Jazdili sme na novej Ibize

Štvrtá generácia modelu Ibiza prichádza s jasným cieľom. Pomôcť automobilke v nelichotivej situácii a získať nových zákazníkov. Vzhľadom na tvrdú konkurenciu v triede to bude neľahká úloha.

"Nová tvár" Seatu lahodí oku.(Zdroj: Seat)

Dizajn vychádza z konceptu Sport Coupe Bocanegra, predstaveného na jar v Ženeve. Ibiza je prvým Seatom, navrhnutým pod vedením nového šéfdizajnéra Luca Donkerwolka, ktorý v minulosti pracoval aj pre Škodovku. Nový „Arrow Design“ nadväzuje na pôvodné línie ostrejšími hranami, čím navodzuje agresívnejší dojem. Predné svetlomety pretiahnuté do bokov nárazníka dodávajú autu veľmi sympatický a príťažlivý vzhľad. Ibiza zboku vyzerá športovo aj vďaka aerodynamickým rezom karosérie a prednému stĺpiku potiahnutému viac dopredu. Šikmé sklo vyzerá zaujímavo v kontraste so zadným masívnym stĺpikom, ktorý lemuje zadné okno.

Širšia a nižšia

Ibiza je prvým modelom od Volkswagenu, postaveným na úplne novej, širšej, platforme. V budúcnosti ju bude využívať aj nové Polo a neskôr Fabia. V porovnaní s aktuálnou konkurenciou sa nový podvozok postaral o vedúce postavenie Ibizy v dĺžke karosérie. Peugeot 207 a Fiat Grande Punto zaostávajú o 22 mm. Výškou si nová Ibiza vyslúžila ďalšie prvenstvo. Je v súčasnosti najnižším autom v segmente, čo evokuje avizovanú športovosť a dynamiku.

V reči čísel

Oproti predchádzajúcemu modelu má nová Ibiza dlhší rázvor o 7 mm a širší rozchod kolies (vpredu o 30 mm, vzadu o 33 mm). Hoci narástol aj batožinový priestor, za vedúcou Fabiou stále zaostáva o 8 litrov. Napriek tomu sa s ňou dokáže obratne popasovať pri prejazdoch na úzkych a kľukatých cestách. V skutočnosti zväčšené rozmery priniesli viac miesta vo vnútri a podstatne ľahšie nastupovanie.

V serpentínach

Vďaka nižšiemu posadeniu karosérie na širšom podvozku sa Ibiza veľmi príjemne správa na ceste. Počas prvých jázd na ostrove, ktorého meno nosí v názve, sme ju nešetrili ani v zákrutách kde si statočne držala stopu. Pri dynamickom štýle jazdy sme museli bojovať s nedotáčavosťou, čo mierne oslabilo inak celkom uspokojivý dojem z jazdy. Skúšaný model mal pod kapotou už známy diesel 1,9 TDI, na stúpajúce serpentíny však výkon 105 konských síl nestačil a preto sa z plánovanej športovej jazdy nakoniec stala vychádzková.

Moderné línie

Interiér nadväzuje na vonkajšie tvary karosérie a prístrojová doska je prehľadná. Dva okrúhle „budíky“ zdôrazňuje biele podsvietenie s červenými ručičkami. Ostatné ovládacie prvky sú svojim červeným svetlom efektne zladené s ostatnými detailmi interiéru. Za nevýhodu považujeme lesklý povrch displejov autorádia a klimatizácie. Na slnku sú zle čitateľné. Línia celej palubnej dosky pôsobí naozaj moderne a obraz športového nádychu dotvára trojramenný volant, s logom značky uprostred. Okrúhle výduchy ventilácie sú už starou klasikou, ale plnia svoju úlohu bez výhrad, tak ako prepínač svetiel, ktorý nám popri celom imidži interiéru pripadal mierne staromódny.

Páka v ceste

Ovládače, umiestnené pred radiacou pákou v stredovom tuneli, sú rukou ťažšie dosiahnuteľné, najmä ak je zaradená trojka alebo jednotka. Miesto na sedenie pre vodiča aj ostatných spolujazdcov je primerané triede, dokonca aj vyšší pasažieri majú relatívne dostatok miesta na nohy aj hlavu. Na nerovnostiach cestujúci neutrpia na komforte. Ponuka motorov zatiaľ ničím neprekvapuje, v zozname sú tri benzínové a jeden dieselový motor a všetky budú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Seat má šancu zamiešať karty v ponuke malých áut a priaznivci tejto kategórie vozidiel sa majú na čo tešiť. Nová Ibiza sa na Slovensku objaví už v polovici júna.

(Cestu hradila spoločnosť Seat)


Porovnanie nového Seat Ibiza s predchodcom

Model Ibiza 2008 Ibiza 2007 rozdiel
Dĺžka (mm) 4052 3953 +99
Šírka (mm) 1693 1698 - 5
Výška (mm) 1445 1441 + 4
Rázvor (mm) 2469 2462 + 7
Rozchod vpredu (mm) 1465 1435 +30
Rozchod vzadu (mm) 1457 1424 +33
Objem batožinového priestoru (l) 292 267 +25

Nový Seat Ibiza - technické údaje

Motor 1.2 12V 1.4 16V 1.6 16V 1.9 TDI DPF
Počet valcov 3 4 4 4
Zdvihový objem (cm3) 1.198 1.390 1.598 1.896
Max. výkon (kW/k) 51/70 63/85 77/105 77/105
Max. otáčky (ot./min) 5400 5000 5600 4000
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15 12,2 10,5 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 163 175 187 186
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9 6,2 6,6 4,5
Emisie CO2 (g/km) 139 149 157 119

Stabilizačný systém ESP bude na niektorých trhoch v základnej výbave spolu s asistentom rozjazdu do kopca.
Seat sa v ostatných rokoch na klesajúcich predajoch presvedčil, že dizajn niekedy nestačí. Ľudia potrebujú praktické auto za dobrú cenu a takým má byť nová Ibiza.
Odhliadnuc od drobností, interiér naplnil očakávania moderného praktického auta a najmä je sám sebou.

 

Nové prvky

ASF – adaptívne svetlá
Autorádio s Bluetooth
Hill Hold Control – rozjazd v kopci
Rohové svetlá
USB port
Pripojenie pre iPod


Hlavné zmeny oproti predchodcovi

Väčší vnútorný priestor
Dlhšia karoséria
Väčší kufor
Modernejší interiér
Väčšie brzdy
Nové technológie

Nový Seat Ibiza

plusy mínusy
*dizajn *motory
*vnútorný priestor *nedotáčavý podvozok
*sedadlá *lesklý displej
*výbava -

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 18 082
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 459
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 502
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 278
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 124
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 982
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 599
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 521
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 461
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 024

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šmejdi po novom útočia na dôchodcov cez inzeráty

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

ŠPORT

Rok 1997: Rezešovci dostali železiarne a kúpili si aj futbal

Pred dvadsiatimi rokmi získal 1. FC Košice prvý titul a bojoval v Lige majstrov.

SVET

Bez papiera ani veta. Rozner dohliadne na bezpečnostný úrad

Je to slušný človek, obhajuje kvalifikáciu Roznera Okamurova SPD.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.