SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Jazdili sme na novej Ibize

Štvrtá generácia modelu Ibiza prichádza s jasným cieľom. Pomôcť automobilke v nelichotivej situácii a získať nových zákazníkov. Vzhľadom na tvrdú konkurenciu v triede to bude neľahká úloha.

"Nová tvár" Seatu lahodí oku."Nová tvár" Seatu lahodí oku. (Zdroj: Seat)

Dizajn vychádza z konceptu Sport Coupe Bocanegra, predstaveného na jar v Ženeve. Ibiza je prvým Seatom, navrhnutým pod vedením nového šéfdizajnéra Luca Donkerwolka, ktorý v minulosti pracoval aj pre Škodovku. Nový „Arrow Design“ nadväzuje na pôvodné línie ostrejšími hranami, čím navodzuje agresívnejší dojem. Predné svetlomety pretiahnuté do bokov nárazníka dodávajú autu veľmi sympatický a príťažlivý vzhľad. Ibiza zboku vyzerá športovo aj vďaka aerodynamickým rezom karosérie a prednému stĺpiku potiahnutému viac dopredu. Šikmé sklo vyzerá zaujímavo v kontraste so zadným masívnym stĺpikom, ktorý lemuje zadné okno.

Širšia a nižšia

Ibiza je prvým modelom od Volkswagenu, postaveným na úplne novej, širšej, platforme. V budúcnosti ju bude využívať aj nové Polo a neskôr Fabia. V porovnaní s aktuálnou konkurenciou sa nový podvozok postaral o vedúce postavenie Ibizy v dĺžke karosérie. Peugeot 207 a Fiat Grande Punto zaostávajú o 22 mm. Výškou si nová Ibiza vyslúžila ďalšie prvenstvo. Je v súčasnosti najnižším autom v segmente, čo evokuje avizovanú športovosť a dynamiku.

V reči čísel

Oproti predchádzajúcemu modelu má nová Ibiza dlhší rázvor o 7 mm a širší rozchod kolies (vpredu o 30 mm, vzadu o 33 mm). Hoci narástol aj batožinový priestor, za vedúcou Fabiou stále zaostáva o 8 litrov. Napriek tomu sa s ňou dokáže obratne popasovať pri prejazdoch na úzkych a kľukatých cestách. V skutočnosti zväčšené rozmery priniesli viac miesta vo vnútri a podstatne ľahšie nastupovanie.

V serpentínach

Vďaka nižšiemu posadeniu karosérie na širšom podvozku sa Ibiza veľmi príjemne správa na ceste. Počas prvých jázd na ostrove, ktorého meno nosí v názve, sme ju nešetrili ani v zákrutách kde si statočne držala stopu. Pri dynamickom štýle jazdy sme museli bojovať s nedotáčavosťou, čo mierne oslabilo inak celkom uspokojivý dojem z jazdy. Skúšaný model mal pod kapotou už známy diesel 1,9 TDI, na stúpajúce serpentíny však výkon 105 konských síl nestačil a preto sa z plánovanej športovej jazdy nakoniec stala vychádzková.

Moderné línie

Interiér nadväzuje na vonkajšie tvary karosérie a prístrojová doska je prehľadná. Dva okrúhle „budíky“ zdôrazňuje biele podsvietenie s červenými ručičkami. Ostatné ovládacie prvky sú svojim červeným svetlom efektne zladené s ostatnými detailmi interiéru. Za nevýhodu považujeme lesklý povrch displejov autorádia a klimatizácie. Na slnku sú zle čitateľné. Línia celej palubnej dosky pôsobí naozaj moderne a obraz športového nádychu dotvára trojramenný volant, s logom značky uprostred. Okrúhle výduchy ventilácie sú už starou klasikou, ale plnia svoju úlohu bez výhrad, tak ako prepínač svetiel, ktorý nám popri celom imidži interiéru pripadal mierne staromódny.

Páka v ceste

Ovládače, umiestnené pred radiacou pákou v stredovom tuneli, sú rukou ťažšie dosiahnuteľné, najmä ak je zaradená trojka alebo jednotka. Miesto na sedenie pre vodiča aj ostatných spolujazdcov je primerané triede, dokonca aj vyšší pasažieri majú relatívne dostatok miesta na nohy aj hlavu. Na nerovnostiach cestujúci neutrpia na komforte. Ponuka motorov zatiaľ ničím neprekvapuje, v zozname sú tri benzínové a jeden dieselový motor a všetky budú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Seat má šancu zamiešať karty v ponuke malých áut a priaznivci tejto kategórie vozidiel sa majú na čo tešiť. Nová Ibiza sa na Slovensku objaví už v polovici júna.

(Cestu hradila spoločnosť Seat)


Porovnanie nového Seat Ibiza s predchodcom

Model Ibiza 2008 Ibiza 2007 rozdiel
Dĺžka (mm) 4052 3953 +99
Šírka (mm) 1693 1698 - 5
Výška (mm) 1445 1441 + 4
Rázvor (mm) 2469 2462 + 7
Rozchod vpredu (mm) 1465 1435 +30
Rozchod vzadu (mm) 1457 1424 +33
Objem batožinového priestoru (l) 292 267 +25

Nový Seat Ibiza - technické údaje

Motor 1.2 12V 1.4 16V 1.6 16V 1.9 TDI DPF
Počet valcov 3 4 4 4
Zdvihový objem (cm3) 1.198 1.390 1.598 1.896
Max. výkon (kW/k) 51/70 63/85 77/105 77/105
Max. otáčky (ot./min) 5400 5000 5600 4000
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15 12,2 10,5 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 163 175 187 186
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9 6,2 6,6 4,5
Emisie CO2 (g/km) 139 149 157 119

Stabilizačný systém ESP bude na niektorých trhoch v základnej výbave spolu s asistentom rozjazdu do kopca.
Seat sa v ostatných rokoch na klesajúcich predajoch presvedčil, že dizajn niekedy nestačí. Ľudia potrebujú praktické auto za dobrú cenu a takým má byť nová Ibiza.
Odhliadnuc od drobností, interiér naplnil očakávania moderného praktického auta a najmä je sám sebou.

 

Nové prvky

ASF – adaptívne svetlá
Autorádio s Bluetooth
Hill Hold Control – rozjazd v kopci
Rohové svetlá
USB port
Pripojenie pre iPod


Hlavné zmeny oproti predchodcovi

Väčší vnútorný priestor
Dlhšia karoséria
Väčší kufor
Modernejší interiér
Väčšie brzdy
Nové technológie

Nový Seat Ibiza

plusy mínusy
*dizajn *motory
*vnútorný priestor *nedotáčavý podvozok
*sedadlá *lesklý displej
*výbava -

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 977
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 231
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 950
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 229
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 823
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 951
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 330
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 349
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 054
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší žúr v histórii krajiny

Niektoré slovenské idiomy po tomto víkende už nebudú, čo bývali.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.