Hoci sú ceny benzínu v USA v porovnaní s našimi až komicky nízke, Američania pochopili, že s čiernym zlatom sa donekonečna plytvať nedá. Preto aj automobilky spoza veľkej mláky začínajú „šetriť“, a to spôsobom sebe vlastným. Pripraviť Američanov o pick-upy, SUV-čka a ďalšie autá s veľkoobjemovými benzínovými motormi by zákonite znamenalo pokles predajov. V Amerike „frčia“ skôr autá s hybridným pohonom, kde objem motora i výkon zostáva zachovaný a pritom majiteľa hreje pocit, že robí čosi pre našu Zem. V Turíne sme sa mali možnosť zoznámiť s typickým zástupcom tohto segmentu - Chevroletom Tahoe Hybrid.
Karoséria príliš aerodynamicky nepôsobí, no dizajnéri ju pre dosiahnutie nižšej spotreby paliva mierne modifikovali.
Obrovské SUV (v USA tomuto segmentu hovoria full size SUV) sa aktuálne vyrába v tretej generácii. Vďaka majestátnym rozmerom 5131 x 2007 x 1900 mm Tahoe v talianskych uliciach, preplnených malými autami, vzbudzoval zaslúženú pozornosť. Viac, ako typicky americký dizajn karosérie, rozmery, či bohatá výbava nás však zaujímala technika. Konštruktéri koncernu GM využili všetky aktuálne finančne dostupné technológie pre zachovanie výkonu a redukciu spotreby paliva ukryté pod spoločným názvom 2-Mode Hybrid. Bezstupňová prevodovka EVT dokáže skĺbiť silu benzínového a dvoch elektrických motorov.
Systém pohonu Chevroletu Tahoe Hybrid tvorí zážihový osemvalec Vortec s objemom 6,0 l dosahujúci výkon 244 kW (332 k) a najvyšší krútiaci moment 497 Nm. Jeho riadiaca jednotka bola v porovnaní s bežnými verziami prepracovaná s dôrazom na redukciu spotreby paliva. Zaujímavosťou je, že okrem benzínu môže ako palivo slúžiť aj bioetanol (E85). Benzínová pohonná jednotka ďalej využíva variabilné časovanie ventilov i možnosť automatického odpájania valcov v závislosti od aktuálnej záťaže. Ďalším zo systémov šetriacich palivo je start&stop, ktorý po zastavení vozidla napríklad na križovatke motor okamžite vypne.
O aktuálnom režime hybridného pohonu informuje obrazovka na stredovom paneli. Volič automatickej prevodovky na stĺpiku riadenia je americkou klasikou.
Dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 22 kW tvorí jeden blok s bezstupňovou prevodovkou EVT (Ellectricaly Variable Transmission). Volič prevodovky je umiestnený typicky americky - na stĺpiku riadenia. Napájanie majú na starosti nikel-metal-hydridné akumulátory pracujúce s napätím 300 voltov umiestnené po sedadlami druhého radu. Batérie dobíja spaľovací motor, no energiu získavajú aj prostredníctvom rekuperácie energie pri brzdení. Tahoe zvláda plynulú jazdu do rýchlosti 30 km/h iba na elektrinu, po jej prekročení sa automaticky naštartuje aj spaľovací motor. V závislosti od dynamiky jazdy a zaťaženia môžu auto poháňať aj obe pohonné jednotky naraz.
Ani v ekologicky ladenom americkom aute nemôže chýbať poriadny motor. Tahoe Hybrid poháňa 6-litrový osemvalec.
Ďalšiu úsporu paliva konštruktéri dosiahli usporiadaním pohonu všetkých kolies. V základnom usporiadaní sa totiž 100% výkonu prenáša iba na zadné kolesá. Predné sa pridávajú v závislosti od podmienok na vozovke. "Optimálny stav nastane, keď spaľujeme palivo iba ak je to nevyhnutne nutné," uviedla Dr. Vanessa Paladiniová, vedúca vývoja hybridných systémov koncernu GM. "Keď automobil stojí, motor musí tiež. Naopak, keď ideme s autom z kopca alebo brzdíme, zbytočne míňame energiu, ktorú ale vďaka systému rekuperácie dokážeme zachytiť a uschovať v akumulátoroch. Takto získanú energiu vozidlo využije pri následnom rozjazde." Podľa nameraných údajov výrobcu dokáže hybridný Tahoe v mestskej prevádzke spotrebovať až o 50% benzínu menej v porovnaní s rovnakým vozidlom poháňaným konvenčným benzínovým motorom.
Nad 15-litrovou priemernou spotrebou benzínu, ktorú udáva výrobca sme sa iba pousmiali, keď nám palubný počítač ukazoval o asi 10 litrov viac. Každopádne sa hybridný Tahoe môže popýšiť titulom „Green Car of the Year 2008“, ktorú mu udelil - samozrejme - americký časopis Green Car Journal. Na záver ešte jedna zaujímavosť. Cenníková cena Chevroletu Tahoe Hybrid 4x4 začína v USA tesne nad čiastkou 53.000 dolárov.