SME
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Jazdili sme na novej Ibize

Štvrtá generácia modelu Ibiza prichádza s jasným cieľom. Pomôcť automobilke v nelichotivej situácii a získať nových zákazníkov. Vzhľadom na tvrdú konkurenciu v triede to bude neľahká úloha.

"Nová tvár" Seatu lahodí oku."Nová tvár" Seatu lahodí oku. (Zdroj: Seat)

Dizajn vychádza z konceptu Sport Coupe Bocanegra, predstaveného na jar v Ženeve. Ibiza je prvým Seatom, navrhnutým pod vedením nového šéfdizajnéra Luca Donkerwolka, ktorý v minulosti pracoval aj pre Škodovku. Nový „Arrow Design“ nadväzuje na pôvodné línie ostrejšími hranami, čím navodzuje agresívnejší dojem. Predné svetlomety pretiahnuté do bokov nárazníka dodávajú autu veľmi sympatický a príťažlivý vzhľad. Ibiza zboku vyzerá športovo aj vďaka aerodynamickým rezom karosérie a prednému stĺpiku potiahnutému viac dopredu. Šikmé sklo vyzerá zaujímavo v kontraste so zadným masívnym stĺpikom, ktorý lemuje zadné okno.

Širšia a nižšia

Ibiza je prvým modelom od Volkswagenu, postaveným na úplne novej, širšej, platforme. V budúcnosti ju bude využívať aj nové Polo a neskôr Fabia. V porovnaní s aktuálnou konkurenciou sa nový podvozok postaral o vedúce postavenie Ibizy v dĺžke karosérie. Peugeot 207 a Fiat Grande Punto zaostávajú o 22 mm. Výškou si nová Ibiza vyslúžila ďalšie prvenstvo. Je v súčasnosti najnižším autom v segmente, čo evokuje avizovanú športovosť a dynamiku.

V reči čísel

Oproti predchádzajúcemu modelu má nová Ibiza dlhší rázvor o 7 mm a širší rozchod kolies (vpredu o 30 mm, vzadu o 33 mm). Hoci narástol aj batožinový priestor, za vedúcou Fabiou stále zaostáva o 8 litrov. Napriek tomu sa s ňou dokáže obratne popasovať pri prejazdoch na úzkych a kľukatých cestách. V skutočnosti zväčšené rozmery priniesli viac miesta vo vnútri a podstatne ľahšie nastupovanie.

V serpentínach

Vďaka nižšiemu posadeniu karosérie na širšom podvozku sa Ibiza veľmi príjemne správa na ceste. Počas prvých jázd na ostrove, ktorého meno nosí v názve, sme ju nešetrili ani v zákrutách kde si statočne držala stopu. Pri dynamickom štýle jazdy sme museli bojovať s nedotáčavosťou, čo mierne oslabilo inak celkom uspokojivý dojem z jazdy. Skúšaný model mal pod kapotou už známy diesel 1,9 TDI, na stúpajúce serpentíny však výkon 105 konských síl nestačil a preto sa z plánovanej športovej jazdy nakoniec stala vychádzková.

Moderné línie

Interiér nadväzuje na vonkajšie tvary karosérie a prístrojová doska je prehľadná. Dva okrúhle „budíky“ zdôrazňuje biele podsvietenie s červenými ručičkami. Ostatné ovládacie prvky sú svojim červeným svetlom efektne zladené s ostatnými detailmi interiéru. Za nevýhodu považujeme lesklý povrch displejov autorádia a klimatizácie. Na slnku sú zle čitateľné. Línia celej palubnej dosky pôsobí naozaj moderne a obraz športového nádychu dotvára trojramenný volant, s logom značky uprostred. Okrúhle výduchy ventilácie sú už starou klasikou, ale plnia svoju úlohu bez výhrad, tak ako prepínač svetiel, ktorý nám popri celom imidži interiéru pripadal mierne staromódny.

