MERCEDES-BENZ G 2009

Facelift pre legendárneho medveďa

Tento veterán automobilového trhu je aj napriek vysokému veku stále veľký fešák. Asi preto, že má za sebou niekoľko plastických operácií. Na teraz poslednú absolvoval rok pred dovŕšením tridsiatych narodenín.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Hovoríme o legendárnom Mercedese-Benz triedy G.

Ďalšie drobné retuše

„Géčko“ využívajú armády viac ako 22 krajín celého sveta. Patrí k tým vyvoleným automobilom, ktoré vozili pápeža. Jeho hranaté tvary dokážu dodnes upútať, hoci základné línie karosérie vznikli ešte v roku 1979. Verzia modelového roku 2009 dostala iba mierne korekcie dizajnu v podobe modifikovanej masky chladiča s trojicou lamiel a nových 18-palcových diskov kolies. Tri karosárske verzie (3, 5-dverová, kabriolet) môže poháňať zážihový alebo vznetový motor. V kombinácii s benzínovým 8-valcom objemu 5,5 l (285 kW/388 k) sa z triedy G stáva šprintér, ktorý zahanbí nejedno športové auto. Veď zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za menej než 6 sekúnd. Úspornejšiu alternatívu tvorí 6-valcový turbodiesel 3,0 l (165 kW/224 k). Obe pohonné jednotky spolupracujú s prevodovkou 7G Tronic. Nadpriemerné jazdné vlastnosti v teréne automobil dosahuje vďaka stálemu pohonu všetkých kolies s uzávierkami na všetkých troch diferenciáloch.

Viac zábavy v interiéri

Z pôvodne pracovného stroja sa dnes stáva imidžová záležitosť. Výrobca preto v rámci modernizácie doplnil výbavu auta o nové multimediálne zariadenia. Súčasťou najlepšie vybavenej verzie je odteraz systém Comand APS obsahujúci satelitnú navigáciu s harddiskom pre zaznamenávanie nových, ešte nedigitalizovaných trás, menič na 6 DVD diskov, špičkový audiosystém,… To všetko s novým hlasovým ovládaním Linguatronic. Za príplatok ho je možné doplniť napríklad o TV tuner, či výkonnejší audiosystém Harman Kardon Logic7 s 12 reproduktormi a výkonom 450 W.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 012
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 289
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 758
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 023
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 864
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 637
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 606
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 343

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.