wilsona. V celkovom poradí teda zvíťazil s pohodlným náskokom Loeb. Za príjemné prekvapenie súťaže môžeme jednoznačne označiť výkon Solberga a najmä jeho novej zbrane Imprezy WRC 08. Druhé miesto im patrí vďaka vyrovnanej a bezproblémovej jazde plným právom. Tretie miesto vybojoval aj napriek dvakrát poškodenej náprave Hirvonen. Pekný výkon predviedol aj Aava, pre ktorého je štvrté miesto zatiaľ najväčším úspechom jeho kariéry.

Výsledky rely Acropolis

1. Loeb S. - Elena D. (Citroen C4 WRC) 83:54:54,7
2. Solberg P. - Mills P. (Subaru Impreza WRC 08) +1:09,5
3. Hirvonen M. - Lehtinen J. (Ford Focus RS WRC 07) +1:56,1
4. Aava U. - Sikk K. (Citroen C4 WRC) +4:19,7
5. Sordo D. - Marti M. (Citroen C4 WRC) +4:49,4
6. Wilson M. - Martin S. (Ford Focus RS WRC 07) +6:11,3
7. Latvala J. - Anttila M. (Ford Focus RS WRC 07) +6:47,5
8. Solberg H. - Menkerud C. (Ford Focus RS WRC 07) +9:14,0
9. Gardemeister T. - Tuominen T. (Suzuki SX4 WRC) +10:13,8
10. Rautenbach C. - Senior D. (Citroen C4 WRC) +13:29,1



Priebežné poradie jazdcov v hodnotení MS

1. S. Loeb 50
2. M. Hirvonen 49
3. C. Atkinson 31
4. J. Latvala 26
5. D. Sordo 25
6. P. Solberg 17
7. G. Galli 17
8. H. Solberg 12
9. M. Wilson 10
10. F. Villagra 8

Priebežné poradie tímov v hodnotení MS

1. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 81
2. Citroen Total WRT 79
3. Subaru World Rally Team 50
4. Stobart VK M-Sport Ford Rally Team 37
5. Munchi's Ford World Rally Team 16
6. Suzuki World Rally Team 7

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 182
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 038
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 779
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 278
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 204
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 040
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 931
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 671
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 347

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.