Páka v ceste

Ovládače, umiestnené pred radiacou pákou v stredovom tuneli, sú rukou ťažšie dosiahnuteľné, najmä ak je zaradená trojka alebo jednotka. Miesto na sedenie pre vodiča aj ostatných spolujazdcov je primerané triede, dokonca aj vyšší pasažieri majú relatívne dostatok miesta na nohy aj hlavu. Na nerovnostiach cestujúci neutrpia na komforte. Ponuka motorov zatiaľ ničím neprekvapuje, v zozname sú tri benzínové a jeden dieselový motor a všetky budú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Seat má šancu zamiešať karty v ponuke malých áut a priaznivci tejto kategórie vozidiel sa majú na čo tešiť. Nová Ibiza sa na Slovensku objaví už v polovici júna.

(Cestu hradila spoločnosť Seat)


Porovnanie nového Seat Ibiza s predchodcom

Model Ibiza 2008 Ibiza 2007 rozdiel
Dĺžka (mm) 4052 3953 +99
Šírka (mm) 1693 1698 - 5
Výška (mm) 1445 1441 + 4
Rázvor (mm) 2469 2462 + 7
Rozchod vpredu (mm) 1465 1435 +30
Rozchod vzadu (mm) 1457 1424 +33
Objem batožinového priestoru (l) 292 267 +25

Nový Seat Ibiza - technické údaje

Motor 1.2 12V 1.4 16V 1.6 16V 1.9 TDI DPF
Počet valcov 3 4 4 4
Zdvihový objem (cm3) 1.198 1.390 1.598 1.896
Max. výkon (kW/k) 51/70 63/85 77/105 77/105
Max. otáčky (ot./min) 5400 5000 5600 4000
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15 12,2 10,5 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 163 175 187 186
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9 6,2 6,6 4,5
Emisie CO2 (g/km) 139 149 157 119

Stabilizačný systém ESP bude na niektorých trhoch v základnej výbave spolu s asistentom rozjazdu do kopca.
Seat sa v ostatných rokoch na klesajúcich predajoch presvedčil, že dizajn niekedy nestačí. Ľudia potrebujú praktické auto za dobrú cenu a takým má byť nová Ibiza.
Odhliadnuc od drobností, interiér naplnil očakávania moderného praktického auta a najmä je sám sebou.

 

Nové prvky

ASF – adaptívne svetlá
Autorádio s Bluetooth
Hill Hold Control – rozjazd v kopci
Rohové svetlá
USB port
Pripojenie pre iPod


Hlavné zmeny oproti predchodcovi

Väčší vnútorný priestor
Dlhšia karoséria
Väčší kufor
Modernejší interiér
Väčšie brzdy
Nové technológie

Nový Seat Ibiza

plusy mínusy
*dizajn *motory
*vnútorný priestor *nedotáčavý podvozok
*sedadlá *lesklý displej
*výbava -

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  3. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  5. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  6. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  2. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  3. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  4. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  9. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  10. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 863
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 15 098
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 276
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 8 883
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 059
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 362
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 205
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 757
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 744
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď, predseda vlády SR Eduard Heger a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok počas vyhlásenia po zasadnutí Bezpečnostnej rady SR.

Slovensko je prvou krajinou, ktorá vyjadrila solidaritu s Českom vyhostením diplomatov.

2 h

Penta odchádza z pozície minoritného akcionára vydavateľstva Petit Press, a. s.

7 h

Penta odchádza zo SME.

8 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Česi robia neriadený reštart

Zuzana Kepplová.

Čo chceme z témy vrbětickej agresie dostať my?

2 h

Neprehliadnite tiež

Audi A6 e-tron

Na dojazd 300 kilometrov postačí nabíjať 10 minút.

7 h
Honda HR-V e:HEV

Dostala väčší výkon ako Jazz.

18. feb
Vysokonapäťové akumulátory z modelov Volvo budú mať ďalšie využitie.

Od roku 2040 bude všetky diely áut recyklovať.

21. apr
Ford Evos

Má priniesť nový impulz do strednej triedy.

21. apr