SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Jazdili sme na novej Ibize

Štvrtá generácia modelu Ibiza prichádza s jasným cieľom. Pomôcť automobilke v nelichotivej situácii a získať nových zákazníkov. Vzhľadom na tvrdú konkurenciu v triede to bude neľahká úloha.

"Nová tvár" Seatu lahodí oku."Nová tvár" Seatu lahodí oku. (Zdroj: Seat)

Dizajn vychádza z konceptu Sport Coupe Bocanegra, predstaveného na jar v Ženeve. Ibiza je prvým Seatom, navrhnutým pod vedením nového šéfdizajnéra Luca Donkerwolka, ktorý v minulosti pracoval aj pre Škodovku. Nový „Arrow Design“ nadväzuje na pôvodné línie ostrejšími hranami, čím navodzuje agresívnejší dojem. Predné svetlomety pretiahnuté do bokov nárazníka dodávajú autu veľmi sympatický a príťažlivý vzhľad. Ibiza zboku vyzerá športovo aj vďaka aerodynamickým rezom karosérie a prednému stĺpiku potiahnutému viac dopredu. Šikmé sklo vyzerá zaujímavo v kontraste so zadným masívnym stĺpikom, ktorý lemuje zadné okno.

Širšia a nižšia

Ibiza je prvým modelom od Volkswagenu, postaveným na úplne novej, širšej, platforme. V budúcnosti ju bude využívať aj nové Polo a neskôr Fabia. V porovnaní s aktuálnou konkurenciou sa nový podvozok postaral o vedúce postavenie Ibizy v dĺžke karosérie. Peugeot 207 a Fiat Grande Punto zaostávajú o 22 mm. Výškou si nová Ibiza vyslúžila ďalšie prvenstvo. Je v súčasnosti najnižším autom v segmente, čo evokuje avizovanú športovosť a dynamiku.

V reči čísel

Oproti predchádzajúcemu modelu má nová Ibiza dlhší rázvor o 7 mm a širší rozchod kolies (vpredu o 30 mm, vzadu o 33 mm). Hoci narástol aj batožinový priestor, za vedúcou Fabiou stále zaostáva o 8 litrov. Napriek tomu sa s ňou dokáže obratne popasovať pri prejazdoch na úzkych a kľukatých cestách. V skutočnosti zväčšené rozmery priniesli viac miesta vo vnútri a podstatne ľahšie nastupovanie.

V serpentínach

Vďaka nižšiemu posadeniu karosérie na širšom podvozku sa Ibiza veľmi príjemne správa na ceste. Počas prvých jázd na ostrove, ktorého meno nosí v názve, sme ju nešetrili ani v zákrutách kde si statočne držala stopu. Pri dynamickom štýle jazdy sme museli bojovať s nedotáčavosťou, čo mierne oslabilo inak celkom uspokojivý dojem z jazdy. Skúšaný model mal pod kapotou už známy diesel 1,9 TDI, na stúpajúce serpentíny však výkon 105 konských síl nestačil a preto sa z plánovanej športovej jazdy nakoniec stala vychádzková.

Moderné línie

Interiér nadväzuje na vonkajšie tvary karosérie a prístrojová doska je prehľadná. Dva okrúhle „budíky“ zdôrazňuje biele podsvietenie s červenými ručičkami. Ostatné ovládacie prvky sú svojim červeným svetlom efektne zladené s ostatnými detailmi interiéru. Za nevýhodu považujeme lesklý povrch displejov autorádia a klimatizácie. Na slnku sú zle čitateľné. Línia celej palubnej dosky pôsobí naozaj moderne a obraz športového nádychu dotvára trojramenný volant, s logom značky uprostred. Okrúhle výduchy ventilácie sú už starou klasikou, ale plnia svoju úlohu bez výhrad, tak ako prepínač svetiel, ktorý nám popri celom imidži interiéru pripadal mierne staromódny.

Páka v ceste

Ovládače, umiestnené pred radiacou pákou v stredovom tuneli, sú rukou ťažšie dosiahnuteľné, najmä ak je zaradená trojka alebo jednotka. Miesto na sedenie pre vodiča aj ostatných spolujazdcov je primerané triede, dokonca aj vyšší pasažieri majú relatívne dostatok miesta na nohy aj hlavu. Na nerovnostiach cestujúci neutrpia na komforte. Ponuka motorov zatiaľ ničím neprekvapuje, v zozname sú tri benzínové a jeden dieselový motor a všetky budú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Seat má šancu zamiešať karty v ponuke malých áut a priaznivci tejto kategórie vozidiel sa majú na čo tešiť. Nová Ibiza sa na Slovensku objaví už v polovici júna.

(Cestu hradila spoločnosť Seat)


Porovnanie nového Seat Ibiza s predchodcom

Model Ibiza 2008 Ibiza 2007 rozdiel
Dĺžka (mm) 4052 3953 +99
Šírka (mm) 1693 1698 - 5
Výška (mm) 1445 1441 + 4
Rázvor (mm) 2469 2462 + 7
Rozchod vpredu (mm) 1465 1435 +30
Rozchod vzadu (mm) 1457 1424 +33
Objem batožinového priestoru (l) 292 267 +25

Nový Seat Ibiza - technické údaje

Motor 1.2 12V 1.4 16V 1.6 16V 1.9 TDI DPF
Počet valcov 3 4 4 4
Zdvihový objem (cm3) 1.198 1.390 1.598 1.896
Max. výkon (kW/k) 51/70 63/85 77/105 77/105
Max. otáčky (ot./min) 5400 5000 5600 4000
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15 12,2 10,5 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 163 175 187 186
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9 6,2 6,6 4,5
Emisie CO2 (g/km) 139 149 157 119

Stabilizačný systém ESP bude na niektorých trhoch v základnej výbave spolu s asistentom rozjazdu do kopca.
Seat sa v ostatných rokoch na klesajúcich predajoch presvedčil, že dizajn niekedy nestačí. Ľudia potrebujú praktické auto za dobrú cenu a takým má byť nová Ibiza.
Odhliadnuc od drobností, interiér naplnil očakávania moderného praktického auta a najmä je sám sebou.

 

Nové prvky

ASF – adaptívne svetlá
Autorádio s Bluetooth
Hill Hold Control – rozjazd v kopci
Rohové svetlá
USB port
Pripojenie pre iPod


Hlavné zmeny oproti predchodcovi

Väčší vnútorný priestor
Dlhšia karoséria
Väčší kufor
Modernejší interiér
Väčšie brzdy
Nové technológie

Nový Seat Ibiza

plusy mínusy
*dizajn *motory
*vnútorný priestor *nedotáčavý podvozok
*sedadlá *lesklý displej
*výbava -

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 168
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 17 015
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 813
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 820
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 829
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 535
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 539
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 084
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 060
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 777
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Viete, čo je dobrý nápad?
  2. Ján Magušin: Decembrové zamyslenie jedného občana
  3. Ján Šeďo: Šírenie dezinformácií ako trestný čin vs. sedliacky rozum.
  4. Igor Borišek: Island - časť 4. Voda
  5. Štefan Vidlár: Aj babkám
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  7. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  8. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 648
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 137
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 815
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 659
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 299
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 3 732
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 567
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 266
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu