Vo väčšine prípadov ide o modely Pajero a L200, teda o vozidlá určené pravdepodobne pre trhy Spojených Arabských Emirátov. Ich špecifikácie však vôbec nezodpovedajú európskym smerniciam a teda ani schváleným modelom Mitsubishi na Slovensku.
Ministerstvo o tom vie
Importér vozidiel Mitsubishi, spoločnosť M Motors SK, podal podnet na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, aby podniklo ďalšie kroky a informovalo taktiež všetky Obvodné úrady dopravy zodpovedné za schvaľovanie jednotlivo dovezených vozidiel a Stanice technickej kontroly. Dovezené auto nespôsobilé splniť európske predpisy môže novému majiteľovi spôsobiť niekoľko problémov.
Problémy spojené s nehomologovanými vozidlami
- nevzťahuje sa celoeurópska záruka Mitsubishi
- neplnia emisie podľa normy Euro IV a nie sú vybavené systémom E-OBD
- pri opravách nie je možné použiť európske dielenské príručky
- pri kontrole vozidiel nefunguje diagnostika, nakoľko nie je k dispozícii potrebný software
- homologačný štítok nespĺňa požiadavky smerníc EU
- nemusia byť vybavené imobilizérom, často nemajú airbagy (platí pre model L200);
- nespĺňajú smernice pre zadné ochranné zariadenia proti podbehnutiu (zadný nárazník L200);
- nie sú vybavené systémom nastavenia sklonu svetiel z miesta vodiča
- nemajú zadné svetlo do hmly (platí pre model L200)
Pozor na Nemecké doklady
Kvôli spomenutým problémom by privezené vozidlo nemalo byť v Slovenskej republike registrované. Niektoré Mitsubishi môžu byť vybavené i nemeckými registračnými dokladmi, ale to v žiadnom prípade nie je dôkazom plnenia európskych smerníc a nie je možné tieto vozidlá stotožniť s doposiaľ schválenými modelmi na slovenskom trhu. Mitsubishi dovezené zo Spojených Arabských Emirátov sú síce na prvý pohľad veľmi podobné tým európskym, každopádne je však ich pôvod rozpoznateľný podľa identifikačného štítku, ktorý má časť údajov uvedených v arabskom jazyku. V niektorých prípadoch je pôvod zrejmý podľa identifikačného čísla vozidla "VIN".
Autor: rch